חב"דפדיה:אולם דיונים

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
גרסה מ־16:57, 5 באוגוסט 2014 מאת שיע.ק (שיחה | תרומות) (התחלת ארכוב)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
12345678910111213141516171819202122232425262728293031סמלילנוכחי
חב"דפדיה: פיתוח טכני



כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.

העברה מבקשות למפעיל מערכת

תבניות בעמוד הראשי - תאריך לועזי

אני לא בטוח במה שאני אומר, אבל ייתכן ועם נלך לפי התאריך הלועזי, נוכל בקלות יותר להפעיל את העדכון האוטומטי בכל התבניות בעמוד הראשי. השאלה, מתאים? • שנוזעל - שיחה • ב' באלול ה'תשע"ג 05:25, 8 באוגוסט 2013 (UTC)

לענ"ד לא. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ב' באלול ה'תשע"ג • 12:28, 8 באוגוסט 2013 (UTC)
המתכנת יערוך בעז"ה בזמן הקרוב עדכון כללי של גרסת תוכנת ה'ויקי' של חב"דפדיה. אולי זה יעזור. --שיעשיחה כ"ב באלול ה'תשע"ג 17:19, 28 באוגוסט 2013 (UTC)


כפר חב"ד ב' - קטגוריות

כיצד לציין בקטגוריות אישים המתגוררים בכפר חב"ד ב', ההצעה וטעמה:

  • [כפר חב"ד ב': אישים] - כך מצוינים כל האישים בקהילות חב"ד השונות.
  • [אישים בכפר חב"ד ב'] - כפר חב"ד ב' שונה. בעוד שבכל קהילה יש את הקטגוריה הראשית (לדוגמא: [נחלת הר חב"ד]) ובה יש את המשניות (נחלת הר חב"ד: מוסדות], [נחלת הר חב"ד: אישים]) הרי שבכפר חב"ד ב' אין קטגוריה ראשית, כי אין עוד מה להכניס בה. לכן נראה לציין את האישים המתגוררים שם גם ב[כפר חב"ד: אישים] (כמו בית רבקה המצויין תחת [כפר חב"ד: מוסדות]), ובנוסף [אישים המתגוררים בכפר חב"ד ב'] או [אישים בכפר חב"ד ב'].

מהי דעתכם? • שנוזעל - שיחה • כ"ב באדר ב' ה'תשע"ד 10:28, 24 במרץ 2014 (UTC)


למה אנשים לא תורמים לחב"דפדיה

שלוש סיבות עיקריות שמונעות מאנשים לתרום לחב"דפדיה, כפי ששמעתי אותם בעצמי:

  1. לא יודעים איך עובדת המערכת, לא יודעים עד כמה היא קלה ופשוטה.
  2. מפחדים שישחזרו אותם, חלקם מתוך ניסיון העבר. וסיבה זו מהווה קול קורא אלינו, 'אל תשחזרו אנונימיים'! הם לא פושעים, אלא אם כן זו השחתה. גם אם הוסיפו או שינו מידע בלי מקור, אלא אם כן אתם בטוחים שאתם יודעים טוב יותר. גם אם הם שינו קצת את הלשון והסגנון אולי זה שיקול להשאיר או לבצע שינויים קלים בלבד.
  3. הם מקלידים לאט... ואין להם כוח. אפשר להבין. אולי נפתח קורס?...

שנוזעל - שיחה • כ"ו באייר ה'תשע"ד 10:27, 26 במאי 2014 (UTC)

באמת דרוש בדחיפות פרסומות קלילות ופשוטות בשבועון בית משיח שיסבירו עד כמה זה פשוט. לדעתי כל שאר הטענות הם סתם תירוצים. לא מוחקים כאן עריכות עם בעיות סגנון, אלא רק עריכות שמהוות השחתה, או פתיחת ערכים חסרי ערך. להתראות - שיחה 09:46, 2 ביוני 2014 (UTC)
    • ואולי, כי אנשים רציניים באמת אינם מסוגלים להיות ילדותיים, ואינם רוצים בשום אופן להשתתף איפה שעושים לשון הרע והלבנת פנים

הנה דוגמה, איך מוצצים את דמו של הרב אקסלרוד ומעמידים גם במצב לא נעים את כל בני ביתו: http://chabadpedia.co.il/index.php?title=%D7%92%D7%93%D7%9C%D7%99%D7%94%D7%95_%D7%90%D7%A7%D7%A1%D7%9C%D7%A8%D7%95%D7%93

--193.108.195.249 06:25, 29 ביוני 2014 (UTC)ועיקר השאלה היא, איך זה מתחבר עם מטרת החב"דפדיה: "חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה חב"דית, חופשית לקריאה, כתיבה ועריכה. מטרתנו היא הפצת תורת חסידות חב"ד בשפה פשוטה וברורה."

