שיחה:גילוי עריות
לשלום נא עיין מה שהבאתי בפנים בשם הרב אקסלרוד אפשר ורצוי לעשות קישור שיוריד את הגליון הנ"ל שהופיע באתר החשוב חב"ד אינפו (כמדומה בדיווח החדשותי ליום ט"ו אדר ב בכל מקרה בטח לא יהיה קשה לך לאתר את המקום באתר שמדווח על הגליון הנ"ל ות"ח מראש וזכות הרבים תעמוד לו) חיילי משיח - שיחה 23:57, 7 באוגוסט 2016 (UTC)
- תודה רבה לך על ההוספה החשובה --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ד' באב ה'תשע"ו, למניינם 02:21, 8 באוגוסט 2016 (UTC)
- ל שטרן אם הייתי מבין כמוך את הרב אקסלרוד הרי לא הייתי מצטט אותו, מאוד צורם (וביחוד זה לא מתאים לך) סגנון התקציר שלך ואני רואה כשגגה היוצאת וכו' יחי מלך המשיח. חיילי משיח - שיחה 22:12, 8 באוגוסט 2016 (UTC)
- חיילי משיח:
- א. "גירסא יציבה" איננה הגירסא שאתה רוצה שתהי', אלא הגירסא שהיתה לפני הוספת הקטע השנוי במחלוקת. לכן, במקרה זה, יש לשחזר את הערך לגירסא שהיתה לפני הוספת דברי הרב אקסלרוד.
- ב. אכן לא ציטטת את הרב אקסלרוד, אלא אני הייתי זה שציטט, ואני מצטט שוב, עם הסבר לזקוקים: לכאורה אינו מובן - נימוקיו של הרבי אינם מובנים, דמנ"ל דאין כאן "מסתכל" באופן האמור - מהיכן יודע הרבי שבתנאים המדוברים אין גדר הסתכלות אסורה?, והרי אדם יכול ליפול ברשת היצה"ר ולהסתכל בתמונה באופן שאינו רצוי - גם בשמירת הכללים שמביא הרבי מהשו"ע, אדם יכול להכשיל את עצמו בכח. ולכאורה עכצ"ל בכוונת כ"ק אד"ש - לכן מוכרח הרב אקסלרוד לפרש שהרבי לא התכוון למה שכתב, אלא כתירוץ בלבד - דמכיון שהמדובר הוא בצדקנית אשת נשיא הדור, מוטבע בתמונה קדושה ולא שייך בה הסתכלות באופן שלילי - דהיינו, אין קשר כלל בין הנימוקים שהביא הרבי לבין שאלת השואל, אלא פשוט מכיון שמדובר בתמונת הרבנית אין כל בעי', בין אם מסתכלים, בין אם בצבעונין, ובין אם בחיים חיותה בעלמא דין. ובמילא, התנאים שמביא הרבי הינם (לשיטת הרב אקסלרוד) לפלפולא בעלמא ואין לעשות מעשה על פיהם.
- ג. מאחר וחב"דפדיה אינה הבימה לפרסום דעותיו האישיות של הרב אקסלרוד (החשובות בפני עצמן), ולאור הנ"ל, אכן ראוי לשחזר את הערך לגירסתו היציבה ולהשאיר את דברי הרבי לפרשנות הקוראים. -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • 10:42, ה' באב, הקהל ה'תשע"ו (9 באוג' למניינם), ימות המשיח • יחי המלך המשיח!
בהתאם לכך נערך מחדש.חיילי משיח - שיחה 12:57, 9 באוגוסט 2016 (UTC)