צריך להוסיף בערך זה או בערך בפני עצמו על יום צבאות השם, המתקיים בי"א בניסן.--כתית למאור - שיחה 00:04, 25 במרץ 2013 (IST)
- בתוכנית, בעז"ה. לענ"ד ראוי לערך בפני עצמו (וכל שנה יתרחב יותר), ואזכור בערך הנוכחי על הפעילות עם הפניה ל'ערך מורחב'. ואם כבר אזכור על פעילות, יש הרבה מה להוסיף (כמו תוכנית הראלי). הפצצת המעיינות • שנוזעל - בוא נתוועד • י"ד בניסן ה'תשע"ג 01:15, 25 במרץ 2013 (IST)
- עדיין לא ברור (גם לאחר העיון בדברי ר' דוד נחשון באינפו) מי אמר שהוא האחראי הבלעדי על צבאות ה' באה"ק.
- כל בי"ס בארץ, או שליח ובית חב"ד, השתמשו בסמל של צ"ה. צ"ה הוא מודל חינוכי ולא תנועת נוער רשמית.
- לתנועה שהקים ר' דוד נחשון קוראים "תנועת הנוער צבאות ה' שע"י ניידות חב"ד באה"ק".
- בכלל, בספר השלוחים כתוב ליד שמו "מנהל ניידות חב"ד באה"ק", ותו לא. וזוהי ראיה נוספת שפעילותו הינה במסגרת ניידות חב"ד, אך לא מעבר לכך.
- אם יש למישהו מה להגיב או להוסיף הוא מוזמן, אך לענ"ד הערך (כפי שהוא עתה) שגוי לחלוטין.--5778 - משיח נאו! - שיחה 20:30, 25 באפריל 2016 (UTC)
- די לכרזות. נסה להסביר, תודה.
- אני יודע בוודאות שביה"ס בצפת, למשל, מאז ומתמיד השתמש בסמל צ"ה, ללא שום תיאום עם נחשון.
- הפעילות זכתה לעידוד הרבי כמו כל פעילות במסגרת ניידות חב"ד. וכבר הבאתי ראיות לכך.
- אשמח אם תגיב ישירות לדברי.--5778 - משיח נאו! - שיחה 20:57, 25 באפריל 2016 (UTC)
- האמת היא, שעד ההתעוררות מחדש בשנות הסמ"ך הפעילות היחידה שלו עם ילדים חב"דיים היתה העיתון במחנה. ומלבד זאת כל הפעולות שלו היתה עם חוצה. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 21:01, 25 באפריל 2016 (UTC)
- ודאי, הפעילות מיועדת גם ובעיקר ל"חוצה". טענתי היא שזה היה במסגרת "ניידות חב"ד" בלבד, ולא כל שליח או ארגון שרוצה להשתמש בסמל ובמודל צריך לבקש את אישורו. לכן גם אין בזה שום השגת גבול.
- לעומת זאת, בערך נכתב שהוא מייסד ומקים תנועת צבאות ה' באה"ק.--5778 - משיח נאו! - שיחה 21:05, 25 באפריל 2016 (UTC)
- אני לא מנסה לשכנע, כי אין צורך. כל אחד יודע את המציאות שאם בשנת תשס"א, בעיצומה של תקופת השינה של צבאות ה', היו ניגשים לכל חסיד חב"ד באשר הוא ברחבי הארץ ושואלים אותו מי מנהל צבאות ה' בארץ הקודש - היתה לזה רק תשובה אחת. וזו בדיוק הסיבה שלמרות שהפנסאים מאוד רצו לקרוא לעצמם צבאות ה', הם לא עשו את זה כצעד ראשון כי ידעו שהם צריכים לקבל קודם כל לגיטימציה לפעילות ורק אחרי זה לנכס לעצמם את השם, אז מי שמנסה להיצמד לדקדוקי עניות, ואין עני אלא בדעת - שיערב לו. להתראות - שיחה 00:14, 26 באפריל 2016 (UTC)
- האמת היא, שעד ההתעוררות מחדש בשנות הסמ"ך הפעילות היחידה שלו עם ילדים חב"דיים היתה העיתון במחנה. ומלבד זאת כל הפעולות שלו היתה עם חוצה. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 21:01, 25 באפריל 2016 (UTC)
- השאלה אם אתה מחפש את האמת, או את מה שידעו כלל חסידי חב"ד, ומנסה להוכיח ממעשי הפנסאים...
