משה קורדובירו: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
הצדיק המקובל רבי '''משה קורדובירו''', היה מקובל גדול, שחי בתקופתו של האריז"ל.
הצדיק המקובל רבי '''משה קורדובירו''', היה מקובל גדול, בעל מחבר ספר פרדס רימונים ועוד.
שחי בתקופתו של האריז"ל.


כאשר הספיד אותו [[האריז"ל]] העלה עליו את הפסוק: איש כי ימות, ותית אותו על עץ, מכיון שאין בו שום חטא, עליך לתלות שמת בעטיו של [[אדם הראשון]], שאכל מעץ הדעת, לולי זאת לא היה מת.<REF>[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4627&hilite=2c99718c-fe77-4aca-b047-8d8cf87dd6a5&st=%D7%A8%D7%9E%22%D7%A7&pgnum=145 שיחות קודש תשמ"א חלק ב']</REF>
כאשר הספיד אותו [[האריז"ל]] העלה עליו את הפסוק: איש כי ימות, ותית אותו על עץ, מכיון שאין בו שום חטא, עליך לתלות שמת בעטיו של [[אדם הראשון]], שאכל מעץ הדעת, לולי זאת לא היה מת.<REF>[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4627&hilite=2c99718c-fe77-4aca-b047-8d8cf87dd6a5&st=%D7%A8%D7%9E%22%D7%A7&pgnum=145 שיחות קודש תשמ"א חלק ב']</REF>
שורה 5: שורה 6:
רבי משה היה זה שתיקן את התקנה של אמירת מזמורי לכו נרננה.<REF>סידור הגאונים והמקובלים כרך ד' עמ' נז, בשם ה[[יעב"ץ]]. מובא ב[[שיחות קודש]] שם.</REF>
רבי משה היה זה שתיקן את התקנה של אמירת מזמורי לכו נרננה.<REF>סידור הגאונים והמקובלים כרך ד' עמ' נז, בשם ה[[יעב"ץ]]. מובא ב[[שיחות קודש]] שם.</REF>


האריז"ל הקים דרך בלימוד תורת הקבלה, כשהיא מכונה קבלת האריז"ל, לעומת שיטת רבי משה קרודבירו, בעל מחבר ספר פרדס רימונים ועוד.
האריז"ל הקים דרך בלימוד [[תורת הקבלה]], כשהיא מכונה קבלת האריז"ל, לעומת שיטת רבי משה קרודבירו,  
 
[[הבעל שם טוב]] ותלמידיו העדיפו את קבלתו של האריז"ל, על פני שיטתו של הרמ"ק.
[[הבעל שם טוב]] ותלמידיו העדיפו את קבלתו של האריז"ל, על פני שיטתו של הרמ"ק.
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:אישים בחסידות חב"ד]]
[[קטגוריה:אישים בחסידות חב"ד]]

גרסה מ־01:36, 14 באפריל 2010

הצדיק המקובל רבי משה קורדובירו, היה מקובל גדול, בעל מחבר ספר פרדס רימונים ועוד. שחי בתקופתו של האריז"ל.

כאשר הספיד אותו האריז"ל העלה עליו את הפסוק: איש כי ימות, ותית אותו על עץ, מכיון שאין בו שום חטא, עליך לתלות שמת בעטיו של אדם הראשון, שאכל מעץ הדעת, לולי זאת לא היה מת.[1]

רבי משה היה זה שתיקן את התקנה של אמירת מזמורי לכו נרננה.[2]

האריז"ל הקים דרך בלימוד תורת הקבלה, כשהיא מכונה קבלת האריז"ל, לעומת שיטת רבי משה קרודבירו, הבעל שם טוב ותלמידיו העדיפו את קבלתו של האריז"ל, על פני שיטתו של הרמ"ק.

הערות שוליים

  1. שיחות קודש תשמ"א חלק ב'
  2. סידור הגאונים והמקובלים כרך ד' עמ' נז, בשם היעב"ץ. מובא בשיחות קודש שם.