אפים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "משא"כ" ב־"מה שאין כן")
מ (החלפת טקסט – "{{הערות שוליים|}}" ב־"{{הערות שוליים}}")
 
שורה 7: שורה 7:
אדמו"ר הזקן מבאר{{הערה|בליקוטי תורה פרשת שלח, לט, ב}}, כי ארך אפים הוא כמשמעותו - גילוי ה"פנים" באופן של אריכות ואין סוף, כי [[פנים]] הוא גילוי ההשפעה בדרך התקרבות ו[[אהבה]] וחיבה, מה שאין כן [[אחוריים]] כמאן דשדי בתר כתפוי. וארך אפים פירוש שיהא גילוי זה ארוך ונמשך עד למטה מאד.
אדמו"ר הזקן מבאר{{הערה|בליקוטי תורה פרשת שלח, לט, ב}}, כי ארך אפים הוא כמשמעותו - גילוי ה"פנים" באופן של אריכות ואין סוף, כי [[פנים]] הוא גילוי ההשפעה בדרך התקרבות ו[[אהבה]] וחיבה, מה שאין כן [[אחוריים]] כמאן דשדי בתר כתפוי. וארך אפים פירוש שיהא גילוי זה ארוך ונמשך עד למטה מאד.


{{הערות שוליים|}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:י"ג מידות הרחמים]]
[[קטגוריה:י"ג מידות הרחמים]]

גרסה אחרונה מ־22:14, 3 במרץ 2021

י"ג מידות הרחמים
אל - רחום - וחנון
ארך - אפים - ורב חסד - ואמת
נוצר חסד - לאלפים
נושא עון - ופשע - וחטאה - ונקה

(ארך) אפים הוא אחד מי"ג מידות הרחמים של אריך אנפין ואחת מהבולטות שבהם (שעל שמה נקרא אריך אנפין בשם זה).

השפעתו[עריכה | עריכת קוד מקור]

ענין עגולי אריך אנפין הוא המקיף העליון המקיף את כללות העולמות אבי"ע, ומשם יכול להשתלשל רצונו של הקב"ה גם בעולם הגשמי. והטעם שיכול להתפשט שם, כי לנגד אריך אנפין, שהוא בחינת הכתר שלמעלה מן השתלשלות, מעלה ומטה הכל אחד. ולכן נקרא הוא בשם "אריך אנפין" על שם מידת "ארך אפים", שיכול להמשך גם למטה.

ענינו[עריכה | עריכת קוד מקור]

אדמו"ר הזקן מבאר[1], כי ארך אפים הוא כמשמעותו - גילוי ה"פנים" באופן של אריכות ואין סוף, כי פנים הוא גילוי ההשפעה בדרך התקרבות ואהבה וחיבה, מה שאין כן אחוריים כמאן דשדי בתר כתפוי. וארך אפים פירוש שיהא גילוי זה ארוך ונמשך עד למטה מאד.

הערות שוליים

  1. בליקוטי תורה פרשת שלח, לט, ב