שיחת משתמש:האמנתי כי אדבר

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ההודעה האחרונה בדף השיחה של האמנתי כי אדבר התקבלה מהמשתמש חייל של המלך בתאריך כ"ו בניסן ה'תשפ"ב.

ברוך בואך לחב"דפדיה!

שלום האמנתי כי אדבר, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט

חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.

  • בראש ובראשונה, מטרת האנציקלופדיה הינה הפצת תורת חסידות חב"ד, כידוע מענה מלך המשיח להבעל שם טוב כי התגלותו תהיה על ידי הפצת מעיינות החסידות חוצה. בנוסף לזאת, באנציקלופדיה מידע על כל נושא ומושג הקשור לחסידות וחסידים.
  • לתשומת לבך: אין להכניס חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.
  • תקוותנו כי החומר הרב בחב"דפדיה יהיה לך לתועלת, ותרומותיך יהיו השתתפות בזכות להגדיל ולהרחיב את האנציקלופדיה לנחת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.
  • בחב"דפדיה נהוג לחתום בדפי השיחה בסיום כל תגובה. החתימה נעשית באמצעות הוספת ארבע טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון (מופיע מעל חלונית העריכה). את חתימתך ניתן לעצב בדף ההעדפות האישיות.
  • בכל שאלה אפשר לפנות כאן, או בכתובת הדואר האלקטרוני: chabadpedia.a@gmail.com
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד

יחי המלך המשיח! ♦ נכתב על ידי חב"דפדי פעיל (שיחה) • יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד • 14:33, ל' בתשרי, ה'תשפ"ב (6 באוקטובר למניינם), ימות המשיח

👍שכויח על עריכותיך! ♦ נכתב על ידי חב"דפדי פעיל (שיחה) • יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד • 08:18, ג' בטבת, ה'תשפ"ב (7 בדצמ' למניינם), ימות המשיח
משמח מאד שמצאת לך נושא חדש ובר-פלוגתא חדש (וגם אני עברתי לעיסוק בנושא פולמוסי אחר..), אבל בבקשה לא לערוך את הדיון בשיחה:ועד תלמידי התמימים בה בקושי יש מקום לדיון שלנו. ולעניות דעתי לנושא הטרחני הזה אין כאן מקום בכלל. אולי באמת תדברו בטלפון תחכימו אחד את השני. עשוי לנחת - שיחה, 17:45, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 17:45, 25 באפריל 2022 (UTC)
גם אני חושב שהדרך הראויה לדיון היא באופן אישי ולא ציבורי-כללי, ואני רוצה להניח שלא התכוונת בציניות.

בכ"א אחזיר כעת את הביקורת בדף בעקבות תוצאות הדיון. ייש"כ על הדיון הפורה והמהנה --האמנתי כי אדבר - שיחה, 19:31, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 19:31, 25 באפריל 2022 (UTC)

התכוונתי ברצינות. ודווקא אני מעדיף בד"כ להתפלמס ברבים. לא תמיד אני מעריך את העומד מולי כאובייקטיבי ומבין ענין, ומעדיף שהציבור ישפוט.

והנה, כרגע מתברר שהערכתי אותך בטעות כאחד שיודע לקרוא, אחרת למה החזרת את הביקורת הרדודה?!?! עשוי לנחת - שיחה, 19:57, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 19:57, 25 באפריל 2022 (UTC)

אני חושב שפשוט אנחנו רואים את מטרת הדיון אחרת, אתה רואה את הדיון ככלי להתנגח (ולפעמים) לנצח, ואני באמת רוצה לשכנע את העומד מולי..
החזרתי את הביקורת המתבקשת לאחר תום הדיון בדף השיחה וע"פ דעת רוב המשתתפים. ברצונך לערוך הצבעה?
בכ"א אם הניסוח בקשה עלך מאוד, אסכים להגיע אתך לניסוח שיהיה מוסכם על שנינו. (שהרי גם לדעתך הביקורת נכונה ומוצדקת, אלא שהיא אמורה להימתח על גורמים נוספים)

בברכת יתמו חטאים ולא חוטאים בבנין ביהמ"ק תומ"י --האמנתי כי אדבר - שיחה, 20:04, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 20:04, 25 באפריל 2022 (UTC) ושמא כן תשמע לעצתי אולם במקום לערוך בויקיפדיה תעבור לערוך בהמכלול? --האמנתי כי אדבר - שיחה, 20:05, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 20:05, 25 באפריל 2022 (UTC)

