שיחת משתמש:חיים נהר: הבדלים בין גרסאות בדף
שורה 173: | שורה 173: | ||
::הכוונה, כל צד עדיין אוחז שהדיון תם והוכרע לטובתו. בעז"ה בשבוע הבא, אעיין בכל הדיון, אסכם אותו ולאחר שאקבל את הסכמת הצדדים לסיכום - נכריע לפי הכללים. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], י"א בכסלו ה'תשע"א 02:54, 18 בנובמבר 2010 (UTC) | ::הכוונה, כל צד עדיין אוחז שהדיון תם והוכרע לטובתו. בעז"ה בשבוע הבא, אעיין בכל הדיון, אסכם אותו ולאחר שאקבל את הסכמת הצדדים לסיכום - נכריע לפי הכללים. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], י"א בכסלו ה'תשע"א 02:54, 18 בנובמבר 2010 (UTC) | ||
אני לגמרי לא מבין! עולם מלא ובערל עדיין עומדים מאחורי | אני לגמרי לא מבין! עולם מלא ובערל עדיין עומדים מאחורי דבריהם השקריים?! הלא יש לנו כאן אמריה מפורשת בעיתון שיצא אז שחתום עליה משה אוירכמן בעצמו שהרב פיזם הוא ראשון צעירי חב"ד בקריות והמנהיג הרוחני של צעירי חב"ד בקריות?! מה עוד לא ברור? | ||
הלא טענותיהם פשוט התבררו כשקרים מלוכלכים ועיוות המצאיות תוך שימוש בביטויים הלקוחים מעולם אחר... ע"פ העובדות שהתבררו, שעולם מלא שיקר במצח נחושה לאורך כל הדיון היה צריך לשלול ממנו את הזכויות בכלל! --simche אין עוד מלבדו! יחי המלך המשיח! 02:58, 18 בנובמבר 2010 (UTC) | הלא טענותיהם פשוט התבררו כשקרים מלוכלכים ועיוות המצאיות תוך שימוש בביטויים הלקוחים מעולם אחר... ע"פ העובדות שהתבררו, שעולם מלא שיקר במצח נחושה לאורך כל הדיון היה צריך לשלול ממנו את הזכויות בכלל! --simche אין עוד מלבדו! יחי המלך המשיח! 02:58, 18 בנובמבר 2010 (UTC) |
גרסה מ־04:59, 18 בנובמבר 2010
בדף שיחה זה אשמח להיות לאחיעזר ואחיסמך לכל המעוניין ובכל נושא שהוא.
למען הסדר הטוב, כיתבו רק בתחתית הדף או לחצו כאן לנושא חדש. |
ארכיון דף השיחה שלי
גודל דף זה 37.99 קילובייט
דפי ארכיון:
|
ערך החזו"א
ראיתי ששינת את הכותרת שהכנסתי. הסיבה לכך שלא הסתפקתי בנוסח "הקשר לחב"ד", אלא שיניתי ל"היחס בין חסידות חב"ד לחזו"א" היא מכיון שבפסקה מובא גם היחס בחב"ד כלפי החזו"א וגם יחסו של החזו"א כלפי חב"ד. בכותרת שלך "היחס לחב"ד" משמע שהפיסקה עוסקת (רק) ביחסו של החזו"א לחב"ד. אולי נכון להכניס 2 פסקאות, אחת תעסוק ביחס חב"ד כלפי החזו"א והשניה הפוך. --chabadnik - שיחה 19:28, 28 באוגוסט 2010 (UTC)
- "יחס" גם יכול להיות הדדי. שינתי כיון שכותרת ארוכה לא הייתה נראית לי כל כך. מה דעתך על "הקשר עם חב"ד"? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ח באלול ה'תש"ע 19:31, 28 באוגוסט 2010 (UTC)
רגוע
מה הבהילות למחוק?
