שיחת משתמש:שמואל חיים/פולמוס המשיחיות בחב"ד: הבדלים בין גרסאות בדף
(←הערה: פסקה חדשה) |
(←בעיה: פסקה חדשה) |
||
שורה 54: | שורה 54: | ||
הערך דורש שיפור ותיקונים רבים, אך מה שהכי חשוב להדגיש הוא שאין 'מחלוקת', 'פילוג' , 'פולמוס' וכדו' - אלא חילוק דעות. כל ה'אחדות' זה ה[[אהבת ישראל]] ששוררת בין החסידים, הדבר החשוב ביותר, דבר שליובאוויטש ב"ה מצטיינת בה (איני מדבר בנוגע ל'מוסדות הרשמיים' וה'אישים החשובים' - אלא מה שקורה בעם, וד"ל). נכתב על ידי '''[[משתמש:פולע|פולע]]''' ([[שיחת משתמש:פולע|שיחה]]) בשעה 16:51, ט' בטבת, ה'תשפ"א (<font size="2">24 בדצמ' למניינם</font>). | הערך דורש שיפור ותיקונים רבים, אך מה שהכי חשוב להדגיש הוא שאין 'מחלוקת', 'פילוג' , 'פולמוס' וכדו' - אלא חילוק דעות. כל ה'אחדות' זה ה[[אהבת ישראל]] ששוררת בין החסידים, הדבר החשוב ביותר, דבר שליובאוויטש ב"ה מצטיינת בה (איני מדבר בנוגע ל'מוסדות הרשמיים' וה'אישים החשובים' - אלא מה שקורה בעם, וד"ל). נכתב על ידי '''[[משתמש:פולע|פולע]]''' ([[שיחת משתמש:פולע|שיחה]]) בשעה 16:51, ט' בטבת, ה'תשפ"א (<font size="2">24 בדצמ' למניינם</font>). | ||
== בעיה == | |||
יש בעיות רבות בערך זה, והמרכזיות בינהן: א. מקורות - בלתי אפשרי להוציא ערך, שבתוכו אפי' מילה בודדת אך משפיעה ביותר בלי מקור. תשובה של "זה ידוע" וכדו'- לא מתקבלת. ב: בערך מובא הרבה על התייחסות הרבי לפרסום המשיח, אך לא על זיהוי המשיח. הרי ידוע שאין כלל חילוק בחב"ד על פרסום ביאת המשיח. במקום להסתתר מאחורי ציטוטים אלו, כדאי פשוט להביא את התייחסות של הרבי בנושא. {{א|שמואל חיים|בהצלחה}}. נכתב על ידי '''[[משתמש:פולע|פולע]]''' ([[שיחת משתמש:פולע|שיחה]]) בשעה 20:16, י"ט באייר, ה'תשפ"א, 1 במאי למניינם. |
גרסה מ־22:16, 1 במאי 2021
תיבת ארכיון
|
בקשה. להדגיש.
באם אפשר להדגיש שיש אחדות בין החסידים! ושהפילוג הוא רק בדיעה ולא בפועל ממש. בין החסידים. ראיתי שזה נכתב אבל מכיוון שהערך הזה מדבר בעיקר על תוכן השיטות וכולי. א"כ יש להדגיש בהדגשה רבתי שבליובאוויטש אין פילוג. אלא זה כשם שאין דעותיהם שוות וכולי.--קונטרס החלצו. - שיחה, 08:37, כ"ד באב, ה'תש"ף 08:37, 14 באוגוסט 2020 (UTC)
חשיבות
לדעתי האישית, תוכנו של ערך זה כבר נמצא בחב"דפדיה בערכים הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח, נצחיות חייו של הרבי.
למרות 60 העריכות שנעשו בשעות האחרונות בדף זה, עדיף לגונזו ולהתמקד בערכים אחרים.
בברכת הגאולה האמיתית והשלימה • כתית למאור • בית הבד 10:00, כ"ד באב, ה'תש"ף (14 באוג' למניינם), ימות המשיח 10:00, 14 באוגוסט 2020 (UTC)
- האמת שבכיוון העריכות הנעשות לאחרונה אני מסכים עם כתית. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 10:17 • כ"ד באב תש"פ
- הערך נכתב בשני סיבות
א.הוא לא כזה דומה לערכים הנ"ל, יש כאן עוד דברים, וכן הוא נכתב בצורה יותר מתונה.
