שיחה:מדינת ישראל: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 72: שורה 72:
:לפי דעתי איני רואה כל חיסרון בערך במצבו העכשווי. אין בו לא טעויות ולא אי דיוקים. אבקש להוריד את התבנית. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום י"ג בסיוון ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 00:00, 26 במאי 2010 (UTC)
:לפי דעתי איני רואה כל חיסרון בערך במצבו העכשווי. אין בו לא טעויות ולא אי דיוקים. אבקש להוריד את התבנית. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום י"ג בסיוון ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 00:00, 26 במאי 2010 (UTC)
::כלל וכלל לא! לדוגמא הפיסקה "התגרות באומות" זקוקה להרחבה ולהבעת הדיון המושלם ולא חד צדדי. ועוד הרבה. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 16:09, 26 במאי 2010 (UTC)
::כלל וכלל לא! לדוגמא הפיסקה "התגרות באומות" זקוקה להרחבה ולהבעת הדיון המושלם ולא חד צדדי. ועוד הרבה. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 16:09, 26 במאי 2010 (UTC)
{| class="toccolours" style="clear: both; margin-left: auto; margin-right: auto; text-align: center; width: 75%;"
== הודעה ==
| '''מדינה זו מיועדת למחיקה'''.
|-
| הסיבה: א. מלחמה עקבית ביהדות ובתורה. ב. ביאת משיח.
|-
| אם נראה לכם כי הסיבה איננה נכונה, ציינו זאת ב[[שיחה:{{PAGENAME}}|דף השיחה]].
|}
--[[משתמש:משחית.|משחית.]] 19:30, 23 ביוני 2010 (UTC)
{{הערות שוליים}}

גרסה מ־21:30, 23 ביוני 2010

צריך לדעתי לפתוח תבנית חדשה "לעריכה" בה יהיה כתוב למה הערך זקוק לעריכה.

אריכות? פרטים שגויים? אי סדר? --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 17:50, 13 באפריל 2010 (UTC)

צודק. אעבוד על זה בתבנית הנוכחית. בעקרון צריך לרשום בדף השיחה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 11:46, 14 באפריל 2010 (UTC)

לא שייך לערך

גזרתי מתוך הערך, כי דברים אלו לא קשורים לערך זה בצורה ישירה. אם מאן דהו רוצה אפשר לעבד כמה שורות בכדי להבין את הרקע של השקפת חב"ד על המדינה.

האמרי אמת פונה בבקשה לריי"צ

בשנת תש"ג כתבו רבי אברהם מרדכי אלתר מגור ושאר גדולי ישראל בארץ הקודש מכתב לאדמו"ר הריי"צ על אודות הילדים הפליטים שהועברו לארץ ישראל על ידי הסוכנות הציונית והועברו על ידם תיכף לקיבוצים בכדי להעבירם על דתם, עם בשכנוע, ועם בכוח הזרוע.

כשאדמו"ר הריי"צ קיבל את המכתב הוא נזעק וכתב מיד מכתבים לאגודת ישראל, אגודת חסידי חב"ד, אגודת האדמו"רים, וועד הרבנים. כשלושים וארבעה אגרות כתב הריי"צ באותו זמן ובו הוא כותב בדמע לנוכח השואה השניה שממיטים הציונים על עם ישראל.

בי"ג בניסן פנה אדמו"ר הריי"צ במכתב להרב אליעזרוב: תודיע בשמי להרב אלתר מגור, ולהרבנים, סולובייצ'יק, סופר, סורוצקין, כהנמן, קרליץ, בשמי ובשם נשמות הקדושים להרכיב בית דין עליון ולתבוע לדין תורה את המוסדות ואת היחידים כדי למסור את הילדים הפליטים למוסדות חרדים[1]

כתבתי מכתבי חוזר לכל הרבנים בארה"ב להצטרף להזמין לדין תורה ע״י בית דין העליון שיורכב ע״י הרבנים הנ״ל. קרוב ל־ 400 רבנים בארה״ב חתמו על ״כתב ההשתתפות בהצלת ילדי ישראל״ ששלח להם רבנו, ובשלהי אייר שלח רבנו את שמותיהם להרב הרצוג, בהפצרה ״להמשיך במחאה נגד הסוכנות להצלתת המאמץ בלי שום פשרה״.

הריי"צ מקבל פניה מ448 רבנים וכותב חוברת בנושא

עבר עוד חודש, והמחאות עדיין לא הועילו מאומה. אז קיבל רבנו מברקים מארה״ק, בחתימת 448 רבנים ומנהלי המוסדות הכשרים, בהפצרה להמשיך את המאבק נגד הסוכנות, עד שתוכתר דרישת גדולי התורה בארה"ק, בראשות הרב הרצוג, בהצלחה.

רבנו פנה שוב בנושא זה במכתב כללי, שהדפיס בקונטרס בפני עצמו, בצירוף נוסח המברקים והחתימות הנ״ל, בשם [[דער אמת וועגן די פליטים קינדער אין ארץ ישראל]].

מארגן אסיפות רבנים

עבר עוד חודש, ותוצאות טובות עדיין לא נראו בנושא. רבנו פנה שוב במכתבים כלליים ופרטיים, ובמכתב חוזר לכמה וכמה רבנים בבקשה ״אשר יואיל לכתוב חוות דעתו מה שצריכים לעשות, באיזה אמצעים לאחוז במצב ההוה, להציל את ילדי הפליטים בא"י, שישארו יהודים בעלי דת״.