הזכירו אותנו!

באיזה דף אספו את זה בעבר? אני לא מוצא בכוחות עצמי. להתראות - שיחה 04:41, 29 במאי 2014 (UTC)
בוצע על ידי שלום שיחיה לנצח! להתראות - שיחה 09:43, 2 ביוני 2014 (UTC)
מי שיחפש את זה בעתיד, זה נמצא בדף הזה להתראות - שיחה 09:44, 2 ביוני 2014 (UTC)

החלפת קטעי הידעת באמצעות תבנית:בחירת מידע

בעבודה חד פעמית ניתן יהיה לעשות שקטעי הידעת יתרעננו מעצמם בכל פעם. השיטה היא באמצעות תבנית:בחירת מידע שבוחרת תוכן באקראי מתוך גלריה.

בעיה קטנה, זה יהרוס את ארכיון קטעי הידעת שהכרנו עד כה, ומעתה הוא יוצג בצורה שונה.

אני חושב שזה כדאי, אך זו פעולה כירוגית רצינית וצריך את הסכמת הקהילה.

כמובן שכל זה עד שיבוא אדם שיסביר לי, או יסדר בעצמו, את תבניות התאריכים שיעבדו כראוי (כמו תבנית:תאריך עברי נוכחי). • שנוזעל - שיחה • כ"ט באייר ה'תשע"ד 00:12, 29 במאי 2014 (UTC)

בעד --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט באייר ה'תשע"ד, למניינם 03:02, 29 במאי 2014 (UTC)
לא רואה בזה בעיה. אם כי אני לא מבין מה הבעיה שיהיה טקסט כפול. כלומר להשאיר את הארכיון כמו שהוא, ולשכפל אותו לתבניות אחרות כפי הנדרש. הרי בינתיים הנהלת האתר לא הגבילה אותנו במספר הדפים שמותר לנו לפתוח, ואם כל דבר מקוטלג בצורה נכונה, הרי שזה לא עלול ליצור בלבול כלל. להתראות - שיחה 03:18, 29 במאי 2014 (UTC)

שימוש במכשירים ניידים

אני מנצל את ההזדמנות שמבקרים במחיצתנו אישים רבים וחשובים על מנת לעורר על נושא חשוב:

הזמן לידי השבוע מכשיר חכם (סמארטפון בלע"ז) ונכנסתי דרכו לחב"דפדיה כדי לראות את חווית המשתמש לאחר עבודתו המסורה של הטכנאי. יש לומר שהתפעלתי רבות, והגעתי למסקנה שזה הרבה יותר יפה ונוח לקרוא.

ואחרי הבעת היישר כח, רציתי להתעכב על מספר נקודות:

  1. בצורה גאונית ומפליאה, במכשיר נייד אין קישורים אדומים, וזה נפלא. אין לכם מושג איזו חווית משתמש זה מעניק. אני חושב שמומלץ מאוד להעתיק את ההצלחה לכל מי שלא רשום אצלנו כמשתמש פעיל. זה הרי לא נותן לו שום דבר, ורק מעיק עליו. לענ"ד פשוט חובה קדושה לכל מי שחב"דפדיה יקרה בעיניו (ובינינו - מי לא?!).
  2. יש שם בעיה קשה. לא ניתן לערוך מבלי להירשם. וזה חבל מאוד. כנ"ל, זה מבריח המון אנשים. מוכרחים לתקן גם את זה (גם כשעוברים לתצוגת מחשב הוא לא נותן אפשרות דרך המכשיר נייד. זה ממש חבל).
  3. כשגלשתי שם שמתי לב שתיבת המשוב אצלנו נעלמה. אני חושב שכדאי להחזיר עכ"פ במכשירים הניידים. מי שרגיל להשתמש במכשיר נייד רגיל להעברת מסרים בצורה מיידית, כל עיכוב הכי קטן מציק לו. הוא צריך שנזמין אותו לשלוח תגובה בצורה הכי קלה פשוטה ומהירה. בלי לדרוש ממנו שום דבר, אלא להזמין ביקורת בצורה הכי פתוחה וידידותית. ותאמינו לי שזה יעזור. הם רגילים לכתוב בלי מעצור בין המחשבה לאצבעות.
  4. רציתי לכתוב עוד נקודה אבל שכחתי בינתיים. קודם נטפל באלה...נזכרתי. יש סיבה שבגללה מעלימים שם את הקטגוריות? זה מוסיף המון (לענ"ד). להתראות - שיחה 03:43, 29 במאי 2014 (UTC)
נראה לי שהיסטוריית הערכיות מראה שכן אפשר לערוך משם בצורה אנונימית. • שנוזעל - שיחה • כ"ט באייר ה'תשע"ד 10:16, 29 במאי 2014 (UTC)
ואם כבר הזכירו את המערכת שם - כדאי לשים אל ליבנו, שהתמונות מוצגות בראשית כל פסקה בה הם נמצאות. צריך לקחת בחשבון כשמעצבים ערך ומאילוצים שונים מניחים את התמונה שורה לפני תחילת הפסקה המתאימה. בתצוגה בניידים התמונה תוצג בפסקה הלא נכונה. • שנוזעל - שיחה • כ"ט באייר ה'תשע"ד 10:16, 29 במאי 2014 (UTC)
דייקת בלשונך. היסטוריית העריכות. שים לב שבשבועות האחרונים כל העריכות ממכשיר נייד בוצעו על ידי משתמשים רשומים. אולי זה גם תלוי בסוג המכשיר? להתראות - שיחה 13:39, 29 במאי 2014 (UTC)
בנוגע לעיצוב, אני לא יודע עד כמה צריך לקחת את זה בחשבון, לענ"ד זה לא כ"כ עקרוני מיקום התמונות. להתראות - שיחה 13:39, 29 במאי 2014 (UTC)
להתראות, אם בן אדם פותח ערך ובמקום כיתוב הוא צריך לגלול 3 תמונות או יותר, זה בהחלט משמעותי, וזו הפעם הראשונה שאני שומע שכך זה בנייד (למרות שזה הגיוני כמובן, כי האתר המותאים לא ידע כמובן לפזר את התמונות לאורך הערך אם כולם נמצאים בתחילתו. לגבי שאר התלונות, אעביר את זה לדף השיחה של המתכנת. ובהזדמנות חגיגית זו, מי שיש לו רעיון או יכול לקחת יוזמה ולמצוא מתכנת לאתר, אודה לו מאוד, רפו קצת ידי אחרי שחיפשתי רבות, ושניים שהסכימו סוף סוף, רק התחילו המלאכה ונעלמו לבלי שוב. --שיעשיחה ג' בסיוון ה'תשע"ד 19:42, 1 ביוני 2014 (UTC)
אז קדימה, בואו ונעבור על כל הערכים לפי הסדר ונפזר את התמונות בגוף הערך. אני מוכן להתגייס, דרוש רק מנהל עבודה שיחלק את המשימות בצורה מסודרת כדי למנוע כפילויות. להתראות - שיחה 09:43, 2 ביוני 2014 (UTC)
אגב, אם כבר עוסקים בענין, נזכרתי בעוד פרט מציק שראיתי בזמנו, שאין אפשרות לעבור בקלות לדף השיחה של הערך במכשיר נייד, ועוד יותר מציק - שאי אפשר ליצור דף כזה! ובהתחשב בעובדה שגם את תיבת המשוב הסירו לנו, הרי שמי שגולש במכשיר נייד לא יכול להביע מאומה בנוגע לערך ובכך הפסדנו רבות!!! להתראות - שיחה 09:43, 2 ביוני 2014 (UTC)
בבקשה לנסח כל תקלה או הצעה לשיפור, בדף השיחה של 'פיתוח תשתית'. כך כאשר בעז"ה נמצא מתכנת לאתר, יהיה מקום מסודר ובו כל הבקשות לשיפורים. --שיעשיחה י"א בסיוון ה'תשע"ד 08:10, 9 ביוני 2014 (UTC)

(סבא רבא דוד אדמו"ר מקרמנצ'וג)

למה כל אישיות שיש לה זיקה כל שהיא למשפחת נשיאי חב"ד צריך לציין זאת בסוגריים בשם הערך. אתם לא חושבים שזה מיותר ותקוע? ובכלל, לפי מה מחליטים מה לציין, הרי כל 'אחיין' של אדמו"ר, הוא גם נין לאדמו"ר קודם...

