תיבות משתמש | ||||||||||
|
תיבת ארכיון
|
הדלקת הנר
אשמח לשמוע דעתך בשאלה שאני מעיין בה בזה"ז.
אשה, כידוע, מקבלת ע"ע שבת מזמן הדלקת הנר.
ונשאלת השאלה: האם הקבלה היא מהדלקת נר שבת, או דילמא מהברכה עליו?
ונפק"מ לעניין כיבוי הגפרור לאחר הדלקת הנר.
מקורות ודיון אי"ה אעלה בהמשך, ובנתיים אשמח לשמוע דעתך. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- אפשר להתערב?.. בפועל נוהגות הנשים שאינן מכבות את הנר (או הגפרור). יחד עם זאת הרי הן מניחות אותו וא"כ הם ממהרות בזה את תהליך הכיבוי ומה גם שלפעמים זה עצמו מכבה, ולא באתי אלא להרחיב השאלה הנ"ל. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:08, 8 ביוני 2010 (UTC)
- לכאורה נראה, שקבלת שבת תלויה בקבלת האדם שבת על עצמו, ולכן בראשון משניהם שנעשה, ישנו קבלת שבת. כך אכן מוכח מהפוסקים בסימן רס"ג סעיף ה' שם מובא, כי יש אומרים שאסור לברך ואחר כך להדליק, כי אם יעשה כך נחשב שקיבלה האשה על עצמה שבת בברכה ושוב אסור לה להדליק[1], ולכן תדליק ואח"כ תברך. כך גם מביא אדמו"ר הזקן שכן המנהג מטעם הנ"ל[2]. ואילו באותו סימן מביא אדמו"ר הזקן שישנה מחלוקת אם הקבלת שבת הינה בהדלקת הנרות - שלפי זה יש להשליך לארץ את הנרות שהדליק - מכיון שאסור לכבותן כיון שחל עליו שבת[3] או שמא דווקא בהתחלת תפילת ערבית של שבת. ומכיון שאדה"ז לא מביא דיעה שלישית, משמע שאכן כיון שהיום ההדלקה היא לפני ברכה, חלה שבת כבר בהדלקה שהיא הראשונה מלפני הברכות.
- ואגב, מעניין שמובא שהמנהג לכסות את העינים עד הברכה, כדי שיהיה עובר לעשייתן, ומכאן שהחפצא של המצווה היא ההנאה שבראיית הנרות ולא מעשה ההדלקה, ולכן מיקרי עובר לעשייתן, ומה שמברכים "להדליק" הכוונה שצריך לעשות מעשה שיהיה מודלק, אבל המצווה היא שיהיה מודלק וההדלקה היא רק הכשר מצווה. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 02:53, 10 ביוני 2010 (UTC)
- אכן כן-נראה-לי. מישהו אמר לי סברה הפוכה (בכתב), ולכשאפנה, אעלה אותה. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- לענ"ד, מוסכם שכאשר האשה מדליקה נר היא מקבלת שבת, אלא אי אפשר לומר שאם הדליקה נר ולא בירכה, היא מקבלת שבת. כלומר קבלת השבת נעשית על ידי שתי פעולות, אחת הדלקת הנר והשניה הברכה ורק אחרי שהיא אומרת ברכה היא מקבלת על עצמה למפרע את השבת(מזמן ההדלה).
