שיחת משתמש:חיים נהר
בדף שיחה זה אשמח להיות לאחיעזר ואחיסמך לכל המעוניין ובכל נושא שהוא.
למען הסדר הטוב, כיתבו רק בתחתית הדף או לחצו כאן לנושא חדש. |
ארכיון דף השיחה שלי
גודל דף זה 21.88 קילובייט
דפי ארכיון:
|
ערך החזו"א
ראיתי ששינת את הכותרת שהכנסתי. הסיבה לכך שלא הסתפקתי בנוסח "הקשר לחב"ד", אלא שיניתי ל"היחס בין חסידות חב"ד לחזו"א" היא מכיון שבפסקה מובא גם היחס בחב"ד כלפי החזו"א וגם יחסו של החזו"א כלפי חב"ד. בכותרת שלך "היחס לחב"ד" משמע שהפיסקה עוסקת (רק) ביחסו של החזו"א לחב"ד. אולי נכון להכניס 2 פסקאות, אחת תעסוק ביחס חב"ד כלפי החזו"א והשניה הפוך. --chabadnik - שיחה 19:28, 28 באוגוסט 2010 (UTC)
- "יחס" גם יכול להיות הדדי. שינתי כיון שכותרת ארוכה לא הייתה נראית לי כל כך. מה דעתך על "הקשר עם חב"ד"? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ח באלול ה'תש"ע 19:31, 28 באוגוסט 2010 (UTC)
רגוע
מה הבהילות למחוק?
--חנה 18:37, 30 באוגוסט 2010 (UTC)
- ראי שיחת משתמש:חנה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"א באלול ה'תש"ע 15:51, 31 באוגוסט 2010 (UTC)
תבנית כ
הסרתי משם את תבניות המחיקה. היא מקושרת לערך של"ה (ארגון), וכפי שהובהר בעבר יש צורך לעודד תבניות כאלו כדי שיוכלו להעתיק לכאן ערכים נחוצים מויקיפדיה. אנאנ, התנהג בעדינות ובהתחשבות כלפי משתמשים אחרים, ואל תשחזר את עריכותי. בתקווה --סקרלט 02:31, 5 בספטמבר 2010 (UTC)
- עכשיו היא כבר לא מקושרת ולא הובהר הצורך לעודד העתקת תבניות וערכים מוויקיפדיה. אני מבקש שתערוך דיון ענייני בדף שיחת תבנית:כ. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ו באלול ה'תש"ע 08:02, 5 בספטמבר 2010 (UTC)
שמות החסידויות
יש ליצור אחידות בשמות החסידיות השונות. מרבית החסידויות הערך שלהם נקרא בתוספת ההקדמה 'חסידות' לדוגמא חסידות בעלז. יוצאים מן הכלל הם: ברסלב • בריסק • פינסק קרלין • מחנובקה • פשברסק • בעלזא • ביטשינא • קרטשניף. בדקתי בתבנית:חצרות לי יש אפשרות להעביר דף/לשנות שמו? אם לא האם תוכל לעשות זאת? --שיע 18:32, 5 בספטמבר 2010 (UTC)
- העברתי את כל חצר שלא היה לי ספק לגבי היותה "חסידות". השאר, צריך לברר. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז באלול ה'תש"ע 14:14, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
- חוץ מבריסק, אפשר להעביר הכל ל"חסידות". --משחית. 14:15, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
- תודה. אני מבצע. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז באלול ה'תש"ע 14:16, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
- עכשיו אני רואה שהכל כבר "חסידות", חוץ מברסלב שיש לדון על כך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז באלול ה'תש"ע 14:17, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
- חוץ מקרטשניף, וצע"ג. --משחית. 14:19, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
- למה עדיין לא שינית? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ח באלול ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 14:52, 7 בספטמבר 2010 (UTC)
- באיזה ערך? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ח באלול ה'תש"ע 15:07, 7 בספטמבר 2010 (UTC)
- למה עדיין לא שינית? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ח באלול ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 14:52, 7 בספטמבר 2010 (UTC)
- חוץ מקרטשניף, וצע"ג. --משחית. 14:19, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
- עכשיו אני רואה שהכל כבר "חסידות", חוץ מברסלב שיש לדון על כך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז באלול ה'תש"ע 14:17, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
- תודה. אני מבצע. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז באלול ה'תש"ע 14:16, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
- חוץ מבריסק, אפשר להעביר הכל ל"חסידות". --משחית. 14:15, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
הסרת התבנית בה
למה הסרת את התבנית בה? --משחית. 13:59, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
- המשתמש עצמו הסיר אותה ואין על זה קפידא, בשונה מדיוני תוכן, שגם למשתמש אין הצדקה להסיר אותם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז באלול ה'תש"ע 14:00, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
שינוי מוצדק?
