ניגון לכתחילה אריבער: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''ניגונו של אדמו"ר המהר"ש''' (או באידיש '''דעם רבי'נס מוהר"ש ניגון''') נקרא (על ידי [[הרבי]]) '''ניגון לכתחילה אריבער''' הינו ניגון אותו היה מחבב [[אדמו"ר המהר"ש]] והיה מורגל בפיו לשוררו בכל עת הזדמנות; [[שבת קודש]], [[ימים טובים]] ו[[יומא דפגרא]]. גם היום נוהגים לנגן ניגון זה ב[[התוועדות|התוועדיות]] של [[הרבי שליט"א]] מלך המשיח ב[[ב' אייר תקצ"ד|יום הולדת]]ו ו[[י"ג תשרי תרמ"ג|הסתלקות]]ו של אדמו"ר המהר"ש וכן כשמנגנים את ניגוני [[רבותינו נשיאנו]]. | '''ניגונו של אדמו"ר המהר"ש''' (או באידיש '''דעם רבי'נס מוהר"ש ניגון''') נקרא (על ידי [[הרבי]]) '''ניגון לכתחילה אריבער''' הינו ניגון אותו היה מחבב [[אדמו"ר המהר"ש]] והיה מורגל בפיו לשוררו בכל עת הזדמנות; [[שבת קודש]], [[יום טוב|ימים טובים]] ו[[יומא דפגרא]]. גם היום נוהגים לנגן ניגון זה ב[[התוועדות|התוועדיות]] של [[הרבי שליט"א]] מלך המשיח ב[[ב' אייר תקצ"ד|יום הולדת]]ו ו[[י"ג תשרי תרמ"ג|הסתלקות]]ו של אדמו"ר המהר"ש וכן כשמנגנים את ניגוני [[רבותינו נשיאנו]]. | ||
ניגון זה נרשם מפי זקני ה[[חסידים]]. | ניגון זה נרשם מפי זקני ה[[חסידים]]. |
גרסה מ־12:49, 27 באפריל 2010
ניגונו של אדמו"ר המהר"ש (או באידיש דעם רבי'נס מוהר"ש ניגון) נקרא (על ידי הרבי) ניגון לכתחילה אריבער הינו ניגון אותו היה מחבב אדמו"ר המהר"ש והיה מורגל בפיו לשוררו בכל עת הזדמנות; שבת קודש, ימים טובים ויומא דפגרא. גם היום נוהגים לנגן ניגון זה בהתוועדיות של הרבי שליט"א מלך המשיח ביום הולדתו והסתלקותו של אדמו"ר המהר"ש וכן כשמנגנים את ניגוני רבותינו נשיאנו.
ניגון זה נרשם מפי זקני החסידים.
ניגון זה ידוע גם בשם "ניגון איינס צוויי דריי פיר".
הסיבה לכך היא מכיון שתוי הניגון בחלק השני, הם לפי ארבע תנועות.
שם נוסף לניגון, הוא "ניגון אין סוף".[1]
ניגון מעורר ניגון
אודות ניגון זה מסופר:
בסוף ספר "הון עשיר" - לבעל "משנת חסידים" - יש שיר רשום בתוי נגינה. הרבי מהר"ש קראם, ואמר שהניגון הרשום עורר אותו על ניגון ־ ואז ניגן ניגון זה.[2]
ניגון זה הוא ניגון ק"פ בספר הניגונים.
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ↑ רשימות, חוברת י"ד עמ' 424.
- ↑ הרבי, ספר התולדות אדמו"ר מהר"ש, עמודים 21-20. רשימות, חוברת י"ד עמ' 423.