שיחת משתמש:הנחה
שלום הנחה, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.
|
--יוסי ג - שיחה 20:54, 30 באוקטובר 2014 (UTC)
למה להרוס
יש הרבה ערכים שערכת אחרון, וכל הקישורים והתבניות שבורות, לדוגמא פסח, אולי יש לך בעיה במחשב, להבא מומלץ לפני השמירה ללחוץ על 'תצוגה מקדימה' ולראות איך זה נראה, תנסה לתקן.--חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 17:03, 7 באפריל 2015 (UTC)
- חוץ מפסח לא ראיתי עוד בעיה שיצרתי והביטוי שלך "למה להרוס" לא מתאים כלל (ומזלזל), בפרט אם תראה את תגובתי שם בדף השיחה שהטעות אינה כלל באשמתי כי אם של חברת אתרוג שמשום מה חסמה את העריכה ואין לי אפשרות לתקן (ומה לעשות שאני לא משתמש בגלישה אחרת...) ואדרבה עם הינך גולש באינטרנט אחר (לא חסום...) תתקן (ומיד אח"כ תתקשר לאתרוג ותעשה מנוי..)--הנחה - שיחה 17:17, 7 באפריל 2015 (UTC)
ניסוח
תגיד, יש לך מושג איך אפשר לנסח את המשפט הבא (הועתק מוויקיפדיה)
- "חז"ל מסבירים שהשם "אבן השתייה" הוא על שם ש"ממנה הושתת העולם"[3], כלומר ממקום זה התחילה בריאת העולם[4] וממנה התפשט העולם.
כמה מן המפרשים פירשו שהכוונה היא ליסוד העולם במובן הרעיוני, שכן "מקום העבודה הוא יסוד העולם",[5]"
(המילים "במובן הרעיוני" אינם משקפות את האמת, שבאמת זה כך, ונראה כמשהו סמלי)--מנחם מענדל - שיחה 14:01, 29 ביולי 2015 (UTC)
- לא ברור כ"כ הבעיה הרי סו"ס הכוונה היא שזה באמת לא כך כמובן באמת הגשמית (רק שויקופדים בדרך כלל כפי הנראה מאוד 'חומריים' ממילא כל דבר של "רעיון" פילוספי מלכתחילה אינו אמיתי כאמיתיות החומר (כמובן, לשיטתם) וכנראה זה מה שמפריע לך לכן אולי אפשר לחפש הרחבה וביאור ברעיון, מדוע באמת העבודה היא יסוד העולם? וזה יחזק שבמובן הרוחני והרעיוני הוא 'באמת' היסוד תנסה לעיין שם במאיר או בפי' המשניות).--הנחה - שיחה 14:09, 29 ביולי 2015 (UTC)
בקשתך בבקשות ממפעיל
האם הבקשה עוד אקטואלית, והאם הקובץ שוה כ"כ להוסיף אותו במיוחד לרשימה (זו טרחה מיוחדת ולא מדובר באתר קבוע) שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים א' בחשוון ה'תשע"ו, למניינם 05:34, 14 באוקטובר 2015 (UTC)
- האמת שזה מאוד מתסכל שאין מפעיל מערכת שפעיל באופן קבוע. אני עכשיו לא זוכר מה הם הקבצים האלו ולא זוכר היכן ציינתי אליהם וחבל.. (יש הרבה אתרים שחבל שאינם פתוחים)
- אם זה לא קשה כדאי שתאשר..--הנחה - שיחה 09:31, 14 באוקטובר 2015 (UTC)
ג' תמוז
- שלום הנחה. אני לא חושב שטעיתי בכך שהגנתי על הערך, אין בכך שום הכרעה בין הצדדים ח"ו, אבל במצב של מלחמת עריכה הרי ממילא לא היה אף אחד מרויח. חשוב לעצמך, האם זה הגיוני שהערך ישתנה כל כמה דקות על ידי משתמש אחר? הבה נמתין למשתמשים נוספים שיעסקו בענין או לבורר, ובנתיים נשאיר אותו למנוחה, לא הגיוני?