- אכן כן-נראה-לי. מישהו אמר לי סברה הפוכה (בכתב), ולכשאפנה, אעלה אותה. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- ואגב, מעניין שמובא שהמנהג לכסות את העינים עד הברכה, כדי שיהיה עובר לעשייתן, ומכאן שהחפצא של המצווה היא ההנאה שבראיית הנרות ולא מעשה ההדלקה, ולכן מיקרי עובר לעשייתן, ומה שמברכים "להדליק" הכוונה שצריך לעשות מעשה שיהיה מודלק, אבל המצווה היא שיהיה מודלק וההדלקה היא רק הכשר מצווה. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 02:53, 10 ביוני 2010 (UTC)
שיחזור משתמש:ברוקולי
אין לערוך דפי שיחה של משתמשים אחרים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:57, 10 ביוני 2010 (UTC)
- קיבלתי את רשותו בע"פ. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:26, 10 ביוני 2010 (UTC)
- כפשוט שאין זו טענה. שיתן לך את הקוד ותערוך תחת שמו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:29, 10 ביוני 2010 (UTC)
- מנין שאין זו טענה? מקובלני מרבותי שבטוען ונטען "ברי ושמא ברי עדיף". תשאל את הרב ווילשאנסקי. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:30, 10 ביוני 2010 (UTC)
- נו, באמת.. "המוציא מחבירו עליו הראיה" שכחת? אתה רוצה להוציא דבר ממשתמש אחר, עליך להוכיח זאת ולא די שנעמיד אותך על חזקתך שאתה צודק. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:35, 10 ביוני 2010 (UTC)
- אפילו אם תסבור כאביי בפרק מי שמת, שברי על ידי אחר מהני, זה דווקא בברי[4] אבל שמא על ידי אחר וודאי שלא מהני. וכפשוט המוציא מחבירו עליו הראיה זה דווקא בבעל הטענה עצמו שטוען, אבל כשהוא עצמו לא טוען לא[5] --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:39, 10 ביוני 2010 (UTC)
- כיון שלא ידעינא אי בעל הטענה איכא הכא או לאו, הרי "זכין לאדם שלא בפניו" ומאחריותי לטעון עבורו. וממ"נ אי איכא הרמנא, שיהיב לך את סיסמתו והכל על מקומו יבוא בשלום. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:43, 10 ביוני 2010 (UTC)
- אפילו אם תסבור כאביי בפרק מי שמת, שברי על ידי אחר מהני, זה דווקא בברי[4] אבל שמא על ידי אחר וודאי שלא מהני. וכפשוט המוציא מחבירו עליו הראיה זה דווקא בבעל הטענה עצמו שטוען, אבל כשהוא עצמו לא טוען לא[5] --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:39, 10 ביוני 2010 (UTC)
- נו, באמת.. "המוציא מחבירו עליו הראיה" שכחת? אתה רוצה להוציא דבר ממשתמש אחר, עליך להוכיח זאת ולא די שנעמיד אותך על חזקתך שאתה צודק. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:35, 10 ביוני 2010 (UTC)
- מנין שאין זו טענה? מקובלני מרבותי שבטוען ונטען "ברי ושמא ברי עדיף". תשאל את הרב ווילשאנסקי. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:30, 10 ביוני 2010 (UTC)
- כפשוט שאין זו טענה. שיתן לך את הקוד ותערוך תחת שמו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:29, 10 ביוני 2010 (UTC)
- אם כן הפרכת את הברי על ידי אחר? הרי ברי על ידי אחר לא מהני, ואי אפשר לזכות לו את הטענות.
