הן אור מנחם והן תהילות מנחם הם ספרים חשובים ויסודיים הראויים לערך בפ"ע. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- נחכה לשמוע את דעתו של המאחד בחב"דפדיה. אגב, האם תוכל להאריך מעט, אם כן וודאי שנוכל להעביר זאת לערך נפרד. --בברכה, היום א' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 18:17, 12 ביולי 2010 (UTC)
- הארכתי באופן שאם תעשו רווח בין קטע לקטע, יתקבל ערך מכובד. מסכים, שלום? ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- בעד, אפשר להפריד לערך מורחב. --בברכה, היום א' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 19:09, 12 ביולי 2010 (UTC)
- קריינא דאיגרתא..---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- ערך זה זקוק לעריכה!!! - תוכן לעריכה ניתן למצוא בין היתר כאן
- קריינא דאיגרתא..---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
להרחבת הערך
בשנת תשד”מ הודפסה מהדורה חדשה של הלקוטי-תורה, לאחר שהמהדורה הקודמת משנת תשכ”ה אזלה מן השוק. על מלאכת העריכה פיקח הרב אהרן חיטריק. לאחר שדיווח לרבי כי סיים להכין את המראי מקומות, ביקש הרבי להזדרז בהוצאה לאור, כדי שלקראת פורים קטן יוכלו ללמוד בספרים החדשים.
חברי הוועד להפצת שיחות, שפיקחו על מלאכת ההדפסה, שידעו זה מכבר על החשיבות המיוחדת שמייחס הרבי ל’לקוטי תורה’, לא חסכו כל מאמץ כדי למלאת את רצונו של הרבי. ואכן, בפורים קטן הגיעו הכרכים הראשונים, “ראשית הבכורים” של הספר. לאחר שנכרכו עשרים הספרים הראשונים, התגלתה טעות בסדר כמה דפים. הרבי עודכן בטעות, והורה לעצור מייד את הכריכה, להדפיס מחדש את הבוייגן עם הטעות, ובכרכים הבאים לרשום שזאת הוצאה נוספת...
בשבת, הקדיש הרבי חלק נכבד מההתוועדות לספרי החסידות שנדפסים לאחרונה, ואמר שחסידים היו צריכים לעשות מספרים אלו ‘שטורעם’ גדול ולשמוח שמחה גדולה. הרבי ציין במיוחד את הדפסת ה’לקוטי תורה’, ובהתייחסו לעבודת העורכים אמר כי “אשרי חלקם וגדול זכותם, ותבוא עליהם ברכה, ולהם דומיה תהלה, עם כל הלשונות של שבח וברכה - כל אלו שעסקו בהוצאה לאור, והדירו שינה מעיניהם בלילות האחרונים, והשתדלו שהספר יצא לאור במהירות האפשרית - כל אלו שעסקו בעריכת הציונים והמראי-מקומות כו’”.
בהמשך הורה הרבי שהאחראים על העריכה ייגשו לקבל בקבוק משקה “כדי לערוך התוועדות חסידים גדולה, שבזה יעוררו אודות הוספה בלימוד התורה, ובמיוחד - בתורת החסידות, החל מלקוטי תורה וכו’”. הרבי הרחיב את הדיבור על החשיבות בהשתתפות בהתוועדות זו, ואמר שגם מי שלא ישתתף בהתוועדות - הרי זכין לאדם שלא בפניו, ויסחפו אותו לענייני החום והקדושה. הרבי גם הורה להזמין להתוועדות המיוחדת את המדפיסים והכורכים. לקראת סיום ההתוועדות, קרא הרבי למנהל הוועד הרב זלמן חנין, לקבל בקבוק משקה להתוועדות
(מתוך חב"ד אינפו)
מנהל הועד
בערך זה כתוב שמנהל הועד עד שנת תשל"ז הוא ר' יואל כהן, משא"כ בערך הרב שניאור זלמן חנין נכתב שהרב חנין מנהלו מאז היווסדו?--ירוחם - שיחה 15:09, 26 בספטמבר 2016 (UTC)
חומר
https://col.org.il/news/82074 -- נכתב ע"י קודש לנשיא הדור! ששכח לחתום את שמו.
