33,627
עריכות
שורה 99: | שורה 99: | ||
לא לחינם דרשו רז"ל בעשרות מקומות אודות החשיבות בעמל ויגיעת התורה, כיון שאין התורה נקנית אלא מתוך עמל ויגיעה. הפרויקט שלך יוצא מן הכלל. אבל חסר בו נקודה עיקרית - עמל. כוונתי - לא שייך להרים פרויקט של חידושי הרבי בש"ס במספר דקות כה מצומצם. עקב המהירות הרצוי' יש המון חוסר דיוקים וכו' בכותרות ובהפניות. אנא תשקיע כמה ימים לעבור על כל מה שכתבת ולהגיה זאת. ברור שתראה עד כמה אני צודק. (דוגמא: דברי תורה מדברי קבלה לא ילפינן בב"ק, אין '''שום''' קשר למדובר בשיחה. דוגמא טכנית: זה נשבע ויחלוקו בב"מ הקישור לא למקום הנכון). אנא למען הציבור תשקיע הרבה זמן, ומובטחני שנראה תוצאות. יחי. בהצלחה. --[[משתמש:Shalom|Shalom]] 13:42, 12 בינואר 2010 (UTC) | לא לחינם דרשו רז"ל בעשרות מקומות אודות החשיבות בעמל ויגיעת התורה, כיון שאין התורה נקנית אלא מתוך עמל ויגיעה. הפרויקט שלך יוצא מן הכלל. אבל חסר בו נקודה עיקרית - עמל. כוונתי - לא שייך להרים פרויקט של חידושי הרבי בש"ס במספר דקות כה מצומצם. עקב המהירות הרצוי' יש המון חוסר דיוקים וכו' בכותרות ובהפניות. אנא תשקיע כמה ימים לעבור על כל מה שכתבת ולהגיה זאת. ברור שתראה עד כמה אני צודק. (דוגמא: דברי תורה מדברי קבלה לא ילפינן בב"ק, אין '''שום''' קשר למדובר בשיחה. דוגמא טכנית: זה נשבע ויחלוקו בב"מ הקישור לא למקום הנכון). אנא למען הציבור תשקיע הרבה זמן, ומובטחני שנראה תוצאות. יחי. בהצלחה. --[[משתמש:Shalom|Shalom]] 13:42, 12 בינואר 2010 (UTC) | ||
הקישור לדברי תורה מדברי קבלה לא ילפינן הוא קישור שבו מסביר הרבי את טעם הדבר - מפני חומרת הדין של דברי תורה. זה דבר שלא מבואר בפירוש במקום והביאור של הרבי נחוץ מאוד. מלבד זאת הרבי מרחיב שם בנוגע לחומרת דברי תורה וחומרת דברי קבלה, מה שמאוד מעניין את כל מי שלומד בעיון כדרך רבותינו נשיאי חב"ד ראה [[דרך הלימוד]]. | :הקישור לדברי תורה מדברי קבלה לא ילפינן הוא קישור שבו מסביר הרבי את טעם הדבר - מפני חומרת הדין של דברי תורה. זה דבר שלא מבואר בפירוש במקום והביאור של הרבי נחוץ מאוד. מלבד זאת הרבי מרחיב שם בנוגע לחומרת דברי תורה וחומרת דברי קבלה, מה שמאוד מעניין את כל מי שלומד בעיון כדרך רבותינו נשיאי חב"ד ראה [[דרך הלימוד]]. | ||
בנודע לקישורים לביאורים על פי חסידות, בכולם יש גם ביאור על פי פשט. ביאורים על פי חסידות לא ציינתי עד עכשיו. (אולי אחד נכנס בטעות, אבל לא מה שידוע לי.) --[[משתמש:שלום|שלום]] 18:46, 12 בינואר 2010 (UTC) | :בנודע לקישורים לביאורים על פי חסידות, בכולם יש גם ביאור על פי פשט. ביאורים על פי חסידות לא ציינתי עד עכשיו. (אולי אחד נכנס בטעות, אבל לא מה שידוע לי.) --[[משתמש:שלום|שלום]] 18:46, 12 בינואר 2010 (UTC) | ||
לא זכיתי לרדת לסוף עומק כוונתו שליט"א, אבל ברור לי שאין כל קשר בין המובא בשיחה למובא בגמ', אפשר אמנם לקשר (באופן שאינו מוכרח כלל) בין הדברים, אבל וודאי שאין כל קשר (גלוי) בין המובא בשיחה זו לגמ' זו. דו"ק ותשכח. | ::לא זכיתי לרדת לסוף עומק כוונתו שליט"א, אבל ברור לי שאין כל קשר בין המובא בשיחה למובא בגמ', אפשר אמנם לקשר (באופן שאינו מוכרח כלל) בין הדברים, אבל וודאי שאין כל קשר (גלוי) בין המובא בשיחה זו לגמ' זו. דו"ק ותשכח. | ||
