שיחה:מצוות בטלות לעתיד לבוא

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

משהו יודע להסביר לי כוונת הרבי בהערה 43 כאן, תודה מראש.--הנחה - שיחה 17:56, 28 באוגוסט 2016 (UTC)

הקישור לא פעיל דור השביעי - שיחה 18:13, 28 באוגוסט 2016 (UTC)
הקישור דוקא כן פעיל. כוונת הרבי היא כך: שמכיון שמצוות בטלות לעתיד לבא הכוונה היא מצד חלק הציווי, לא לגריעותא אלא למעליותא, דהיינו שחלק הציווי שבמצוות יתבטל מכיון שלא תהיה כלל מציאות אחרת, כי לא תיתכן לעתיד לבא שום מציאות אחרת כנגד רצון ה', ומציאות שהיא כנגד רצון ה' תתבטל באופן דממילא, ומכיון שכך נמצא שמי שיהיה לבוש בכלאיים, הרי שבשניה שיתקיים הייעוד "ונגלה כבוד ה'" אזי הלבוש יהיה לאין ואפס ממש, כי לא יוכל להיות בהיות מציאותו כנגד רצון ה'. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ד באב ה'תשע"ו, למניינם 18:18, 28 באוגוסט 2016 (UTC)
יפה כתבת, אלא שמתחילת הערה משמע שהרבי בא לחדש שגם הרמב"ם ס"ל שמצוות בטילות הכוונה לאחרי שיקומו לתחייה, (למרות לשונו "שאין על המתים מצווה") ובהמשך הערה הרבי מבאר לכאורה מה שכתוב בגוף השיחה (ולא, שמכריח פי' הנ"ל בדבריו), ולפי"ז לא מובן מה נקודת החידוש בהערה.--הנחה - שיחה 18:59, 28 באוגוסט 2016 (UTC)

ביטול הציווי

בקונטרס של הרבי מה לדעתכם הביאור, שהציוי לאדם בטל, ולמרות זאת אינו נחשב לשינוי מפני שהוא חיצוניות הרצון בלבד, או שהציווי אינו בטל אלא אינו שימושי משום שהאדם יתאחד עם המצווה עצמה?--הנחה - שיחה 10:19, 31 באוגוסט 2016 (UTC)

פרטים להוספה

ציין בוצע אחרי ההוספה!--הנחה - שיחה 12:15, 22 בדצמבר 2016 (UTC)

כל הכבוד!

יישר כח על הערך החשוב.

דיון ארוך בנושא בישועות משיחו לאברבנאל. לא הספקתי לקרוא את כולו, אבל אם תרצה תוכל לא לחכות לי ולהשתמש בזה. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 03:58, כ"ו באב ה'תשע"ז

אין לי בהם חפץ

פלא שדרשת חז"ל ע"ד "ימי המשיח שאין בהם לא זכות ולא חובה", נזכרת לראשונה בערך רק בדרך אגב כחלק מדיון על שיטת הרמב"ן, ולא מקבלת חשיבות להיות מצוטטת בפ"ע בתחילת הערך (אולי עם הסברה מהמפרשים וכו', כבדרשה המרכזית על מצוות בטלות? אינני יודע אם יש עליה דיון במפרשים. בחסידות זכורני שכן). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:02, כ"ו באב ה'תשע"ז

עכשיו אני רואה שבאג"ק המובא בערך מציין אד"ש לרש"י שם, וכן להגהת יעב"ץ. ביעב"ץ מציין להגהותיו ברפ"ד דר"ה, ולא מצאתיו. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:56, כ"ו באב ה'תשע"ז
עכשיו מצאתיו, כמצויין בקונטרס הלכות של תורה שבע"פ - בהגהה לשבת ל, א. מסתבר שכוונתו ב"ריש פרק" היא במשמעות די מורחבת. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:12, כ"ו באב ה'תשע"ז

ביאורי החסידות לשיטת הרשב"א

מה שמבאר אד"ש בהערה 9 באג"ק המובא בערך, שביאורי אדה"ז (בתניא ולקו"ת) מתאימים לשיטת הרשב"א, קצת קשה לי להבין - מדוע צריכים לבאר שהם לשיטת הרשב"א (שמצוות כן בטלות, אך רק בעת המיתה ולא תחיית המתים) ולא לשיטת ר' ינאי בגמרא (שמצוות אין בטלות כלל)?

גם, יש עירבוביא לענ"ד בערך: מובא על כמה מביאורי החסידות שהם לשיטת הרשב"א, והמקור לזה (בהערה 33 בערך) מובא מקונטרס 'הלכות של תורה שבע"פ' ששם נאמר על הביאור של המשך ע"ב שאינו ע"פ פשט, ולא שהוא כשיטת הרשב"א. גם הערה 32 בערך אינה במקומה. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:09, כ"ו באב ה'תשע"ז