יום הולדת: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 10: | שורה 10: | ||
באריך [[י"א ניסן]] בספר [[היום יום]] מובא פתגם אודות יום הולדת, המדבר על כך שיום זה הוא יום [[חשבון נפש]]. | באריך [[י"א ניסן]] בספר [[היום יום]] מובא פתגם אודות יום הולדת, המדבר על כך שיום זה הוא יום [[חשבון נפש]]. | ||
ישנם כעשרה מנהגי יום הולדת, ע"פ שיחות הרבי מלך המשיח שליט"א בנושא. | ישנם כעשרה [[מנהגי יום הולדת]], ע"פ שיחות הרבי מלך המשיח שליט"א בנושא. | ||
גם היום בו הגיע חסיד לראשונה לרבי נחשב בקרב חסידים כיום הולדת, ואף אודות ענין זה מוזכר בספר היום יום. | גם היום בו הגיע [[חסיד]] לראשונה לרבי נחשב בקרב חסידים כיום הולדת, ואף אודות ענין זה מוזכר בספר [[היום יום]]. | ||
הרבי מלך המשיח שליט"א הורה מס' פעמים ל[[חסיד]]ים שכתבו לו אודות תאריך הגעתם אליו בפעם הראשונה, אודות קיום מנהגי יום הולדת. | הרבי מלך המשיח שליט"א הורה מס' פעמים ל[[חסיד]]ים שכתבו לו אודות תאריך הגעתם אליו בפעם הראשונה, אודות קיום מנהגי יום הולדת. |
גרסה מ־06:42, 27 באפריל 2010
ערך זה זקוק לעריכה: ייתכן שהערך סובל מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו. | |||
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה. |
יום הולדתו של אדם הוא יום בו מזלו גובר.
הציון הראשון ליום הולדת ביהדות מובא בסוף חומש בראשית בקשר לפרעה מלך מצרים. אי לכך נמנעו חוגים רבים מלחגוג יום זה עקב הקשרו השלילי.
בקרב רבותינו נשיאנו צויין יום ההולדת בין השאר על ידי אמירת מאמר חסידות, אך לא ברבים ובפרסום.
הרבי מלך המשיח שליט"א הפך את יום ההולדת לנחלת הכלל, ולאחר הסתלקות הרבנית חיה מושקא פתח במבצע יום הולדת.
באריך י"א ניסן בספר היום יום מובא פתגם אודות יום הולדת, המדבר על כך שיום זה הוא יום חשבון נפש.
ישנם כעשרה מנהגי יום הולדת, ע"פ שיחות הרבי מלך המשיח שליט"א בנושא.
גם היום בו הגיע חסיד לראשונה לרבי נחשב בקרב חסידים כיום הולדת, ואף אודות ענין זה מוזכר בספר היום יום.
הרבי מלך המשיח שליט"א הורה מס' פעמים לחסידים שכתבו לו אודות תאריך הגעתם אליו בפעם הראשונה, אודות קיום מנהגי יום הולדת.