--חנה 18:37, 30 באוגוסט 2010 (UTC)
- ראי שיחת משתמש:חנה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"א באלול ה'תש"ע 15:51, 31 באוגוסט 2010 (UTC)
תבנית כ
הסרתי משם את תבניות המחיקה. היא מקושרת לערך של"ה (ארגון), וכפי שהובהר בעבר יש צורך לעודד תבניות כאלו כדי שיוכלו להעתיק לכאן ערכים נחוצים מויקיפדיה. אנאנ, התנהג בעדינות ובהתחשבות כלפי משתמשים אחרים, ואל תשחזר את עריכותי. בתקווה --סקרלט 02:31, 5 בספטמבר 2010 (UTC)
- עכשיו היא כבר לא מקושרת ולא הובהר הצורך לעודד העתקת תבניות וערכים מוויקיפדיה. אני מבקש שתערוך דיון ענייני בדף שיחת תבנית:כ. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ו באלול ה'תש"ע 08:02, 5 בספטמבר 2010 (UTC)
שמות החסידויות
יש ליצור אחידות בשמות החסידיות השונות. מרבית החסידויות הערך שלהם נקרא בתוספת ההקדמה 'חסידות' לדוגמא חסידות בעלז. יוצאים מן הכלל הם: ברסלב • בריסק • פינסק קרלין • מחנובקה • פשברסק • בעלזא • ביטשינא • קרטשניף. בדקתי בתבנית:חצרות לי יש אפשרות להעביר דף/לשנות שמו? אם לא האם תוכל לעשות זאת? --שיע 18:32, 5 בספטמבר 2010 (UTC)
- העברתי את כל חצר שלא היה לי ספק לגבי היותה "חסידות". השאר, צריך לברר. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז באלול ה'תש"ע 14:14, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
- חוץ מבריסק, אפשר להעביר הכל ל"חסידות". --משחית. 14:15, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
- תודה. אני מבצע. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז באלול ה'תש"ע 14:16, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
- עכשיו אני רואה שהכל כבר "חסידות", חוץ מברסלב שיש לדון על כך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז באלול ה'תש"ע 14:17, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
- חוץ מקרטשניף, וצע"ג. --משחית. 14:19, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
- למה עדיין לא שינית? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ח באלול ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 14:52, 7 בספטמבר 2010 (UTC)
- באיזה ערך? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ח באלול ה'תש"ע 15:07, 7 בספטמבר 2010 (UTC)
- למה עדיין לא שינית? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ח באלול ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 14:52, 7 בספטמבר 2010 (UTC)
- חוץ מקרטשניף, וצע"ג. --משחית. 14:19, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
- עכשיו אני רואה שהכל כבר "חסידות", חוץ מברסלב שיש לדון על כך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז באלול ה'תש"ע 14:17, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
- תודה. אני מבצע. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז באלול ה'תש"ע 14:16, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
- חוץ מבריסק, אפשר להעביר הכל ל"חסידות". --משחית. 14:15, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
הסרת התבנית בה
למה הסרת את התבנית בה? --משחית. 13:59, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
- המשתמש עצמו הסיר אותה ואין על זה קפידא, בשונה מדיוני תוכן, שגם למשתמש אין הצדקה להסיר אותם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז באלול ה'תש"ע 14:00, 6 בספטמבר 2010 (UTC)
שינוי מוצדק?