- אני הבאתי ראיות. אם יש לך תשובה, או לאידך - ראיות נגדיות, אשמח שתכתוב. מעבר לזה - לכאורה מיותר. שנינו יודעים זאת מראש. בהצלחה.--5778 - משיח נאו! - שיחה 00:17, 26 באפריל 2016 (UTC)
- מה הצורך לחפש את האמת כשכולם יודעים אותה? אם השאלה היתה האם מותר לארגון כזה או אחר להשתמש בסמל, היית צודק, אבל אם השאלה היא מה הלגיטימיות של פעילות שמתיימרת במוצהר להחליף את הפעילות של דוד נחשון כדי שתהיה פעילות בלי 'יחי', אז אתה טועה ומטעה ביודעין ובמכוון. להתראות - שיחה 14:08, 26 באפריל 2016 (UTC)
- לא ממש הבנתי. בגלל שיש נפק"מ לארגון מסויים שהוזכר קודם, לכן העובדות יוצגו כאן באופן לא נכון ומדוייק? אשמח שתבהיר לי כוונתך.--5778 - משיח נאו! - שיחה 16:59, 26 באפריל 2016 (UTC)
- מה הצורך לחפש את האמת כשכולם יודעים אותה? אם השאלה היתה האם מותר לארגון כזה או אחר להשתמש בסמל, היית צודק, אבל אם השאלה היא מה הלגיטימיות של פעילות שמתיימרת במוצהר להחליף את הפעילות של דוד נחשון כדי שתהיה פעילות בלי 'יחי', אז אתה טועה ומטעה ביודעין ובמכוון. להתראות - שיחה 14:08, 26 באפריל 2016 (UTC)
רשת מחנות הקיץעריכה
נראה שיש לפתוח ערך מורחב על "רשת מחנות הקיץ בארץ הקודש שע"י תנועת הנוער צבאות השם בארץ הקודש".
- גם לפנסאים יש רשת.--אהבת ישראל - מיר ווילן משיח יעצט - משתמש:שלמה חיים לשעבר - הצטרפו למיזם של חב"דפדיה: א חסידישע פארבריינגען 09:42, 27 ביולי 2016 (UTC)
1. השנה כבר לא (ע"פ השמועה - ראית מודעה שלהם?), זה תחת 'ארץ הקודש'. 2. תפתח גם על שלהם. --ירוחם - שיחה 10:41, 27 ביולי 2016 (UTC)
- אתה מוזמן לפתוח את האתר של 'ארץ הקודש' ולראות. ואני רק צינתי זאת שיש גם להם--אהבת ישראל - מיר ווילן משיח יעצט - משתמש:שלמה חיים לשעבר - הצטרפו למיזם של חב"דפדיה: א חסידישע פארבריינגען 11:07, 27 ביולי 2016 (UTC)
1. הסתכלתי והרשת אינה תחת הפנסאים אלא תחת ארץ הקודש.--ירוחם - שיחה 11:40, 27 ביולי 2016 (UTC)
- אתה מוזמן לפתוח את שטורעם, ללחוץ על המודע של "קרן ילדי אנ"ש" ולדפדף באתר שיפתח--אהבת ישראל - מיר ווילן משיח יעצט - משתמש:שלמה חיים לשעבר - הצטרפו למיזם של חב"דפדיה: א חסידישע פארבריינגען 13:18, 27 ביולי 2016 (UTC)
מכתב הרבנים מתשמ"טעריכה
למישהו יש את מכתב הרבנים משנת תשמ"ט, בו פוסקים בהרכב מלא של רבני חב"ד, שצבאות השם הינו בבעלותו הבלעדית של הרב דוד נחשון?
הרב גינזבורג ע"העריכה
נכתב שהרב חיים לוי יצחק גינזבורג הוא חלק מהוועדה הרוחנית.