- אך אני מבקש להתנצל בפניך על כך שלא הגבתי לך לפני שהגנתי על הערך. חשבתי שזה מובן מאליו כי לאחר שהדיון נפתח וגם שטרן התחיל להגיב בו, אפשר להשאיר את הערך למנוחה עד שידונו על הנושא. איני רוצה לגרום ח"ו עגמת נפש לכבודו. אך גם אין לי מספיק זמן להכנס לדיונים ארוכים האם יש חובה לערוך דיון או לא. זה ממש לא נמנה על סדר היום שלי. בזמן הזה אני מעדיף לעסוק בדברים חשובים אחרים, שיקרבו את ביאתו של מלך המשיח, ולו בכמה דקות. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים א' בטבת ה'תשע"ו, למניינם 14:20, 13 בדצמבר 2015 (UTC)
- טענתי פשוטה, כל זמן שהוא לא נימק את הביטול שלו מדוע לא הגנת על הערך אחרי ההוספה שלי ואם לך יש טענה על ההוספה אז תסביר. (אם אין לך זמן אתה לא חייב להגיב..)
- (באמת קצת עצוב שכל הדיונים הערניים הם סביב דעות מפלגתיות בעוד בערכים אחרים בענייני חסידות אפשר להוסיף ולכתוב ואין פוצה פה..)--הנחה - שיחה 13:34, 17 בדצמבר 2015 (UTC)
- הכללים בחב"דפדיה בענינים טכניים מבוססים על ויקיפדיה. אחד מהם נקרא גרסא יציבה, שכל אחד שיש בו מחלוקות מחזירים אותו לגרסא היציבה שהיה לפני המחלוקת. ההגיון בכך אומר שכשיש דיון על גרסא מסויימת, וברור שהיא שנויה במחלוקת, אז דבר ראשון מעמידים על החזקה, עד שיתקיים דיון ויוכרע על פי רוב. זה הגיון די בריא לדעתי וכן נהוג כאן כל השנים. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ו' בטבת ה'תשע"ו, למניינם 01:00, 18 בדצמבר 2015 (UTC)
מטרתה של תבנית 'הבהרה'
ראיתי את השינויים הנפלאים וההרחבה שביצעת בערך על משפט הספרים ויישר חילך לאורייתא ולדרשה ולכל משלח ידך. רק רציתי להסב את תשומת לבך שתבנית 'הבהרה' לא נועדה לשאול שאלות על הנכתב בדף, אלא להבהיר קושיות. שאלות מקומם בדף השיחה, וכך יש סיכוי גדול יותר שישימו לב אליהם ויענו עליהם.
בנוגע לעצם השאלה על מספר הספרים שנגנבו, אכן הדעות חלוקות כי בערי עצמו לא הודה במספר המלא של הגניבה ואכן לא כל הספרים חזרו. ניסחתי משהו 'פושר' ולא מתחייב כמו שתוכל לראות בעצמך. בהצלחה. להתראות - שיחה 13:59, 21 בדצמבר 2015 (UTC)
- אם כי מסכים אנכי עמך שבמקום של שאלה יש לקיים דיון בדף השיחה, אולם בנוגע להגדרת התבנית הבהרה איני מסכים, שהרי התבנית יוצרת כיתוב 'דרושה הבהרה' כלומר שלפי התוכן שכתוב עדיין לא הובהר העניין כדרוש.
- הסיבה שאני משתמש לפעמים בתבנית זו כי בדעתי לחזור לפרט זה ולחפש המקורות וכו' ולצורך כך אני צריך שיהי מצויין בגוף הערך.--הנחה - שיחה 14:12, 21 בדצמבר 2015 (UTC)
ביטול הצומות
א. מכיון שאכן אין לי את הזכות להעביר את הדף לערך חדש, פשוט התעקתי את הטקסט ויצרתי דף "ביטול הצומות לעתיד לבוא".
ב. בנוגע לשם הערך, אכן מלכתחילה תכננתי לכתוב ערך "תעניות", אך תוך כדי כתיבה החלטתי שיותר מסודר להקדיש את הערך כולו ל"ביטול הצומות לעתיד לבוא" ואת שאר המידע הרלוונטי להכניס לערך הקיים "תענית" (אותו הרחבתי וסידרתי).
ג. בנוגע לסידור הערך, לא כ"כ הצלחתי לעשות את הסדר באופן שרצית - כי פיסקה אחת ארוכה של "ביטול הצומות בזמן הזה" היתה נראה לי מסורבלת מידי ולא מצאתי אופן אחר. לכן העליתי כמו שזה היה, ואתה מוזמן כמובן לערוך כפי הבנתך.
יישר כח! קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 00:34, 24 בדצמבר 2015 (UTC)
- כמדומני שאחרי ארבעה ימים מקבל משתשמש רשום הרשאה להעביר שם של דף, וממילא תקבל זאת בקרוב. וכמון שיש לזה עדיפות כי כשמעברים דף באופן שעשית מאבדים את כל היסטוריית הדף..
