הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
12345678910111213141516171819202122232425262728293031סמלילנוכחי
חב"דפדיה: פיתוח טכני



כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.

תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיון 1ארכיון 2




אפשערעניש לחב"דפדיה

לקראת יום הולדתה השלישית של חב"דפדיה (אפשערעניש), בעוד כחצי שנה, ראוי שנציב לעצמנו מטרות-יעד.

  1. סיום פרוייקט היום יום - לוקח את זה על עצמי.
  2. עיצוב מחודש של העמוד הראשי - יש לי כבר רעיון ובסיס לעיצוב החדש. עומד גם בקשר עם מעצבי אייקונים.
  3. להגיע ל-4000 ערכים - רק בעזרת התורמים הקיימים וגיוס תורמים נוספים.
  4. שיפור ערכים מאסיבי ויסודי - כנ"ל.

רעיונות נוספים, נא להוסיף לרשימה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 11:39, 7 בינואר 2010 (UTC)

  1. סיום פרויקט תניא
  2. עריכת ה'מנהגים' למיניהם.
  3. הרחבה על משפחות שונות בליובאוויטש - משפחת הכט, משפחת גוראריה, משפחת זלמנוב וכו'.

--בהצלחה רבה ומופלגה בשליחות היחידה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

פרויקט תניא אמור לכלול; מבוא לכל פרק, סיכום לכל פרק (ראה כאן, תחילת העבודה), צילום הפרק ועוד. ולואי ונגמור. בעז"ה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 18:08, 7 בינואר 2010 (UTC)


תורהפדיה

יש כאן נידון אם לפתוח כאן באינטרנט תורה פדיה. למה? ראו בהרחבה בדף משתמש:שלום הגם שמשתמש:חיים נהר טוען שזה מדי מוקדם לפתוח עכשיו תורה-פדיה לפני שמיזם חידושי הרבי על הש"ס מוכן.

אבל בכל אופן הייתי רוצה לשאול את הקהל. יש כאן מישהו שמעוניין בזה? יש מי שיכתוב שאלות או תשובות שם? או שאני יסתובב שם לבד, אני יכתוב את השאלה ואני יכתוב את התשובה?

לדעתי זה דבר טוב מאוד, למי שאין חברותא - אז ניגשים לחידושי הרבי, לומדים גמרא עם חידושי הרבי המוקים מדבש, ואחר כך כותבים שאלות שמתעוררים לכם על הנושא או על חידושי הרבי בתורהפדיה. וככה הסתפקתם ללמוד. איך ההרגשה אחרי לימוד? רש"י בפסחים מט: ללמוד תורה - ולחיות. סאיז א'מחיה. --שלום 03:38, 12 בינואר 2010 (UTC)

אמנם, חוששני שהמיזם יהי' סופו כאידישעפדיה. עכ"פ אם יהי' - בל"נ אכתוב שם.   --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
לא לשכוח שאחרי סיום "מיזם ביאורי הרבי על הש"ס" ע"פ נגלה, שקשה להאמין שניתן לסיימו כ"כ מהר. אפשר להוסיף ביאורים ע"פ קבלה וחסידות. וכן אפשר להוסיף קישורים לשיחות של הרבי, כמו שהציעו, לפי נושאים. זאת אומרת, שבכל ערך יהיה גם הפניה לשיחה של הרבי בנושא ועוד ועוד. לא חסר מה לעשות ולהשקיע. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 10:08, 12 בינואר 2010 (UTC)

דרך אגב, כבר עכשיו חלק גדול מהנכתב שם הוא ע"פ חסידות, ואכן מן הראוי היה לציין זאת לפני כל ביאור שם. בהצלחה --Shalom 13:49, 12 בינואר 2010 (UTC)

ידיד או קשר חד-פעמי

יש המכלילים בקטגוריית "ידידי חב"ד", כאלו אשר היו בקשר רצוף של מכתבים או יחידויות, השתתפות בהתוועדויות ואירועים וכדו', וכאן יש המנסים להכניס כל אחד שאמר כמה מילים או כתב מכתב אחד או שניים, ל"ידידי חב"ד". ניתן לערוך אם רוצים, רשימת אדמו"רים וצדיקים בכל הדורות והתייחסותם לחב"ד, ואז לכתוב כי האדמו"ר רבי אהרן מסאטמר אמר כמה מילים על חב"ד, והגרש"ז אויערבך כתב פעם אחת מכתב, ואמר כמה מילים על הרבי. דעתכם בנידון? פיני 08:49, 15 בפברואר 2010 (UTC)