עיין כאן 1 --שיע 14:36, 15 בספטמבר 2010 (UTC)
- אני הוספתי את הפסקא הזו ואנונימיים הורידו אותה כמ,פ. דעתי היא לא לשחזר, מכיון שאכן יש עוולה מסוימת הפסקה הזו, כפי שאני רואה שיש אנשים שמפריע להם, וכנראה הסיבה היא שעלול להיות משמע מהקטע שיש איזה סכסוך בין ארגון מעייני ישראל להרב פויגל דבר שכמובן אינו נכון; זאת ועוד, יתכן שהרב פויגל משמש רשמית כראש הכולל למרות שהוא לא מופיע בכולל מפאת זמנו העמוס, ולכן יתכן שהפסקה לא נכונה. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ז' בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 15:25, 15 בספטמבר 2010 (UTC)
- נקודה נוספת: המשפט הנ"ל תולה, ללא מקור, עובדה אחת בסיבת השניה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ז' בתשרי ה'תשע"א 15:44, 15 בספטמבר 2010 (UTC)
הלו
מה נשמע? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ה בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 11:32, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- ב"ה. איך עברו אצלכם החגים הארוכים (ג"פ ג"פ ג'). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 11:34, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- ב"ה. שמרתי שתי ימים למרות ששיטת אדמו"ר הזקן היא אחרת. (בא נראה אם הבנת על מה אני מדבר). אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ה בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 11:36, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- לא בדיוק. הרי שיטת אדמוה"ז היא שאיש וביתו, גם אם כוונתו לחזור, נוהג כמנהג המקום. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 11:38, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- דווקא אם זה איש וביתו?. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ה בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 11:40, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- כן, כשכוונתו לחזור. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 11:42, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- שולחן ערוך אדמו"ר הזקן.. חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 11:45, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- מתלמיד חכם כמוך ציפיתי למקור מדויק, (למרות שאין באינטרנט את השו"ע הרב). אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ה בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 11:53, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- תלמיד חכם כמוני מתרכז במה שהוא עוסק. באם תרצה, כשאסיים את עיסוקי הנוכחי, אשמח למצוא את המקור המדוייק (ואגב, בינתיים תוכל לעיין: או"ח ח"א, או"ח ח"ב, "ח ח"ג, או"ח ח"ד, או בטקסט בכאן ותן לחכם וימצא עוד). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 12:01, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- בסימן תצ"ו מבואר שלא כדבריך. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ז בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 12:52, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- אעיין שם. אגב, יצא פעם קונטרס של אחד מרבני חב"ד בעולם, העוסק בסוגיה זו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז בתשרי ה'תשע"א 12:54, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- אחכה שתעיין. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ז בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 12:55, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- שם סעיף י': "העוקר דירתו עם אשתו מארץ ישראל לחוץ לארץ אף על פי שדעתו לחזור דינו כמי שאין דעתו לחזור". אתה, כשרשמת שנהגת יומים ולא לפי אדמוה"ז, כנראה כוונתך המדובר בסעיף י"א לגבי בן חו"ל שבא לארץ ומכאן יוצא שבחג הסוכות זכו אנשי א"י בנוכחותך ובא לציון גואל.