- לדעתי לא נכון להקדיש לזה ערך בפני עצמו, ארכו לא מחייב זאת. (הרבה ערכים קצרים יוצרים תחושה של רדידות) אולי כדאי להעביר זאת לערך תענית וליצור מהדף שיצרת הפנייה.
- אנסה.. "איש את רעהו יעזרו ולאחיו יאמר חזק".--הנחה - שיחה 11:07, 24 בדצמבר 2015 (UTC)
- אם אתה חושב שמוצלח יותר לשלב זאת בערך תענית, אתה מוזמן לנסות. לדעתי הפיצול חשוב לא בגלל האורך אלא בגלל הסדר, יותר נחמד לקרוא את זה כשני נושאים שונים עם קישור ביניהם. בכל אופן עשה כשיקול דעתך.
- יישר כח על ההשתתפות. מלבד החשיבות הענינית זה מוסיף כמובן להרגשה הטובה - הרבה יותר נחמד לעבוד על ערך שמישהו נוסף משתתף בו, מאשר ליצור דף שישכב באיזה חור נידח בחב"דפדיה ויתכסה בשכבות אבק... קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 11:50, 24 בדצמבר 2015 (UTC)
השליחות היחידה
כתבת לי על השליחות היחידה שזהו ערך רדוד. האם תוכל לעבור עליו ולהצביע על הנקודות הטעונות שיפור, על מנת שאוכל לערוך אותו? למותר לבאר את חשיבותו של ערך זה כמושלם ומושקע... קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 05:56, 28 בדצמבר 2015 (UTC)
- כוונתי הייתה שהערך לא כתוב בצורה נכונה הוא כולו ציטוטים. ועוד, לדעתי כפי איך שהבנתי אני, החידוש של חיי שרה הוא שכל מה שביאר הרבי ע"ע על החובה לימוד ענייני גאולה ומשיח, לחיות גאולה, לפרסם הגאולה וכו' הוא נקודת השליחות. ('קבלת פני משיח' כבר נאמרה והתבארה בשבת פרשת וירא, ובשבת חיי שרה נאמר שוב לשלוחים בשיכות לשליחותם כאמור) ממילא איני יודע מה באמת אפשר לכתוב בערך שאין בערכים אחרים, ואם יש מישהו שהבין אחרת, הערך אמור להסביר זאת.--הנחה - שיחה 12:21, 28 בדצמבר 2015 (UTC)
- (א) האם אתה חושב שהוא מיותר?
- (ב) בוודאי צודק. אך לפענ"ד, יש מקום לשני ערכים שעוסקים באותו תוכן אך לא מאותו כיוון, ובלבד שיהיו ברורים. וכפי שיש הרבה בערכי התוכן בחב"דפדיה (לדוגמא: אלוקות שלמעלה מהעולמות, אלוקות שבערך העולמות; אור מקיף, אור פנימי; סובב כל עלמין, ממלא כל עלמין). והשאלה היא איך אפשר שיהיה אכן ברור וקולח. קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 12:30, 28 בדצמבר 2015 (UTC)
- אור פנימי ואור מקיף הם בודאי לא אותו תוכן וכן הלאה.. משא"כ כאן שהתוכן הוא ממש אותו תוכן אלא שהרבי בשיחה זו מציב זאת כ'יעד' (בלשונו הק' "שער") ראשון של עבודת השליחות. ולפי"ז אמור להיות פסקה בערך לחיות גאולה ובשאר הערכים כן גם בערך על שליחות שמתייחסת לשיחה זו.--הנחה - שיחה 12:35, 28 בדצמבר 2015 (UTC)
- כוונתי לא היתה שאור פנימי זה אותו דבר עם אור מקיף, אלא עם ממלא ואלוקות שבערך העולמות. וכן הלאה.
- לעיקר הענין - לא הבנתי עדיין, האם כוונתך למחוק לגמרי את הערך. ראיתי גם שרצית לשנות את ההפניה ב"קבלת פני משיח צדקנו" (ולא הבנתי אם זה כדי למחוק את השליחות היחידה, או שמבין שני הערכים אתה מעדיף שזה יפנה ללחיות גאולה ולא להשליחות היחידה).
- בכל אופן גם אם יש מקום למחיקת הערך, זה רק אחרי עבודה יסודית: (א) לדאוג שהמידע על השליחות היחידה יימצא במלואו בערכים הרלוונטיים במקומות השייכים. (ב) ויותר מעצבן - לוודא שההפניות בכל רחבי חב"דפדיה יקשרו למקומות הנכונים.