בנוגע לגרש"ז אויערבאך - הוגב שם בדף השיחה.
בנוגע לר' אהרן מסאטמאר - הערך באמצע עבודה. ויש עוד חומר (אם כי אכן לא מאוד הרבה).
יש לזכור מה המטרה של קטגוריית ידידי חב"ד, כמו גם הספרים שמן ששון מחבריך ושיח שרפי קודש. בעוד שברחוב ישנם כאלו המנסים להכפיש את שמה של חב"ד (ולצערי שמעתי זאת מיותר מבן אדם אחד,) כאילו כל גדולי ישראל היו נגד חב"ד, הרי שההפך הגמור הוא כמו שרואים כאן, שכל גדולי ישראל היו ידידיהם וקרובי חב"ד להוציא ראש ישיבה אחד. בפרט חשוב הדבר כשזה נוגע לחסידות כמו סאטמאר, חשוב להדגיש את דעתו של רבם ר' אהרן. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 14:02, 15 בפברואר 2010 (UTC)
אכן, יש להפריד בין "ידידי חב"ד" ל"התייחסו לחב"ד". כרגע משקיעים התורמים בעיקר בהוספת הקשרים והיחסים עם חב"ד. הינך מוזמן לסדר את החלוקה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:26, 15 בפברואר 2010 (UTC)

לתשומת ליבנו

לתשומת ליבנו, כותבים נכבדים: עוד פרט לחשבון נפשינו.   --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

ודאי שיש ערך על הניגון, שהרי כל ספר הניגונים מופיע בחב"דפדיה. זה סך כל עניין של הפניה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:34, 24 בפברואר 2010 (UTC)
לא ר' חיים, מדובר בניגונו של ר' בענטשע שמטוב, שאינו מופיע בספר הניגונים.   --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
מעניין.. זה הרי ניגון כ"כ מוכר. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:20, 24 בפברואר 2010 (UTC)
לצערינו עריכת ספר הניגונים נקטעה באיבה, וממילא הספר אינו מושלם כלל.   --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

איחוד ערכים

כחלק ממערכת שיפור ושכלול חב"דפדיה, אני עוסק במחיקת ערכים קצרים ו\או חסרי חשיבות ואיחודם עם ערכים נוספים. דבר זה יש בו מספר יתרונות:

א. מחיקת ערכים קצרים וחסרי משמעות - עליית רמתה של חב"דפדיה.

ב. חשיפת גדולה יותר של המידע - הפצת המעיינות.

ג. האדרת והגדלת ערך ע"י שילוב מספר ערכים יחד - קידום מספר ערכים גדולים, מה שמאפיין כל אנציקלופדיה מכובדת.

כמובן, שהכל לפי העניין והנושא ולא כל ערך קצר יועד לאיחוד. ערכים שאוחדו ולאחר מכן הורחבו עד לכדי ערך מכובד, ודאי שיש מקום להוציאם כ"ערך מורחב".

אשמח לשמוע חוות דעתכם בנידון. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:41, 24 בפברואר 2010 (UTC)

מקובל וייש"כ. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 20:10, 24 בפברואר 2010 (UTC)
יש להזהר שלא לשים גם מדי הרבה ערכים בדף אחד, דבר שמקשה על קריאת הדף, בכמה אופנים, לדוגמא הדף עשר ספירות#שלוש אמות ושבע כפולות ארוך מדי.

יש לשמור על דרך הממוצע באורך הדפים. לא קצר מיד, אל גם לא להכניס ספר שלם בתוך ערך אחד... --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:24, 25 בפברואר 2010 (UTC)

זה לא עניין של אורך אלא של נושא אחיד. כל עוד ומדובר באותו נושא, זה צריך להיות באותו ערך, אא"כ ישנו ערך מישני הרחב דיו שיהיה ערך בפני עצמו. הערך "עשר ספירות" הוא בכלל לא ארוך במיוחד. ראה ערך הרבי. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:56, 25 בפברואר 2010 (UTC)
למה המשתמשים, חבדני"ק, חסיד, שניאור, שמואל מונקס, פיני וכו' לא מביעים דעתם? לדעתי ערך גדול מדי, כמו הנ"ל, או כמו רמב"ם (תקנה) הוא קשה לקריאה מפני כמה סיבות, ודווקא ערכים קצרים הם יותר נחמדים. הביעו דעתכם!!

כמובן שבאם אף אחד לא יביע דעתו, יכריע ר' חיים, מפני שהוא ותיק ובקי יותר, אבל חבל שהמשתמשים האחרים לא מביעים דעתם.... --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 18:09, 26 בפברואר 2010 (UTC)

