שיחת משתמש:שלום/ארכיון 14

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ההודעה האחרונה בדף השיחה של שלום/ארכיון 14 התקבלה מהמשתמש חיים נהר בתאריך כ"ט בכסלו ה'תשע"א.
תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

א - ב - ג

למה יש תאריך תמיד ליד השם שלך. זה לא לעניין. -- נכתב ע"י אנונימי ששכח לחתום את שמו.

ככה זה טוב? --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ז' בכסלו ה'תשע"א, למניינם 23:43, 14 בנובמבר 2010 (UTC)

מקורות ומחמאות

שלום שלום וברוכים אנו בנוכחותך. נשמח מאוד באם תציין את המקורות של ה"הידעת?". באם תרצה, אבנה עבור זה תבנית מיוחדת שראיתי היכן שהוא. בהזדמנות זו אני רוצה לציין לשבח את העליה ברמת כתיבתך ועוד. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט' בכסלו ה'תשע"א 01:10, 16 בנובמבר 2010 (UTC)

תוכל לבנות תבנית. אומר לך כבר עכשיו, שכל "הידעת" שכתבתי השבוע הם מהספר "כתבי רבי יאשיה שו"ב", המוכר כספר אמין במיוחד. הידעת של השבועות האחרונים, כולם מתוך חב"דפדיה עצמה. בנוגע למחמאות, אני נאלץ להודות על האמת ולהודות על המחמאות. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט' בכסלו ה'תשע"א, למניינם 01:22, 16 בנובמבר 2010 (UTC)

העלאת תמונות

שלום אולי שתוכל לסייע בידי, איך אני מכניס תמונה לדף שיחה? --אין עוד מלבדו! יחי המלך המשיח! 05:41, 16 בנובמבר 2010 (UTC)

כדי להעלות תמונות, צריך קודם כל הרשאה מיוחדת להעלות תמונות, במקרה והקובץ עדיין לא מופיע בחב"דפדיה. האם הקובץ אותו אתה רוצה להוסיף כבר מופיע בחב"דפדיה? בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט' בכסלו ה'תשע"א, למניינם

הקובץ לא מופיע בחב"ד פדיה. אז אולי אשלח לך ואתה תעלה?--אין עוד מלבדו! יחי המלך המשיח! 05:48, 16 בנובמבר 2010 (UTC)

אין בעיה. תשלח לאימייל שלי. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט' בכסלו ה'תשע"א, למניינם 05:57, 16 בנובמבר 2010 (UTC)
בוצע. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט' בכסלו ה'תשע"א, למניינם 06:18, 16 בנובמבר 2010 (UTC)

התוועדות

תודה והערכה רבה! לחיים, לחיים ולברכה לרגל ט' כסלו! אפשר להתוועד כמה דקות? --אין עוד מלבדו! יחי המלך המשיח! 06:19, 16 בנובמבר 2010 (UTC)

בוודאי!!. בשמונה דקות הבאות אשהה כאן. לאחר מכן אשוב לכולל. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט' בכסלו ה'תשע"א, למניינם 06:21, 16 בנובמבר 2010 (UTC)

התפרסם בחב"ד אינפו השיחה של הרבי מש"פ וישב תשד"מ שהרבי מביע כאב היתכן שלא התוועדו "א שוטרעמדיקן פארבריינגען" מיד לאחרי "אששטורעמדיקן קבלת שבת" ומשוע מיהרו ללכת הביתה. האם יש התבטאות מהרבי בהמשך על ענין שכזה? התוועדות בליל שבת? 2. לכאורה איך אפשר לעשות קידוש בליל שבת פעמיים?--אין עוד מלבדו! יחי המלך המשיח! 06:25, 16 בנובמבר 2010 (UTC)

1. לא ידוע לי. 2. מותר ומותר לעשות קידוש פעמיים, מכיון שבפעם השניה עושים קידוש כדי להוציא את בני הבית, ומכיון שכל ישראל ערבים זה לזה, נחשב הדבר לי שלא יצאתי ידי חובת קידוש, באם בני ביתי לא יצאו ידי חובת קידוש, כך מבואר בפוסקים. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט' בכסלו ה'תשע"א, למניינם 06:29, 16 בנובמבר 2010 (UTC)

תוכל לשלוח אותי למקור? ישר כח. גוט יום טוב! --אין עוד מלבדו! יחי המלך המשיח! 06:40, 16 בנובמבר 2010 (UTC)

