הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
12345678910111213141516171819202122232425262728293031סמלילנוכחי
חב"דפדיה: פיתוח טכני



כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.

תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

12345


הצעה

כיון שחלק מגולשי המרשתת מכירים את רבותינו נשיאינו בשמם הפרטי וחלק בכינוי, אני מציע להוסיף בשמות הערכים על רבותינו נשיאינו את שמותיהם הפרטיים (בסוגריים). מה דעתכם? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ו בכסלו ה'תשע"א 03:14, 22 בנובמבר 2010 (UTC)

לדעתי מיותר. ההפניה עושה את העבודה. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט"ו בכסלו ה'תשע"א, למניינם 05:08, 22 בנובמבר 2010 (UTC)
ההפניה לא עושה את העבודה. רק לגולשים המכירים את האתר כבר ולא לגולשים המחפשים באינטרנט.
שהרי גולש המחפש את הרבי, לא מגיע לרבי בחב"ד פדיה, אלא לעשרות אתרים אחרים.אם כן, הוא יגיע למנחם מענדל פוטרפס, הורנשטיין ועוד ועוד. אפילו בדף החמישי בגוגל! האתר לא מופיע. וזה פספוס גדול כי חב"ד פדיה מקבלת דירוג די טוב בגוגל, כשהשם תואם לחיפוש. --שיע 20:14, 24 בנובמבר 2010 (UTC)
זה נראה לי מוזר שהשם יהיה בסוגריים והתואר לא. נראה לי שעדיף ההפך, כך יוסף יצחק שניאורסון (אדמו"ר הריי"צ), או יוסף יצחק שניאורסון - (אדמו"ר הריי"צ), מה דעתכם? בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ח בכסלו ה'תשע"א, למניינם 00:26, 25 בנובמבר 2010 (UTC)
נראה גם לי רק שיש להוסיף את התואר רבי קודם השם. לי נראה יותר ללא מקו (זו סתם כפילות גם סוגריים וגם מקו. אני שוב מרגיש צורך להדגיש את החידלון הגדול של האתר, שמטרתו הפצת המעיינות, מלהגיע למקום רציני יותר בחיפוש גוגל על שמות רבותנו נשיאנו רק בשל חוסר התאמה טכני. בערכים אחרים אנחנו מהמובילים ואין סיבה שלא נהיה כך גם בחיפוש שמות רבותנו נשיאנו. --שיע 02:52, 25 בנובמבר 2010 (UTC)
ההצעה של שלום נראית בעיני. לגבי הוספת התואר רבי, זה מאוד לא מקובל באנציקלופדיות וגם אין בזה משום פגיעה בכבוד וכדו', כיון שהשם הוא טכני ביותר ורק הכתוב בגוף הערך (מספר פעמים) הוא נוגע. ובכל זאת, באם אהיה דעת יחיד, אבטל דעתי מפני הרבים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ח בכסלו ה'תשע"א 03:05, 25 בנובמבר 2010 (UTC)
מצטרף בזה לכל מילה של ר' חיים. עכשיו עלינו להחליט בין שני האפשרויות שהצעתי. לעניות דעתי הראשונה עדיפה. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ח בכסלו ה'תשע"א, למניינם 09:45, 25 בנובמבר 2010 (UTC)
מה הוחלט? שלום ואני תומכים בהצעה ללא מקו. יש מתנגדים? אם לא אפשר לבצע. -- נכתב ע"י שיע ק. ששכח לחתום את שמו.
אומר את האמת, רק עכשיו שמתי לב לטעות. ההצעה השניה, עם המקו, היתה אמורה לחסוך את הסוגריים, כלומר שתי האפשרויות הם: יוסף יצחק שניאורסון (אדמו"ר הריי"צ), או יוסף יצחק שניאורסון - אדמו"ר הריי"צ, גם עכשיו שמתי לב להערתו של שיע ק. "לי נראה יותר ללא מקו (זו סתם כפילות גם סוגריים וגם מקו.)." אז מה אתם אומרים, איזה עדיף? בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ג בכסלו ה'תשע"א, למניינם 00:42, 30 בנובמבר 2010 (UTC)
לדעתי, סוגריים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ד בכסלו ה'תשע"א 01:02, 1 בדצמבר 2010 (UTC)
אם יש הסכמה, אז למה שלא תתחיל לבצע? בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ד בכסלו ה'תשע"א, למניינם 01:09, 1 בדצמבר 2010 (UTC)
אל דאגה. יבוצע. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ד בכסלו ה'תשע"א 01:16, 1 בדצמבר 2010 (UTC)