אכן, ערכים קטנים הם יותר נוחים לקריאה. ועוד דבר: הם מעוררים יוצתר פוטנציאל להוסיף. אלו גם הקוים המנחים (בדרך כלל) בויקיפדיה.   --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
החלוקה לפיסקאות מיועדת בדיוק בשביל להקל על הקריאה. לדעתי צריך יותר להשקיע בניסוח מתומצת וחלוקה נכונה של הפיסקאות. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:48, 27 בפברואר 2010 (UTC)
ערכים קטנים מעוררים יותר חשק להוסיף, הרבה ערכים שמנוסחים יפה ומכובד נותנים יותר הרגשת 'מכובדות' מערך א' מלא פיסקאות ותתי פיסקאות. וכמאור, גם בויקי הבינו זאת, והם דוגלים כיום בגישת ההפרדה.   --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
גם אני נשאר בדעתי, ומצטרף לאיש חסיד. מלבד זאת אני סבור שערכים קצרים ונפרדים יותר מסודרים וקלים לקריאה מאשר ערכים ארוכים. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 16:19, 28 בפברואר 2010 (UTC)
הפרטת הערכים בויקיפדיה נעשית בערכים שאורכם עולה על עשרות קילו-בייטים. וגם שם, קיצור הערך מכיל פיסקה מכובדת, שאצלנו זה כל תוכן הערך. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 00:50, 1 במרץ 2010 (UTC)
ר' חיים יקר, ההפרדה נעשית שם גם בערכים לא ארוכים - ובלבד שיש חשיבות לערך. ואתן דוגמא אחת מיני רבות: הערך יוסף יצחק אהרונוב היה בתוך צעירי אגודת חב"ד, שאינו ארוך. הוא הפרד - למרות שעם ההפרדה נשארו ב' הערכים קצרים - כי נערך דיון והוחלט שיש לו חשיבות, תוך תקווה שבמשך הזמן יתווסף עוד חומר (מה שאכן קרה). זה לענ"ד צריך להיות גם אצלנו.   --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
בויקיפדיה ההחלטה על חשיבות נעשית על פי כללים רגילים. כאן - בחב"דפדיה - הקשר לנשוא הערך עם החב"ד, הוא הקבוע את רמת חשיבות הערך. והוא אשר אמרתי, שככל הנראה, הקשר של רוב מאות גדולי ישראל עם הרבי אינו חשוב דיו לערך נפרד, למעט, לדעתי, רק כמה עשרות. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:27, 1 במרץ 2010 (UTC)
איני מרבה לדחוק את ראשי בין הרים גבוהים כגון חסיד וחיים נהר אך היות והתבקשתי להביע דעתי, הנני מסכים עם דעתו של חסיד אשר ערכים קטנים טובים יותר, מהסיבות שהוא מביא.--שניאור 20:58, 1 במרץ 2010 (UTC)
עכשיו נשארה רק השאלה אם אכן בחב"דפדיה מכריע הרוב... או הותיק... למעשה שאלה זו כבר נשאלה ביבמות דף יד ע"א. אך במקרה שלנו יש לנו גם את הרוב, וגם אחד ממפעילי המערכת מהותיקים ביותר. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 21:02, 1 במרץ 2010 (UTC)
מי שצריך להחליט הוא הרה"ח וכו' חב"דניק הי"ו, הביורקרט וראש המערכת.   --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
אין ספק שהחלטת הרוב מכריעה! אך כיון שחב"דניק מכיר את המערכת טוב מכולנו, אני מאמין שהוא יוכל לחדד את הדיון ולהוסיף נימוקים ושיקולים לכאן או לכאן, כך שכולנו נשקול את הדיון מחדש (כך בהיסטוריית הדיונים שלי איתו). --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:37, 1 במרץ 2010 (UTC)
השאלה היא מה עושים במקרה שחבדני"ק לא יגיב? הרי אין סומכין על הנס... והלא כלל הוא בתורה: הלך אחר הרוב. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 03:18, 2 במרץ 2010 (UTC)
ככל הידוע לי חב"דניק נכנס כאן מידי פעם וכדאי שנחכה לו. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:22, 2 במרץ 2010 (UTC)

אין כאן ענייין של "מי וותיק יותר" או "עם מי הרוב". אין ספק שכולם רוצים את טובת המיזם שיהיה בנוי נכון ומוצלח יותר.

כאנציקלופדיה חב"דית ברשת, אנו אמורים לחשוב מה הכי מתאים ומכובד לחב"דפדיה. לכן, באופן כללי אני מסכים עם חיים נהר, שערך אחד גדול מכבד יותר מכמה ערכים קטנים (למרות מספר הערכים שיתקטן כתוצאה מכך). לכתוב שלושה ערכים "עשר ספירות", "שלוש אמות" ו"שבע כפולות", מוריד את הרמה. זה קצת כמו לכתוב ערך נפרד על "אדמו"ר הריי"צ", "לידתו" ו"הסתלקותו". יכול להיות שיהיו אלה שזה יהיה להם נוח יותר, אבל זה לא מתאים לאנציקלופדיה, ובשביל זה יש בכל עמוד פסקאות.

לעומת זאת, ישנם נושאים שכן זכאים לערך בפני עצמם, למרות שיש להם 'אב' אליו הם משתייכים. לדגומא: משקה הוא ערך בפני עצמו ותקנת המשקה זהו ערך בפני עצמו. אמנם תקנת המשקה הינה תולדה של משקה, אבל בהחלט מתאים שלתקנת המשקה יהיה ערך בפני עצמו (ובערך 'משקה' יובא עניין תקנת המשקה בכמה מילים כפי שזה עכשיו).

