משתמש:פולע/הודו לה' קראו בשמו: הבדלים בין גרסאות בדף
(יצירת דף עם התוכן "{{בעבודה}} '''הודו לה' קראו בשמו הודיעו בעמים לעליותיו''' הינו המזמור הפותח את התפילה, והרא...") |
מ (החלפת טקסט – "{{בעבודה}} " ב־"") |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''הודו לה' קראו בשמו הודיעו בעמים לעליותיו''' הינו המזמור הפותח את ה[[תפילה]], והראשון בשלב '[[עשייה]]'. | '''הודו לה' קראו בשמו הודיעו בעמים לעליותיו''' הינו המזמור הפותח את ה[[תפילה]], והראשון בשלב '[[עשייה]]'. | ||
==מנהגים== | ==מנהגים== | ||
ב[[שולחן ערוך הרב]]{{הערה|סימן נ"א סוס"א.}}, כותב [[אדמו"ר הזקן]], שיש מקומות שנוהגים להוסיף 'הודו לה' וכו' ויש מקומות שנוהגים להוסיף עוד פסוקים. בסידור האריז"ל ובסידורי הספרדים ואדמוה"ז אומרים הודו ועוד פסוקים לפני ברוך שאמר, אבל מנהג אשכנז לומר הודו לאחר ברוך שאמר ובכלל פסוקי דזמרה. אדמוה"ז כותב שיש מעלה בכך שפסוקי השבח וההודאה של הודו, ייאמרו בתוך ברכה לפניהם ואחריהם כמו כל פסוקי דזמרה. בנוגע למנה חב"ד ישנם כמה ביאורים בנגלה ובנסתר. יש שאומרים{{הערה|ראה ב"י סימן נ' בשם סדר עולם וכל בו סוף סימן ד וראה בשוע"ר שם.}}, כי פסוקי הודו הם המשך מפסוקי התמיד והקרבת קרבנות, כיוון שבהקרבת התמיד של שחר היו אומרים מ"הודו לה'" עד "ובנביאי אל תרעו". ויש שכתבו לפי האריז"ל{{הערה|ראה שער הכוונות ענין תפילת השחר.}}, כי פסוקי "א-ל נקמות ה'": התווספו מאוחר יותר לפתלה, כדי להעלות ניצוצי קודש של עשרה הרוגי מלכות ואין זה בכלל סדר התפלה שקבעו אנשי כנסת הגדולה. | ב[[שולחן ערוך הרב]]{{הערה|סימן נ"א סוס"א.}}, כותב [[אדמו"ר הזקן]], שיש מקומות שנוהגים להוסיף 'הודו לה' וכו' ויש מקומות שנוהגים להוסיף עוד פסוקים. בסידור האריז"ל ובסידורי הספרדים ואדמוה"ז אומרים הודו ועוד פסוקים לפני ברוך שאמר, אבל מנהג אשכנז לומר הודו לאחר ברוך שאמר ובכלל פסוקי דזמרה. אדמוה"ז כותב שיש מעלה בכך שפסוקי השבח וההודאה של הודו, ייאמרו בתוך ברכה לפניהם ואחריהם כמו כל פסוקי דזמרה. בנוגע למנה חב"ד ישנם כמה ביאורים בנגלה ובנסתר. יש שאומרים{{הערה|ראה ב"י סימן נ' בשם סדר עולם וכל בו סוף סימן ד וראה בשוע"ר שם.}}, כי פסוקי הודו הם המשך מפסוקי התמיד והקרבת קרבנות, כיוון שבהקרבת התמיד של שחר היו אומרים מ"הודו לה'" עד "ובנביאי אל תרעו". ויש שכתבו לפי האריז"ל{{הערה|ראה שער הכוונות ענין תפילת השחר.}}, כי פסוקי "א-ל נקמות ה'": התווספו מאוחר יותר לפתלה, כדי להעלות ניצוצי קודש של עשרה הרוגי מלכות ואין זה בכלל סדר התפלה שקבעו אנשי כנסת הגדולה. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |
גרסה אחרונה מ־10:21, 13 ביולי 2021
הודו לה' קראו בשמו הודיעו בעמים לעליותיו הינו המזמור הפותח את התפילה, והראשון בשלב 'עשייה'.
מנהגים[עריכה | עריכת קוד מקור]
בשולחן ערוך הרב[1], כותב אדמו"ר הזקן, שיש מקומות שנוהגים להוסיף 'הודו לה' וכו' ויש מקומות שנוהגים להוסיף עוד פסוקים. בסידור האריז"ל ובסידורי הספרדים ואדמוה"ז אומרים הודו ועוד פסוקים לפני ברוך שאמר, אבל מנהג אשכנז לומר הודו לאחר ברוך שאמר ובכלל פסוקי דזמרה. אדמוה"ז כותב שיש מעלה בכך שפסוקי השבח וההודאה של הודו, ייאמרו בתוך ברכה לפניהם ואחריהם כמו כל פסוקי דזמרה. בנוגע למנה חב"ד ישנם כמה ביאורים בנגלה ובנסתר. יש שאומרים[2], כי פסוקי הודו הם המשך מפסוקי התמיד והקרבת קרבנות, כיוון שבהקרבת התמיד של שחר היו אומרים מ"הודו לה'" עד "ובנביאי אל תרעו". ויש שכתבו לפי האריז"ל[3], כי פסוקי "א-ל נקמות ה'": התווספו מאוחר יותר לפתלה, כדי להעלות ניצוצי קודש של עשרה הרוגי מלכות ואין זה בכלל סדר התפלה שקבעו אנשי כנסת הגדולה.