משתמש:כתית למאור/מספרים
בתורת החסידות מבוארים משמעויות של מספרים שונים.
מספר כתית למאור/מספרים | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
{{{תמונה}}} | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
אחדות ועשרות | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
40 | 49 | 50 | 60 | 68 | 70 | 72 | 80 | 84 | 90 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
מאות ואלפים | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
עשרים ואחד
אך טוב לישראל.
עשרים ושתיים
בך יברך ישראל. אחד עשר בכפליים. המספר אחד עשרה מורה על הלמעלה מסדר ההשתלשלות, וכ"ב הוא אחד עשר בכפליים המורה על הלמעלה מסדר ההשתלשלות שחודר ובא מההשתלשלות עצמו[1].
עשרים ושלוש
עשרים וארבע
כתבי הקודש. "כד" ותמלא כדה ותעל - בכ"ד ספרים.
עשרים וחמש
כה - נבואת שאר הנביאים.
עשרים ושש
בגימטריה שם הוי'.
עשרים ושבע
זך - מורה על בירור וזיכוך העולם (ובפרט בדור השביעי שבו יצרפו ויזככו רבים..).
עשרים ושמונה
כח.
עשרים ותשע
שלושים
מספר הימים בחודש מלא. שלושים יום קודם החג צריך להתחיל לעסוק בהלכות החג.
שלושים ואחת
גימטריא שם א-ל.
שלושים ושניים
ל"ב נתיבות חכמה.
שלושים ושלוש
גל עיני ואביטה נפלאות מתורתך. ל"ג בעומר.
שלושים ושש
ל"ו צדיקים נסתרים.
שלושים ותשע
ט"ל אורות טלך. ל"ט אבות מלאכות.
ארבעים ושניים
שם מ"ב, שם הוי' במילוי אל"פים.
ארבעים ותשע
מ"ט שערי בינה. מ"ט ימי העומר. שלימות בירור המידות.
חמישים
שער הנו"ן (חמישים שערי בינה).
חמישים ושתיים
שם ב"נ - שם הוי"ה במילוי ה"ה.
שישים
מבטל כל מיני רע.
שבעים
שלימות בירור המידות.
מאה
מורה על הכתר, שלימות של עשר פעמים עשר. סיום בירור המידות ולכן בן מאה כאילו מת ועבר מן העולם.
הערות שוליים
- ↑ מבואר באריכות בש"פ יתרו תשנ"ב