עיין כאן 1 --שיע 14:36, 15 בספטמבר 2010 (UTC)
- אני הוספתי את הפסקא הזו ואנונימיים הורידו אותה כמ,פ. דעתי היא לא לשחזר, מכיון שאכן יש עוולה מסוימת הפסקה הזו, כפי שאני רואה שיש אנשים שמפריע להם, וכנראה הסיבה היא שעלול להיות משמע מהקטע שיש איזה סכסוך בין ארגון מעייני ישראל להרב פויגל דבר שכמובן אינו נכון; זאת ועוד, יתכן שהרב פויגל משמש רשמית כראש הכולל למרות שהוא לא מופיע בכולל מפאת זמנו העמוס, ולכן יתכן שהפסקה לא נכונה. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ז' בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 15:25, 15 בספטמבר 2010 (UTC)
- נקודה נוספת: המשפט הנ"ל תולה, ללא מקור, עובדה אחת בסיבת השניה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ז' בתשרי ה'תשע"א 15:44, 15 בספטמבר 2010 (UTC)
הלו
מה נשמע? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ה בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 11:32, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- ב"ה. איך עברו אצלכם החגים הארוכים (ג"פ ג"פ ג'). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 11:34, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- ב"ה. שמרתי שתי ימים למרות ששיטת אדמו"ר הזקן היא אחרת. (בא נראה אם הבנת על מה אני מדבר). אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ה בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 11:36, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- לא בדיוק. הרי שיטת אדמוה"ז היא שאיש וביתו, גם אם כוונתו לחזור, נוהג כמנהג המקום. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 11:38, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- דווקא אם זה איש וביתו?. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ה בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 11:40, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- כן, כשכוונתו לחזור. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 11:42, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- שולחן ערוך אדמו"ר הזקן.. חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 11:45, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- מתלמיד חכם כמוך ציפיתי למקור מדויק, (למרות שאין באינטרנט את השו"ע הרב). אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ה בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 11:53, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- תלמיד חכם כמוני מתרכז במה שהוא עוסק. באם תרצה, כשאסיים את עיסוקי הנוכחי, אשמח למצוא את המקור המדוייק (ואגב, בינתיים תוכל לעיין: או"ח ח"א, או"ח ח"ב, "ח ח"ג, או"ח ח"ד, או בטקסט בכאן ותן לחכם וימצא עוד). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 12:01, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- בסימן תצ"ו מבואר שלא כדבריך. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ז בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 12:52, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- אעיין שם. אגב, יצא פעם קונטרס של אחד מרבני חב"ד בעולם, העוסק בסוגיה זו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז בתשרי ה'תשע"א 12:54, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- אחכה שתעיין. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ז בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 12:55, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- שם סעיף י': "העוקר דירתו עם אשתו מארץ ישראל לחוץ לארץ אף על פי שדעתו לחזור דינו כמי שאין דעתו לחזור". אתה, כשרשמת שנהגת יומים ולא לפי אדמוה"ז, כנראה כוונתך המדובר בסעיף י"א לגבי בן חו"ל שבא לארץ ומכאן יוצא שבחג הסוכות זכו אנשי א"י בנוכחותך ובא לציון גואל.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז בתשרי ה'תשע"א 13:18, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- עיין בפוסקים שם שהטעם שמסתמא ישתקע שם. ולעומת זאת ראה שם סעיף י"א שלא מזכיר ענין איש וביתוL בני חוץ לארץ שבאו לארץ ישראל, אע"פ שדעתן לחזור אין עושין אלא יום אחד (ויש חולקין). בקשר להצעתך השניה, היא נכונה. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ז בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 13:26, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- אני מבין שאתם הסתמכם על ה"יש חולקין". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז בתשרי ה'תשע"א 13:38, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- עיין בפוסקים שם שהטעם שמסתמא ישתקע שם. ולעומת זאת ראה שם סעיף י"א שלא מזכיר ענין איש וביתוL בני חוץ לארץ שבאו לארץ ישראל, אע"פ שדעתן לחזור אין עושין אלא יום אחד (ויש חולקין). בקשר להצעתך השניה, היא נכונה. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ז בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 13:26, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- שם סעיף י': "העוקר דירתו עם אשתו מארץ ישראל לחוץ לארץ אף על פי שדעתו לחזור דינו כמי שאין דעתו לחזור". אתה, כשרשמת שנהגת יומים ולא לפי אדמוה"ז, כנראה כוונתך המדובר בסעיף י"א לגבי בן חו"ל שבא לארץ ומכאן יוצא שבחג הסוכות זכו אנשי א"י בנוכחותך ובא לציון גואל.