צריך להיות מצויין שהוא היה חלק מהוועדה הרוחנית. עד פטירתו. -- נכתב ע"י 94.230.87.160 ששכח לחתום את שמו.
- בוצע. תודה רבה ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 04:38 • י"א בתמוז ה'תש"ף
תמונות יום צבאות ה'עריכה
הטקסט של התמונות לא נראה אינציקלופדי כל כך רבבות ביום צבאות ה' אלפים ביום צבאות ה' זה לא נראה כל כך טוב
מישהו יכול להוסיף איפה היה יום צבאות ה' בשנת תשע"ד? -- נכתב ע"י ש.ז.ש ששכח לחתום את שמו.
- אם אני זוכר נכון לא היה ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 11:31 • כ"ז בשבט ה'תשפ"א
משובעריכה
היום בשנת תשפ,ג נכנס צוות חדש למקהלה יוסי עובדיה שלימה בלניצקי מאיר אלטין וכבר מתחילת שנה יצא 3 שירים שיר הקהל שכבש את כולם מיין קינד שגם הוא זכה לאלפי צפיות ושבת צ"ה 212.179.174.222 16:02, 18 בינואר 2023 (UTC)
מקהלת צבאות השםעריכה
אולי הבקיאים יכולים בבקשה לציין ליד כל אחד משירי המקהלה, על איזה ניגון הוא מבוסס. ואף שאינני בקיא, אני המתחיל... להתראות - שיחה, 16:21, ז' באב, ה'תשפ"ג 16:21, 25 ביולי 2023 (UTC)
- להתראות הוספתי שמונה ניגונים. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (23:25, ז' באב, ה'תשפ"ג).
- יישר כח. ועדיין הרוב לא מפוענח. אולי אי מי מהבקיאים יכול להוסיף ולמלא? להתראות - שיחה, 05:07, ח' באב, ה'תשפ"ג 05:07, 26 ביולי 2023 (UTC)
- להתראות הוספתי עוד שתיים. הניגונים שנשארו הם ניגוני שבת ויום טוב, או לחילופין ניגוני שמחה. (צריך קישורים להאזנה, אני לא מכיר את השירים). בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (05:32, ח' באב, ה'תשפ"ג).
- יישר כח. ועדיין הרוב לא מפוענח. אולי אי מי מהבקיאים יכול להוסיף ולמלא? להתראות - שיחה, 05:07, ח' באב, ה'תשפ"ג 05:07, 26 ביולי 2023 (UTC)
שם הערךעריכה
לדעתי זו טעות לקרוא לערך צבאות השם וצ"ל צבאות ה', הצבא הוא לא של שמו יתברך אלא של ה' יתברך. (טעות זו נפוצה (להפך) גם במילים 'קידוש ה' שצ"ל 'קידוש השם'. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המיח! ~ (00:58, כ"ו בכסלו, ה'תשפ"ה)
- א. לא הבנתי ההבדל - ה' זה קיצור של 'השם' אין שום הבדל ביניהם בדיבור, זה רק שיטת כתיבה מקוצרת כמו שאין הבדל בין ב"ה ל'ברוך השם'. ב. הארגון לא קורא לעצמו כך. כפי שתוכל לראות באתר ובסמל שלו הוא כותב 'צבאות השם' (אני מתכוון לסמל של צ"ה באה"ק, שבו מופיע הכיתוב 'צבאות השם בארץ הקודש' למרות שבסמל עצמו כפי שהרבי הגיע כתוב צבאות ה'). ב. אנחנו מבקשים שהאנציקלופדיה תהיה קריאה לקהל הרחב והקיצור ה' - פחות מובן לאנשים שאינם מכירים שפה תורנית. הוא עשוי להתבלבל ולקרוא אותו כאילו הכוונה לאות 'הא'. שיע • שיחה ה' בטבת ה'תשפ"ה 00:20, 5 בינואר 2025 (IST)
- אני רואה שבויקיפדיה בערך קידוש השם אכן ישנה הבהרה דומה: "קידוש השם (ולא קידוש ה', כפי שטועים לעיתים לכתוב, מפני שהקידוש הוא את שמו של אלוקים, ולא אלוקים עצמו)". עדיין לא השתכנעתי. להבנתי כשאומרים ביהדות 'השם' ו'ה מתכוונים לאותו דבר - כינוי לבורא ולא התייחסות לשמו כעניין נפרד ממנו. אשמח למקורות או ראיות לטענה ההופכית. שיע • שיחה ה' בטבת ה'תשפ"ה 18:01, 5 בינואר 2025 (IST)
- מעתיק מהדיון שם
השם וה'
שלום לכם. בפסקה הבאה אני דן במשפט המופיע בתחילת הערך: קידוש השם (ולא קידוש ה', כפי שטועים לעיתים לכתוב, מפני שהקידוש הוא את שמו של אלו-קים, ולא אלו-קים עצמו). סוף ציטוט.