חבל, כאחד שמתעסק לעיתים בעריכה של שיחות [[אדמו"ר שליט"א]], אני רואה עד כמה זה לוקח זמן למעלה מן המשוער. זה לא בא בקלות, וצריך להתייגע רבות כדי שיצא משהו מושלם, או עכ"פ קרוב למושלם. כבדר אגב, אדמו"ר שליט"א משווה עריכת ספרים, למאמר חז"ל כל הבונה בנין מתמסכן!, (אין הזמן בידי למצוא מקור זה, אך זה נמצא בהוספות ללקו"ש, בנוגע לכ"ד טבת, באם אינני טועה). | ::חבל, כאחד שמתעסק לעיתים בעריכה של שיחות [[אדמו"ר שליט"א]], אני רואה עד כמה זה לוקח זמן למעלה מן המשוער. זה לא בא בקלות, וצריך להתייגע רבות כדי שיצא משהו מושלם, או עכ"פ קרוב למושלם. כבדר אגב, אדמו"ר שליט"א משווה עריכת ספרים, למאמר חז"ל כל הבונה בנין מתמסכן!, (אין הזמן בידי למצוא מקור זה, אך זה נמצא בהוספות ללקו"ש, בנוגע לכ"ד טבת, באם אינני טועה). | ||
'''תכבד ה[[עבודה]] על האנשים ואל ישעו בדברי הבל'''. דו"ק והבן. --[[משתמש:Shalom|Shalom]] 19:14, 12 בינואר 2010 (UTC) | ::'''תכבד ה[[עבודה]] על האנשים ואל ישעו בדברי הבל'''. דו"ק והבן. --[[משתמש:Shalom|Shalom]] 19:14, 12 בינואר 2010 (UTC) | ||
אשאל אותך, וודאי נפגשת פעם בלומדך גמרא במושג 'דברי תורה מדברי קבלה לא ילפינן'. האם הבנת למה לא ילפינן דברי תורה מדברי קבלה? | :::אשאל אותך, וודאי נפגשת פעם בלומדך גמרא במושג 'דברי תורה מדברי קבלה לא ילפינן'. האם הבנת למה לא ילפינן דברי תורה מדברי קבלה? | ||
אז הרבי בחכמתו העצומה רמז זאת על ידי הערתו ב[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15930&hilite=7eaa8b05-8117-4d8b-ba9a-093efcdfb683&st=%D7%91%D7%91%D7%90+%D7%A7%D7%9E%D7%90&pgnum=132 ליקוטי שיחות] שם: "דאף שדברי תורה חמורים מדברי נביאים", ושם בהערה 47. "וראה שם חגיגה י וש"נ". ושם כתוב "דברי תורה מדברי קבלה לא ילפינן". והרבי לומד שזה הוא מפני שאין בכח דברי קבלה להעניק חומרא של תורה, ולכן אי אפשר ללמוד הלכה דאורייתא אפילו מלימוד בעלמא של גזירה שווה של דברי קבלה. | :::אז הרבי בחכמתו העצומה רמז זאת על ידי הערתו ב[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15930&hilite=7eaa8b05-8117-4d8b-ba9a-093efcdfb683&st=%D7%91%D7%91%D7%90+%D7%A7%D7%9E%D7%90&pgnum=132 ליקוטי שיחות] שם: "דאף שדברי תורה חמורים מדברי נביאים", ושם בהערה 47. "וראה שם חגיגה י וש"נ". ושם כתוב "דברי תורה מדברי קבלה לא ילפינן". והרבי לומד שזה הוא מפני שאין בכח דברי קבלה להעניק חומרא של תורה, ולכן אי אפשר ללמוד הלכה דאורייתא אפילו מלימוד בעלמא של גזירה שווה של דברי קבלה. | ||
(ואמנם עשיתי טעות קטנה בכך שלא ציינתי לדברי הרבי בהערה 47. ולכן מי שלא מסתכל בהערה 47, ובפרט שהרבי לא מציין את כל המראי מקומות שזה כתוב כגון בב"ק, לא מבין מה הקשר. אבל על פי רוב ציינתי בכל מקום גם מה מספר ההערה.) --[[משתמש:שלום|שלום]] 19:37, 12 בינואר 2010 (UTC) | :::(ואמנם עשיתי טעות קטנה בכך שלא ציינתי לדברי הרבי בהערה 47. ולכן מי שלא מסתכל בהערה 47, ובפרט שהרבי לא מציין את כל המראי מקומות שזה כתוב כגון בב"ק, לא מבין מה הקשר. אבל על פי רוב ציינתי בכל מקום גם מה מספר ההערה.) --[[משתמש:שלום|שלום]] 19:37, 12 בינואר 2010 (UTC) | ||
::::אשריכם ישראל. אין בית מדרש בלא חידוש. הנה לך, שלום, בזכותך נהיה כל חב"דפדיה בית מדרש וירטואלי. הרבה הצלחה בעבודת הקודש, בשיתוף פעולה עם כל תלמידי החכמים שכאן (ראה גם [[שיחת משתמש:חיים נהר#מבקר למיזמים החדשים|כאן]]). --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שוחח עימי''')</span>]] 21:39, 13 בינואר 2010 (UTC) |