אשמח לשמוע את דעתך המלאה איך הנושא אמור להראות. קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 00:35, 29 בדצמבר 2015 (UTC)
- שינוי ההפניה נובע מהתוכן, העבודה של קבלת פני משיח לא בהכרח קשורה לשליחות היחידה אלא לעבודה הכללית של דורנו לחיות גאולה. אלא שזו נעשית גם עבודת השליחות (כנ"ל).
- עפ"י מה שכתבתי אכן יוצא שדינו למחיקה. אחרי שיהיה פסקה ראויה באחד הערכים נוכל ליצור ממנו הפניה לפסקה זו (בכך תחסוך את העבודה עם ההפניות הרבות). כמו"כ למחוק את ההפניה השליחות היחידה שנותרה.--הנחה - שיחה 07:40, 29 בדצמבר 2015 (UTC)
נשמות וכו'
אנא עיין כאן, וחווה את דעתך בדף השיחה. זה נוגע גם לערך שהתחלת לערוך בני ישראל. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 05:35, 23 בפברואר 2016 (UTC)
מחיקות אגרסיביות
אינני מבין כלל את התנהגותך החוזרת על עצמה בכל ערך הנוגע בעניני משיח, למחוק מידע שהופיע כאן זמן רב ללא שום דיון והצבעה רק משום שאינו מתאים לטעמך. כבר ראית לאן הובילו המחיקות העקשיות שלך בערכים אחרים, ומדוע אתה רוצה לשחזר את ה"הצלחה"? אני ממליץ לך לחסוך את עגמת הנפש והזמן הרב שאינך רוצה לבזבזו במלחמות מחיקה ושחזור, ולדון בצורה נאותה בדפי השיחה. בהצלחה! -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • כ"ח באדר א' ה'תשע"ו, 11:40 • יחי המלך המשיח!
מה איתך?
מה גם שיש הרבה ענינים שהזמן גרמא: פורים, מגילת אסתר, מרדכי היהודי והמן וכו' וכו'... • קרייזי אבאוט משיח • בואו נרקוד ביחד! 23:54, 13 במרץ 2016 (UTC)
ברוך מחיה המתים
תקוותי שהעזרה בנוגע להשיחה הידועה היא סנונית המבשרת עוד הרבה עריכות ושיפורים, בערך הנ"ל וגם בשאר הערכים, לערוך ולהרחיב כיד ה' הטובה עליך ולעשות כל אשר ביכלתך! בשם רבבות צופי חב"דפדיה המייחלים לשובך לפעילות, • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 02:09, ח' באייר, הקהל ה'תשע"ו
- אולי.. בתקווה שממך ילמדו שאר תורמי חב"דפדיה להיות קשובים יותר, בוגרים יותר, ומוכנים לדיונים לוגיים גם במקומות שהדעות חלוקות ורגישות. (רק פעם אחת נראה לי כי הושפעת מהאווירה, אבל זה בטל באלפי התגובות הנבונות שלך )--הנחה - שיחה 11:27, 16 במאי 2016 (UTC)
- תודה על המחמאות, אבל "מה יצא לעולם מזה שאני מדהים"? (כלשון קדשו של אד"ש מה"מ) - מעשה בפועל, קדימה לעבודה... • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 22:15, ח' באייר, הקהל ה'תשע"ו
הזמנת כבוד
הריני להזמין את כ' לבקר בדף חב"דפדיה:ערכים מומלצים/דיונים ולציין את דעתו החשובה בנוגע לערך השיחה הידועה. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 23:10, י"ח באייר, הקהל ה'תשע"ו
- מומלץ ביותר לערוך ערך חדש(באם מוכר לך) על התמים הנעלה שמואל מישלובין (אמנם קצת חדשני לכתוב על תמים אבל הוא דמות חשובה ופעילה עורך גליונות חשובים באיכות גבוהה)-- נכתב ע"י ספר סופר וסיפור ששכח לחתום את שמו.
