לתשומת לבכם, אתר חב"דפדיה צפוי לעבור פעולות תחזוקה ושדרוג היום יום רביעי י"ד אייר (22/05/24).
החל מהשעה שמונה בערב לפי שעון ישראל, למשך כשלוש שעות. בזמן זה לא תתאפשר עריכה ובחלק מהזמן האתר לא יהיה זמין, נא היערכו בהתאם

הבדלים בין גרסאות בדף "שיחת משתמש:שלום/ארכיון 14"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 108: שורה 108:
  
 
'''תכבד ה[[עבודה]] על האנשים ואל ישעו בדברי הבל'''. דו"ק והבן. --[[משתמש:Shalom|Shalom]] 19:14, 12 בינואר 2010 (UTC)
 
'''תכבד ה[[עבודה]] על האנשים ואל ישעו בדברי הבל'''. דו"ק והבן. --[[משתמש:Shalom|Shalom]] 19:14, 12 בינואר 2010 (UTC)
 +
 +
אשאל אותך, וודאי נפגשת פעם בלומדך גמרא במושג 'דברי תורה מדברי קבלה לא ילפינן'. האם הבנת למה לא ילפינן דברי תורה מדברי קבלה?
 +
 +
אז הרבי בחכמתו העצומה רמז זאת על ידי הערתו ב[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15930&hilite=7eaa8b05-8117-4d8b-ba9a-093efcdfb683&st=%D7%91%D7%91%D7%90+%D7%A7%D7%9E%D7%90&pgnum=132 ליקוטי שיחות] שם: "דאף שדברי תורה חמורים מדברי נביאים", ושם בהערה 47. "וראה שם חגיגה י וש"נ". ושם כתוב "דברי תורה מדברי קבלה לא ילפינן". והרבי לומד שזה הוא מפני שאין בכח דברי קבלה להעניק חומרא של תורה, ולכן אי אפשר ללמוד הלכה דאורייתא אפילו מלימוד בעלמא של גזירה שווה של דברי קבלה.
 +
 +
(ואמנם עשיתי טעות קטנה בכך שלא ציינתי לדברי הרבי בהערה 47. ולכן מי שלא מסתכל בהערה 47, ובפרט שהרבי לא מציין את כל המראי מקומות שזה כתוב כגון בב"ק, לא מבין מה הקשר. אבל על פי רוב ציינתי בכל מקום גם מה מספר ההערה.) --[[משתמש:שלום|שלום]] 19:37, 12 בינואר 2010 (UTC)

גרסה מ־22:37, 12 בינואר 2010

ההודעה האחרונה בדף השיחה של שלום/ארכיון 14 התקבלה מהמשתמש שלום בתאריך כ"ז בטבת ה'תש"ע.

ברוך בואך לחב"דפדיה!

שלום שלום, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט

חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.

  • בראש ובראשונה, מטרת האנציקלופדיה הינה הפצת תורת חסידות חב"ד, כידוע מענה מלך המשיח להבעל שם טוב כי התגלותו תהיה על ידי הפצת מעיינות החסידות חוצה. בנוסף לזאת, באנציקלופדיה מידע על כל נושא ומושג הקשור לחסידות וחסידים.
  • לתשומת לבך: אין להכניס חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.
  • תקוותנו כי החומר הרב בחב"דפדיה יהיה לך לתועלת, ותרומותיך יהיו השתתפות בזכות להגדיל ולהרחיב את האנציקלופדיה לנחת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.
  • בחב"דפדיה נהוג לחתום בדפי השיחה בסיום כל תגובה. החתימה נעשית באמצעות הוספת ארבע טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון חתימהמעודכן.png (מופיע מעל חלונית העריכה). את חתימתך ניתן לעצב בדף ההעדפות האישיות.
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד

אשמח לעזור בכל המצטרך. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 00:13, 28 בדצמבר 2009 (UTC)

אני אוהב מאוד ללמוד את התורה הקדושה, עם הראשונים והאחרונים בעיון רב. בנוסף לכך כתשוקה לנותן התורה, אני עוסק בחסידות חב"ד, תניא, לקוטי תורה, לקוטי שיחות,וגם בחסידות הכללית. אם אתה גם בסגנון הזה, (היינו שאתה מרגיש שייכות לתורה הקדושה) צור קשר לכל הצעה שהיא.  אגב, מעניין שעדיין לא הוציאו לאור את כל חידושיו של אדמו"ר שליט"א לפי סדר הש"ס. הם מדהימים בבהירותם ובהיקף המקיף של כל הסוגיא לפרטיה. וזה פלא שדבר כזה עדיין לא יצא לאור.

