משתמש:חסיד שוטה/ארגז חול: הבדלים בין גרסאות בדף
שורה 67: | שורה 67: | ||
==== מילוי ע"ב ==== | ==== מילוי ע"ב ==== | ||
'''יו"ד ה"י וי"ו ה"י''' - | '''יו"ד ה"י וי"ו ה"י''' - מכונה גם מילוי יו"דין, מפני שכל אותיותיו ממלואות באות י'. מילוי ע"ב הוא המילוי העליון, שכנגד החכמה. בסדר ההשתלשלות שם זה הוא למעלה מגילוי לנבראים ואין לנו השגה בו כלל, כפי שאין השגה ב[[ספירת החכמה|חכמה דאצילות]]. | ||
==== מילוי ס"ג ==== | ==== מילוי ס"ג ==== |
גרסה מ־20:45, 19 בדצמבר 2010
ה"א בה"א
תשובות
פרקי תניא
דעות
שם הוי'
מילוי - מקורי
שם הוי"ה מתמלא בארבע אופנים שונים ליצור ארבע שמות שונים: שם ע"ב שהוא שם הוי"ה במילוי יודי"ן, שם ס"ג שהוא שם הוי"ה במילוי כזה: יו"ד ה"י וא"ו ה"י, שם מ"ה שהוא שם הוי"ה במילוי אלפין, שם ב"ן שהוא שם הוי"ה במילוי ההי"ן.
מילוי אותיותיו
לשם הוי' מילויים רבים. הדבר נובע מכך ששלשת אותיותיו (מלבד האות יו"ד) ניתנות למילוי בשלשה אופנים כל אחת. אות ה' (הראשונה והאחרונה) מתמלאות באופנים הבאים: ה"י, ה"ה ו - ה"א. האות ו' מתמלאת באופנים הבאים: וי"ו, וא"ו ו - ו"ו. בסה"כ ניתן למלא את שם הוי' ב27 אופנים שונים, העולים לחשבון 13 מספרים שונים. מתוכם ארבעה מילויים הם העיקריים, אלה מופיעים בתיאור סדר ההשתלשות ובריאת העולמות, ותופסים מקום מרכזי בהבנת יחסים בין דברים שונים בעבודת ה'.
המילויים השונים
|
|
|
כל המילויים האפשריים עולים לחשבונות הבאים: ע"ב, ס"ז, ס"ג, ס"ב, נ"ח, נ"ז, נ"ד, נ"ג, נ"ב (ב"ן), מ"ט, מ"ח, מ"ה, מ"ד.
ארבעת המילויים העיקריים
מתוך כל המילויים האפשריים מודגשים בקבלה ובחסידות ארבעת המילויים הבאים:
מילוי ע"ב
יו"ד ה"י וי"ו ה"י - מכונה גם מילוי יו"דין, מפני שכל אותיותיו ממלואות באות י'. מילוי ע"ב הוא המילוי העליון, שכנגד החכמה. בסדר ההשתלשלות שם זה הוא למעלה מגילוי לנבראים ואין לנו השגה בו כלל, כפי שאין השגה בחכמה דאצילות.
מילוי ס"ג
יו"ד ה"י וא"ו ה"י -
מילוי מ"ה
יו"ד ה"א וא"ו ה"א - מכונה גם מילוי אל"פין, מפני שכל האותיות שבו ממולאות ע"י האות א'.
מילוי ב"ן
יו"ד ה"ה ו"ו ה"ה - מכונה גם 'המילוי הכפול', מפני שמילוי כל אות שווה לאות עצמה.[1]
ערכים חשובים
- חכמה עילאה
- ארבע יסודות
- יחודא עילאה
- יחודא תתאה
- יצחק פייביש גינזבורג
- ספר יצירה
- שער היחוד והאמונה - פרק א'
- ליקוטי אמרים - פרק ב'
- ספירות
- הוי"ה (שם)