ב.השמות הרבי כמלך המשיח ונצחיות חייו של הרבי פחות מוכרים, ולכן אם מישהו יחפש מידע על הנושא פחות סיכויים שהוא יגיע לערכים האלו, אולם השם "פולמוס המשיחיות בחב"ד", יותר מוכר ויותר סיכויים שיגיעו אליו--שמואל חיים~יחי המלך - שיחה, 12:15, כ"ד באב, ה'תש"ף 12:15, 14 באוגוסט 2020 (UTC)
אגב, כדאי לחשוב על שם אחר... (זלעל"ז עשה האלוקים...) תהי צדיק - עולה מאלי' - שיחה, 21:12, כ"ז באב, ה'תש"ף 21:12, 17 באוגוסט 2020 (UTC)
גם אם זה ישאר במרחב משתמש
כדאי להחליף את כל המקומות שכתוב בהם יחי אדונינו מורינו ביחי אדוננו מורנו וכו' | נכתב בשעה 10:39 ע"י חבר - היום, כ"ד באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
- אבל בשלט שהיה למראה עיניו זה עם... • כתית למאור • בית הבד 10:49, כ"ד באב, ה'תש"ף (14 באוג' למניינם), ימות המשיח 10:49, 14 באוגוסט 2020 (UTC)
- וגם בתוף ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 12:31 • כ"ד באב תש"פ
אכן, אך לשונית כמדומה לי שרק ב"רבינו" כותבים עם יו"ד תהי צדיק - עולה מאלי' - שיחה, 21:06, כ"ז באב, ה'תש"ף 21:06, 17 באוגוסט 2020 (UTC)
"עברית - חב"דפדיה פונה לדוברי העברית המודרנית ולכן יש להקפיד על כתיבה בהתאם לכללים התקפים בשפה העברית המודרנית (פרט למקרים יוצאי דופן)" - מדיניות וכללי הכתיבה. תהי צדיק - עולה מאלי' - שיחה, 21:25, כ"ז באב, ה'תש"ף 21:25, 17 באוגוסט 2020 (UTC)
- ע"פ כללי העברית גם ב"רבנו" לא אמור להיות י'. במקרה ורושמים למשל על השלט או על התוף צריך לרשום איך שמופיע שם ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 22:59 • כ"ז באב תש"פ
- אכן בשית השבוע מנ"ג בהם כותבים על שירת יחי וכו' 'אדוננו' מופיע ללא י'--חייל של המלך - שיחה, 13:31, ט' בטבת, ה'תשפ"א 13:31, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
תסמיני הזרם המשיחי
בטוח שיחי לפני מודה אני הוא תסמין כ"כ חשוב - עד שתופש מקום בערך, וכחלק מתיאור הזרם המשיחי?
ב. "חסידי חב"ד רובם כולם מאוחדים" - מהי כוונת המשורר??? תהי צדיק - עולה מאלי' - שיחה, 21:11, כ"ז באב, ה'תש"ף 21:11, 17 באוגוסט 2020 (UTC)
- עיוות המציאות. המתכנת שבא לטפל בעניין התמונות - שיחה, 12:04, כ"ח באב, ה'תש"ף 12:04, 18 באוגוסט 2020 (UTC)
שם ומבנה
אולי כדאי להכין את הערך מחדש. כערך ששמו "פרסום זהות הרבי כמשיח" בו יורחב עוד יותר הפסקה שבערך הרבי כמלך המשיח. ואז פסקה רחבה עם הרבה תתי פסקאות "הויכוח בחסידות חב"ד על הפרסום" לפני ג' תמוז, אחרי ג' תמוז, צדדים נוספים בויכוח (השליחות היחידה או השליחות העיקרית, פרסום נצחיות חיי הרבי כן או לא.) תופעת המחנאות בעקבות היכוח (מה שנקרא משיחיסטים אנטים) ונסיונות האחדות. מי בעד? או שלמישהו יש רעיון אחר? ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 04:50 - היום, ט"ו בחשוון תשפ"א מגיע משיח.
- כעת הערך עוסק גם ב'האם הרבי משיח' (לפני הפרסום), כך שלא יהיה אפשר לכלול את כל מה שכתוב בו אם תשנה את שם הערך. גם אין ממש קשר בין פרסום זהות משיח לפרסום נצחיות הרבי ותחת השם העכשווי ניתן לכלול את שניהם ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 06:58 • ט"ו בחשוון ה'תשפ"א
הערות תכניות
מי בדיוק רצה לפרסם שהרבי הוא משיח בתש"נ ואיזה ווכוח נוצר ע"ז? רק אל תגיד לי שזה בהשראת הסיפור המשובש שיש בידאו מהריל"ג ע"ה...--חייל של המלך - שיחה, 13:27, ט' בטבת, ה'תשפ"א 13:27, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
- באופן כללי הייתי מציע לשנות את כל הניסוח מ'זרמים' ו'אנשים' לדעות ושיטות. אולי אפילו ל'דעות' ו'סברות'. זה יותר מכובד, מחוב"ד וגם יותר קרוב למציאות--חייל של המלך - שיחה, 13:28, ט' בטבת, ה'תשפ"א 13:28, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
- א. על מה אתה מדבר? ב. אולי בהמשך, כרגע זה עדיין באישי --שמואל חיים ♦ שיחה 13:45, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
הערה
הערך דורש שיפור ותיקונים רבים, אך מה שהכי חשוב להדגיש הוא שאין 'מחלוקת', 'פילוג' , 'פולמוס' וכדו' - אלא חילוק דעות. כל ה'אחדות' זה האהבת ישראל ששוררת בין החסידים, הדבר החשוב ביותר, דבר שליובאוויטש ב"ה מצטיינת בה (איני מדבר בנוגע ל'מוסדות הרשמיים' וה'אישים החשובים' - אלא מה שקורה בעם, וד"ל). נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 16:51, ט' בטבת, ה'תשפ"א (24 בדצמ' למניינם).
בעיה
יש בעיות רבות בערך זה, והמרכזיות בינהן: א. מקורות - בלתי אפשרי להוציא ערך, שבתוכו אפי' מילה בודדת אך משפיעה ביותר בלי מקור. תשובה של "זה ידוע" וכדו'- לא מתקבלת. ב: בערך מובא הרבה על התייחסות הרבי לפרסום המשיח, אך לא על זיהוי המשיח. הרי ידוע שאין כלל חילוק בחב"ד על פרסום ביאת המשיח. במקום להסתתר מאחורי ציטוטים אלו, כדאי פשוט להביא את התייחסות של הרבי בנושא. בהצלחה. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 20:16, י"ט באייר, ה'תשפ"א, 1 במאי למניינם.