כסא הכבוד: הבדלים בין גרסאות בדף

להתראות (שיחה | תרומות)
הוספת ערך
 
ר.ז. (שיחה | תרומות)
 
שורה 21: שורה 21:
הכסא קשור עם בחינת שמים (כמו שכתוב "השמים כסאי") שהיא בחינת מקיף וסובב, כי מקור הפרסא והכסא היא דווקא מהאור המקיף שבכוחו יש ביכולתה להסתיר ולהעלים על האור של ז"א, כמו שבגשמיות הכח להוריד את השכל ב[[משל]] הוא דווקא מעומק החכמה{{הערה|דרך מצוותיך עמוד 256.}}.
הכסא קשור עם בחינת שמים (כמו שכתוב "השמים כסאי") שהיא בחינת מקיף וסובב, כי מקור הפרסא והכסא היא דווקא מהאור המקיף שבכוחו יש ביכולתה להסתיר ולהעלים על האור של ז"א, כמו שבגשמיות הכח להוריד את השכל ב[[משל]] הוא דווקא מעומק החכמה{{הערה|דרך מצוותיך עמוד 256.}}.


לצד ביאורים אלו, מופיע בחסידות ובספרי הקבלה גם ביאורים נוספים שהוא בחינת תפארת{{הערה|אור התורה תבוא תתשיט.}}, או בחינת דין או מלכות
לצד ביאורים אלו, מופיע בחסידות ובספרי הקבלה גם ביאורים נוספים שהוא בחינת תפארת{{הערה|אור התורה תבוא תתשיט.}}, או בחינת דין או מלכות.


===עמלק===
===עמלק===
בקשר למלחמת עמלק כתוב בפסוק בכתיב חסר: "כי יד על כס י-ה מלחמה לה' בעמלק מדור דור", וחז"ל דרשו על כך שאין כסאו של הקב"ה שלם עד שימחה זרעו של עמלק.{{הערה|ספר הליקוטים ערך 'עמלק' עמוד רפט.}}.
בקשר למלחמת עמלק כתוב בפסוק{{הערה|שמות יז, טז.}} בכתיב חסר: "כי יד על כס י-ה מלחמה לה' בעמלק מדור דור", וחז"ל דרשו על כך שאין כסאו של הקב"ה שלם עד שימחה זרעו של עמלק{{הערה|ספר הליקוטים ערך 'עמלק' עמוד רפט.}}.


==ראו גם==
==ראו גם==