- אבל לשיטתך, אעשה לך טובה, ואזכה לך את הטענות מדין "זכין לאדם שלא בפניו", ואטען עבורך - כך: במקום כזה, גם אתה שייך כבעל דברים בטוען ונטען, מכיון שהשתפותו של משתמש זו אחר היא טובה לחב"דפדיה, וכל פדיעה בו והרחקתו מהמיזן היא רעה לכל המשתמשים, ונמצא שכ"א הוא בעל דברים. מצפה לייש"כ על הטענה בשבילך. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:47, 10 ביוני 2010 (UTC)
- "המוציא מחבירו" זה לא מצד בריא ושמא אלא דין בפ"ע. כשאמרתי "ומאחריותי" התכוונתי שבהיות שעלי לדאוג שלא ינזקו זה מזה (ובהתאם לכך יש ההרמנא לחסום וכיו"ב, שלא נצטרך), הרי מחובתי לטעון זאת עבורו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:05, 10 ביוני 2010 (UTC)
- אין אומרים "זכין לאדם שלא בפניו" במקום שזה ספק אם הוא זכות או לא. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 19:11, 10 ביוני 2010 (UTC)
- "רצונו של האדם זה כבודו", הוא בטוח זכות ולא משנה באיזה אופן זה בא לידי ביטוי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:18, 10 ביוני 2010 (UTC)
- ומנין לך שזה הוא רצונו? ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 19:19, 10 ביוני 2010 (UTC)
- כל עוד והמשתמש עצמו לא אמר את דעתו, הרי כל האומר, הוא משנה מדעתו ורצונו של המשתמש. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:27, 10 ביוני 2010 (UTC)
- ומנין לך שזה הוא רצונו? ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 19:19, 10 ביוני 2010 (UTC)
- "רצונו של האדם זה כבודו", הוא בטוח זכות ולא משנה באיזה אופן זה בא לידי ביטוי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:18, 10 ביוני 2010 (UTC)
- אין אומרים "זכין לאדם שלא בפניו" במקום שזה ספק אם הוא זכות או לא. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 19:11, 10 ביוני 2010 (UTC)
- "המוציא מחבירו" זה לא מצד בריא ושמא אלא דין בפ"ע. כשאמרתי "ומאחריותי" התכוונתי שבהיות שעלי לדאוג שלא ינזקו זה מזה (ובהתאם לכך יש ההרמנא לחסום וכיו"ב, שלא נצטרך), הרי מחובתי לטעון זאת עבורו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:05, 10 ביוני 2010 (UTC)
- אבל לשיטתך, אעשה לך טובה, ואזכה לך את הטענות מדין "זכין לאדם שלא בפניו", ואטען עבורך - כך: במקום כזה, גם אתה שייך כבעל דברים בטוען ונטען, מכיון שהשתפותו של משתמש זו אחר היא טובה לחב"דפדיה, וכל פדיעה בו והרחקתו מהמיזן היא רעה לכל המשתמשים, ונמצא שכ"א הוא בעל דברים. מצפה לייש"כ על הטענה בשבילך. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:47, 10 ביוני 2010 (UTC)
- דומני כי כוונתך היא על הדין הידוע של "הלך אחר הרוב", שהרי מנין לך שמשתמש זה מקפיד על כך? ודילמא עשאו שליח? --מחכים לביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 19:33, 10 ביוני 2010 (UTC)
- אכן. וגם מסברא שאם לא היה מעדיף לעשות הדברים לבד, לא היה פותח שם משתמש. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 09:54, 11 ביוני 2010 (UTC)
- דומני כי כוונתך היא על הדין הידוע של "הלך אחר הרוב", שהרי מנין לך שמשתמש זה מקפיד על כך? ודילמא עשאו שליח? --מחכים לביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 19:33, 10 ביוני 2010 (UTC)
הערות שוליים
אייקון הוספתמונה
--חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:18, 14 ביוני 2010 (UTC)
- תודה. --מחכים לביאת משיח, היום ב' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 23:48, 14 ביוני 2010 (UTC)
דורון למשתמש שלום...
