שיחה:חנוכה
הוספה
כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו הציע1 להדליק נר חנוכה בברכה במקומות ציבוריים ופומביים, כדי להדגיש העניין ד'פרסומי ניסא'. בכל עיר ועיירה, כפר ומושב, במקום הציבורי והמרכזי ביותר. ואם ישנה אפשרות להדליק גם במקומות נוספים - מה טוב. יש להודיע לנאספים שאינם יוצאים ידי-חובתם בהדלקה זו2, ולעוררם להדליק נר חנוכה בביתו של כל אחד ואחד. כשנאספים במקום לא-יהודים, יש לעוררם על דבר מצוות בני-נח שנצטוו בהן. ומצווה לפרסם עושי מצווה, כולל על-ידי פירסום התמונות וכו'. _-_-_ 1) התוועדויות תשמ"ז ח"ב עמ' 133 (מוגה).
הלכה למעשה, מדליקין על-ידי יהודי שכבר הגיע למצוות ובברכה, אף שאין זה 'בית הכנסת' שנפסק בשו"ע לברך על ההדלקה בו. וכפי שנהגו בפומבי שנה אחר שנה בהדלקה העולמית שנערכה בסיוע לוויין [ראה סה"ש תשנ"ב ח"א עמ' 189] החל משנת תש"נ במקביל גם בלונדון ובפריז וכו' (שם הדליקו בככר העיר) בהוראתו ובהשתתפותו הפעילה של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.
ולכאורה מתאים לפי טעם הריטב"א והריב"ש להדלקה בבית-הכנסת, משום פרסומי ניסא בלבד, וכ"ה בשו"ע סי' תרע"א ס"ז (ראה אנציקלופדיה תלמודית ערך 'חנכה', כרך טז עמ' רסז), וכמ"ש בשו"ת יביע-אומר (ח"ז חאו"ח סי' נז אות ו) ועוד, שאף המברכים במסיבות כנהוג בארה"ק, יש להם על מה שיסמוכו. וכן פסק הרב בנימין זילבר מח"ס אז נדברו במכתבו שנדפס בספר מצוות נר איש וביתו (ירושלים, תשנ"ג) עמ' ר"ח: ברחובה של עיר. וראה עוד בזה ב'כפר חב"ד' גיליון 789 עמ' 43-40.
[ב'כפר חב"ד' גיליון 740 עמ' 76 מובא, שהחנוכייה הגדולה שבשדרה החמישית במנהטן גובהה 9.75 מ' - למעלה מעשרים אמה - ושצורתה וגם גודלה נעשו באישור הרבי, עיי"ש. ואם הפרטים הללו מדוייקים, אולי י"ל שזה כדין היכר ע"י ציורים 'אמלתרא', דמהני בהלכות עירובין לעניין קורה, שו"ע אדה"ז סי' שסג סכ"ח. וע"ע].
2) התוועדויות תשמ"ז ח"א עמ' 98 (מוגה) וגם מזה מוכח להדליק בברכה, כנ"ל בהערה הקודמת.
תרומה אנונימית. ניתן להערוך ולהוסיף לערך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:28, 18 ביוני 2010 (UTC)
ביאורי החסידות לחנוכה
מסירות הנפש
מצד המקבל - ראה הקדמה לספר שערי אורה וראה לקו"ש חלק כה שיחה לזאת חנוכה
מצוות חנוכה
- ענינם מצד עבודת האדם ולהאיר את החושך- לקוטי שיחות חלק כה - זאת חנוכה
- מצוות החג לחבר למעלה ביותר עם המטה ביותר - תורת מנחם מקץ תשט"ז--הנחה - שיחה 15:13, 24 בדצמבר 2014 (UTC)
(בקשר ליוסיפון ראה גם לקו"ש חלק כ"ג עמוד345)--הנחה - שיחה 12:20, 28 בדצמבר 2014 (UTC)
שם הערך
כנ"ל לגבי פורים, יש סיבה לשם זה? א"כ יש לעדכן כך בכל שאר הימים טובים. צ"ל אחידות. • קרייזי אבאוט משיח • בואו נרקוד ביחד! 09:19, 9 במרץ 2016 (UTC)
- שלום, התוכל להעביר לשם חנוכה כפי שנעשה בנוגע לפורים? תודה • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 07:20, י"ג בכסלו ה'תשע"ז
זאת חנוכה
נא לפצל לערך אחר, ולהותיר כאן רק תקציר • כתית למאור • בית הבד 15:46, י"ג בכסלו, ה'תשע"ז (13 בדצמ' למניינם), ימות המשיח
- בוצע (עשיתי בעצמי...) • כתית למאור • בית הבד 00:43, י"ד בכסלו, ה'תשע"ז (14 בדצמ' למניינם), ימות המשיח
קריאת התורה
לענ"ד כדאי להוסיף את נושא מנהג חב"ד בקראית התורה לחנוכה - http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=3421&CategoryID=906 ~~ , נו, קדימה... --שיע • שיחה י"א בשבט ה'תשע"ז 21:46, 7 בפברואר 2017 (UTC)