יוסף מינקוביץ
מיהו והאם אכן היה חבר הוועד, כפי שנכתב כאן? קודש לנשיא הדור! - שיחה, 01:19, י"ג בתמוז, ה'תש"ף
הוועד - קה"ת
הכתבה באינפו הינה ללא מקורות ממשיים. אשמח לקבל תוספת הבהרה בעניין.--Memke - שיחה, 19:12, כ"ט בתשרי, ה'תשפ"ב 19:12, 5 באוקטובר 2021 (UTC)
- מה פחות מקור מתמונה של הפרטים? ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 20:45 • כ"ט בתשרי ה'תשפ"ב
מכוני הפיענוחים
ברכת הגאולה, צר לי. אך ישנו רק אפיק אחד של ספרי פיענוחים הפועל בחסות הועד, ומשתמש בשמו של הועד בפרסומיו. גם אותו הייתי מוריד כי בפועל הוא לא סניף ממשי של הועד וכדומה, וזהו רק "תואר לשם כבוד". אך בפועל כך נכתב ויש עילה לקשרו לוועד. להזכיר: הערך עוסק בוועד ולא בספרי המאמרים מלוקט. אם נצרף לכאן כל פרוייקט שנעשה באישור הועד (ועד"ז בערך ועד הנחות בלה"ק) אין לדבר סוף. כמובן (ובכך אני מתייחס לדבריך בתקציר העריכה), אין נוגע כן מי יותר צודק או מי יותר חסיד ובמי מותר להשתמש. אלו לא שיקולים המנחים את האנציקלופדיה המגישה את המידע. לסיום אעיר שלא נהוג לשחזור עריכה כיו"ב בלא דיון בדף השיחה. קודש לנשיא הדור - שיחה, 11:16, ו' באדר א', ה'תשפ"ד.
- קודש לנשיא הדור הוועד הוא לא גוף לעצמו אלא גוף המוציא את ספרי הרבי, כשהוועד נתן אישורים לשתי אנשים לפענח את המאמרים של הרבי ושתיהם עובדים על חלקים אחרים בתורה של הרבי - פשוט שצריך לציין זאת באנציקלופדיה ולא להתחשב בטענה של אין לזה סוף כי אנציקלופדיה מקיפה את הכול, (בפרט שנראה לי שבהחלט יש לזה סוף בפרט במקרה דנן,) לסיום אציין שאם לא משנים בלא דיון מדוע שיחזרת את העריכה המקורית לפני עריכותיך בערך? הלוא שתי הפרוייקטים היו כתובים ואתה מתעקש להשמיט מכון שמפענח את מאמרי הרבי 'משיקולים אנציקלופדיים'? --משתמש: ברכת הגאולה הדרך הישרה 15:39, 15 בפברואר 2024 (UTC)
- 1. בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה הקודמת, נהוג להוסיף זוג אחד נוסף. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם.. 2. נכון. לא הבנתי מה הקשר. אם הועד מדפיס את תורת הרבי זה אומר שכל ספר הקשור לתורת הרבי צריך להיכנס בערכו?! הערך אמור לציין פעילות של הוועד. נתינת אישור אינה פעולה חשובה מספיק לציין בערך זה. במחוזות מסויימים נהוג לבקש על כל הדפסת חוברת לכיתה ח' אישור מקה"ת. האם רשימת כיתות ח' שקיבלו את האישור אמורה להעשיר את הידע של קוראי הערך קה"ת (או של מישהו בעולם)? 3. האם בערך קה"ת צריך לציין את כל ביאורי התניא הקיימים? האם כאן בערך מוזכר אוצר ליקוטי שיחות? 4. אנציקלופדיה מקיפה את כל המידע הרלוונטי. את כל המידע. אבל בצורה מסודרת וממויינת, כל מידע בערך המתאים. לדוגמא: פרוייקט פיענוחים למאמרי הרבי צריך להופיע בערכים: מאמרי הרבי וספר המאמרים מלוקט. אוצר לקוטי שיחות בערך לקוטי שיחות. וכן על זה הדרך. אני חוזר על דבריי בתקציר העריכה וכן לעיל: מעיקרא גם הפרוייקט השני שייך לכאן בקשר קלוש. 5. לא אכנס לעניין שיחזור העריכה כי כנראה לא הבנת מה הכוונה, וגם אני לא בקי גדול בחוקי המקום אלא מתוך מעשה רב הידוע לי בשנותיי כאן. עדיף להתמקד בדיון ענייני. לא התכוונתי להאריך כ"כ אבל מקווה שזה יעזור לך להבין אותי. קודש לנשיא הדור - שיחה, 06:39, ז' באדר א', ה'תשפ"ד.