להבנתי, הטענה לגבי ההבחנה בין השם כ"שמו" לבין ה' המתייחס "אליו עצמו" שגויה. אין באמת הפרדה כזו, וגם בשפת הדיבור וגם בשפה הכתובה "השם" ולחילופין ה' משמשים כדרך מכובדת להתייחס לבורא עצמו, ולא רק לשמו. השימוש ב-"ה'" וב-"השם" שניהם נועדו להימנע מאמירת שם ה' המפורש. מבחינה מילולית, "ה'" הוא קיצור של "השם", והם משמשים באותו אופן.
ראו לדוגמה ראו באתר ספריא בדף מצוה ו' קידוש ה'. משתמשים בביטויים "קידוש השם" ו"לקדש את ה'" באופן מקביל. (כולל גם בספר המצוות לרמב"ם (מצוות עשה ט) שהכותרת היא מצוות קידוש ה' - גם בויקיטקסט וגם בספרים מודפסים).
בהערת אגב, גם אם יתברר שהצדק עם המשפט הנ"ל, איני מבין מדוע הדיוק הדקדוקי הזה צריך להופיע בפתיח. שיע • (שיחה) • ה' בטבת ה'תשפ"ה • 18:31, 5 בינואר 2025 (IST) תבנית:בעלי ידע/יהדות אודה לדעתכם. שיע • (שיחה) • ז' בטבת ה'תשפ"ה • 02:17, 7 בינואר 2025 (IST)
- לגוף הענין, ההקפדה לכתוב השם ולא ה' הגיונית, מפני שבימינו נכנס הביטוי ה' כתחליף לשם ה' (במקום י-י שהיה בשימוש בתקופות קדומות יותר, והיום נשאר לסידורים), אף על פי שבמקור הכוונה היא אכן כקיצור ל-השם. ממילא הגיוני להקפיד לכתוב השם כשרוצים לדבר באמת על שמו ולא עליו. אם זה קריטי לכתוב את זה בפתיח, או בכלל לציין זאת בערך, לא כל כך נראה לי. איש גלילי • שיחה • ז' בטבת ה'תשפ"ה • 03:30, 7 בינואר 2025 (IST)
- מצטרך לדברי איש גלילי. וביטויים כמו "אם ירצה ה'", "בעזרת ה'" וכדומה יוכיחו. Biegel • תייגו אותי במענה לדברי • שיחה 04:00, 7 בינואר 2025 (IST)
- מצטרף לדעת שיע.ק. אין טעם להזכיר זאת בערך כאשר יש שימוש נפוץ בה' כקיצור של המילה השם. עם זאת, מדויק ונכון יותר לכתוב את המילה השם במלואה. • פִּירֵאוּס § שִֹיחָה • 08:43, 7 בינואר 2025 (IST)
- תודה חברים, נראה שיש הסכמה מקיר לקיר שהפסקה מיותרת / לא נכונה. ומאידך שהשם המתאים לערך הוא קידוש השם ולא ה'. שיע • (שיחה) • ז' בטבת ה'תשפ"ה • 20:55, 7 בינואר 2025 (IST)
- סוף העתקה שיע • שיחה כ"ט בטבת ה'תשפ"ה 17:14, 29 בינואר 2025 (IST)
- לא מצאתי מקורות לעניין, אולי מכיון שהוא פשוט מאוד. מדובר בניואנס דקדוקי בלבד ותו לא, ברור שישנו הבדל מהותי בין ה' להשם, אמנם לא בדיבור אך כן בכתב. ה' = אלוק-ים[1], השם = שמו של אלוק-ים. את אלוק-ים בעצמו אי אפשר לקדש או חלילה לחלל, אלא רק את שמו של אלוק-ים בעולם[2], לכן המונח הנכון הוא קידוש השם, חילול השם, כלומר קידוש או חילול שמו בלבד ולא אותו. אפשר להביא גם את השם המפורש - השם המפורש של אלוק-ים ולא חלילה אלוק-ים המפורש. הדיון שהבאת שיע מחזק את דבריי. מכאן נובע ההבדל בין צבאות ה' לצבאות השם, הצבא הוא של אלוק-ים ולא של שמו של אלוק-ים. אולי ייתכן ובמקור אין הבדל בין ה' להשם אך בשורה התחתונה נהוג להפריד בינהם ולייחס לה' תחליף לשם קדוש. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (22:39, ה' בשבט, ה'תשפ"ה)
