תבנית:היום יום/ט"ו ניסן: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(דף חדש: ''א' דחג המצות. למרור וחזרת - הן החיין והן סלט. 'קידוש' בעמידה. "הא לחמא" - הה"א בציירי. בברכת אכילת מר…)
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
''א' ד[[חג המצות]]. למרור וחזרת - הן החיין והן סלט. 'קידוש' בעמידה. "הא לחמא" - ה[[ה"א]] ב[[ציירי]]. בברכת אכילת מרור מכוונים גם על מרור שבכורך.''
''א' ד[[חג המצות]]. ל[[מרור]] וחזרת - הן חריין והן סלט. '[[קידוש]]' בעמידה. "הא לחמא" - ה[[ה"א]] ב[[צירי|ציירי]]. בברכת אכילת מרור מכוונים גם על מרור שב[[כורך]].''


בסדר הראשון היה [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] [[אדמו"ר]] מקצר בכדי לאכול ה[[אפיקומן]] לפני חצות, אבל בשני היה מאריך. מתחיל לפני שעה ט' וגומרו בשעה ג'-ד' אחר חצות, והיה מאריך בביאור ההגדה.
בסדר הראשון היה [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] [[אדמו"ר]] מקצר בכדי לאכול ה[[אפיקומן]] לפני חצות, אבל בשני היה מאריך. מתחיל לפני שעה ט' וגומרו בשעה ג'-ד' אחר חצות, והיה מאריך בביאור ה[[הגדה]].


[[אדמו"ר הזקן]] אמר: "מיכלא דמהימנותא" - לילה הראשון. "מיכלא דאסותא" - לילה השני. אז די רפואה בריינגט די [[אמונה]], וואס ער זאגט א דאנק דיר ג-ט פאר מיין רפואה, איז ער דאך געווען קראנק. אבער אז די אמונה בריינגט די רפואה, איז מען לכתחילה ניט קראנק (= כשהרפואה מביאה את ה[[אמונה]], שמודה לאלוקים על רפואתו, הרי היה חולה. אבל כשהאמונה מביאה את הרפואה, אזי לכתחילה לא חולים.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ד ניסן|י"ד ניסן]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ט"ז ניסן|ט"ז ניסן]]}}[[קטגוריה:היום יום|ו]]</noinclude>
[[אדמו"ר הזקן]] אמר: "מיכלא דמהימנותא" - לילה הראשון. "מיכלא דאסותא" - לילה השני. אז די רפואה בריינגט די [[אמונה]], וואס ער זאגט א דאנק דיר ג-ט פאר מיין רפואה, איז ער דאך געווען קראנק. אבער אז די אמונה בריינגט די רפואה, איז מען לכתחילה ניט קראנק (= כשהרפואה מביאה את ה[[אמונה]], שמודה לאלוקים על רפואתו, הרי היה חולה. אבל כשהאמונה מביאה את הרפואה, אזי לכתחילה לא חולים.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ד ניסן|י"ד ניסן]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ט"ז ניסן|ט"ז ניסן]]}}[[קטגוריה:היום יום|ו]]</noinclude>

גרסה מ־08:18, 25 במרץ 2021

א' דחג המצות. למרור וחזרת - הן חריין והן סלט. 'קידוש' בעמידה. "הא לחמא" - הה"א בציירי. בברכת אכילת מרור מכוונים גם על מרור שבכורך.

בסדר הראשון היה אבי אדמו"ר מקצר בכדי לאכול האפיקומן לפני חצות, אבל בשני היה מאריך. מתחיל לפני שעה ט' וגומרו בשעה ג'-ד' אחר חצות, והיה מאריך בביאור ההגדה.

אדמו"ר הזקן אמר: "מיכלא דמהימנותא" - לילה הראשון. "מיכלא דאסותא" - לילה השני. אז די רפואה בריינגט די אמונה, וואס ער זאגט א דאנק דיר ג-ט פאר מיין רפואה, איז ער דאך געווען קראנק. אבער אז די אמונה בריינגט די רפואה, איז מען לכתחילה ניט קראנק (= כשהרפואה מביאה את האמונה, שמודה לאלוקים על רפואתו, הרי היה חולה. אבל כשהאמונה מביאה את הרפואה, אזי לכתחילה לא חולים.

הקודם:
י"ד ניסן
{{{רשימה}}} הבא:
ט"ז ניסן