ט' באלול: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(←נולדו) |
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
||
שורה 15: | שורה 15: | ||
==ימי חב"ד== | ==ימי חב"ד== | ||
*[[תשי"ח]] - הרב [[זושא פוזנר]] נשלח על ידי הרבי לארץ הקודש להשתלב ב'[[רשת אהלי יוסף יצחק|רשת]]', והרבי יצא באופן חריג להשתתף ב[[התוועדות]] שנערכה לרגל יציאתו ל[[שליחות]]. | *[[תשי"ח]] - הרב [[זושא פוזנר]] נשלח על ידי הרבי לארץ הקודש להשתלב ב'[[רשת אהלי יוסף יצחק|רשת]]', והרבי יצא באופן חריג להשתתף ב[[התוועדות]] שנערכה לרגל יציאתו ל[[שליחות]]. | ||
*[[תנש"א]] | *[[תנש"א]] - פרצו [[מהומות קראון הייטס]], לאחר שילד שחור נהרג בשגגה על ידי נהג יהודי שהתלווה לשיירה של [[הרבי]] | ||
===נולדו=== | ===נולדו=== |
גרסה מ־00:31, 11 בפברואר 2021
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
ט' באלול הוא היום התשיעי בחודש אלול.
אירועים ביהדות
- ב'קצ"ה - דן בנו של יעקב אבינו, נולד.
- ב'ש"כ - דן בנו של יעקב אבינו, נפטר.
- ב'תשנ"ה - דוד המלך עלה לירושלים וקבע אותה כבירתו.
- כ"ז - רבינו משה בן נחמן (הרמב"ן) הגיע לירושלים.
- תצ"ו - רבי רפאל טריויש, מחבר ספר 'צח ואדום', נפטר.
- תר"ס - רבי צדוק הכהן מלובלין, נפטר.
- תרפ"ג - רבי מאיר שפירא רבה של פיוטרקוב (ולאחר מכן בלובלין) מכריז בפני צירי הכנסייה הגדולה הראשונה של אגודת ישראל על רעיון לימוד ה'דף היומי' (הלימוד בפועל החל בראש השנה שנת תרפ"ד).
- תשי"ח - רבי יהונתן שטייף, רבה של בודפסט - הונגריה, נפטר.
- תשכ"ח - רבי יצחק פרידמן מהוסיאטין, נפטר.
ימי חב"ד
- תשי"ח - הרב זושא פוזנר נשלח על ידי הרבי לארץ הקודש להשתלב ב'רשת', והרבי יצא באופן חריג להשתתף בהתוועדות שנערכה לרגל יציאתו לשליחות.
- תנש"א - פרצו מהומות קראון הייטס, לאחר שילד שחור נהרג בשגגה על ידי נהג יהודי שהתלווה לשיירה של הרבי
נולדו
- תרס"ד - הרב נחום טרבניק.
- תרע"ה - הרב שמואל לייב פרוס.
נפטרו
- תרצ"ט - הילד שניאור זלמן דובער נאה בנו של הרב אברהם חיים נאה, נרצח על ידי ערבים.
הפתגם היומי - ט' באלול - מלוח היום יום |
---|
אבי אדוני זקני מורי ורבי אמר - ביחס להתבוננות בהעמקת הדעת בענין קשה ההשגה: אם הענין נוגע אזי מבינים ומשיגים בכי טוב, וראיה מן התורה בדיני נשים וכו' וטענותיהן שיכולות לטעון. ומדברים בזה תנאים ואמוראים והגאונים שכולם הם בעלי השכלה מופלגה, והתורה היא תורת אמת, והלא האשה אינה בערך לטעון טענות אלו. אבל האמת הוא, דכאשר הענין נוגע הנה גם חלושי הדעת ממציאים שכליים עמוקים. |