הטענות שערך קטן מעורר כתיבה, יותר קל לקרוא ויותר קל לדפדף בו, הינן נכונות, אבל לא אלו השיקולים שאמורים לקבוע. כל נושא שמגיע לו ערך בפני עצמו, גם אם נכתבו בו 2-3 שורות, לא נשייך אותו לערך אחר (כגון אהרונוב וצעירי חב"ד, שברור ששני עניינים אלו זכאים לערך אישי כל אחד). אבל במקרים אחרים, לערך הקצר אין זכות קיום בפני עצמו, אלא רק בערך האב.

בשורה התחתונה: הדיון צריך להעשות על כל ערך בפני עצמו, בדף השיחה שלו. ישנם ערכים שנדרש למחוק במהירות ולצרף את תוכנם לערך האב, וישנם ערכים שלא נדרש למחוק (אבל יהיה מועיל להוסיף בהם עוד תוכן). חיים נהר, כל ערך שאתה רוצה למחוק, תציין זאת בדף השיחה שלו, עם כמה מילים מדוע לדעתך אין לערך מקום בפני עצמו. אם לאחר שבעה ימים לא תקבל מענה מאף אחד, תהווה שתיקה זו הסכמה.

מקווה שהועלתי. הצלחה רבה.--chabadnik - שיחה 18:34, 2 במרץ 2010 (UTC)

גם בנוגע לאדמו"רים וידידים, ישנם אדמו"רים שהקשר שלהם עם הרבי לא מספק בכדי שהם יהיו זכאים לערך, לעומת כאלה אחרים שכן זכאים. כל מקרה לגופו. --chabadnik - שיחה 18:41, 2 במרץ 2010 (UTC)
הבעתי את דעתי בשיחה:חסידות צאנז. א יישר כוח, ומצפה לתגובות.   --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

תמונות

 
הקערה (לפי מנהגי חב"ד??). אחת מהתמונות שיתווספו במיזם הענק של חב"דפדיה - תמונה לכל ערך., בערך מנהגי ליל הסדר, בכותרת הקערה.
 
נבקעה העיר. עשרה בטבת.
 
אחת מהתמונות שיתוופסו במיזם הענק של חב"דפדיה - תמונה לכל ערך, בערך על שבת, או על מבצע נש"ק.

היסוד הראשון לדעתי ברמתה של כל אנציקפלודיה היא בתמונות בכל ערך. ערך עם תמונה מתאימה, כמו תמונה של האיש או של המקום שווה אלף פעם יותר כפי הכלל הידוע: תמונה אחת שווה אלף מילים. כמדומני שגם ר' חיים מסכים לכך.

אלא שהשאלה היא מה עושים בערך שאין עליו תמונה המסבירה את הערך, אלא רק תמונת רקע, כמו: בליל הסדר - תמונה מליל הסדר, שריפת חמץ - ציור של ר' זלמן של שריפת חמץ, וכן הלאה... האם זה מוסיף לערך, או דווקא מוריד מאיכותו - כדעת ר' חיים? --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 18:13, 26 בפברואר 2010 (UTC) 

לענ"ד מוסיף, בהחלט. מקל מאד על הקריאה וכו'. ובכלל - כל ערך בינוני בארכו ללא לפחות תמונה אחת זהו (לענ"ד) בושה.   --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
למה אין תמונה?! שהרבי שורף חמץ, זה לא תמונה?! חדר האוכל של אדמו"ר הריי"צ, המקום בו סעד הרבי את ארוחות החג, אינו תמונה?! --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:49, 27 בפברואר 2010 (UTC)
היות וכנראה שדעת הרוב היא שצריך וחייבים תמונה בכל ערך, וכנראה שגם ר' חיים מסכים לכך, על כן כנראה שמכאן והלאה הנכון יהיה להוסיף תמונות מהסוג הנ"ל, ואם למישהו יהיה תמונות מתאימות יותר - שיפעל בשיטת הוסף והורד. - מצא את התמונה המתאימה יותר ואחר כך הורד את התמונה שלא מתאימה כמותה.

[אגב גם אני ראיתי איזה תמונה בחב"ד אינפו המקום שבו הרבי סעד את סעודות חג הפסח (וככל הנראה גם שבועות וסוכות ולג בעומר ושמחת תורה והושענא רבה וחנוכה וזאת חנוכה ופםורים קטן ופורים גדול) כתמונת רקע. מה רואים שם בתמונה שקשור לליל הסדר?] --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 05:11, 1 במרץ 2010 (UTC)