מסכתות הש"ס | ||||
---|---|---|---|---|
סדר זרעים | ברכות · פאה · דמאי · כלאים · שביעית · תרומות · מעשרות · מעשר שני · חלה · ערלה · ביכורים | |||
סדר מועד | שבת · עירובין · פסחים · שקלים · ראש השנה · יומא · סוכה · ביצה · תענית · מועד קטן · מגילה · חגיגה | |||
סדר נשים | יבמות · כתובות · נדרים · נזיר · סוטה · גיטין · קידושין | |||
סדר נזיקין | בבא קמא · בבא מציעא · בבא בתרא · סנהדרין · מכות · שבועות · עדויות · עבודה זרה · אבות · הוריות | |||
סדר קדשים | זבחים · מנחות · חולין · בכורות · ערכין · תמורה · כריתות · מעילה · תמיד · מדות · קינים | |||
סדר טהרות | כלים · אהלות · נגעים · פרה · טהרות · מקוואות · נדה · מכשירין · זבים · טבול יום · ידים · עוקצין |
שלום שלום, פתחתי עבורך תבנית ניווט בין מסכתות הש"ס. תקוותי שזה יהיה לך לעזר ותראה מזה נחת. הערה: הקישורים החיצונים למסכתות שבאיברו בוקס, צריכות להיות בתחתית הערך ולא בראשו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 08:23, 16 ביוני 2010 (UTC)
- מוצלח - תודתי נתונה לך! --מחכים לביאת משיח, היום ד' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:08, 16 ביוני 2010 (UTC)
- בנוגע לקישורים החיצוניים, הקישורים הם כבר בראש הערך, ואני מקווה שיהיה לי את הזמן לתקנם לקישור חיצוני בסוף הערך. מלבד זאת יש מעלה מסוימת שהקישור בתחילת הערך, מפאת ריבוי הקישורים החיצונים בסוף הערך. --מחכים לביאת משיח, היום ו' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 19:35, 18 ביוני 2010 (UTC)
- הסדר הוא שקישורים חיצונים מופיעים בסוף הערך ולא כדאי לבלבל אנשים. אפשר לשים את הקישור למסכת ראשון, ואז חשיבותו תובלט. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:46, 19 ביוני 2010 (UTC)
- בנוגע לקישורים החיצוניים, הקישורים הם כבר בראש הערך, ואני מקווה שיהיה לי את הזמן לתקנם לקישור חיצוני בסוף הערך. מלבד זאת יש מעלה מסוימת שהקישור בתחילת הערך, מפאת ריבוי הקישורים החיצונים בסוף הערך. --מחכים לביאת משיח, היום ו' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 19:35, 18 ביוני 2010 (UTC)
הערך זמרוני
שיחזרתי את עריכתך, אחר שגילית חוסר התמצאות בניסוחים אנציקלופדיים. אני מבקש ממך להתייעץ ולדון לפני שהינך מבצע שינוי תקדימי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:12, 23 ביוני 2010 (UTC)
- עיין כאן. --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:15, 23 ביוני 2010 (UTC)
- ראה כאן. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:18, 23 ביוני 2010 (UTC)
- ראה גם כאן. כמובן שיש דפים כך ודפים כך, אבל זה לא "חוסר התמצאות בניסוחים אנציקלופדיים" כפשוט. --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:20, 23 ביוני 2010 (UTC)
- בחב"דפדיה יש כן ברוב הערכים המסוגננים. כתבת "כפילות" וזה חוסר התמצאות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:23, 23 ביוני 2010 (UTC)
- ראה גם כאן. כמובן שיש דפים כך ודפים כך, אבל זה לא "חוסר התמצאות בניסוחים אנציקלופדיים" כפשוט. --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:20, 23 ביוני 2010 (UTC)
- ראה כאן. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:18, 23 ביוני 2010 (UTC)
- עיין כאן. --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:15, 23 ביוני 2010 (UTC)
אולם דיונים
צריך את תשובתך בדחיפות. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
תבנית: חב"ד וגדולי ישראל
ראיתי את עבודתך היפה ביצירת התבנית החדשה לשושלות. יש לדון על שם התבנית, שתהיה רלוונטית לכמה שיותר ערכים ולא שיצטרכו אח"כ לשנות. בהצלחה! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:43, 6 ביולי 2010 (UTC)
- א. מה הצעתך? ב. האם תוכל לראות את התבנית של ויקיפעדיע כאן?--בברכה, היום כ"ד בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 16:46, 6 ביולי 2010 (UTC)