רגע, טרם הוחלט האם להוסיף את התואר רבי לשמות הערכים או לא. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ד בכסלו ה'תשע"א 04:25, 1 בדצמבר 2010 (UTC)

וודאי שלא. אם יוחלט שכן, יש להוסיף קודם כול לשמות התנאים והאמוראים... --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ד בכסלו ה'תשע"א, למניינם 08:34, 1 בדצמבר 2010 (UTC)

גם לדעתי ללא מקו, אלא עם סוגריים, אלא אם כן, הסוגריים יכולים להרוס בחיפושים בגוגל. בנוגע לתואר 'אדמו"ר' או 'רבי', אולי כדאי לשאול את הוועדה הרוחנית לדעתה (שלום, לפני שאתה שואל אותם, תחכה להסכמה של שאר החברים) --chabadnik - שיחה 10:03, 1 בדצמבר 2010 (UTC)

הסוגריים לא יפריעו לחיפוש, גוגל מתעלם מסימני פיסוק.
לגבי תואר רבי, אני נמנע מלצדד באחת ההצעות. מחד יש סברה להוסיף, כי לגבי כל קורא מזדמן שם הערך נראה כמו כותרת הערך, וכשלא מדובר על עורכי אנציקלופדיה, הדבר לא מכובד. אני אישית כשנכסתי לחב"דפדיה הופתעתי מאוד לראות זאת. מאידך, זה אכן לא אנציקלופדי. להנ"ל יש להוסיף את דברי שלום הצודקים בהחלט, שאם נכניס תארים, אין לדבר סוף, ויהיה צורך להוסיפו לכל אחד מהראשונים לפחות. --שיע 18:02, 1 בדצמבר 2010 (UTC)
 נגד הוספת התואר "רבי". אני לא רואה הגיון לפנות לוועדה הרוחנית בנושא. לדעתי אין כל בזיון בכך, שכן ההכרח לא יגונה, לא ניתן לגרום לכך שהקורא יטרך להקליד את המילה "רבי", כאשר מדובר כאן במאות רבות של ערכים, בהם יש מהצורך להוסיף "רבי", הרי יש כאן עוד מאות אדמורים וגדולי תורה, ואפילו ראשונים תנאים ואמוראים. ולהוסיף רק לרבותינו נשיאינו זה יותר מגוחך, כאילו הם יותר חשובים מכל הראשונים וכו'. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה בכסלו ה'תשע"א, למניינם 00:29, 2 בדצמבר 2010 (UTC)
מצטרף לשלום ולהוסיף שהוספת תוארים יגרור מאות דיונים בקשר לסוגי התוארים וגודלם ודי לנו שעל גוף הערכים מתקיימים הדיונים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בכסלו ה'תשע"א 01:04, 2 בדצמבר 2010 (UTC)
לאור הנ"ל, מצטרף ל'נגד' הוספת תואר רבי. --שיע 19:31, 2 בדצמבר 2010 (UTC)
ייתכן שיש בזה מעין 'ימחה שמו על המים', היינו, שלמען הפצת המעיינות נאלץ לוותר על ה'רבי'. (להעיר מאבן כתר המלך..). בכל-אופן, גם אני  נגד הוספת התואר. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
יש הרבה היגיון בדברי החברים. מצטרף ג"כ לדעתם. chabadnik - שיחה 03:52, 12 בדצמבר 2010 (UTC)

חיים, אפשר להתחיל. לא? --שיע 19:20, 16 בדצמבר 2010 (UTC)

אדמו"ר הזקן?

בהמשך להחלטה הנ"ל, נתקלתי בשאלה כיצד להגדיר את שמו של אדמו"ר הזקן; שניאור זלמן מליאדי או שניאור זלמן ברוכוביץ'? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ד בטבת ה'תשע"א 22:47, 21 בדצמבר 2010 (UTC)

הראשון, הידוע והמקובל יותר. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט"ו בטבת ה'תשע"א, למניינם 01:19, 22 בדצמבר 2010 (UTC)
לכאורה ברור שהראשון, מטעמיו של 'שלום'. --שיע 03:46, 27 בדצמבר 2010 (UTC)
בוצע. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ד בטבת ה'תשע"א 03:06, 31 בדצמבר 2010 (UTC)

מזל טוב - 5,000,000!!!

