שיחה:משמש בקודש
למיטב ידיעתי גם הרב עזרא ערד ממגדל העמק שימש בקודש אצל הרבי. כפי שסיפרו לי בהיותי ילד, לפני שהוא נכנס לעבודה הוא ביקש מהרבי ברכה והבטחה שהוא לא ידבר על מה שהוא רואה ולא יוציא שום דבר 'החוצה', ואכן גם בהתוועדויות כשהוא יוצא מהגבלות לגמרי, כשמגיעים לנושא הזה הוא ממלא את פיו מים.
אינני משנה בגוף הערך, מכיון שאני לא בטוח במידע שבידי ואולי הבנתי את הדברים לא נכון בקטנותי, ואינם יכולים להועיל אלא לכתובת אשה...
אשמח לדעת אם למישהו יש מידע נוסף או עכ"פ מאושש ומוסמך יותר. זוננשיין - שיחה 20:24, 2 ביולי 2012 (IDT)
- (תגובה מאוחרת....) אמת, אך היום הגבלות שלו רופפות יותר, ואלי כן יהיה אפשר להוציא משהו.... עוד חזון למועד..... ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 18:15 - היום, י' בכסלו תשפ"א מגיע משיח.
מי לא יכול להיות חסיד?
בערך נכתב כך: "אצל חסידים רווח פתגם, שמשב"ק הוא אחד מהשלושה שאינם יכולים להיות חסידים המסורים לחלוטין לרבי". עד כמה שידוע לי הפתגם מדבר על: מזכיר, קרוב משפחה וירושלמי. השאלה היא האם יש הבדל בעניין זה בין מזכיר למשב"ק? --בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 18:37, 26 בינואר 2014 (UTC)
- ברור שיש הבדל! חאטשע פייגין היה מזכיר, ומי שאומר שנפגם משהו מחסידותו, אין לו ולא כלום עם המסורת החסידית! וכנ"ל אישים נוספים שכיהנו כמזכירים. בשונה מכך משב"קים! נכון, זה שאתה מזכיר לא הופך אותך לחסיד, אך מצד שני גם לא פוגם בהתקשרות. 173.3.199.145 20:54, 26 בינואר 2014 (UTC)
- חוני מרוזוב היה מזכיר של הרבי הריי"צ, ולפני כניסתו לתפקיד הוא אמר לרבי שאינו רוצה להיות מזכיר כיון שידוע שמזכיר אינו יכול להיות חסיד. הרבי אמר לו שאף על פי כן צריך מישהו שיעשה את העבודה... למרות זאת לכאורה מקור הפתגם הוא על משב"קים כי לכאורה זה פתגם ישן מזמן הרביים הראשונים ולהם לא בדיוק היו מזכירים (בטח לא מהסוג שאנחנו מכירים).--יוסי ג - שיחה 00:30, 27 בינואר 2014 (UTC)
- 173.3.199.145, לא ברור למי כוונתך באישים הנוספים שכיהנו כמזכירים. לי אישית ידוע על כמה וכמה "אישים שכיהנו כמזכירים" והם רחוקים מאוד מלהיות חסידים. הדוגמא שהבאת מחאטשע פייגין שווה לדוגמאות אחרות של חסידים ירושלמים או קרובי משפחה שהדבר לא פגם בחסידותם (וכן משב"קים). מה שבאמת לא הבנתי זה הקטע של "בשונה מכך משב"קים!" אא"כ התכוונת לזה הטוען לכתר האחראי לבדק הבית של הקומה העליונה...--יחי המלך המשיח! • דָּרַךְ כּוֹכָב - שיחה 04:53, 27 בינואר 2014 (UTC)
- נמאס לי. תעשו כהבנתכם. לי הדבר ברור ונהיר כמו שכתבתי לעיל. ביאורים - בעל פה. 173.3.199.145 06:22, 27 בינואר 2014 (UTC)
- אגב, אולי כראיה לדבר, כששמעתי את הפתגם היה בסוף תוספת, אולי לא לציטוט, אך אומרים שהפתגם התקיים במילאו אצל בנימין קליין, הוא גם מזכיר, משפחה וירושלמי... --בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 10:34, 27 בינואר 2014 (UTC)
- נמאס לי. תעשו כהבנתכם. לי הדבר ברור ונהיר כמו שכתבתי לעיל. ביאורים - בעל פה. 173.3.199.145 06:22, 27 בינואר 2014 (UTC)
- 173.3.199.145, לא ברור למי כוונתך באישים הנוספים שכיהנו כמזכירים. לי אישית ידוע על כמה וכמה "אישים שכיהנו כמזכירים" והם רחוקים מאוד מלהיות חסידים. הדוגמא שהבאת מחאטשע פייגין שווה לדוגמאות אחרות של חסידים ירושלמים או קרובי משפחה שהדבר לא פגם בחסידותם (וכן משב"קים). מה שבאמת לא הבנתי זה הקטע של "בשונה מכך משב"קים!" אא"כ התכוונת לזה הטוען לכתר האחראי לבדק הבית של הקומה העליונה...--יחי המלך המשיח! • דָּרַךְ כּוֹכָב - שיחה 04:53, 27 בינואר 2014 (UTC)
- חוני מרוזוב היה מזכיר של הרבי הריי"צ, ולפני כניסתו לתפקיד הוא אמר לרבי שאינו רוצה להיות מזכיר כיון שידוע שמזכיר אינו יכול להיות חסיד. הרבי אמר לו שאף על פי כן צריך מישהו שיעשה את העבודה... למרות זאת לכאורה מקור הפתגם הוא על משב"קים כי לכאורה זה פתגם ישן מזמן הרביים הראשונים ולהם לא בדיוק היו מזכירים (בטח לא מהסוג שאנחנו מכירים).--יוסי ג - שיחה 00:30, 27 בינואר 2014 (UTC)
רשימת המבשבקים
לדעתי מיותר. אם כבר, כדאי לעשות קטגוריה על המשבקים - אבל לערך זה לא מתאים. נכתב על ידי פולע (על הא ועל דא) בשעה 15:31, כ"ח בטבת, ה'תשפ"א (12 בינו' למניינם).