- השאלה האם נצטרך שתי תבניות, אחת לאדמו"רים והשאר לשאר גדולי ישראל, או שכולם ייכנסו באחד? (ויקיפעדיע חסומה אצלי) --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:21, 6 ביולי 2010 (UTC)
- האם לדעתך מתאים לכתוב את שמותיהם של גדולי ישראל בתבניות? הרי היתה כבר פעם אחת תבנית כזו, ואתה וחבדני"ק מחקתם אותה.. --בברכה, היום כ"ד בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 17:23, 6 ביולי 2010 (UTC)
- התבנית שנמחקה חרגה מכל פרופורציה. כאן מדובר על תבנית שתקשר רק לערכים המרכזיים של כל חסידות ומשם יהיה ניתן להגיע לערכים על האדמו"רים הפרטיים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:24, 6 ביולי 2010 (UTC)
- כבר היתה תבנית כזו, והיא הוחלפה בגלל גודלה. יש לשקול מחדש את כדאיותה, מה אתה אומר? זה אגב, גם המון עבודה. --בברכה, היום כ"ד בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 17:26, 6 ביולי 2010 (UTC)
- התבנית שנמחקה חרגה מכל פרופורציה. כאן מדובר על תבנית שתקשר רק לערכים המרכזיים של כל חסידות ומשם יהיה ניתן להגיע לערכים על האדמו"רים הפרטיים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:24, 6 ביולי 2010 (UTC)
- האם לדעתך מתאים לכתוב את שמותיהם של גדולי ישראל בתבניות? הרי היתה כבר פעם אחת תבנית כזו, ואתה וחבדני"ק מחקתם אותה.. --בברכה, היום כ"ד בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 17:23, 6 ביולי 2010 (UTC)
- השאלה האם נצטרך שתי תבניות, אחת לאדמו"רים והשאר לשאר גדולי ישראל, או שכולם ייכנסו באחד? (ויקיפעדיע חסומה אצלי) --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:21, 6 ביולי 2010 (UTC)
- לדעתי, לא כדאי תבנית על כל האדמו"רי, רק על החצרות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:35, 6 ביולי 2010 (UTC)
- לכאורה אתה צודק. מפני כו"כ סיבות ואכמ"ל. אז בנתיים נשאר כך. רק שאני רוצה שהתבנית שלנו תראה כמו התבנית של ויקיפידיה בעברית ואידיש, חבל שאין לך לינק. ויקיפדיה בעברית כן עובדת אצלך עכשיו? --בברכה, היום כ"ד בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 17:40, 6 ביולי 2010 (UTC)
- כן ואני מכיר את התבניות שם ועובד על זה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:14, 6 ביולי 2010 (UTC)
- לכאורה אתה צודק. מפני כו"כ סיבות ואכמ"ל. אז בנתיים נשאר כך. רק שאני רוצה שהתבנית שלנו תראה כמו התבנית של ויקיפידיה בעברית ואידיש, חבל שאין לך לינק. ויקיפדיה בעברית כן עובדת אצלך עכשיו? --בברכה, היום כ"ד בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 17:40, 6 ביולי 2010 (UTC)
תבנית:הארכיון
כדי שלא לבלבל הייתי מציע למחוק את התבנית הנ"ל ולפתוח תבנית ארכיון אישי (ע"ד מה שעשיתי לעצמי משתמש:חיים נהר/ארכיוני שיחה). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:23, 6 ביולי 2010 (UTC)
- אני אישית רציתי לשנות בתבנית הקיימת כדי לעשתו גיוון, אבל מכיון שידעתי שהדבר קשור בתהליכים מייגעים של הסכמות וכו' כנהוג כאן בכל פרט שולי ולא משמעותי, לכן פתחתי תבנית חדשה אותה יצרתי לעצמי ומי שריצה, מבלי לבקש הסכמות מאף אחד. אם תרצה, תוכל לשנות את התבנית לתבנית אישית שלי ויוספי, מכיון שאני לא יודע איך עושים זאת. --בברכה, היום כ"ד בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 18:30, 6 ביולי 2010 (UTC)
- יצרתי עבורך את התבנית משתמש:שלום/תבנית ארכיון, תוכל לעשות בזה כאוות נפשך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:27, 6 ביולי 2010 (UTC)
- תודה. --בברכה, היום כ"ה בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 04:21, 7 ביולי 2010 (UTC)
- יצרתי עבורך את התבנית משתמש:שלום/תבנית ארכיון, תוכל לעשות בזה כאוות נפשך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:27, 6 ביולי 2010 (UTC)