מדובר בדין ידוע ומפורסם יחסית, באוצר החכמה יצאו לי למעלה מאלף תוצאות, קשה לי להחליט איזה מהם המקור הראשוני. בכל אופן אזכיר דוגמא אחת - הדבר מוזכר בפמ"ג סימן רע"א ס"ק ב בא"א. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט' בכסלו ה'תשע"א, למניינם 09:16, 16 בנובמבר 2010 (UTC)
מופיע בשולחן ערוך אדמו"ר הזקן בהלכות תפילין בנוגע לכל הברכות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י' בכסלו ה'תשע"א 00:36, 17 בנובמבר 2010 (UTC)
  • להעיר משיחת ש"פ ויצא תשמ"ז שם אומר הרבי שאין זה סדר להתוועד בליל שבת ולכן יערכו במוצש"ק. ויש לומר שיש חילוק גדול ביניהם והוא: א. הקביעות שחל י"ט כסלו ביום ועש"ק הוא נדיר ביותר ב. זהו ראש השנה (ויומתק יותר העובדה שהד"ה שהרבי פתח במאמר בהתוועדות זו הוא זה היום תחילת מעשיך!) ג. כבר היה לעולמים מידי שנה בשנה בליל שמיני עצרת ושמחת תורה! וכשם שלא יעלה על הדעת לחשוב שמה שהרבי דיבר בש"פ ויצא מ"ז קאי על ליל שמיני עצרת ומשח"ת שחל בשבת עד"ז וביתר שאת בליל כ' כסלו בקביעות נדירה כזו של פעם בכמה שנים! ודו"ק --simche אין עוד מלבדו! יחי המלך המשיח! 15:19, 18 בנובמבר 2010 (UTC)

במענה להצעת הפשרה

לשלום, אני סבור שהפשרה כבר נעשתה בתשמ"ה עת הרב פיזם ויתר למען השלום ולמען מניעת צער ועגמת נפש לכ"ק אדמו"ר שליט"א. ולכן אינני כותב עליו יו"ר הנהלת רשת מפעלי חב"ד ליובאוויטש הקריות למרות שמעולם לא ויתר על אחריותו זו מרצונו. אלא אני כותב את המציאות כפי שהיא "השליח הראשון של הרבי לקריות". מן האמת היה ראוי לכתוב גם מייסד מוסדות חב"ד בקריות. העליתי מסמך מאד משמעותי בו נכתב עליו התואר יו"ר רשת מפעלי חב"ד הקריות בעיתון של צא"ח הקריות. כך שלדעתי תם הדיון ויש עוד להעמיד את עולם מלא על מקומו, על הדמגוגיה והפיטפוטי סרק ואף שקרים גסים מתחילת הערך. --simche אין עוד מלבדו! יחי המלך המשיח! 05:32, 23 בנובמבר 2010 (UTC)

לדעתי, אכן אין ספק שהוא ראוי להקרא "שליח" של הרבי. אם כי יש להוריד את המילה "הראשון" הבאה לשלול שליחים אחרים וד"ל. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט"ז בכסלו ה'תשע"א, למניינם 05:40, 23 בנובמבר 2010 (UTC)

לגמרי לא בא לשלול אחרים! איפה אתה שומע מהגדרה זו שלילה לאחרים? אלא לכתוב את המציאות שהוא השליח של הרבי הראשון באיזור הקריות ואח"כ באו עוד שלוחים ר' לייבל שילדקרויט, ר' משה אוירכמן ועוד.

ראה

לתשומת לבך: חב"דפדיה:אולם דיונים#תבנית:צוטט. במקום זאת הייתי מציע לעשות דף עם ריכוז של כל הערכים בחב"דפדיה הקשורים לתאריך הולדת/פטירה וראויים לפירסום על מנת ש; א. אכן נפרסמם וכו' וב. נוכל לעבור ולשכלל אותם ערכים לקראת הפירסום. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ז בכסלו ה'תשע"א 20:01, 23 בנובמבר 2010 (UTC)

מנחם מענדל הורנשטיין

כדאי להוסיף את החומר הבלתי-אנציקלופדי שהסרת מערך, לדף השיחה, על מנת שמאן דהוא יוכל לערוך זאת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ט בכסלו ה'תשע"א 07:08, 6 בדצמבר 2010 (UTC)