אוהל (השפעת המקיף): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{פירוש נוסף|נוכחי=אוהל - השפעת המקיף|אחר=משמעויות אחרות ב'אוהל'|ראו=[[אוהל|אוהל - פירושונים]]}}
'''אוהל''' רומז להשפעת המקיף -[[אור אין סוף]] - שימשך למטה ויגרום בעולמות בחינת הביטול.
'''אוהל''' רומז להשפעת המקיף -[[אור אין סוף]] - שימשך למטה ויגרום בעולמות בחינת הביטול.



גרסה מ־23:26, 3 ביוני 2007

אוהל רומז להשפעת המקיף -אור אין סוף - שימשך למטה ויגרום בעולמות בחינת הביטול.

גילוי אור אין-סוף ברוך הוא - כשמו כן הוא, שהוא אור הנמשך מעצמותו ית' - בבחינת אין סוף ובלי גבול, כי מאחר שגילוי זה הוא גילוי עצמותו ית', שהוא מהות ומציאות בתכלית השלימות, הרי גם אורו המתגלה על העולמות שבהשתלשלות, גם הוא בשלימות - בחינת אין-סוף.

מובן מאליו, שהעולמות - שהם בגדר וגבול, אינם יכולים לקבל בפנימיותם את האור הגדול הזה, והוא שורה עליהם רק בבחינת מקיף, אך בכל זאת מאחר שהאור נמשך ושורה עליהם, הרי זה פועל בהם התבטלות מסויימת והשתחויה, אף על פי שהם נשארים במציאותם המוגדרת.

ולדוגמא מה שכתוב "לשמש שם אהל בהם"!, הנה כדי שיהיה לשמש בחינה זו של התבטלות, שיהיה לה בחינת הביטול והתשוקה לאלקות, הנה הוא על ידי ש"שם אהל בהם".

וכמאמר רז"ל על הפסוק "וצבא השמים לך משתחוים", כי מאחר שהשכינה במערב, הנה, הילוכם כל היום כלפי מערב, הוא דרך השתחוואה וביטול, וממלאים בזה את תפקידם שהועיד להם הבורא - בדייקנות רבה.

ודבר זה נפעל על ידי ש"שם אהל בהם" - השפעת המקיף, הגורם שישתלבו במילוי הכונה העליונה, עשיית דירה לו -יתברך- בתחתונים.

(חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")