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז בתשרי ה'תשע"א 13:18, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- עיין בפוסקים שם שהטעם שמסתמא ישתקע שם. ולעומת זאת ראה שם סעיף י"א שלא מזכיר ענין איש וביתוL בני חוץ לארץ שבאו לארץ ישראל, אע"פ שדעתן לחזור אין עושין אלא יום אחד (ויש חולקין). בקשר להצעתך השניה, היא נכונה. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ז בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 13:26, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- אני מבין שאתם הסתמכם על ה"יש חולקין". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז בתשרי ה'תשע"א 13:38, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- עיין בפוסקים שם שהטעם שמסתמא ישתקע שם. ולעומת זאת ראה שם סעיף י"א שלא מזכיר ענין איש וביתוL בני חוץ לארץ שבאו לארץ ישראל, אע"פ שדעתן לחזור אין עושין אלא יום אחד (ויש חולקין). בקשר להצעתך השניה, היא נכונה. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ז בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 13:26, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- שם סעיף י': "העוקר דירתו עם אשתו מארץ ישראל לחוץ לארץ אף על פי שדעתו לחזור דינו כמי שאין דעתו לחזור". אתה, כשרשמת שנהגת יומים ולא לפי אדמוה"ז, כנראה כוונתך המדובר בסעיף י"א לגבי בן חו"ל שבא לארץ ומכאן יוצא שבחג הסוכות זכו אנשי א"י בנוכחותך ובא לציון גואל.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז בתשרי ה'תשע"א 13:18, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- אחכה שתעיין. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ז בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 12:55, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- תלמיד חכם כמוני מתרכז במה שהוא עוסק. באם תרצה, כשאסיים את עיסוקי הנוכחי, אשמח למצוא את המקור המדוייק (ואגב, בינתיים תוכל לעיין: או"ח ח"א, או"ח ח"ב, "ח ח"ג, או"ח ח"ד, או בטקסט בכאן ותן לחכם וימצא עוד). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 12:01, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- מתלמיד חכם כמוך ציפיתי למקור מדויק, (למרות שאין באינטרנט את השו"ע הרב). אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ה בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 11:53, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- שולחן ערוך אדמו"ר הזקן.. חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 11:45, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- כן, כשכוונתו לחזור. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 11:42, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- דווקא אם זה איש וביתו?. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ה בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 11:40, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- לא בדיוק. הרי שיטת אדמוה"ז היא שאיש וביתו, גם אם כוונתו לחזור, נוהג כמנהג המקום. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 11:38, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- ב"ה. שמרתי שתי ימים למרות ששיטת אדמו"ר הזקן היא אחרת. (בא נראה אם הבנת על מה אני מדבר). אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ה בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 11:36, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
מסנג'ר
האם אתה יודע למה במסנג'ר אתה תמיד מופיע במצב לא מקוון? רציתי לדבר איתך בטלפון שבמסנג'ר. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ה בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 11:49, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- כי יש לי ברשימה כמה מאות אנשי קשר ומתוכם המון שכשיראוני מקוון יתחילו לשוחח איתי ונמצא שאני מבלה את חיי בשיחות סרק. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 11:51, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