- יוסף בן מלמד אתה מוזמן לשאול את צבאות השם בעצמם איך כותבים. 00:23, 4 בפברואר 2025 (IST)
- בשיחות של הרבי אודות הארגון, השימוש הוא במונח 'צבאות ה', כמו"כ בלוגו של הארגון שהוגה ע"י הרבי, נכתב 'צבאות ה'. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (00:34, ו' בשבט, ה'תשפ"ה)
- אני מסכים שכשכותבים ה' זה בד"כ מתייחס לבורא ולא לשמו. אך לא ראיתי לא מקור, ולא במציאות ש'השם' מתייחס רק לשמו ולא אליו יתברך. יכול להיות שזה יותר מקובל אבל עדיין רבים כותבים 'אהבת השם' או 'ברוך השם'. חשוב לא פחות לעניינו זה שצ"ה עצמם בחרו לכתוב את שמם 'צבאות השם' שיע • שיחה ו' בשבט ה'תשפ"ה 00:35, 4 בפברואר 2025 (IST)
- חיפוש ב'אוצר החכמה מניב קרוב למאה תוצאות בליקוטי שיחות ל'צבאות השם'. ובהתוועדויות (וכן תורת מנחם באתר ספריית חב"ד), זה כבר מאות רבות של תוצאות ל'צבאות השם'. 00:42, 4 בפברואר 2025 (IST) לגבי הלוגו, באנגלית דווקא כתוב 'השם' באותיות אנגליות ולא ה'. מה שלדעתי רק מוכיח שאין הבדל בין השניים. יתכן מאוד שהסיבה לכיתוב ה' בלוגו בעברית הוא מטעמים עיצוביים. שיע • שיחה ו' בשבט ה'תשפ"ה 00:46, 4 בפברואר 2025 (IST)
- אוקיי, ישר כח , מה שתחליט. בכ"מ יש לקבוע תואר מסויים לכל הערכים, כי כרגע זה לא מסודר, ה' (פירושונים), ה' יקום דמו, אהבת ה', צבאות השם, קידוש השם, ברוך השם וכן הלאה. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (00:48, ו' בשבט, ה'תשפ"ה)
- חיפוש ב'אוצר החכמה מניב קרוב למאה תוצאות בליקוטי שיחות ל'צבאות השם'. ובהתוועדויות (וכן תורת מנחם באתר ספריית חב"ד), זה כבר מאות רבות של תוצאות ל'צבאות השם'. 00:42, 4 בפברואר 2025 (IST) לגבי הלוגו, באנגלית דווקא כתוב 'השם' באותיות אנגליות ולא ה'. מה שלדעתי רק מוכיח שאין הבדל בין השניים. יתכן מאוד שהסיבה לכיתוב ה' בלוגו בעברית הוא מטעמים עיצוביים. שיע • שיחה ו' בשבט ה'תשפ"ה 00:46, 4 בפברואר 2025 (IST)
- אני מסכים שכשכותבים ה' זה בד"כ מתייחס לבורא ולא לשמו. אך לא ראיתי לא מקור, ולא במציאות ש'השם' מתייחס רק לשמו ולא אליו יתברך. יכול להיות שזה יותר מקובל אבל עדיין רבים כותבים 'אהבת השם' או 'ברוך השם'. חשוב לא פחות לעניינו זה שצ"ה עצמם בחרו לכתוב את שמם 'צבאות השם' שיע • שיחה ו' בשבט ה'תשפ"ה 00:35, 4 בפברואר 2025 (IST)