משתמש:ספר סופר וסיפור היקר, הייתי מציע שלפני שאתה מתחיל לערוך בערכים, תסתובב קצת בחב"דפדיה ותנסה להכיר את רוחה, ואז תוכל להבין טוב יותר מה מתאים יותר ומה פחות. גם כדאי לשים לב כשאתה עורך במכשיר נייד, שאז מצוי מאוד שמכניסים רווחים מיותרים, מוחקים בלי לשים לב וכו'. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 05:34, כ' בתמוז, הקהל ה'תשע"ו
ערך בעש"ט
יש"כ עצום על תרומותיך לערך החשוב הזה. מי ייתן ותמשיך ותשפר את הערך, אשר עדיין חסר בו המון המון!!!! ולענ"ד זה אחד מהערכים שאמורים להיות יותר מושקעים ומושלמים בחב"דפדיה. ובמצב העכשוי זה אות וקלון... במיוחד בהתחשב בכך שיש לדף הזה 163,639 צפיות!--חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 00:00, 15 ביולי 2016 (UTC)
- "היום קצר.. והפועלים עצלים.." בתקציר העריכה הערתי על הוספתך מתו"ש, שהעניין שכתבת לכאורה הוא עצמו מבואר במכתב, ובטח ישנם שם חידושים או עומקים חדשים בסיפור, וכדאי היה להוסיפם לערך (ואינו תח"י) (ההדגשה על הסיפור הוא משום שבעניין של הפצת המעיינות - שיש בזה אריכות נפלאה בפרט בשיחות הרבי הקודם ורבנו - לכאורה אין מקומו בפסקה זו אלא בערך בפני עצמו, כפשוט)--הנחה - שיחה 09:10, 15 ביולי 2016 (UTC)
ברכות
מ ז ל ט ו ב ! לרגל הערך שלך שהומלץ. יש לך זכות רבה בכך שגרמת לכל החסידים העורכים כאן להכניס את ראשם ורובם בלימוד תורת החסידות. אני מבקש שתמצא ערך נוסף שניתן לעבוד עליו להיות ערך מומלץ, ולהתחיל לעבוד עליו יחדיו. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט בתמוז ה'תשע"ו, למניינם 14:30, 4 באוגוסט 2016 (UTC)
- "ברוך הטוב והמיטיב". אכן צריך לחשוב על עוד ערך... בעז"ה..--הנחה - שיחה 22:20, 4 באוגוסט 2016 (UTC)
- לא חייבים לקחת ערך חדש. אפשר לקחת גם ערכים בסיסיים בחסידות שפשוט בושה הצורה שהם כתובים פה. להתראות - שיחה 07:22, 5 באוגוסט 2016 (UTC)
- אולי יחידה? הרי הוא מעין העניין שעסקנו בו, או שהוא כבד מידי? לבנתיים אני שוקל לעבוד על תורתו של משיח (וממך משתמש להתראות, היות ורב חילך בערכים אודות אישים אנא שב גם על הערך של ר' מענדל).--הנחה - שיחה 09:41, 5 באוגוסט 2016 (UTC)
- לא חייבים לקחת ערך חדש. אפשר לקחת גם ערכים בסיסיים בחסידות שפשוט בושה הצורה שהם כתובים פה. להתראות - שיחה 07:22, 5 באוגוסט 2016 (UTC)
הזמנת כבוד
הריני להזמין את כת"ר, בתוככי שאר המשתמשים החשובים שליט"א, לבקר בדף משתמש:קרייזי אבאוט משיח/הבאת המשיח, לערוך ולהעיר בדף שיחה וכו'. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 09:18, כ"ט באב, הקהל ה'תשע"ו
ביקורת
לפי דבריך בדף השיחה של כתית למאור יש לך חומר לפתוח פיסקת ביקורת על לראות את מלכנו .... דור השביעי - שיחה 22:14, 3 בספטמבר 2016 (UTC)
- אבל הבהרתי שחב"דפדיה אינה במת הפרסום שלי ולא שלך ולא של אף אחד מאיתנו...--הנחה - שיחה 07:47, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
שאלה
האם כבודו מתעתד להופיע בחצרות קודשנו בחודש החגים? • כתית למאור • בית הבד 05:42, 28 בספטמבר 2016 (UTC)
מיכה
אודה לך אם תוכל לכתוב ערך על נביא האמת מיכה (בהמשך לפעילותי אודות הי"ג מידות, ולפעילותך אודות ערכי תנ"ך). --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 14:22, 13 באוקטובר 2016 (UTC)
- אתה מתכוון אלי או למשתמש:כתית למאור?--הנחה - שיחה 20:30, 13 באוקטובר 2016 (UTC)
- עד שאני לא אראה אותכם פנים מול פנים, אז אני אמשיך להתבלבל ביניכם... --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 22:43, 13 באוקטובר 2016 (UTC)
בקשת ערכים
האם לדעתך צריך להיות ערך על ערוב בקראון הייטס בנפרד מהערך עירוב, ועל פולמוס קריאת התורה בנפרד מחול המועד או סוכות? שף ויתיב • קאנפרענץ רום 13:51, 22 בנובמבר 2016 (UTC)