למעשה, אני חושב שצריך להסיר את כל הסוגריים האלו (מקסימום להשאיר אי אלו נצרכים ממש). • שנוזעל - שיחה • א' בסיוון ה'תשע"ד 10:18, 30 במאי 2014 (UTC)

גם אני בעד הסרת סוגריים בכל מקום שאינם נצרכים. אפשר להתחיל לעשות רשימה, וכל מה שיהיה מוסכם נסיר. --שיעשיחה ג' בסיוון ה'תשע"ד 19:38, 1 ביוני 2014 (UTC)
באופן כללי אני נגד הסרת סוגריים. אולי יהיו מקרים בודדים שעליהם אסכים. אגב, אני חושב שההגיון הוא הפוך בדיוק - בנו של הצמח צדק שכיהן בעצמו כאדמו"ר, אין טעם שיופיע בצמוד לשמו סוגריים המבהירים את ייחוסו המשפחתי, אך דווקא בנוגע לדור שלישי ורביעי לדעתי יש להשאיר את הסוגריים על כנת, היות וזה מבהיר בדיוק כבר בשורה הראשונה של הערך את חשיבותם וייחוסם. להתראות - שיחה 09:40, 2 ביוני 2014 (UTC)
רק שלא נבוא לכתוב גם יצחק גליצנשטיין (מנהל בנק התפילין הראשון). הבהרת יחוסו מקומה בגוף הערך ובשורה הראשונה. אולי קצת הגזמתי בדוגמא, אבל אני חושב שהגזמה גדולה יותר יש בנתינת הסוגריים. למשל, כל תלמידי הבעל שם טוב ותלמידי הרב המגיד. זו דעתי. • שנוזעל - שיחה • ד' בסיוון ה'תשע"ד 11:36, 2 ביוני 2014 (UTC)
לפחות אני שמח שהספקת לקרוא את הערכים שהעליתי ביממה האחרונה. לפחות מישהו אחד קורא אותם... להתראות - שיחה 11:39, 2 ביוני 2014 (UTC)
מה תגיד על דוגמא כמו חנה גוראריה? להתראות - שיחה 11:39, 2 ביוני 2014 (UTC)
אכן, להשאיר כפי שכעת.. • שנוזעל - שיחה • ד' בסיוון ה'תשע"ד 12:58, 2 ביוני 2014 (UTC)

זלזול

הדיון הועבר למקומו הראוי שיחה:חיים יהודה קרינסקי. --שיעשיחה י"א בסיוון ה'תשע"ד 08:08, 9 ביוני 2014 (UTC)

סיפורי חסידים בעמוד הראשי

חשבתי לפתוח תיבה נוספת בעמוד הראשי בה יוצגו סיפורים חסידיים יחודיים, בנוסף לשאר התבניות המתחלפות. רגע אחרי התחרטתי, כי נראה לי שזאת משימה קשה מידי. אבל מה, זה יכול להיות פצצה. מה אומרים? • שנוזעל - שיחה • ב' בסיוון ה'תשע"ד 20:35, 31 במאי 2014 (UTC)

תן דוגמא. להתראות - שיחה 01:08, 1 ביוני 2014 (UTC)
יהודי הגיע לר' זושא מאניפולי וסיפר שאביו התגלה אליו בחלום ודרש ממנו להמיר את דתו. ר' זושא ענה לו כי וודאי יש בקברו חפץ טומאה, וכשיסירו אותו יפסיק אביו מבקשתו. כשפתחו את הקבר מצאו שם מטבעות עם צורת שתי וערב עליהם שנפלו בעת כריית הבור. ואכן מאז הפסיק אביו לבוא אליו בחלום. הסיפור התגלגל והתגלגל, עד שהגיע לתלמידיו של הגר"א. הגר"א הגיב, "מה הפלא, זה ירושלמי מפורש. אבל הפלא הוא שרב של חסידים יודע את הירושלמי". הלך הסיפור והתגלגל לצד השני עד שהגיע לתלמידיו של ר' זושא. שאלו אותו אלו כיצד לא אמר שזה כתוב בירושלמי, ורק עשה כביכול נס. חשב רגע ר' זושא וענה להם שאמנם את הירושלמי לא ראה, אך ראה את המקור ממנו ראה הירושלמי.
הסיפור הודפס בספר "סיפורי חסידים" של הרב זוין. כששלח את הספר לרבי, השיב לו הרבי במכתב "אם יכול להראות לי היכן נמצא אותו ירושלמי, כי אני לא מצאתי אותו..."
שמע מינה תלת: 1. ללמדך כיצד זה שר' זושא לא "ראה" את הירושלמי... 2. גודל ענוונותו של ר' זושא, שאף שפגעו בכבודו ויכל לומר שאין כזה ירושלמי ולהחזיר מנה אחת אפיים, השיב כי אכן לא ראה אותו, אך ראה את מקורו. 3. ר' זושא ראה את המקור של הירושלמי, כלומר, ראה את הדברים כפי שהם בעולמות העליונים.
(מטורו של הרב חיטריק בעיתון כפר חב"ד האחרון).
שנוזעל - שיחה • ג' בסיוון ה'תשע"ד 10:16, 1 ביוני 2014 (UTC)
אם זה הסגנון, אזי אני נגד להתראות - שיחה 12:24, 1 ביוני 2014 (UTC)
בעד, רק לאחר שיוקם מאגר של כשלוש מאות סיפורים מתאימים. זו אכן משימה כבדה... --שיעשיחה ג' בסיוון ה'תשע"ד 19:34, 1 ביוני 2014 (UTC)
בעד סיפורים בלי שמעת מינה. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י' בסיוון ה'תשע"ד, למניינם 22:16, 8 ביוני 2014 (UTC)
לרגע לא חשבתי להכניס בפנים את השמעת מינה, אבל כדי שתבינו את הסיפור.. שנוזעל - שיחה • י"א בסיוון ה'תשע"ד 08:11, 9 ביוני 2014 (UTC)
הסיפור באורכו הנוכחי יוצא לגמרי מגדר אנציקלופדיה, וגולש לתחום אחר לגמרי. אין לי עם זה בעיה עקרונית רק שאני חושב שזה לא מתאים וכנ"ל. להתראות - שיחה 08:38, 9 ביוני 2014 (UTC)