בכ״ה מנ"א כותב רבנו לכו״כ ועדי ואגודות רבנים: על מכתבי החוזר ששלחתי בתחלת חדש זה אל הרבנים הגאונים שליט״א בארצה"ב וקאנארא, בבקשה לחוות דעתם בהנוגע להאמצעים שצריכים לאחוז נגד הסוכנות היהודית באה״ק ת״ו, בכדי להציל מידם את ילדי הפליטים הבאים שמה ולמסרם לבתי חינוך כשרים שישארו יהודים בעלי דת, קבלתי הר בה מכתבים עם הצעות שונות.

הרבנים הגאונים שליט"א מציעים לאחד ולרכז בנדון זה את כל כוחות החרדים, ולקרא לאספה משותפת מכל אגודות ומפלגות החרדים; אגודת הרבנים, אגודת האדמורי"ם, אגודת חב״ד, אגודת ישראל, צעירי אגודת ישראל, מזרחי, ישראל הצעיר - יאנג איזראעל, אשר האספה הלזו תרץ על כל ההצעות שחביעו הרבנים שליט"א במכתביהם, ולצאת בכח אחד משותף אדיר וחזק אשר יביא בעזה״י את התועלת הנרצה.

אי לזאת הנני פונה במכתבי זה לכבוד רום מעלתם אשר יואילו לשלוח בא־כח מאת אגודת... להשתתף באסיפה שהנני קורא ליום ב׳ ו׳ אלול הבע״ל, למלאות דרישתם הצודקת של כבוד הרבנים הגאונים שליט"א לדון בכובד ראש ע״ד שאלת הילדים הפליטים בא״י שעומדת כעת על הפרק בכל חריפותה ותקפה, ודורשת פתרון מהיר ופעולות ממשיות.

בצירוף למכתב זה שלח להם ״לקוטי הצעות ממכתבי כבוד הרבנים הגאונים שליט"א על מכתבי החוזר אליהם״, בדבר דרכי התעמולה בהנוגע להילדים הפליטים אשר הסוכנות היהודית מעברת אותם על דת ישראל״.

לאחר האסיפה שהתקיימה בבית רבנו בז' אלול, ושהשתתפו בה באי כח מוסדות החרדים והרבה מהרבנים הגאונים דניו־יארק, נדפס (מימיוגראף) דו״ח מהאסיפה ומההצעות, ששלח רבנו בצירוף מכתב־חוזר לרבנים:

בהמשך לעבודת התעמולה בדבר הצלת הילדים הפליטים בארץ ישראל ת"ו מירי המעבירים אותם על דת ישראל, הננו שולחים בזה לכת"ר את הדין וחשבון מהאספה שהתקיימה בשביעי לחדש זה. הועד הנבחר עוסק עתה בתעמולה כבירה לאחד את כל המוסדות כהצעת הרבנים הגאונים שליט"א, אמנם במשך שני שבועות אלו עדיין טרם הצליחה עבודה כבדה זו, יעזר השי"ת ויצליח לנו בעבודתנו הטובה והישרה לאחר את המוסדות לדיעה אחת בתעמולה זו. פיני · (טובת הזולת) 11:55, 14 באפריל 2010 (UTC)

הבעת דיעה אישית

אולי תוכל לפרט היכן יש כאן הבעת דיעה אישית? הכל עובדות, ולכל דבר יש מקורות בספרי חב"ד

אדרבה דעתך שונה - הבא מקורות שונים! --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:32, 14 באפריל 2010 (UTC)

כיון שמדובר בנושא רגיש, א"כ כל מילה שאינה ציטוט ממקור מוסמך, כמוה כהבעת דעה. "את יסודותיה הקימו מייסדיה פורקי העול" מה המקור למשפט הזה בדיוק? הנושא ודאי נכון, אבל מכאן ועד לכתוב ציטוט כזה באנציקלופדיה, הדרך ארוכה. ועוד, כמובן שאין הכוונה למחוק הערך, אלא רק להתנצל על החוסר אנציקלופדיות שבערך. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:49, 14 באפריל 2010 (UTC)
אכן צודק אתה, פשוט קשה היה לי הניסוח בענין זה. תוכל לשפר את הערך. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:51, 14 באפריל 2010 (UTC)
עבודה קשה. אנסה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:57, 14 באפריל 2010 (UTC)
לפי דעתי איני רואה כל חיסרון בערך במצבו העכשווי. אין בו לא טעויות ולא אי דיוקים. אבקש להוריד את התבנית. --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום י"ג בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 00:00, 26 במאי 2010 (UTC)
כלל וכלל לא! לדוגמא הפיסקה "התגרות באומות" זקוקה להרחבה ולהבעת הדיון המושלם ולא חד צדדי. ועוד הרבה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:09, 26 במאי 2010 (UTC)

הודעה

מדינה זו מיועדת למחיקה.
הסיבה: א. מלחמה עקבית ביהדות ובתורה. ב. ביאת משיח.
אם נראה לכם כי הסיבה איננה נכונה, ציינו זאת בדף השיחה.

--משחית. 19:30, 23 ביוני 2010 (UTC)

הערות שוליים