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז בתשרי ה'תשע"א 13:18, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- אחכה שתעיין. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ז בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 12:55, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- תלמיד חכם כמוני מתרכז במה שהוא עוסק. באם תרצה, כשאסיים את עיסוקי הנוכחי, אשמח למצוא את המקור המדוייק (ואגב, בינתיים תוכל לעיין: או"ח ח"א, או"ח ח"ב, "ח ח"ג, או"ח ח"ד, או בטקסט בכאן ותן לחכם וימצא עוד). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 12:01, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- מתלמיד חכם כמוך ציפיתי למקור מדויק, (למרות שאין באינטרנט את השו"ע הרב). אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ה בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 11:53, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- שולחן ערוך אדמו"ר הזקן.. חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 11:45, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- כן, כשכוונתו לחזור. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 11:42, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- דווקא אם זה איש וביתו?. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ה בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 11:40, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- לא בדיוק. הרי שיטת אדמוה"ז היא שאיש וביתו, גם אם כוונתו לחזור, נוהג כמנהג המקום. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 11:38, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- ב"ה. שמרתי שתי ימים למרות ששיטת אדמו"ר הזקן היא אחרת. (בא נראה אם הבנת על מה אני מדבר). אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ה בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 11:36, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
מסנג'ר
האם אתה יודע למה במסנג'ר אתה תמיד מופיע במצב לא מקוון? רציתי לדבר איתך בטלפון שבמסנג'ר. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ה בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 11:49, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
- כי יש לי ברשימה כמה מאות אנשי קשר ומתוכם המון שכשיראוני מקוון יתחילו לשוחח איתי ונמצא שאני מבלה את חיי בשיחות סרק. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בתשרי ה'תשע"א 11:51, 3 באוקטובר 2010 (UTC)
@
--אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ז בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 13:33, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
- קיבלתי והשבתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז בתשרי ה'תשע"א 13:35, 5 באוקטובר 2010 (UTC)
עזרה
הצעת את עזרתך. אשמח אם תעזור לי להבין מדוע מחקת את השינויים שעשיתי בערך של הרב יגאל פיזם. עד כה לא שמעתי שדברים שאני הייתי להם עד ראיה, קיבלו גירסאות שונות (באמת, כל השינויים ששינית לא שמעתי שיש החולקים בדבר!). והפלא היותר גדול, שדווקא הגירסא המחודשת היא היא שנשארת תמיד, ומי שטוען אחרת - אפילו אם הוא עד ראיה לדברים - צריך יהיה לדון עליהם קודם בדף השיחה (וגם: מי בסוף יחליט מה יכנס?). למה שזה לא יהיה הפוך? או לכה"פ להשמיט את מה שעומד במחלוקת, וכאשר יבורר הדבר בדף השיחה (כמובן באמצעות הוכחות ברורות, ולא גיבובי מילים וכו'), אזי יוחזר מה שראוי להיות בערך אינצקלופדי. לא כן? --עולםמלא 12:02, 6 באוקטובר 2010 (UTC)
- אכן כן. תוכל להסיר מהערך את השנוי במחלוקת ובלבד שכל הסרה תנומק בדף השיחה, על מנת שיוכל להתנהל דיון תקין. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ח בתשרי ה'תשע"א 12:08, 6 באוקטובר 2010 (UTC)
קלימאוויטש
אני רוצה לכתוב על העיר קלימאוויטש - שכידוע גרו שם הרבה מחסידי חב"ד אך ראיתי שמחקת את הדף האם היה לך ענין בזה? כמו"כ אני אכתוב ואני מקווה שאתה תתקן אותו שיהיה לענין וכפי הראוי להיות בחבדפדיה משה חובב חבד 21:38, 7 באוקטובר 2010 (UTC)
- הדף נמחק כיון שהוא לא היה ערך אלא הפניה לדף שאינו קיים. נשמח מאוד שתכתוב וכדאי שתירשם וכך נוכל לזהותך. בהצלחה! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ט בתשרי ה'תשע"א 09:38, 7 באוקטובר 2010 (UTC)
לא יודע למה אבל לפני שהכנסתי את ההודעה התנתק לי השם משתמש שלי ולכן לא זוהיתי ככותב ההערה משה חובב חבד 10:02, 7 באוקטובר 2010 (UTC)
- תוכל לחתום כעת במקום כתובת האיי.פי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ט בתשרי ה'תשע"א 10:03, 7 באוקטובר 2010 (UTC)
אתה יכול למחוק את השאר - משה חובב חבד 21:38, 7 באוקטובר 2010 (UTC)
- הכנסתי את הדף קלימוביץ ואני מתכונן עכשיו להכניס עוד ערכים נא תסתכל עליהם ותעבור עליהם להגהה. כמו"כ לדעתי הערך אמור ליקרא קלימאוויטש ולא קלימוביטש. כמו"כ הוספתי עכשיו עוד דפים ואני מקווה שתוכל לעבור עליהם כשעברת עליהם תוכל למחוק את הערתי. אבא דער לעבעדיקער, יוסף שלום מקלימאוויטש, יצחק שאול מקלימאוויטש, מאיר זלמן מקלימאוויטש, העילוי מקרוצא, גרשון בער מפאהאר.