החלטות מתקבלות רק לאחר מיצוי הדיונים, מה שטרם קרה בדיון הנוכחי. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:48, 1 במרץ 2010 (UTC)
טובה תמונה אחת מאלף מילים - אם היא קשורה ישירות. אין עניין להעמיס על ערכים תמונות ללא קשר. תחשוב מה יגיד אדם מבחוץ שלא יבין את הקשר הישיר בין הערך לתמונה, אם לא תהיה תמונה הוא יוכל לחשוב שהאתר בעריכה תמידית ועוד יוסיפו, אך אם תהיה תמונה לא קשורה זה מוריד מאוד את הרמה.--שניאור 21:03, 1 במרץ 2010 (UTC)
תמונת רקע לא נחשבת לתמונה שמוסיפה לערך? למה תמונה של שולחן סדר בערך על ליל הסדר נחשבת לתמונה שלא מוסיפה לערך? אם בגלל שכולם יודעים איך נראה שולחן סדר, גם כולם יודעים איך נראה הרבי מליובאוויטש. הבעיה מתחילה בדרך כלל מהתמונה השניה. לתמונה אחת בתחילת הערך, ברור שיש מקום (כמובן תמונה עם קשר ישיר, ולא כזאת שצריך לחפש בה את הקשר). לתמונה השניה כבר צריך שתהיה סיבה טובה. תמונה שניה שלא מוסיפה דבר על התמונה הראשונה בהחלט מיותרת. --chabadnik - שיחה 18:56, 2 במרץ 2010 (UTC)
יפה מאוד. אז דומה כי בכך הוכרע הענין. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:24, 2 במרץ 2010 (UTC)
אכן. והייתי ממליץ להשקיע בבחירת התמונה שתותאם באופן מירבי לתוכן הערך. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:28, 2 במרץ 2010 (UTC)
בראשונה הנני להוסיף את שלושת התמונות המצוגים כאן בצד. אם יש לך תמונה מתאימה יותר אמור. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:29, 2 במרץ 2010 (UTC)
אין לי תמונה בפועל, אבל הייתי ממליץ על תמונה של ילדה שמדליקה נרות שבת, מה שיבליט את הדגשתו של הרבי במבצע נש"ק, שגם ילדות ידליקו נרות שבת. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:34, 2 במרץ 2010 (UTC)
אכן, אם היה ציור של ילדה המדליקה נרות שבת, היה זה מתאים ביותר. בנוגע לתמונה של ילדה, הרי מג' שנים ואילך נפסק בשו"ע שאסור להסתכל בפניה, ואכמ"ל כיון שכבר הארכנו במקום אחר. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:37, 2 במרץ 2010 (UTC)

הרבי

משפט חכם שמצאתי בעלעול בחב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 2:

כאשר מזכירים את הרבי בערך על אחד החסידים, לדעתי לא צריך לכתוב מלך המשיח שליט"א, כיון שמספיק שהמילה הרבי היא לינק לערך על הרבי ושם יש את כל החומר וכו'. ככה אתה מצד אחד נותן כביכול לכל אחד להרגיש שזה מקום גם בשבילו ולא צריך להיות משיחיסט קיצוני כדי להיות חלק מהמיזם, ומאידך לא מפסיד כלום כי בסופו של דבר כל אחד שרוצה לדעת מהו --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 23:43, 2 במרץ 2010 (UTC)רבי או כל ערך אחר שיש לו שייכות למשיח וכו' - יהיה לו את כל החומר הנדרש. בהצלחה רבה לכולם. עד כאן לשונו הקוה"ט.

ויש להוסיף, שלדעתי טוב מאוד שזה אכן יהיה הקו שלנו: לכתוב הרבי (כמו שנהוג בחב"ד אינפו כפי ששמתם לב) ולא אדמו"ר שליט"א. זה מוסיף לאבייקטיות של חב"דפדיה, ולא מעצבן אף אחד.

אולי בקרוב אשנה זאת בערכים שאעבוד אליהם, וכן במיזם:חידושי הרבי על הש"ס. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 14:25, 1 במרץ 2010 (UTC)

מצטרף. ישנה אפשרות להפעיל 'בוט' אוטומטי שיחליף בכל המערכת. בוט כזה בינתיים לא נמצא אצלנו. בעז"ה בעתיד נבנה כזה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:29, 1 במרץ 2010 (UTC)
מצטרף - ובהוספה.   --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
גם אני הקטן מצטרף לכל הנ"ל.--שניאור 21:04, 1 במרץ 2010 (UTC)
ההחלטה התווספה לחב"דפדיה:מדיניות חב"דפדיה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:04, 2 במרץ 2010 (UTC)
לפי מה שמוכח בחב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 1 #בוט ההחלפות נכנס לפעולה אינו מובן כלל למה אומר כבודו שאין לנו בוט החלפה אוטמטית, עי"ש היטב. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 23:45, 2 במרץ 2010 (UTC)
כפי שהינך נוכח בעליל שהבוט לא עובד אוטומטי, אלא צריך להפעיל אותו. לא אמרתי שאין כאן את האפשרות, אלא שבפועל כרגע הוא לא עובד. מקווה שבשבועות הקרובים אצליח להשיג את הבוט שראית בארכיון. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 23:50, 2 במרץ 2010 (UTC)

