שיחה:באתי לגני

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

לא מתאים יותר שיהיה השם, מאמר באתי לגני תשי"א? --שיע 15:03, 2 בפברואר 2012 (UTC)

אולי כדאי באמת שהערך יעסוק בכל ההמשך "באתי לגני" של הרבי ולא רק במאמר הראשון ובכל אופן נראה לי שיש להוסיף בסוגריים "(מאמר)". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ג בשבט ה'תשע"ב 09:06, 6 בפברואר 2012 (UTC)

למה לא 'מאמר באתי לגני' בלי סוגריים? יש לנו מדיניות עקבית בעניין? --שיע 12:19, 8 בפברואר 2012 (UTC)

מאמר זהו מאמר אחד והערך מתעדת לעסוק בסוגיות מאמרי באתי לגני. סוגריים מציינים תחום ולא שם ערך ולכן לדעתי עדיף בסוגריים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ז בשבט ה'תשע"ב 08:19, 9 בפברואר 2012 (UTC)

ראו גם

למה זה טוב - רשימת ה"ראו גם" הארוכה בסוף הערך? (אני לא יודע מה צריך להוריד. אבל כך זה בודאי לא לענין... בקונטרס בית רבינו שבבבל אין הפניות לגלות, בית הכנסת, בית המקדש, שכינה וכו'... ופשוט). קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 10:06, 10 בינואר 2016 (UTC)

עזרה

אחרי שהכנסתי את הטקסט של תוכן המאמר נחסם לי הערך לעריכה על ידי אינטרנט אתרוג (מסיבה לא ברורה), מכיוון שנשמט החלק הראשון של המאמר ואין בידי להכניסו, אני מעתיק זאת כאן ע"מ שמי שבידו יכניסו, תודה.--הנחה - שיחה 12:36, 20 בינואר 2016 (UTC)

על הפסוק "באתי לגני" דרשו חז"ל שזוהי אמרתו של הקב"ה אודות התגלותו בעולם במתן תורה, שהיא מקומו מהעבר מפני שכבר בתחילת הבריאה 'עיקר שכינה בתחתונים היתה'. אלא שע"י חטאים הסתלקה, ושוב חזרה והתגלתה על ידי שבעה צדיקים עד משה רבינו שהמשיכו אותה מטה מטה, זאת בעיקר על ידי בניין המשכן עליה נאמר: "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם". וזהו גם עבודת כל אחד מישראל לעשות בתוכו עצמו ומהעולם 'משכן', כי כוונת הבריאה היא בכדי לעשות להקב"ה דירה בתחתונים, והוא על ידי העבודה של אתכפיא ואתאפכא, שעל ידם נמשך אור הסובב כל עלמין שהוא מאיר בכולהו עלמין בשווה.
זה כן נכנס לערך, מה הבעיה? קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 11:23, 21 בינואר 2016 (UTC)

דברי הגריד

"כוכב" לפני שאתה משחזר, תעיין בהסטוריית העריכה ותראה שהיא בהחלט נומקה.

עיינתי ולכן גם הפניתי לדף השיחה בערכו ששם משום מה לא הוסכם עם נימוק זה. -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • כ"ח באדר א' ה'תשע"ו, 11:47 • יחי המלך המשיח!
אתה לא צודק משום שלא קיבלתי תגובה לדברי שם, כך שהטענה שדברי לא התקבלו - לא נכון. ידידנו "כתית" שיפר את הנוסח (במהלכה גם השמיט ממנו תיבה אחת בראשיתה, שידועה ומפורסמת בעולם שאמרה, אלא שאנו כחסידים לא נהין לחזור עליה) איני מבין כלל מה חשב בשעה שערך האם להוכיח שהרבי אמר על עצמו שהוא משיח, מה לנו להביא ראיה ממנו הרי יש את הדברים בעצמם. ואם לתאר את מעלותיו של הגרי"ז שהוא חכם הרואה את הנולד כמדומני שישנם עוד כמה מעלות בהם יראה יותר מעלותיו ומהם לא יצא נזק תדמיתי לחב"ד. כמובן גם בערך זה לא ברור בדיוק לשם מה הוא מצוטט, כאמור.