- אני מתכונן גם לכתוב על ערכים: קלימאוויטש'ער ניגונים, ברוך הוא אלוקינו, שזה שיר שנשכח מהבעש"ט הק' והרבי הרייץ העיד עליו, אך האם לעשות ערך עליון כמו שירים שנשכחו או לא?).
- כמו"כ ראיתי שיש ערך על ולח לר' נטע מפהר ולדעתי האיות הנכון הוא פאהאר ואם מוספים את הערך פאהאר אמורים להכניס שם את ר' גרשון מפאהאר (בערכים שאני כתבתי אכן כתבתי פאהאר באיות כזה אך אם תרצה תשנה אותם לפי ראות עינך)
- בברכה משה חובב חבד 23:04, 7 באוקטובר 2010 (UTC)
א. התחלתי לעבור על הערך וכבר אמשיך. כדאי שתעקוב אחר השינויים ותלמד את הסגנון האנציקלופדי כאן. ב. הערכים נקראים כפי הנהוג לכתוב בעברית של מדינת ישראל ונקוט האי כללא לגבי כל החילוקים בנושא. שאר האיותים השונים ניתן לעשות דפי הפניה וכך יגיעו לדף הנכון מכל סוגי החיפושים. ג. דפי השיחה נשמרים ולא נמחקים, זאת כדי שמשתמשים חדשים יוכלו ללמוד מתוכם דברים נחוצים. ד. אין צורך בערך "שירים שנשכחו". באם הניגון מופיע בספר הניגונים, אזי כבר יש עליו ערך ובאם אין ידוע הניגון, די בציון בערך קלימוביץ' על אודות הניגון שהיה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ל' בתשרי ה'תשע"א 00:23, 8 באוקטובר 2010 (UTC)
- בערך קלימאוויטש בניגיוני קלימאוויטש צריך לתקן במקום "ניגון שמחה מקלימאוויטש" צריך להיות "ניגוני" בלשון רבים. חוץ מזה אוסיף עוד כמה ניגונים השייכים במקורם לקלימאוויטש. רק שאני צריך עזרה בהם כי אני לא יודע איפה הם נמצאים בניחוח ובספר הניגונים ומאוד מתאים שיכנסו גם עם המקורות הללו כך ידעו אנשים מאיפה זה בא וכו' אנסה לחפש כפי מיטב זכרוני. בדרך אגב אני מחפש את ספר הניגונים כרך השני חלק שני דהיינו משיר ר"י עד שיר שמ"ז - עד שיר ר"י יש לי בפי די עף מאוצר החכמה אך מוזר למה אין שם גם את החלק השני. בברכה - משה חובב חבד 21:49, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- בניגוני שמחה מקלימאוויטש יש שם שני שירים בשיר השני כתוב שבוצע ע"י ניחוח עם המילים הנני מביא לא זכור לי באיזה תקליט זה מופיע תוכל לציין לי? -משה חובב חבד 21:49, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- תיקנתי. הוספתי את כל הערכים על ניגוני קלימוביץ' מספר הניגונים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בחשוון ה'תשע"א 21:52, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- השיר עצמו ללא המילים מופיע בתקליט מספר 15 אך ללא המילים ולא זכור לי שמופיע עוד בתקליט עם המילים
- אני מציין בניגוני קלימאוויטש את המקור ללא המילים. -משה חובב חבד 22:04, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- בסדר גמור. שיניתי קצת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בחשוון ה'תשע"א 22:05, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- לא בסדר המקור החמישי אינו לניגון השמחה אלא לניגון הנני מביא - תתקן אותו כמו שכתבתי אני - משה חובב חבד 22:28, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- זהו שמו המקורי של הניגון, לפני שהוצמדו לו המילים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בחשוון ה'תשע"א 22:33, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- אבל כך נוצר בילבול כי שמת שם שני ניגונים גם ניגון רח וגם הניגון שמחה לניגון רח אתה קורא ניגון רח (כמקור השני) ואחר כך אתה קורא לשיר השני ניגון שמחה לדעתי צריך להפריד בין ניגון רח לבין הניגון