קביעת מדיניות חב"דפדיה

התחלתי לבנות דף שירכז כל החלטות הדיונים וקביעתם כ"מדיניות חב"דפדיה" בכדי שישמרו ויהיו אבני היסוד לתקנון המיזם, מבלי שיהיה צורך לדון בכל פעם מחדש. לכן בקשתי, נושאים שנראים לכם שזקוקים להתווסף כחלק מהמדיניות, נא להעלות כאן לדיון. כמובן, שהדף הנ"ל יכיל רק את הכללים שכוחם יפה בכל זמן ובכל מקום ואין עליהם שום עוררין. החלטות שעשויות להיות שייכות לכל מקרה לגופו, אין מקומן בדף הנ"ל.

ניתן להגיב בשיחת חב"דפדיה:מדיניות חב"דפדיה. בתקווה לשיתוף פעולה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:59, 2 במרץ 2010 (UTC)

מי זכאי לערך נפרד?

דיון זה הועבר מהדף שיחה:חסידות צאנז

למרות שעקרונית הנני תומך במיזם האיחוד. הנני חושב שערכים על רבנים וכו' - מקומם (לכל הדעות) בחוץ, ערכים נפרדים, עם 'ראו גם'. וזאת (גם) על-מנת שהם יורחבו בהמשך. הרי לא נכניס את כל הערכים הכלולים בקטגוריה:חסידים בחסידות חב"ד, ניט?   --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

כפי הנראה, רוב האדמו"רים אינם זכאים לערך נפרד. אל תשכח שאדם שנכנס לערך חסידות צאנז, לדוגמא, ורואה את כל היחס של הרביים עם כל אדמו"ריו וכיו"ב בערך אחד, זה מרשים יותר מאשר שהוא צריך לעבור מערך לערך. יחד עם זאת שאנחנו צריכים לשמור על רמת ערכים ולא כל מילה שאמר איזה אדמו"ר הוא יקבל ערך, ליד "אצילות" ו"משיח" ועוד. הרחבת ערכים לא אמורה להיות רק לערכים קצרים. כל מי שיש לו מידע להוסיף על ערך מסויים, יוסיף. וללא ספק, אדמו"ר שיהיה עליו הרבה מידע יוצא ל"ערך מורחב". זו דעתי ואשמח להחליט יחד עם תורמים. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 22:14, 27 בפברואר 2010 (UTC)
כ"א יקבל כמה מילים בערך המרכזי עם הפני' ערך מורחב כנ"ל.   --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
ומה יהיה עם אדמו"רים שהקשר שלהם לחב"ד הוא קלוש? --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 00:45, 1 במרץ 2010 (UTC)
בלאו הכי ערכים מסוג זה נעשים רק לשושלות, שבהם יש על פי רוב בין שנים לשמונה בשושלת, ולכן בערך המרכזי מרחיבים רק בנוגע לקשר המרכזי של החסידות, ושל שני האדמו"רים ביחד.

מלבד הקשר הכללי של החסידות לחב"ד, ערכים אלו גם נועדו להרחיב מעט על ההיסטוריה הכללית של החסידות, פשוט בשביל האנושיות, הרי אי אפשר לכתוב רק ארבעה חמשה שורות על קשרי האדמו"ר לחב"ד מבלי שיוסבר כלל מי האדמו"ר, מחצבתו, השושלת, וכו', מצד שני תוכן זה אינו מתאים לכתוב בגוף הערך של האדמו"ר, אך חובה לכתוב בגוף ערך השושלת. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 04:53, 1 במרץ 2010 (UTC)

אם הבנתי נכון, חיים נהר וחסיד לא חלוקים, ושניהם מסכימים שלכל חסידות יהיה ערך ראשי, בו יובאו כמה שורות על הקשר של כל אדמו"ר עם הרבי-חב"ד. אדמו"ר שיש עליו הרבה מידע, יקבל ערך בפני עצמו, כאשר בערך הראשי תהיה הפניה ל"ערך מורחב". אני צודק? --chabadnik - שיחה 18:46, 2 במרץ 2010 (UTC)
השאלה היא מה נחשב הרבה מידע? לדעתי פחות 8/10 kb, לא מגיע ערך נפרד. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:10, 2 במרץ 2010 (UTC)
וזו בדיוק השאלה...לדעתי צריך לבדוק מבחי' תוכנית - עד כמה הי' לו קשר, ולא עד כמה יש תוכן. רב שכל הקשר שלו הוא שעבר פעמיים בדולרים, שוט שיכנס בערך האב, לעומת זאת רב שהערך עליו ממש דל - אבל אפשר להרחיב בו כהנה וכהנה, יקבל ערך נפרד. וכהלשון הידוע (יוסף יצחק חיטריק): "זו רק דעתי, מה דעתכם?".   --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
אכן כן. הייתי מחדד את זה ואומר: קשר מתמשך ורצוף עם הרבי - זכאי בכל אופן לערך. קשרים חד פעמיים מידי פעם, יצורף לערך ה'אב'. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:46, 2 במרץ 2010 (UTC)
דעתי נוטה יותר ללכת לפי כמות החומר, שכן יש כאלו שהיה להם קשר מתמשך עם הרבי, נדמה לי שרבי יוחנן סופר ורבי עובדיה יוסף ורביאברהם יעקב פרידמן מסדיגורה נכללים בזה, אבל כאן בפדיה עדיין אין עליהם די חומר אלא רק שנים ושלושה שורות, עדיף להכליל אותם בערך האב,

