תבנית:הידעת?/כ"ז בטבת: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(דף חדש: בכתבי האריז"ל נכתב, שאסור לשלב את אצבעות יד ימין ושמאל, כי הם מכוונות כנגד המידות העליונות חסד ו[[ג…)
 
(שילוב אצבעות)
שורה 1: שורה 1:
בכתבי [[האריז"ל]] נכתב, שאסור לשלב את אצבעות יד ימין ושמאל, כי הם מכוונות כנגד המידות העליונות [[חסד]] ו[[גבורה]] ואין לערבם. בספר הזוהר נכתב, שכאשר נגזר דין על האדם, והוא משלב את אצבעות ידיו, הוא מראה בכך שה'ימין' = החסד, והשמאל = הגבורה, מסכימים על הדין. מסיבה זו כתבו הפוסקים שאין לשלב את אצבעות שנתי הידיים זו בזו, "כי בזה מוריד דין על עצמו".
בכתבי [[האריז"ל]] נכתב, שאסור לשלב את אצבעות יד ימין ושמאל, כי הם מכוונות כנגד המידות העליונות [[חסד]] ו[[גבורה]] ואין לערבם. בספר הזוהר נכתב, שכאשר נגזר דין על האדם, והוא משלב את אצבעות ידיו, הוא מראה בכך שה'ימין' = החסד, והשמאל = הגבורה, מסכימים על הדין. מסיבה זו כתבו הפוסקים שאין לשלב את אצבעות שנתי הידיים זו בזו, "כי בזה מוריד דין על עצמו".
הצייר רפאל נוריאל סיפר, שכאשר הראה לרבי ציור בו צייר את דמות קודשו, העיר הרבי על כך שאינו משלב את ידיו כפי שתיאר הציור. בעקבות כך, תיקן רפאל את ציורו.
הצייר רפאל נוריאל סיפר, שכאשר הראה לרבי ציור בו צייר את דמות קודשו, העיר הרבי על כך שאינו משלב את ידיו כפי שתיאר הציור. בעקבות כך, תיקן רפאל את ציורו.

גרסה מ־21:53, 12 באוגוסט 2010

בכתבי האריז"ל נכתב, שאסור לשלב את אצבעות יד ימין ושמאל, כי הם מכוונות כנגד המידות העליונות חסד וגבורה ואין לערבם. בספר הזוהר נכתב, שכאשר נגזר דין על האדם, והוא משלב את אצבעות ידיו, הוא מראה בכך שה'ימין' = החסד, והשמאל = הגבורה, מסכימים על הדין. מסיבה זו כתבו הפוסקים שאין לשלב את אצבעות שנתי הידיים זו בזו, "כי בזה מוריד דין על עצמו".

הצייר רפאל נוריאל סיפר, שכאשר הראה לרבי ציור בו צייר את דמות קודשו, העיר הרבי על כך שאינו משלב את ידיו כפי שתיאר הציור. בעקבות כך, תיקן רפאל את ציורו.