על מסכת קידושין יצא ספר המלקט את חידושיו של הרבי במסכת. כמו"כ תוכל למצוא ריבוי עצום של מחידושיו של הרבי בספרי הפילפולים והערות של ישיבות חב"ד. אחד מחידושיו של הרבי הוא, ניצול כל המשאבים הקיימים בעולם לצורך פירסום מעיינות החסידות. תוכל לנצל את הטכנולוגיה מעל גבי מיזם זה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 00:17, 28 בדצמבר 2009 (UTC)

ניגון דבקות

ניגון דבקות, משמעו מקביל לניגון געגועים (ניגון דבקות חב"ד, לדוגמא, מופיע בספר הניגונים תחת קטגוריה ניגוני געגועים) ולכן הערך שהוספת הוסבה להפניה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 00:24, 28 בדצמבר 2009 (UTC)

כללים בסיסיים

שלום שלום! תרומותיך לחב"דפדיה מוסיפות הרבה להפצת המעיינות וברצוני להסב את תשומת לבך למספר כללים בסיסיים לעריכה (מועתק מדף ברוכים הבאים, ממולץ שתעיין שם בעצמך):

א. שם הערך צריך להופיע בתחילת הערך - רצוי במשפט הראשון, ומודגש.

ב. חשוב לזכור את כללי הפיסוק: פסיק באמצע משפט, נקודה בסוף משפט ופיסקה חדשה (Enter) לפי הצורך. כמו-כן, בערכים המרכיבים נושאים שונים, יש להוסיף כותרות לפי מספר הנושאים.

ג. סמן כקישור כל מילה או מילים הנראים בעיניך כערך קיים או עתידי.

ד. למען הסדר הטוב, מקוטלג כל ערך לקטגוריה המתאימה לו, או לכמה קטגוריות. אם אין לערך שכתבתם קטגוריה מתאימה, ניתן להוסיף קטגוריה.

במיוחד עבורך: הקפד תמיד להוסיף על הקשר של הערך לחב"ד! פעמים שערך נמחק למרות שהתוכן שבו הוא נכון, בגלל חוסר העניין החב"די שבו.

ושוב, תודה רבה לתרומותיך להצלחת המיזם! --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 08:41, 4 בינואר 2010 (UTC)

כנראה שאינך יודע אפילו להיכנס לכאן... בכל אופן, בחתימת שמך לא תצטרך לכתוב אותו, אלא די שתסמן ארבעה טילדות (~) ושוב, ממולץ מאוד לעיין בדפי העזרה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 18:31, 5 בינואר 2010 (UTC)
לא הבנתי כיצד עושים הפניה לשם שלי. אם תועיל להסביר לי אשמח. כל טוב. שלום
אני שמח לראות שקיבלת את האימייל ושלי והינך נוכח הלום. להבא שיב לב: שורה צהובה בראש העמוד, מורה על הודעה חדשה בדף שיחתך.
בנוגע לחתימה, תוכל לעשות זאת באמצעותכתיבת התו שנקרא 'טילדה' ארבע פעמים (התו הזה - ~) או שבראש חלון העריכה, לחץ על הכפתור האחד לפני השמאלי ביותר. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 19:09, 5 בינואר 2010 (UTC)

