שמואל הנביא: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(דף חדש: שמאל|ממוזער|250px|ציונו של שמואל הנביא '''שמואל הנביא''' נולד לאביו אלישע ואמו חנה, הידועה ב…) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[קובץ:שמואל.jpg|שמאל|ממוזער|250px|ציונו של שמואל הנביא]] | [[קובץ:שמואל.jpg|שמאל|ממוזער|250px|ציונו של שמואל הנביא]] | ||
'''שמואל הנביא''' נולד לאביו אלישע ואמו חנה, הידועה בעקבות תפילותיה שבזכותן נולד בנה שמואל, ובהקדם נבואה מעלי | '''שמואל הנביא''' נולד לאביו אלישע ואמו חנה, הידועה בעקבות תפילותיה שבזכותן נולד בנה שמואל, ובהקדם נבואה מעלי ה[[כהן הגדול]]. | ||
נחשב לאחד | נחשב לאחד מה[[נביאים]] בשורה הראשונה, עד שהשוו אותו בגמרא ל[[משה]] ו[[אהרן]], כאמור ב[[תהילים|ספר התהילים]] משה ואהרן בכהניו ושמואל בקוראי שמו. הןא היה בדרגה הגבוהה ביותר בנשמות הנביאים, יחד עם משה ואהרן, שנגלה עליהם מבחי' פנימי' דשם [[הויה]]{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]], [[תורת חיים]].}} | ||
שמואל הנביא תיקן מעט הפגם ד[[נצח]] ושלימותו יתוקן בביאת משיח, שזהו טעם אריכות הגלות דעכשיו. האופן שהוא תיקן את הנצח דקדושה, הוא בבזבוז כל האוצרות{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]] [[תורת חיים]] שמות [[פרשת בשלח]] צדקת פרזונו בישראל רכח, א.}} | שמואל הנביא תיקן מעט הפגם ד[[נצח]] ושלימותו יתוקן בביאת משיח, שזהו טעם אריכות הגלות דעכשיו. האופן שהוא תיקן את הנצח דקדושה, הוא בבזבוז כל האוצרות{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]] [[תורת חיים]] שמות [[פרשת בשלח]] צדקת פרזונו בישראל רכח, א.}} | ||
דרך עבודתו של שמואל היה קיום | דרך עבודתו של שמואל היה קיום ה[[מצוות]] בשפלות בלא שום טעם רק מפני הרצון לקיים מצוות השם, ועל ידי זה זוכים גם להבין כל הסודות וכו'.{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]] [[תורת חיים]] שמות ח"א פרשת בשלח וירא ישראל את היד הגדולה קנז, א.}} | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה: | [[קטגוריה:נביאים]] |
גרסה מ־18:50, 27 ביולי 2010
שמואל הנביא נולד לאביו אלישע ואמו חנה, הידועה בעקבות תפילותיה שבזכותן נולד בנה שמואל, ובהקדם נבואה מעלי הכהן הגדול.
נחשב לאחד מהנביאים בשורה הראשונה, עד שהשוו אותו בגמרא למשה ואהרן, כאמור בספר התהילים משה ואהרן בכהניו ושמואל בקוראי שמו. הןא היה בדרגה הגבוהה ביותר בנשמות הנביאים, יחד עם משה ואהרן, שנגלה עליהם מבחי' פנימי' דשם הויה[1]
שמואל הנביא תיקן מעט הפגם דנצח ושלימותו יתוקן בביאת משיח, שזהו טעם אריכות הגלות דעכשיו. האופן שהוא תיקן את הנצח דקדושה, הוא בבזבוז כל האוצרות[2]
דרך עבודתו של שמואל היה קיום המצוות בשפלות בלא שום טעם רק מפני הרצון לקיים מצוות השם, ועל ידי זה זוכים גם להבין כל הסודות וכו'.[3]
הערות שוליים
- ↑ אדמו"ר האמצעי, תורת חיים.
- ↑ אדמו"ר האמצעי תורת חיים שמות פרשת בשלח צדקת פרזונו בישראל רכח, א.
- ↑ אדמו"ר האמצעי תורת חיים שמות ח"א פרשת בשלח וירא ישראל את היד הגדולה קנז, א.