@
--אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ז בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 13:33, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- קיבלתי והשבתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז בתשרי ה'תשע"א 13:35, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
עזרה
הצעת את עזרתך. אשמח אם תעזור לי להבין מדוע מחקת את השינויים שעשיתי בערך של הרב יגאל פיזם. עד כה לא שמעתי שדברים שאני הייתי להם עד ראיה, קיבלו גירסאות שונות (באמת, כל השינויים ששינית לא שמעתי שיש החולקים בדבר!). והפלא היותר גדול, שדווקא הגירסא המחודשת היא היא שנשארת תמיד, ומי שטוען אחרת - אפילו אם הוא עד ראיה לדברים - צריך יהיה לדון עליהם קודם בדף השיחה (וגם: מי בסוף יחליט מה יכנס?). למה שזה לא יהיה הפוך? או לכה"פ להשמיט את מה שעומד במחלוקת, וכאשר יבורר הדבר בדף השיחה (כמובן באמצעות הוכחות ברורות, ולא גיבובי מילים וכו'), אזי יוחזר מה שראוי להיות בערך אינצקלופדי. לא כן? --עולםמלא 12:02, 6 באוקטובר 2010 (UTC)
- אכן כן. תוכל להסיר מהערך את השנוי במחלוקת ובלבד שכל הסרה תנומק בדף השיחה, על מנת שיוכל להתנהל דיון תקין. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ח בתשרי ה'תשע"א 12:08, 6 באוקטובר 2010 (UTC)
קלימאוויטש
אני רוצה לכתוב על העיר קלימאוויטש - שכידוע גרו שם הרבה מחסידי חב"ד אך ראיתי שמחקת את הדף האם היה לך ענין בזה? כמו"כ אני אכתוב ואני מקווה שאתה תתקן אותו שיהיה לענין וכפי הראוי להיות בחבדפדיה משה חובב חבד 21:38, 7 באוקטובר 2010 (UTC)
- הדף נמחק כיון שהוא לא היה ערך אלא הפניה לדף שאינו קיים. נשמח מאוד שתכתוב וכדאי שתירשם וכך נוכל לזהותך. בהצלחה! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ט בתשרי ה'תשע"א 09:38, 7 באוקטובר 2010 (UTC)
לא יודע למה אבל לפני שהכנסתי את ההודעה התנתק לי השם משתמש שלי ולכן לא זוהיתי ככותב ההערה משה חובב חבד 10:02, 7 באוקטובר 2010 (UTC)
- תוכל לחתום כעת במקום כתובת האיי.פי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ט בתשרי ה'תשע"א 10:03, 7 באוקטובר 2010 (UTC)
אתה יכול למחוק את השאר - משה חובב חבד 21:38, 7 באוקטובר 2010 (UTC)
הכנסתי את הדף קלימוביץ ואני מתכונן עכשיו להכניס עוד ערכים נא תסתכל עליהם ותעבור עליהם להגהה
כמו"כ לדעתי הערך אמור ליקרא קלימאוויטש ולא קלימוביטש
כמו"כ הוספתי עכשיו עוד דפים ואני מקווה שתוכל לעבור עליהם כשעברת עליהם תוכל למחוק את הערתי
אבא דער לעבעדיקער, יוסף שלום מקלימאוויטש, יצחק שאול מקלימאוויטש, מאיר זלמן מקלימאוויטש, העילוי מקרוצא, גרשון בער מפאהאר
אני מתכונן גם לכתוב על ערכים: קלימאוויטש'ער ניגונים, ברוך הוא אלוקינו, שזה שיר שנשכח מהבעש"ט הק' והרבי הרייץ העיד עליו, אך האם לעשות ערך עליון כמו שירים שנשכחו או לא?).
כמו"כ ראיתי שיש ערך על ולח לר' נטע מפהר ולדעתי האיות הנכון הוא פאהאר ואם מוספים את הערך פאהאר אמורים להכניס שם את ר' גרשון מפאהאר (בערכים שאני כתבתי אכן כתבתי פאהאר באיות כזה אך אם תרצה תשנה אותם לפי ראות עינך)
בברכה משה חובב חבד 23:04, 7 באוקטובר 2010 (UTC)
א. התחלתי לעבור על הערך וכבר אמשיך. כדאי שתעקוב אחר השינויים ותלמד את הסגנון האנציקלופדי כאן. ב. הערכים נקראים כפי הנהוג לכתוב בעברית של מדינת ישראל ונקוט האי כללא לגבי כל החילוקים בנושא. שאר האיותים השונים ניתן לעשות דפי הפניה וכך יגיעו לדף הנכון מכל סוגי החיפושים. ג. דפי השיחה נשמרים ולא נמחקים, זאת כדי שמשתמשים חדשים יוכלו ללמוד מתוכם דברים נחוצים. ד. אין צורך בערך "שירים שנשכחו". באם הניגון מופיע בספר הניגונים, אזי כבר יש עליו ערך ובאם אין ידוע הניגון, די בציון בערך קלימוביץ' על אודות הניגון שהיה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ל' בתשרי ה'תשע"א 00:23, 8 באוקטובר 2010 (UTC)