חסידים ששירתו בצה"ל

מה דעתכם לפתוח קטגוריה שתאגד חסידים ששירתו בצבא הגנה לישראל? נגאלים מהעצלות - שיחה 05:26, 11 ביוני 2014 (UTC)

נגד. לא מצליח להבין מה הטעם בזה. --שיעשיחה י"ג בסיוון ה'תשע"ד 06:39, 11 ביוני 2014 (UTC)
  • נגד. • שנוזעל - שיחה • י"ד בסיוון ה'תשע"ד 12:35, 12 ביוני 2014 (UTC)
אני דווקא חושב שכדאי לשקול לחיוב. לאנשים מבחוץ זה מוסיף ממש המון לראות כמה חסידים שירתו בצה"ל, ואיזה תפקידים מפתח הם תופסים בפעילות הציבורית-חב"דית. להתראות - שיחה 13:24, 12 ביוני 2014 (UTC)
נגד. ילדותי --chabadnik - שיחה 20:47, 8 ביולי 2014 (UTC)

חסידות

שורת הפתיחה לאתר זה היא:

ברוכים הבאים לחב"דפדיה!

חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה חב"דית, חופשית לקריאה, כתיבה ועריכה. מטרתנו היא הפצת תורת חסידות חב"ד בשפה פשוטה וברורה.

אך נפלאתי במאוד שרוב הערכים האחרונים שעלו הם בכלל על אישים.... • כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 23:34, 11 ביוני 2014 (UTC)

ומה אתה מציע חוץ מלמתוח ביקורת? להתראות - שיחה 13:28, 12 ביוני 2014 (UTC)

קורות חיים

איזו כותרת מתאימה לדעתכם? נא סמנו הצבעתכם מתחת לכותרת המועדפת עליכם, באמצעות הקוד הבא - #~~~~. (אם יש לכם הצעות נוספות הוסיפו אותן) בברכה --שיעשיחה י' בתמוז ה'תשע"ד 05:53, 8 ביולי 2014 (UTC)

תולדות חיים

  1. להתראות - שיחה 17:35, 8 ביולי 2014 (UTC) (אם צריך נימוקים: א. מתאים בערכי אנשים ונשים כאחד. ב. זה מעורר אסוציאציה של ראיון לקבלת משרה...).
  2. שיעשיחה ט"ו בתמוז ה'תשע"ד 13:03, 13 ביולי 2014 (UTC)

קורות חיים

תולדות חייו

קורות חייו

ביוגרפיה

  1. chabadnik - שיחה 20:45, 8 ביולי 2014 (UTC)
  2. ביוגרפיה. "תולדות\קורות חיים" נשמע כמו מסמך לראיון עבודה. "תולדות\קורות חייו" גם לא 'מצלצל', וגם לא מתאים לנשים. --chabadnik - שיחה 20:45, 8 ביולי 2014 (UTC)
  3. להחליף לביוגרפיה או תולדות חיים. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתמוז ה'תשע"ד, למניינם 01:20, 9 ביולי 2014 (UTC)
    בבקשה שימו לב, ש'ביוגרפיה' זו מילה לועזית (מיוונית) שפירושה, ביו - חיים, גרפיה - כתיבה. אני לא מבין למה להשתמש במילה לועזית כשיש צמד מילים בלשון הקודש שמתאים. --שיעשיחה ט"ו בתמוז ה'תשע"ד 13:03, 13 ביולי 2014 (UTC)
סוף הצבעה