פשוט בגלל שאין להרבות בהפניות וערכים, ריבוי ערכים בעלי שלושה-ארבעה שורות אינם דבר מומלץ, ומאידך ערכים ארוכים ביותר שיש עליהם הרבה חומר, למרות שהקשר לא היה אדוק ביותר, כמו רבי יואל טייטלבום זצ"ל, שיש עליו הרבה חומר, ראוי לערך בפני עצמו.

ובכלל קשה מאוד להגדיר מי היה לו קשר חזק יותר או קל יותר, ואין לדבר סוף, ויותר נראה לי ללכת לפי אורך הערך.

וכפי שידוע האימרה: שני יהודים, ושלושה דיעות. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 00:07, 3 במרץ 2010 (UTC)

ולענ"ד-

א. כאשר האדם המצוי רואה ערך על רבו - וכן החב"דניק שרואה ערך - ה"ז מעורר מאד.

ב. וא"ת - ערך קטן יוצר תחושה לא רצינית - הלא בשביל זה נוצרה תבנית:קצרמר, לומר לאנשים ולאנ"שי - ערך זה בחיתוליו (וע"כ נראה כך) - הנכם מוזמנים לתמוך בו.

ג. קשר גדול=יותר מפגישה אחת או\ו- ריבוי מכתבים, ביטויי הערצה, ביקורים אצל חסידים, ביקורי חסידים אצלו, הקדושת על ספרים וכתיבת מאמרים בקובצי כבוד חכמים וכיו"ב.

ד. קשר קטן= רק א' או שניים מכל הנ"ל. במקרה הזה בד"כ ריבוי החומר מורכב מ'מריחות' ותיאורים עיתונאים, שבכ"מ צריכים להימחק. ערך כזה צריך לעבור לערך אב.

ה. אורך כידוע, לא תמיד משקף (שוו בנפשיכו - ביטאון הקריאה והקדושה לא זוכה אפי' לערך!!! ולעומת זאת, חב"ד און ליין...הדבר מובן.

אשמח להמשך דיון פורה ולמסקנות מעשיות.   --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

כדי להבין קצת יותר את דעתכם אשמח אם תגדירו את האישים הבאים: יוחנן סופר, יואל טייטלבום, אהרן רוזנפלד, אריה רוזנפלד, חי יצחק טברסקי, ישראל מרדכי טברסקי. מי מהם זכאי לערך בעצמו? --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:10, 3 במרץ 2010 (UTC)
חב"ד וגדולי ישראל
צ'רנוביל · ביאלא · צאנז
שושלת ביאלא
רבי יחיאל יהושע מביאלא · רבי ירחמיאל צבי יהודה מביאלא פשיסחא · רבי יעקב יצחק מביאלא רמת אהרן · רבי אלימלך מביאלא פשיסחא
טייטלבוים (אין עליו אבל חובה בגלל היחסים וכו'), והטווערסקיים זכאים וודאי. סופר זכאי אבל עם תבנית קצרמר, כיוון שהיו יחסים רבים אבל הם אינם מוזכרים כלל, לדעתי יש לקצץ את התיאורים הארוכים בפינסק קרלין ולצמצם אותם בחסידות פינסק קרלין. זו רק דעתי וכו'.   --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
להוסיף שרוב הערכים על גדולי ישראל, זקוקים לעריכה ותימצות. כך שגם באם ערך נראה כרגע מלא, מאוד ייתכן שהרבה מהחומר חוזר על עצמו או מקומו בהערות שוליים. כמו כן, צריך ליצור את התבנית:ערך קצר. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:24, 3 במרץ 2010 (UTC)
כיון שיש עדיין כמה שצריכים עוד להצביע, נשאיר את הערכים עליהם אנו חלוקים, דהיינו - אדמו"רי ביאלא, שלדעתכם אינם רשאים לערך נפרד, - נשאיר אותם בפריז'ר עד שתסתיים ההצבעה - היום מחר (בלאו הכי שניכם אינכם מבקרים באתר כמעט או בכלל בימי חמישי - מוצ"ש.) השושלות שלכולי עלמא זכאים לערך נפרד, כמו צ'רנוביל (רחמסריבקא), בריסק, וכו', אערוך עליהם תבניות נפרדות פנימיות, כך. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:35, 3 במרץ 2010 (UTC)
שלום, אני מוחה (: כיצד הגעת למסקנה שאיני מבקר פה בסופ"ש? ואגב, לענ"ד יש לסכם בקצרה את הדעות השונות של כל א' מאיתנו.   --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
אמנם בעיקר התכוונתי לר' חיים, שכל הנראה במספר השבועות האחרונים הוא לא ביקר בכלל באתר בימים חמישי-מוצ"ש, אך היה נדמה לי שגם כבודו אינו מבקר בימים שישי - מוצ"ש. כתבתי זאת מתוך כאב. אם טעיתי - אשמח מאוד לשמוע זאת. (כמובן שאיני בא ח"ו להכריע לאף אחד מה לעשות, בפרט בזמנים חשובים אלו.)