בעוד מספר דקות נגיע לחמש מיליון צפיות! שלחתי כתבה לחב"ד אינפו ותקוותי שיפרסמו אותה כמה שיותר סמוך לאירוע.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ז בכסלו ה'תשע"א 01:06, 24 בנובמבר 2010 (UTC)

קישור לכתבה בחב"ד אינפו - האנציקלופדיה החב"דית: 5,000,000 צפיות!. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ח בכסלו ה'תשע"א 03:08, 25 בנובמבר 2010 (UTC)

נו - 6,000,000..

האמת היא שזה קצת נדוש, אבל בשעה הקרובה נגיע לשש מיליון צפיות בדפים! להזכירכם: העידכון של החמש מיליון היה בי"ז בכסלו תשע"א (24.11.2010). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ו בטבת ה'תשע"א 01:57, 2 בינואר 2011 (UTC)

חברי אגודת חסידי חב"ד בחבר העמים?!!? צע"ג!!!

הועבר מחב"דפדיה:בקשות ממפעיל מערכת

למה ב"חברי אגודת חסידי חב"ד בחבר העמים" או בכלל כל מקום שמוזכר חב"ד בחבר העמים, לא מוזכר שום דבר על השלוחים המקורים שנשלחו ע"י הרבי מה"מ בעצמו? (לא כמו רוב השלוחים שנמצאים שם כעת - כולל לאזר)? ה"ה הרה"ח ר' משה חיים לוין שי', שכעת שליח בקענזינגטון, וכידוע שהוא נשלח ע"י הרבי בעצמו, ואחר זמן מה הביא את לזאר לעזור לו וכו'....

וכידוע שבחנוכה לייו תש"נ, הנ"ל אירגן את כל האירוע ברוסיה (זה היה עוד לפני שלזאר הגיע) וכיודע הסיפורים בזה - ששמו את הצלחת (לווין) על התחנה של המשטרה וכו' וכו', (וסתם להעיר ולהאיר שכידוע שפעם הראשונה שרוסיה היה על המסך - ראו דמעות בעניים של הרבי....)

וגם בכל 'עזרת אחים' לא מוזכר בכלל מי היו האחראים האמיתים (כידוע לי"ח)... ו:יוסף יצחק אהרונוב; שלום דובער לוין; יצחק קוגן; ברוך שלמה אליהו קונין וכו' בכלל לא התעסקו באגו"ח חבה"ע - אלא הגיעו לשם לפדיון שבויים - הספרים וכו',

ואיני באתי אלא להעיר ולהאיר וכו', וכדאי לעשות תיקונים בזה וכו' (לא להיכשל את הדור החדש של ליובאוויטש וכו') -- נכתב ע"י אנונימי ששכח לחתום את שמו.

תוכל להוסיף בעצמך ברגע זה. --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח בכסלו ה'תשע"א, למניינם 08:08, 5 בדצמבר 2010 (UTC)
חב"דפדי' הינה ספר ערכים של כל חסידות חב"ד, ולא רק של הקבוצה של 'עזרת אחי' - רמ"ש סלאנים ע"ה וכו', עם כל הכבוד והערכה. אתה מוזמן להכניס חומר עליהם - אך אנא ואנא לא להיכנס לעניינים שהם היייפך קונטרס החלצו(והערה כללית: מה לעשות שרצונו הק' של אדמו"ר הי' שהם - קונין, אהרונוב, קוגן ולוין - יהיו אחראים על 'ארגון חב"ד ברוסיא', כנראה ברורמתשובותיו להם הנדפסים ב'עבודת הקודש', בקובץ שהוציא לוין אודות האגודה ובהרחבה קצת ביומן השליחות המיודחת של לוין). ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

בעי'ה בפני עצמה היא שאהרונוב מכנה את עצמו יו"ר אגו"ח בחבר העמים, כשבאמת הרב קוגן הוא יו"ר אגו"ח -- נכתב ע"י מאמיניסט ששכח לחתום את שמו.

ישנן בעיות רבות בעולם. אנו לא עומדים לפתור אפילו את חציים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ד בטבת ה'תשע"א 03:12, 31 בדצמבר 2010 (UTC)

סטטיסטיקות של משתמשים פעילים

בחב"דפדיה "משתמש פעיל" נחשב מי "שביצע פעולה כלשהי ב-7 ימים האחרונים" וזה נע בין 10 ל-12. אני חושב שכדאי לשנות את זה שיהיה כמו בויקיפדיה שמשתמש פעיל הוא מי שביצע פעולה כלשהי ב-30 ימים האחרונים וממילא המספר יהיה גדול יותר ומכובד יותר. -- נכתב ע"י חב"ד ששכח לחתום את שמו.

