דבר מלכות כי תשא
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה אתם מתבקשים שלא לערוך ערך זה בטרם תוסר הודעה זו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניחי התבנית. | |||
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך רצוי לתת קודם תזכורת בדף שיחת הכותבים. |
" | נעשית ירידה לפי שעה (ע"ד מש"נ "ברגע קטן עזבתיך") ובחיצוניות (רק למראה עיניים), בכדי להביא את העלייה שלא בערך, ולא רק עלייה לרגע קטן, (כנגד "רגע קטן עזבתיך") אלא עלייה נצחית שאין אחריה הפסק בכלל | " |
– אות ז' |
דבר מלכות כי תשא הינה שיחה שאמר הרבי בשבת קודש י"ח אדר ב' תשנ"ב.
בשיחה מבואר כיצד חטא העגל שנראה הדבר שמסמל את הירידה הגדולה ביותר, הוא הוביל לשלימות של הכול.
שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות דבר מלכות.
תוכן השיחה
הרבי הסביר בשיחה, שהסיבה שחטא העגל והלוחות האחרונות נכתבו בפרשה כהמשך ללוחות הראשונות כך שנראה הדבר שהם משהו "אחד", למרות שמדובר בשני עניינים הפכיים ולא קשורים, וזאת משום ששלושת הדברים האלו הינם מסמלים את שלושת השלבים בעלייה של בני ישראל: הלוחות הראשונות מבטאים את העלייה של בני ישראל, חטא העגל מסמל את הירידה לצורך עלייה - שמובילה לשלימות של הכול - הלוחות האחרונות.
הדבר גם מתקשר עם המשך הפרשה שמדבר על שלושת הרגלים, חג הפסח מסמל את העבודה מלמעלה למטה, שבועות את העבודה מלטה למעלה, וסוכות את השלימות.
הרבי הוסיף בשיחה ששלושת השלבים האלו ישנם אצל כל יהודי, בבוקר שיהודי קם ואומר מודה אני הדבר מבטא אצלו את העלייה, לאחר מכן כשהאדם מתעסק עם העולם הדבר נראה כירידה, ובערב שהאדם מתפלל מעריב ואומר בקריאת שמע שעל המיטה "בידך אפקיד רוחי" הדבר מסמל את השלימות שנוצרה כתוצאה מהירידה. הכוח לפעול את שלושת השלבים מגיע ממשה רבינו שבדור, נשיא הדור - הרבי.
קישורים חיצוניים
- השיחה: לשון הקודש • בלתי מוגה • אידיש.
- סיכום: סיכום • הוראות ונקודות.