- בשיחות של הרבי אודות הארגון, השימוש הוא במונח 'צבאות ה', כמו"כ בלוגו של הארגון שהוגה ע"י הרבי, נכתב 'צבאות ה'. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (00:34, ו' בשבט, ה'תשפ"ה)
- יוסף בן מלמד אתה מוזמן לשאול את צבאות השם בעצמם איך כותבים. 00:23, 4 בפברואר 2025 (IST)
- לא מצאתי מקורות לעניין, אולי מכיון שהוא פשוט מאוד. מדובר בניואנס דקדוקי בלבד ותו לא, ברור שישנו הבדל מהותי בין ה' להשם, אמנם לא בדיבור אך כן בכתב. ה' = אלוק-ים[1], השם = שמו של אלוק-ים. את אלוק-ים בעצמו אי אפשר לקדש או חלילה לחלל, אלא רק את שמו של אלוק-ים בעולם[2], לכן המונח הנכון הוא קידוש השם, חילול השם, כלומר קידוש או חילול שמו בלבד ולא אותו. אפשר להביא גם את השם המפורש - השם המפורש של אלוק-ים ולא חלילה אלוק-ים המפורש. הדיון שהבאת שיע מחזק את דבריי. מכאן נובע ההבדל בין צבאות ה' לצבאות השם, הצבא הוא של אלוק-ים ולא של שמו של אלוק-ים. אולי ייתכן ובמקור אין הבדל בין ה' להשם אך בשורה התחתונה נהוג להפריד בינהם ולייחס לה' תחליף לשם קדוש. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (22:39, ה' בשבט, ה'תשפ"ה)
- סוף העתקה שיע • שיחה כ"ט בטבת ה'תשפ"ה 17:14, 29 בינואר 2025 (IST)
- תודה חברים, נראה שיש הסכמה מקיר לקיר שהפסקה מיותרת / לא נכונה. ומאידך שהשם המתאים לערך הוא קידוש השם ולא ה'. שיע • (שיחה) • ז' בטבת ה'תשפ"ה • 20:55, 7 בינואר 2025 (IST)
- מצטרף לדעת שיע.ק. אין טעם להזכיר זאת בערך כאשר יש שימוש נפוץ בה' כקיצור של המילה השם. עם זאת, מדויק ונכון יותר לכתוב את המילה השם במלואה. • פִּירֵאוּס § שִֹיחָה • 08:43, 7 בינואר 2025 (IST)
- מצטרך לדברי איש גלילי. וביטויים כמו "אם ירצה ה'", "בעזרת ה'" וכדומה יוכיחו. Biegel • תייגו אותי במענה לדברי • שיחה 04:00, 7 בינואר 2025 (IST)
- רשום למטה צבאות השם. בברכה, יחי המלך המשיח!!! - מ. רובין - שיחה 07:56, 4 בפברואר 2025 (IST)
- כוונתי הייתה ללוגו המקורי (העליון). בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (14:36, ו' בשבט, ה'תשפ"ה)
- רשום למטה צבאות השם. בברכה, יחי המלך המשיח!!! - מ. רובין - שיחה 07:56, 4 בפברואר 2025 (IST)
הערות שוליים
חסר על בדרך תמיםעריכה
לא מופיע מילה על פעילות בדרך תמים לכיתות ח'. --ברכת הגאולה שיחה 00:57, י"ב בטבת, ה'תשפ"ה 00:57, 12 בינואר 2025 (IST)
- ברכת הגאולה אתה מוזמן להוסיף מהידע שלך. בברכה, מ. רובין - שיחה 08:13, 12 בינואר 2025 (IST)