איפה רואים את הסטטיסטיקות האלה? חסיד שוטה - בית מועד. תשע"א = ביאת משיח. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה. י' בטבת ה'תשע"א.
חשבתי על זה בעבר ולא מצאתי את הדרך כיצד לעשות זאת. את הסטטיסטיקות ניתן לראות כאן. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י' בטבת ה'תשע"א 04:32, 17 בדצמבר 2010 (UTC)

קטגוריה: ימי חב"ד

ניסיתי היום לעשות קצת סדר בקטגוריה, תגידו מה דעתכם: את כל הערכים (החדשים) שעוסקים בתאריך רב שנתי (לדוגמא:י"ז בכסלו) לסווג לקטגוריות לפי חודש ותאריך (לדוג': י"ז לחודש, חודש כסלו). כרגע כולם נמצאים כדפים של הקטגוריה הכללית ימי חב"ד (חוץ ממה שכבר העברתי לחודש שלו וערכים שעדיין לא קיימים). איך לדעתכם הכי כדאי לארגן את הקטגוריה? חסיד שוטה - בית מועד. תשע"א = ביאת משיח. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה. כ' בטבת ה'תשע"א.

בנוסף הציע חיים נהר להבדיל בין ערכים שיש להם תוכן של ימי חב"ד לבין ערכים שיש בהם רק ארועים ביהדות. חסיד שוטה - בית מועד. תשע"א = ביאת משיח. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה. כ' בטבת ה'תשע"א.

לדעתי, כדאי ליצור קטגוריות עבור כל חודש ובו הערכים על הימים שבאותו חודש. לגבי קטגוריות עבור ימים (לדוגמא: עבור כל יום י"א בחודש; י"א בתשרי, י"א בחשוון וכו') - אין צורך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ' בטבת ה'תשע"א 20:52, 27 בדצמבר 2010 (UTC)
קטגוריות כאלו כבר קיימות. למשל הקטגוריה י"א לחודש מכילה את הערכים: י"א אדר תקפ"ג, י"א כסלו תרפ"ט וכו'. האם למחוק את הקטגוריות האלו? האם להשאיר אותם כמו שהן?

נקודה נוספת: האם ערכים כמו י"א כסלו תרפ"ט שהתוכן שלהם אמור להיות גם בי"א בכסלו וגם בתרפ"ט צריכים להשאר או שהם מיועדים לאיחוד? -- נכתב ע"י חסיד שוטה ששכח לחתום את שמו.

בקשר לשאלה הראשונה - מצטרף לדעתו של חיים נהר. בקשר לשאלה האחרונה: כבר הוחלט באולם הדיונים שערכים קצרים ימחקו. ערכים ארוכים יותר (נשאיר את ההחלטה המדויקת למי שיאחד) ישארו.
אולי כדאי להמתין עם סידור הקטגוריות עד תום האיחוד, שכן יתכן שרובם ימחקו. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ' בטבת ה'תשע"א, למניינם 22:06, 27 בדצמבר 2010 (UTC)

ערכים מתוך עיונים וביאורים בדבר-מלכות

מה דעתכם על הכנסים ערכים של ביאור מושגים בחסידות, מתוך עיונים וביאורים בדבר-מלכות. השבוע למשל מופיע בדף הזה ביאור על כחות הגלויים (ס"ה). עשרת כחות הנפש מחכמה ועד מלכות (השכל והמדות האנושיים) נקראים כחות הגלויים, להבדיל מכח האמונה שבעצם הנשמה שהוא כח נסתר ונעלם. הכחות הגלויים שייכים למציאות העולם וגדריו, וכח האמונה אינו שייך למציאות העולם.

או חמישית לפרעה (ס"ח): יוסף מצווה את העם במצרים לתת לפרעה חמישית מתוך התבואה הצומחת לאחר שני הרעב. בפנימיות העניינים מבואר בחסידות שסדר ההשתלשלות מתחלק לארבע דרגות (ד' אותיות שם הוי'), והדרגות שלמעלה מהשתלשלות המתייחסות לעצמותו ית' הם בחינת החמישית לפרעה. --שיע 16:40, 31 בדצמבר 2010 (UTC)

הכל אפשרי, רק שיהיה מובן גם לחסרי כל רקע קודם בתורת החסידות. הציטוטים שהבאת זקוקים להסבר נוסף. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ד בטבת ה'תשע"א 18:00, 31 בדצמבר 2010 (UTC)