בנוגע לסיכום אולי נמתין עד שפיני ו-או שניאור יצביעו, כתבתי להם בדף השיחה שיצביעו. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:42, 3 במרץ 2010 (UTC)

אני לא רואה פה שום הצבעה, רק דיון שלרוב חוזר על עצמו וכל הדעות שוות (פחות או יותר). צריך רק לסכם הדברים בצורה מסודרת ועניינית ולמקד את הדיון על הנושאים שלא מוצו בדיון. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:05, 3 במרץ 2010 (UTC)
החשוב ביותר, למקד את הערך בקשר עם רבותינו נשיאינו, ולא בתולדות האדמו"ר. עוד כלל: רב שהיה לו קשר חד פעמי עם הרבי, כגון יחידות אחת, מכתב אחד וכו' אינו זכאי לערך, פיני 13:26, 4 במרץ 2010 (UTC) 13:25, 4 במרץ 2010 (UTC)

תבניות

תבנית:בעלזא מה דעתכם על תבנית זו? --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:58, 3 במרץ 2010 (UTC)

בכלל בכל הקשור לתבניות מומלץ להמתין. תבניות פותחים לאחרי שיש גודש ערכים בנושא מסויים. בינתיים אפשר לציין בפיסקה "ראו גם" לכל שאר האדמו"רים מאותה חצר. לכשנהיה בשלבים מתקדמים יותר, נחליט על תבניות מתאימות. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:03, 3 במרץ 2010 (UTC)
יש צורך בהפניה לכל שאר השושלות. ובכלל תבניות אלו הם היחידות שמסדרים את השושלות והאדמור"ים לפי סדר מסוים. ללא תבניות אלו אין שום דרך לקורא התמים לדעת שיש עוד ערכים על עוד אדמו"רים מעוד שושלות, ועל אלו שושלות. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 20:14, 3 במרץ 2010 (UTC)
בכל זאת, כל עוד לא יוכרעו הדיונים מי כן זכאי לערך ומי לא, אין טעם ליצור תבניות בנושא שלבסוף יימחקו. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:15, 3 במרץ 2010 (UTC)
בנתיים אני עורך תבניות רק לחסידויות שבוודאי זכאים לערך. השאלה היא עכשיו לא לאיזה חסידות ראוי תבנית, אלא על אופן התבנית. היא בסדר? --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 20:20, 3 במרץ 2010 (UTC)
גם על זה עדיף לחכות, כי מערכת תבניות חכמה תיצור קשר בין כל הערכים על כל גדולי ישראל ולכן לדעתי כדאי לחכות בכדי שבסוף נוכל לבנות מערכת תבניות מושלמת. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:58, 3 במרץ 2010 (UTC)

לא הבנתי מה היא התוכנית שלך ובאיזה אופן אפשר לבנות מערכת שתקשר בין כל גדולי ישראל? --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 00:12, 4 במרץ 2010 (UTC)

הרעיון הוא פשוט. תבנית מטרתה לקשר בין ערכים ו/או סדרת ערכים הקשורים ביניהם בקשר ענייני. בכדי לבנות תבנית בצורה נכונה ויסודית, צריכים לראות קודם את טווח הערכים ביניהם היא אמורה לקשר ולבנותה בהתאם. ישנם סוגים שונים של תבניות. ולכן עצתי להמתין עם התבניות, כאמור. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:39, 4 במרץ 2010 (UTC)

תבנית:ערך חסר

ברשותכם וכפי הצעת משתמש חסיד, יצרתי את התבנית הבאה שיועדה לערכים הקובעים ברכה לעצמם, אך מבחינות טכניות טרם התפתחו דיו. תבנית זו אמורה לפתור את תחושת המרץ המתגברת בערכים קצרים לעומת הארוכים, כשבפועל ישנם ערכים ארוכים הזקוקים לא פחות להרחה והוספת מידע חיוני. ממולץ להציב תבנית זו בתחתית הערך החסר.

והנה הוא לפניכם:

פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.

אשמח לשמוע הארות והערות. תודה! --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:59, 3 במרץ 2010 (UTC)

מדהים!! --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 20:00, 3 במרץ 2010 (UTC)

הגיע הזמן. כל הכבוד.   --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!