- על קריאת התורה במפורש כן, הוא נושא ארוך ורחב עם הרבה סברות ודעות ומגיע לו במפורש ערך, ערוב איני בקיא, אבל מההד שהוא עשה נראה לי שמגיע לו ערך וכמובן לפולמוס שהיה לו.--הנחה - שיחה 19:45, 22 בנובמבר 2016 (UTC)
- ובכלל אדם ששומע ערוב ועולה לו העירוב בקראון הייטס זה קצת צמצום... הערך ערוב לבד שמכיל כמה סוגים חצירות תחומין ותבשילין בחצירות עצמו יש ריבוי עניינים מיסודו ההלכתי פרטיו ופסקיו ועניינו על פי פנימיות התורה, לאחר מכן יש עירוב במקומות פרטיים וכו'(וכשיש פרט שיש בו ריבוי עניינים מגיע לו ערך בפ"ע)--הנחה - שיחה 20:05, 22 בנובמבר 2016 (UTC)
- לא אמרתי לא להתייחס לנושאים אחרים, אולם (חלק מ)הפולמוס (עכפ) הינו מהו דעתו של הרבי בנוגע לעשיית עירוב, וזה בהחלט שייך לערך עירוב חצרות. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 02:43, 23 בנובמבר 2016 (UTC)
- ואגב, אם תעשה ערך על כל פולמוס שהיה בהערות (או באתרי חב"ד ונדפס אחכ בעל מנהגים ומקורותיהם), תגיע למאות ואלפים, אולם פולמוס זה ספציפית כן זכאי להתייחסות לדעתי, לא כפולמוס אלא כבירור מנהגנו בזה, וממילא אינו צריך להיכנס כערך בפ"ע. זו רק דעתי. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 02:57, 23 בנובמבר 2016 (UTC)
- כתבתי במפורש על העירוב, כי הוא קיבל הד חזק, ויש לו גם רקע רחב בכמה וכמה עיירות מישראל (כעין המחלוקת בעניין העירוב בוילימסבורג וכיו"ב), וכן הוא גם בנוגע לפולמוס בעניין קריאת התורה שבהחלט הוא משהו שונה בולט שנכתבו אודותיו חיבורים וזכאי לערך כשם שלדעתי ראוי שיהי ערך על הפולמוס בכתב אדה"ז.--הנחה - שיחה 12:25, 23 בנובמבר 2016 (UTC)
- ואגב, אם תעשה ערך על כל פולמוס שהיה בהערות (או באתרי חב"ד ונדפס אחכ בעל מנהגים ומקורותיהם), תגיע למאות ואלפים, אולם פולמוס זה ספציפית כן זכאי להתייחסות לדעתי, לא כפולמוס אלא כבירור מנהגנו בזה, וממילא אינו צריך להיכנס כערך בפ"ע. זו רק דעתי. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 02:57, 23 בנובמבר 2016 (UTC)
- על הכתב או על הפולמוס? שף ויתיב • קאנפרענץ רום 20:26, 23 בנובמבר 2016 (UTC)
למה אי אפשר להכניס את זה בערך עצמו? יעקב בן שמואל? קרייזי אבאוט משיח? כתית למאור? אפשר לשמוע דיעות נוספות? שף ויתיב • קאנפרענץ רום 07:13, 24 בנובמבר 2016 (UTC)
- לענ"ד פולמוס מקומו בתוך הערך, אלא א"כ הוא מתארך ביותר (או קובע ברכה לעצמו; כגון צמצום כפשוטו בנפרד מצמצום הראשון). לכן כתב אדה"ז - ודאי צ"ל בתוך הערך, כי הוא נוגע ישירות להבנת הערך. קרה"ת החול המועד - אמנם לא קשור ישיר לחג הסוכות וכד', אבל הוא לא מספיק ארוך בשביל לתפוס ערך. אולי אולי העירוב בקראון הייטס. אבל גם בזה לא הייתי מתחיל אלא בפסקא בערך עירוב חצרות (דעתו של הרבי בנושא עירוב בכלל, ואח"כ לגבי קראון הייטס), ואם היא מתארכת מפצל. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 17:31, כ"ג בחשוון ה'תשע"ז
- מצטרף לקרייזי, לא מתחילים מערך מורחב, כותבים את הערך, וכשמתארך מפצלים ומשאירים תקציר.. • כתית למאור • בית הבד 20:26, כ"ג בחשוון, ה'תשע"ז (24 בנוב' למניינם), ימות המשיח
- אכן גם אני מסכים עם רעיון זה (של כתית) כפי שכתבתי כבר כמה פעמים, אבל עדיין סברתי שבערכים מסויימים (ודווקא לדעתי הערך על קריאת התורה שייך יותר לפי אורך הדיון והפולמוס) יש מקום לבקשם בבקשת ערכים, לגיטימי, לא?! הרי לא כתבתי שגם אם יש עליהם עשר שורות כבר לכתוב ערך, מי כמוני סבור שכל ערך בהכרח שעליו להיות מ-ל-א.--הנחה - שיחה 20:47, 24 בנובמבר 2016 (UTC)
- מצטרף לקרייזי, לא מתחילים מערך מורחב, כותבים את הערך, וכשמתארך מפצלים ומשאירים תקציר.. • כתית למאור • בית הבד 20:26, כ"ג בחשוון, ה'תשע"ז (24 בנוב' למניינם), ימות המשיח
קטגוריה:ערכים בחסידות
לדעתי כדאי לקרוא לקטגוריה רק חסידות או חסידות חב"ד, מכיוון שכל ענינה של קטגוריה היא "ערכים ב...".