השני (או שתמצא את המקור בספר הניגונים - אני לא מצאתי בנתיים כפי שכתבתי לך חסר לי כרך שני חלק ב) - משה חובב חבד 22:41, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- זהו שמו המקורי של הניגון, לפני שהוצמדו לו המילים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בחשוון ה'תשע"א 22:33, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- לא בסדר המקור החמישי אינו לניגון השמחה אלא לניגון הנני מביא - תתקן אותו כמו שכתבתי אני - משה חובב חבד 22:28, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- בסדר גמור. שיניתי קצת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בחשוון ה'תשע"א 22:05, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- א. אתה צודק. יש שם בילבול בקישורים החיצונים וצריך לברר איזה ניגון זה מה. ב. הקישור שהבאת לוודיאו כבר ישנו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בחשוון ה'תשע"א 22:46, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- עכשיו הבנתי. הערך אכן עוסק בשני ניגונים שונים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בחשוון ה'תשע"א 22:49, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- יש את ניגון רח ששני הלינקים הראשונים שייכים אליו ובדרך אגב בכל הקלטות זה נקרא הניגון הקלימובצאי דהיינו בה"א הידועה וכנראה שניגון זה נקרא על שם העיר משא"כ שאר הניגונים הנקראים "ניגון שמחה מעיר קלימוביץ", ואח"כ יש את השיר השני (הנני מביא) שהלינקים האחרונים שייכים אליו - ואכן טעיתי כששמתי אותו שוב לא התכוונתי לוידיאו, ועכשיו תיקנתי אותו בחשרה ושמתי את השיר מקלטת מס' 15 כפי שתראה - משה חובב חבד 23:06, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- עכשיו הבנתי. הערך אכן עוסק בשני ניגונים שונים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בחשוון ה'תשע"א 22:49, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
ניגון ברוך הוא אלקינו
בשיר ההוא תיקנתי בשמות החסידים כפי שתראה את ר' גרשון בער מפאהאר ואת ר' יוסף שלום מקלימאוויטש ור' יצחק שאול תסתכל שם ותראה שמשהו אינו כשורה עם הניסוי אך לא היה לי ברירה תתקן אותו כפי ראות עיניך - כתוב שם בקטע: החסיד רבי שמואל דובער מבוריסוב שמע ניגון זה מהחסיד רבי מרדכי מהורודוק, והחסיד רבי גרשון בער מפאהאר שמע ניגון זה מהחסידים רבי יצחק שאול מקלימאוויטש ורבי יוסף שלום מקלימאוויטש זקני חסידי קלימוביץ'. המילים האחרונים או שצריכים לימחק או שצריכים לתיקון לא הייתי מוחק אותם כי הם מילים שנותנים לינק לערך של קלימאוויטש אך בלי מחיקה זה מוזר כי זה מופיע פעמיים - משה חובב חבד 23:11, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
הפניה מניגון שמחה מלקימוביץ'
ראיתי שערכת את הקישור של ניגוני שמחה מקלימוביץ שיופנה לדף ניגוני שמחה, לדעתי הוא אמור להגיע לדף קלימאוויטש כי שם ממילא יש את כל הניגונים של קלימאוויטש, ובדף של ניגוני שמחה אתה אמור לחפש איזה ניגון שייך לקלימאוויטש ואיזה לא. - משה חובב חבד 10:38, 11 באוקטובר 2010 (UTC)
- יש הגיון בדבריך. תוכל לשנות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ג' בחשוון ה'תשע"א 10:40, 11 באוקטובר 2010 (UTC)
- שיניתי - משה חובב חבד 10:50, 11 באוקטובר 2010 (UTC)
ר' ר' אלימלך
מי הם בניו ונכדיו של הרה"ק ר' אלימלך-- נכתב ע"י QQQWWW ששכח לחתום את שמו.