זה שהדיון בינינו הסתיים אינו אומר שמשהו הובן והוסכם. ובאופן טכני גם טענותיי שלי היו האחרונות (הן בשיחה איתך והן בשיחה עם מר חייל)... אם החוק כאן הוא הצבעה, אז כך נצרך (וגם זה צ"ל לפני שאתה מחזיר את הניסוח המוזר, ואז יש לקבוע אותו), אבל לדעתי במקרה זה זה מטופש. בכל מקרה הביקורת נמצאת כבר בקיצור, ורק שלדעתך היא צריכה להיות ארוכה ובפתיח הערך, דבר מופרך שלא נהוג בשום מקום. [לגבי דעתי: הביקורת אינה מוצדקת כלל, כי כנ"ל עשרות רבנינו ומשפיעינו אינם חושבים כמוך. הם למשל מעולם לא מחו נגד הועד על דבר כזה. ולדעתי האישית אין לייחס הרבה משמעות לויכוח על נוסח של שמונה מילים]. כ"ז לענין יחי, לענין האקטואליות של בשורת הגאולה לא הארכתי אבל זה פשוט, אין לאף אחד בועד אידיאולוגיה נגד לימוד ועיסוק בזה (בשונה מהכרזת נוסח היחי), וממילא מובן שאיש אינו נלחם בזה. גם לענין הפאנל אין מקום לערוך הצבעה, פשוט ללכת ולבדוק כמו שכתבתי לך. הדברים באמת פשוטים. בברכת יתם חרפון ולא מחרפנים בקיבוץ נדחי ישראל לאחדים כאחד מיד ממש. עשוי לנחת - שיחה, 20:21, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 20:21, 25 באפריל 2022 (UTC)
לגבי ויקיפדיה והמכלול, אתה נותן דוגמא מוחשית למשטרת-המחשבות ממנה חילץ אותנו הועד... זה לא שפקפקתי כאן בחשיבותה של הכרזת היחי, אלא רק בערך המקודש של 'אני מאמין באמונה שלימה הועד נלחם ביחי'... וכבר אני מסומן כשייך לאתר הביבין ויקיפדיה... ה' יִשְׁמׇרְךָ֥ מִכׇּל־רָ֑ע יִ֝שְׁמֹ֗ר אֶת־נַפְשֶֽׁךָ. לגופו של ענין לא באתי בשביל לערוך אנציקלופדיות (אלא לקרוא), ולא זה היה התכנון. ואם מענין אותך ערכתי גם קצת במכלול עשוי לנחת - שיחה, 20:32, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 20:32, 25 באפריל 2022 (UTC)
עשוי לנחת, זה שיש לך מרץ לגולל מגילות בדפי השיחות בעוד שזו לא מטרת האתר והאנשים האחרים שהשתתפו בדיון והגיעו למסקנה שהדיון מוצה ופורטו שני הצדדים (והמלל שנשפך עליו היה די והותר ובהחלט חרג מהמקובל כאן) זה לא הופך אותך ליותר צודק ולא משאיר בידך את המשפט "טענותיי שלי היו האחרונות" לנקודת זכות--חייל של המלך - שיחה, 20:42, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 20:42, 25 באפריל 2022 (UTC)
לא חלקתי על שהדיון מוצה, וכן כתבתי בפירוש. אבל העובדה ש"באופן טכני טענותיי שלי היו האחרונות" מוכיחה ש"תוצאות הדיון" לא היו "להחזיר את הביקורת". עשוי לנחת - שיחה, 20:48, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 20:48, 25 באפריל 2022 (UTC)
כעת שיניתי על-פי הנ"ל, בנוגע ליחי יש עוד לדון ולכן השארתי למטה. בנוגע לשאר - תוצאות הדיון היו חד-משמעיות שאין זכר לכל זה. וכמדומה שגם החייל הסכים עם זה, וא"כ זו דעת הרוב. עשוי לנחת - שיחה, 20:58, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 20:58, 25 באפריל 2022 (UTC)
מה הוסכם? עם מי הוסכם? בנוגע לפאנל עוד לא שלחת לי את מייל דבר שמעיד לכאורה על חששך שהאמת תתנפץ לך בפנים, והנני מוכן להתחייב לך שאכן הדברים נאמרו. בנוגע לתחום בשורת הגאולה אתה בעצמך הודאת שעניין זה לא נמצא במקומו הראוי לו בסדר ההעדיפויות של הועד. וא"כ כפשוט שצריכה להיכתב ע"כ ביקורת. אלו דברים שהוסכמו על כולם בדיון! --האמנתי כי אדבר - שיחה, 22:38, כ"ה בניסן, ה'תשפ"ב 22:38, 26 באפריל 2022 (UTC)
לא ידוע על מה הסכמתי. אני יודע רק שאמרתי שאיני נכנס לכל הנושא של הפאנל דע"ט (אין לי לדוגמא שום דבר נגד מה שר' חיים שאול ברוק אמר שם) ורק הבעתי דעתי השלילית מאד ע"ז שהוועד נותנים בימה להשקפותיו של מ.ק. שזה בהחלט דבר שראוי לכל ביקורת וגינוי (אך איני יודע אם כאן בערך המקום לבקר פעילות ופאנל ספציפי אחד מתוך שני עשורים ואולי באמת יש לכתוב בכללות בלי לדבר על הפאנל הספציפי). יש לי גם בעיה עם הטעיותיו של פ.צ. שמערלינג שם שעשה הטעיית ציבור לשמה בדברו על התקופה שאחרי כ"ח ניסן. א.ק. שם מדבר כמובן מתוך בעלהבתישקייט והנחות העולם מחרידות (כן, גם הביטוי "השנים האחרונות של הרבי" (אותו מנסה לתקן בהוסיפו "שהיה בריא") מעיד על כך, וגם ההתבטאויות הלא רגישות על אי היכולת לתפקד עפ"ל).