בנוסף הייתי ממליץ לפתוח תתי קטגוריה" תורת החסידות - מושגים וכו' שקשורים לתורת החסידות. דרכי החסידות - מושגים וכו' שקשורים לדרכי החסידות (למשל אתכפיא וכדומה). אישים בחסידות. ניגוני חב"ד. נשיאי חב"ד וכו'. חלק מהקטגוריות קיימות, רק צריך להכפיף אותם גם או רק לקטגוריה הנ"ל. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 00:34, ב' בשבט, ה'תשע"ז (29 בינו' למניינם), ימות המשיח
- יתכן שאתה צודק בקשר לשם רק שיהיה כדאי להעביר רק אחרי שיהיו כל הערכים בקטגוריה. בקשר לשאר החלוקות לא נכנסתי לזה, בעיקר מה שרציתי הוא שיהיה קטגוריה שתכיל את כל הערכים. בטח ראית שיש בחסידות הרבה קטגוריות והם מחולקים די יפה לדעתי, איני מתחבר לשמות כמו "במבט החסידות" ואולי אותם אפשר לשנות, אם יש לך דעה על משהו יותר צפציפי אוכל לומר דעתי.--הנחה - שיחה 05:44, 29 בינואר 2017 (UTC)
- למה לחכות לסוף שיהיה יותר עבודה כפולה?
- בקטגוריות משנה, רציתי להמליץ לעבודה מושלמת. לא, אז לא. לדעתי יש חשיבות רבה לקטגוריה (אומנם לא כמו הכתיבה עצמה, אבל...) מכיוון שזה הדרך היחידה לנווט לפי נושאים. כמה שזה חשוב לך (למרות שאתה מכיר בערך את המיקום של הערכים) זה חשוב פי כמה - לדעתי - לאנשים מבחוץ, שלא מכירים את הסדר בדפים. אני אישית משתמש בזה הרבה, ולדעתי גם כל אחד אחר - במודע או שלא. חסרונו, או חוסר הסדר בו הוא חסרון גדול לחב"דפדיה. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 06:27, ב' בשבט, ה'תשע"ז (29 בינו' למניינם), ימות המשיח
- בנוגע לקטגוריות ממוקדות אני כלל לא מתנגד, רק שנראה לי שהוא די מסודר לכן כתבתי שאם יש משהו ספציפי אשמח לשמוע את דעתך ולסייע לשיפור.--הנחה - שיחה 09:16, 29 בינואר 2017 (UTC)
- במקום להסתרבל, תסיים ואח"כ אני יפצל לקטגוריות משנה כולל דיון מקדים בדפי שיחה בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 09:22, ב' בשבט, ה'תשע"ז (29 בינו' למניינם), ימות המשיח
- אני מוכן בתנאי שבשום אופן לא תוריד ערכים מהקטגוריה הראשית [[קטגוריה:חסידות]], אלא רק להעתיק ערכים לקטגוריות משנה, כמובן וגם פשוט.--הנחה - שיחה 09:25, 29 בינואר 2017 (UTC)
- למה סתם להתווכח, אני בכלל לא בדקתי מה אני חושב לעשות. חוץ מזה שכבר הבטחתי לקיים דיון מקדים וליצור הפניה בחב"דפדיה:לוח מודעות#סדר בקטגוריות ככה שאין לך מה לפחד. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 09:29, ב' בשבט, ה'תשע"ז (29 בינו' למניינם), ימות המשיח
- אני מוכן בתנאי שבשום אופן לא תוריד ערכים מהקטגוריה הראשית [[קטגוריה:חסידות]], אלא רק להעתיק ערכים לקטגוריות משנה, כמובן וגם פשוט.--הנחה - שיחה 09:25, 29 בינואר 2017 (UTC)
- במקום להסתרבל, תסיים ואח"כ אני יפצל לקטגוריות משנה כולל דיון מקדים בדפי שיחה בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 09:22, ב' בשבט, ה'תשע"ז (29 בינו' למניינם), ימות המשיח