- הוספתי בערך אלימלך מליז'נסק. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ו' בחשוון ה'תשע"א 14:55, 14 באוקטובר 2010 (UTC)
היברובוקס
כדי לצרף את הספרים מhebrewbooks לתוך הדף שבו הם מצוינים כי לפעמים מי שעובר לhebrewbooks לא מוצא את הספר הרצוי ועוד כדי לסדר את הערכים בצורה יותר נגישה-- נכתב ע"י אנונימי ששכח לחתום את שמו.
- מסכים ומאשר לך לעשות זאת.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א בחשוון ה'תשע"א 13:54, 19 באוקטובר 2010 (UTC)
יצחק גולדברג
ב"ה
שלום חיים, אשמח אם תערוך מעט את הערך על הרב יצחק גולדברג ותכניס אותו ככל שאפשר ללא נגיעות גסות. תודה
- לא הוספת מידע אנציקלופדי, אלא תיאורים, שירות ותשבחות, שללא קשר לנכונותם, אין מקום באנציקלופדיה. (אם אתה ממש רוצה, תוכל להוסיף אותם כאן)--חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ב' בכסלו ה'תשע"א 01:20, 9 בנובמבר 2010 (UTC)
פרסום
שלחתי לאינפו היום הפניה לערך אודות רבי ברוך בער לייבוביץ שיום הילולא שלו חל היום יום ה' כסליו. היום ה' בכסלו ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 01:07, 12 בנובמבר 2010 (UTC)
- ייש"כ. מקווה שהם יפרסמו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ה' בכסלו ה'תשע"א 01:31, 12 בנובמבר 2010 (UTC)
- נראה לי שהם החליטו להתעלם, אולי לא ניסחתי נכון. כדאי, אם כאשר תקום, במקרה ולא יפרסמו, שתטפל בענין ע"י שליחה נאותה ומנוסחת או באופן אחר. היום ה' בכסלו ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 09:09, 12 בנובמבר 2010 (UTC)
- פניתי אליהם בנושא והם הודיעו לי שהם מאוד עסוקים. גם את הידיעה שהכנתי על ימי חב"ד השבוע, הם לא העלו. הכי חשוב זה - סבלנות!. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ה' בכסלו ה'תשע"א 14:00, 12 בנובמבר 2010 (UTC)
- לאחר שראיתי שהם העלו את כל הידיעות כולל הידיעה על ימי חב"ד ולא העלו על רב"ב, התייאשתי. מכאן ואילך מוטב שאמסור לך את פיקוד העניינים. ביום רביעי י' כסליו חל יומא דהילולא של רבי איסר זלמן מלצר, יש שני אפשרויות: או לפרסם היום על רב"ב וביום רביעי או חמישי על האבן האזל, או לפרסם ידיעה אחת על שניהם. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ח' בכסלו ה'תשע"א, למניינם 00:30, 15 בנובמבר 2010 (UTC)
- את הידיעה על ימי חב"ד פרשת ויצא הם לא העלו. בפנייתי בנושא, ענו לי שמחמת שיש שם שמחה משפחתית אין פנאי לדבר מזה כרגע ובהזדמנות אחרת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ח' בכסלו ה'תשע"א 00:35, 15 בנובמבר 2010 (UTC)
- לאחר שראיתי שהם העלו את כל הידיעות כולל הידיעה על ימי חב"ד ולא העלו על רב"ב, התייאשתי. מכאן ואילך מוטב שאמסור לך את פיקוד העניינים. ביום רביעי י' כסליו חל יומא דהילולא של רבי איסר זלמן מלצר, יש שני אפשרויות: או לפרסם היום על רב"ב וביום רביעי או חמישי על האבן האזל, או לפרסם ידיעה אחת על שניהם. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ח' בכסלו ה'תשע"א, למניינם 00:30, 15 בנובמבר 2010 (UTC)
