תקנת המשקה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''גזירת המשקה''' הינה תקנה הידועה אצל חסידים בשם זה. תקנה זו תיקן [[הרבי שליט"א]] בשנת [[תשכ"ג]] ולפיה אסור לשתות ב[[התוועדות]] [[חסיד]]ית ושמחה מיוחדת יותר מארבע פעמים '[[לחיים]]', כשהמידה הכוללת של כל ארבעת הפעמים היא לא יותר מרביעית [[משקה]].
'''גזירת המשקה''' הינה תקנה הידועה אצל [[חסיד]]ים בשם זה. תקנה זו תיקן [[הרבי שליט"א]] בשנת [[תשכ"ג]] ולפיה אסור לשתות ב[[התוועדות]] [[חסיד]]ית ושמחה מיוחדת יותר מארבע פעמים '[[לחיים]]', כשהמידה הכוללת של כל ארבעת הפעמים היא לא יותר מרביעית [[משקה]].


ישנם הטוענים שההוראה הגיעה לאחר שהרבי הבחין באחד החסידים שיצא שיכור מ-[[770]] לאחר התוועדות שקיים חבירו בשבת שלפני החתונה כנהוג בין חסידים, ומראהו לא היה מתאים להתוועדות חסידית; אך רבים אחרים טוענים כי הגזירה הינה '[[אתערותא דלעילא]]' ובלי כל קשר לאף אחד מהחסידים וודאי שלא בקשר עם סיפור זה או אחר.
ישנם הטוענים שההוראה הגיעה לאחר שהרבי הבחין באחד החסידים שיצא שיכור מ-[[770]] לאחר התוועדות שקיים חבירו בשבת שלפני החתונה כנהוג בין חסידים, ומראהו לא היה מתאים להתוועדות חסידית{{מקור}}. אך רבים אחרים טוענים כי הגזירה הינה '[[אתערותא דלעילא]]' ובלי כל קשר לאף אחד מהחסידים וודאי שלא בקשר עם סיפור זה או אחר{{מקור}}.


התקנה אותה תיקן הרבי היא לחסידים עד גיל ארבעים, אך ישנה התייחסות של הרבי לאחד ה[[חסיד]]ים שהשתכר והרבי שאל את את הרב [[בנימין קליין]] האם הוא עבר את גיל ארבעים החסידי, אותו מונים מהיום הראשון בו חסיד מגיע לרבי, ורק לאחר שנענה הרבי בתשובה חיובית, עלה הרבי לחדרו.
התקנה אותה תיקן הרבי היא לחסידים עד גיל ארבעים, אך ישנה התייחסות של הרבי לאחד ה[[חסיד]]ים שהשתכר והרבי שאל את את הרב [[בנימין קליין]] האם הוא עבר את גיל ארבעים החסידי, אותו מונים מהיום הראשון בו חסיד מגיע לרבי, ורק לאחר שנענה הרבי בתשובה חיובית, עלה הרבי לחדרו.

גרסה מ־23:25, 24 בפברואר 2010

גזירת המשקה הינה תקנה הידועה אצל חסידים בשם זה. תקנה זו תיקן הרבי שליט"א בשנת תשכ"ג ולפיה אסור לשתות בהתוועדות חסידית ושמחה מיוחדת יותר מארבע פעמים 'לחיים', כשהמידה הכוללת של כל ארבעת הפעמים היא לא יותר מרביעית משקה.

ישנם הטוענים שההוראה הגיעה לאחר שהרבי הבחין באחד החסידים שיצא שיכור מ-770 לאחר התוועדות שקיים חבירו בשבת שלפני החתונה כנהוג בין חסידים, ומראהו לא היה מתאים להתוועדות חסידית[דרוש מקור]. אך רבים אחרים טוענים כי הגזירה הינה 'אתערותא דלעילא' ובלי כל קשר לאף אחד מהחסידים וודאי שלא בקשר עם סיפור זה או אחר[דרוש מקור].

התקנה אותה תיקן הרבי היא לחסידים עד גיל ארבעים, אך ישנה התייחסות של הרבי לאחד החסידים שהשתכר והרבי שאל את את הרב בנימין קליין האם הוא עבר את גיל ארבעים החסידי, אותו מונים מהיום הראשון בו חסיד מגיע לרבי, ורק לאחר שנענה הרבי בתשובה חיובית, עלה הרבי לחדרו.

יש אומרים כי ישנם מספר אנשים פרטיים שהרבי התיר להם (בעל-פה ולא בכתב) לעבור על גזירת המשקה גם לפני גיל ארבעים.

ראו גם