- בנוגע לקטגוריות ממוקדות אני כלל לא מתנגד, רק שנראה לי שהוא די מסודר לכן כתבתי שאם יש משהו ספציפי אשמח לשמוע את דעתך ולסייע לשיפור.--הנחה - שיחה 09:16, 29 בינואר 2017 (UTC)
- בקטגוריות משנה, רציתי להמליץ לעבודה מושלמת. לא, אז לא. לדעתי יש חשיבות רבה לקטגוריה (אומנם לא כמו הכתיבה עצמה, אבל...) מכיוון שזה הדרך היחידה לנווט לפי נושאים. כמה שזה חשוב לך (למרות שאתה מכיר בערך את המיקום של הערכים) זה חשוב פי כמה - לדעתי - לאנשים מבחוץ, שלא מכירים את הסדר בדפים. אני אישית משתמש בזה הרבה, ולדעתי גם כל אחד אחר - במודע או שלא. חסרונו, או חוסר הסדר בו הוא חסרון גדול לחב"דפדיה. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 06:27, ב' בשבט, ה'תשע"ז (29 בינו' למניינם), ימות המשיח
כפילות בקטגוריות
מתקיים דיון בו מוצע לאחד את הערך קטגוריה:תורת החסידות עם הערך קטגוריה:חסידות, הסיבה לכך היא: כפילות. ממליץ להשתמש בשם תורת החסידות. | |||
אם אין התנגדויות, ניתן לאחד את הערכים שבוע לאחר הצבת התבנית. |
אגב, אני מתכנן בהמשך לעלות הצעה לפתוח קטגוריה:חסידות חב"ד ולהכפיף גם את הקטגוריה:תורת החסידות להנ"ל. כשאני יפתח את הדיון אני יודיע לך אי"ה. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 12:30, ל' בשבט, ה'תשע"ז (26 בפבר' למניינם), ימות המשיח
- לא הבנתי היכן הדיון, בכל אופן אני שוקל התנגדות... תורת החסידות עוסקת בתורה עצמה מאפייניה, סוגייה, מקורותיה והסובב אותה. בעוד קטגוריה חסידות עוסקת בערכים בהם דנה תורת החסידות.--הנחה - שיחה 17:30, 26 בפברואר 2017 (UTC)
- א. הדיון הוא בעצם הנחת התבנית. אם יש התנגדות, ניתן לפתוח דיון באחד מהדפי שיחה, ולעדכן את הדיון בתבנית. ב. שים לב שכל הערכים והקטגוריות שיש בתורת החסידות יש בחסידות. בעצם חסידות זה קטגורית תורת החסידות מעודכנת. לגבי השם של הקטגוריה באמת כדאי שתפתח דיון (אם דעתך שונה משלי) ואולי גם תודיע על כך בחב"דפדיה:לוח מודעות. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 18:38, ל' בשבט, ה'תשע"ז (26 בפבר' למניינם), ימות המשיח
- דווקא הקטגוריה קטגוריה:לימוד תורת החסידות מיותרת, תחת הקטגוריה הראשית "חסידות" יהיה קטגוריות כדלהלן: "מושגים בחסידות", "תורת החסידות".
- בקטגוריה חסידות מלבד הקטגוריות שתחתיה יהיו בה כל הערכים שישנם באתר תחת נושא החסידות (כהכרעה בדף הדיונים בנידון).
- תחת הקטגוריה "חסידות" יהיו התת קטגוריות שיחלקו את כל ערכי החסידות לפי נושאים (באמת יש בזה עצמו לדון בחלוקה נכונה) כמו "ספירות", "עולמות", "סדר השתלשלות" "מצוות" "נשמות ישראל" "שמות" וכו' (את הקטגוריות "ערכים במבט.." ו"ערכים בלימוד.." יש למחוק!)
- תחת הקטגוריה "תורת החסידות" יהיו הערכים העוסקים בתורת החסידות, כלומר הערכים על מאמרים ושיחות מפורסמים, על המושגים מאמר, שיחה, הנחה וכיו"ב, קטגוריה "ספרי החסידות".--הנחה - שיחה 11:34, 27 בפברואר 2017 (UTC)