- פניתי אליהם בנושא והם הודיעו לי שהם מאוד עסוקים. גם את הידיעה שהכנתי על ימי חב"ד השבוע, הם לא העלו. הכי חשוב זה - סבלנות!. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ה' בכסלו ה'תשע"א 14:00, 12 בנובמבר 2010 (UTC)
- נראה לי שהם החליטו להתעלם, אולי לא ניסחתי נכון. כדאי, אם כאשר תקום, במקרה ולא יפרסמו, שתטפל בענין ע"י שליחה נאותה ומנוסחת או באופן אחר. היום ה' בכסלו ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 09:09, 12 בנובמבר 2010 (UTC)
מקור ל'אמר ה' ליעקב' בחב"ד
הדיון הועבר לדף שיחה:ניגון אמר השם ליעקב
ניגון שלוםעליכם
א. האם יש ערך על הניגון שלום עליכם? ב. ואם לאו, האם יש לך מידע עליו? בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י' בכסלו ה'תשע"א, למניינם 18:32, 17 בנובמבר 2010 (UTC)
- זהו ניגון המופיע בספר הניגונים ומספרים שאדמו"ר הרש"ב היה מנגן בו את "שלום עליכם" שלפני סעודת ליל שבת ומכאן מקור המילים לניגון. את מספר הניגון בספר הניגונים, איני יודע. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א בכסלו ה'תשע"א 01:00, 18 בנובמבר 2010 (UTC)
גוט יו"ט ר' חיים!
מה שלומך הערב? יש התוועדות עם המשפיע עכשיו בישיבה. 1. האם לא תם הדיון בנושא הרב יגאל פיזם - השליח הראשון של הרבי לקריות?! 2. יש עוד עשרות מסמכים בנושא האם יש טעם להעלותם ג"כ? אשמח לקבל תשובתך בהקדם. --אין עוד מלבדו! יחי המלך המשיח! 02:47, 18 בנובמבר 2010 (UTC)
- וודאי שתם. כל אחד לצד שלו.. כדאי להעלות כל המסמכים שישנם וניתן לפרסם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א בכסלו ה'תשע"א 02:48, 18 בנובמבר 2010 (UTC)
כל אחד לצד שלו?! הרי מובא כאן מסמכים היסטוריים המפריכים אחת לאחת את כל טענותיו של עולם מלא ובערל?! אתה לא קורא? מה חסר עדיין? אתה יכול לכתוב כאן בצורה מפורשת מה לא ברור עדיין? --simche אין עוד מלבדו! יחי המלך המשיח! 02:52, 18 בנובמבר 2010 (UTC)
- הכוונה, כל צד עדיין אוחז שהדיון תם והוכרע לטובתו. בעז"ה בשבוע הבא, אעיין בכל הדיון, אסכם אותו ולאחר שאקבל את הסכמת הצדדים לסיכום - נכריע לפי הכללים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א בכסלו ה'תשע"א 02:54, 18 בנובמבר 2010 (UTC)
אני לגמרי לא מבין! עולם מלא ובערל עדיין עומדים מאחורי דבריהם השקריים?! הלא יש לנו כאן אמריה מפורשת בעיתון שיצא אז שחתום עליה משה אוירכמן בעצמו שהרב פיזם הוא ראשון צעירי חב"ד בקריות והמנהיג הרוחני של צעירי חב"ד בקריות?! מה עוד לא ברור? הלא טענותיהם פשוט התבררו כשקרים מלוכלכים ועיוות המצאיות תוך שימוש בביטויים הלקוחים מעולם אחר... ע"פ העובדות שהתבררו, שעולם מלא שיקר במצח נחושה לאורך כל הדיון היה צריך לשלול ממנו את הזכויות בכלל! --simche אין עוד מלבדו! יחי המלך המשיח! 02:58, 18 בנובמבר 2010 (UTC)