לא אנציקלופדי

אני מקווה שאינך מתכוון להעלות את כל הדרשות לערך...• מתעקשיםועידת ליובאוויטש 19:40, 30 בדצמבר 2015 (UTC)

כבר מזמן לא היה אכפת לי מכך.. אולם אולי בהזדמנות תועיל מטובך להסביר איזה פרקים ב'דרשה' כדאי להוריד ולצמצם כדי שהערך יראה שדוף דל וחסר משמעות כדי שיהיה 'מתאים' לחב"דפדיה.--הנחה - שיחה 19:46, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
אין לי זמן כרגע לעבור על כל הענינים, אבל יש לחלק בין תחיית המתים לבין עולם התחייה. ויש בזה כמה חילוקים - בין עצם התחיה, אופנה והדרגא שבה יהיה האדם אז (כמו אדם הראשון וכו'), לבין מצב העולם בזמן שלאחרי התחיה. וק"ל. • מתעקשיםועידת ליובאוויטש 19:57, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
  1. באמת, כתית, אל תהיה מאלו שמראים להם חצי עבודה... תן ליהודי ללמוד תורה ולצלול בים התורה, גם אם זה נראה לך דרשות. כשיסיים הוא בטח יערוך באופן 'אנציקלופדי' לפני ההעברה למרחב הציבורי.
  2. לכאורה מצד התוכן יש לחלק בין תחיית המתים לעולם התחייה, אבל איך בדיוק זה אמור להיות מבלי ליצור כפילות עם עולם הבא?
המשך הצלחה בעבודת הק'! קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 03:44, 31 בדצמבר 2015 (UTC)

יש לעיין

  • תרס"ו ע' קה, צח,(תענוג עצמי והנעלם)
  • אג"ק מוהרש"ב ח"א עמוד קט
  • גדול יהיה כ"ב (אות יא).
  • בעניין תחיית המתים ועוה"ב שהוא תכלית הכוונה ראה הקדמת הספורנו לתורה באריכות (אולם בתחילת פרק חמישי משמע שתחיית המתים הוא עניינו בגוף רוחני וזך ואינו ברור ויל"ע.)

יש לתווך

עוד פרט בגילוי הוא שיתגלה עצם המצווה כלומר עצם הרצון שבמצוות מה שעכשיו לא נתגלה כלל ועל זה אמרו שכר מצווה מצווה לפי שלעתיד יתגלה הרצון שבמצווה כמו שהוא בלתי מורכב כלל והוא פנימיות הרצון.[1][דרושה הבהרה]

הערות שוליים

  1. המשך תרס"ו עמוד לה.
חזרה לדף המשתמש של "הנחה/טיוטה - תחיית המתים".