כתיבה נכונה

שלום לך שלום. ראיתי שכתבת ערכים רבים, אבל הכל בקיצור, ומיד אתה קופץ לערך הבא. חביבי, קצת מתינות לא תזיק. אי אפשר לכתוב ערך על הרב חיים עוזר גרודז'ינסקי - מבלי לציין את שם משפחתו, תולדותיו בקצרה, קשריו עם אדמו"ר הרש"ב, קשריו עם אדמו"ר הריי"צ ואחר כך ניתן להוסיף את דבריו של הרבי אודותו. אם אין לך הרבה חומר, אפשר לכתוב זאת בקצרה. מלבד זאת - רווחים בין מקטעים, כותרות באמצע הערך, הדגשות, קישורים וכדו' יוסיפו רבות לערך ולכותב אותם. תודה פיני 09:55, 6 בינואר 2010 (UTC)

קבלתי את הערתך, ואכן שפרתי דברים הרבה, תבדוק. אם יש לך עוד הערות תכתוב הכל. --שלום 04:26, 7 בינואר 2010 (UTC)

דרך הלימוד

לא אכחד מלומר כי רוצה אני להחמיא לך על דרך הלימוד הנפלאה....ערך יפה ומושקע. --בהצלחה רבה ומופלגה בשליחות היחידה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

תודה על המחמאה. אקווה כי יהיה מוסיף והולך.--שלום 04:24, 7 בינואר 2010 (UTC)

בית גור והרבי שליט"א

במסגרת ערכי גר, נראה כי זה: http://chabad.info/php/videonewp.php?lang=he&vid=59 יעזור לך. --בהצלחה רבה ומופלגה בשליחות היחידה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

הוידיאו אליו הגעתי איני מצליח להפעילו, אבל בכל אופן כל החומר שיש לי על גור הוא מחב"ד אינפו מהוידיאו של בית גור אצל הרבי.--שלום 22:19, 6 בינואר 2010 (UTC)

מיזם חדש - חידושי הרבי בש"ס

בכוונתי ליצור מיזם בחב"דפדיה קישורים בכל מסכתות הש"ס לשיחותיו של הרבי בכל מסכתא ומסכתא, על כל הסוגיות שיש עליהם ביאורים מהרבי. מה דעתכם?--שלום 19:37, 7 בינואר 2010 (UTC)

שלום שלום. למען הסדר הטוב, המנהג הוא שכותבים בתחתית הדף. בנושא חשוב כ"כ כמו שאתה מעלה, גם רצוי להוסיף כותרת. בנוגע למיזם. לדעתי חשוב ביותר ואשמח לעזור בכל הדרוש. שאלה זו תצטרך להעלות לאולם דיונים ושם יגיבו לך כל המעוניין. כמו כן יש צורך לדון בסגנון המיזם, באופן שתהיה לו משמעותו אנציקלופדית. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 19:43, 7 בינואר 2010 (UTC)
תוכל להסתייע בספרין שיצאו: על פסחים מאת א' הענדל. על קידושין: מאת מ' אשכנזי, על ב"מ - בקובץ של ישיבה בארה"ב, ועוד. --בהצלחה רבה ומופלגה בשליחות היחידה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

דף מיזם

לנוחיות המיזם ולהגינות האנציקלופדיה, בניתי דף מיזם, שם יבנה המיזם: חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/ביאורי הרבי על הש"ס. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:59, 7 בינואר 2010 (UTC)

הערה חשובה נוספת: למען שלימות המיזם ולמניעת עבודה כפולה, באם תוכל, שלום, כשהינך מוסיף קישור לציין את המיקום המדוייק בו מופיעה השיחה, כיון שהקישור עצמו מוביל רק אל הספר. תוכל לעשות זאת ע"י הכנסת המילים לתוך חצאי הריבוע של הקישור, אחרי הקישור בתווספת רווח. למשל, בקישור דלהלן, בסופו, תקיש רווח ואז תציין המיקום המדוייק וזאת התוצאה שתקבל.

1. שם המסכתא.(תורת מנחם - התוועדויות, תשמ"ה, חלק ב, עמוד לא ידוע).

פעמים רבות זה עלול להסתבך. באם זה יקשה עליך, ציין לפחות בסוגריים, אחרי הקישור את המקור ואני אשלב זאת. לדוגמא:

1. שם המסכתא.[1] (תורת מנחם - התוועדויות, תשמ"ה, חלק ב, עמוד לא ידוע).

--בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 21:07, 7 בינואר 2010 (UTC)

בהסכמה מלאה. --שלום 00:14, 8 בינואר 2010 (UTC)

הערות על דף המשמתש

אנו שמחים שעדכנת את דף המשתמש שלך. אך כיון שנפלו שם מספר טעויות ואין זה נהוג לשנות למשתמש את הדף שלו, אבוא כאן בספר הערות:

א. שם המשתמש הוא "חסיד" ולא "חסיד חב"ד.

ב. קצת לא מדוייק לכתוב על הרבי של "תלמידו של הרגטשובער".

אנו מאחלים לך, המשך לבנות את המיזם לתועלת כלל ישראל. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 08:28, 10 בינואר 2010 (UTC)

השאלה היא מה-זה "תלמיד"? מקבל סמיכה הוא תלמיד? מתכתב הוא תלמיד? שישים שנה.jpg --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
למרות שהרבי הוא תלמידו המובהק של הרוגוטשובר, שהרי למד ממנו את דרכו הלימודית, ולכל מי שבקי בשיחותיו של הרבי בדרכו הלימודית ובדרכו של הרוגוטשובר, (גם כך שמעתי כל פעם מאבי שליט"א שהינו משפיע חבד"י בירושלים) אבל בכל אופן מכיון שאין זה מקובל לכנות אותו בשם תלמיד הרוגוטשובר מכיון שלא למד אצלו אישית. לכן שניתי בדף השיחה שלי. --שלום 15:32, 10 בינואר 2010 (UTC)
שמעתי פעם שהרבי התבטא על שיטת לימודו של הרגטשובער, שמאות שנים לא היה גלוי. משמע, שקודם לכן זה כן היה ולא הרגטשובער חידש שיטה זו. עפ"ז אואפ"ל שהרבי לקח מאותו מקור של הרגטשובער וא"כ א"א לכתוב "תלמיד". --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 18:25, 10 בינואר 2010 (UTC)

תורהפדיה

רעיון כביר ונפלא העלית בדף המשתמש שלך, אך בכדי שלא נגיע לפיזור הנפש, נשקיע קודם את כל המרץ בבנית הערכים הבסיסיים כאן בחב"דפדיה ולאחר מכן נתרחב למרכז רחב יותר של פילפולא דאורייתא. אגב, זה גם הרתיעה מיצירת מפתח ע"פ הא"ב. קודם נסיים לרכז את כל הביאורים של הרבי על הש"ס ולאחר מכן נמשיך הלאה. אחרת נאבד את עצמנו בין כל המיזמים. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:02, 10 בינואר 2010 (UTC)

לפי ההגיון אתה לכאורה די צודק, רק ש- מה לעשות. קשה לעבוד כל כך קשה כשאין עם מי לדבר בנתיים על ההתפתחות ולא רואים תוצאות מידיות. הרי האתר הזה של חידושי הרבי עדיין לא התפרסם ואין לו עדיין צופים. ואם היה את המקום של תורה פדיה הייתי יכול בנתיים להחליף דעות בנוגע לשיחות הרבי, במיוחד קושיות שונות שמתעוררות לי לפעמים תוך כדי שאני לומד את חידושי הרבי.

לדעתי זה לא יעכב בכלל את מיזם חידושי הרבי, אלא ההיפך. --שלום 19:33, 11 בינואר 2010 (UTC)

קישור פנימי

שלום שלום. בכדי ליצור קישור פנימי בתוך חב"דפדיה, אין צורך להעתיק את שורת הכתובת. מספיק לרשום את שם הדף ולהוסיף שתי חצאי ריבוע משני צידיו. לדוגמא, שיחת המשתמש שלי ששמו "שיחת משתמש:חיים נהר" יקושר בצורה הבאה שיחת משתמש:חיים נהר, למרות שגם הקישור הזה מוביל אליו. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 10:04, 12 בינואר 2010 (UTC)

עמל תורה

לא לחינם דרשו רז"ל בעשרות מקומות אודות החשיבות בעמל ויגיעת התורה, כיון שאין התורה נקנית אלא מתוך עמל ויגיעה. הפרויקט שלך יוצא מן הכלל. אבל חסר בו נקודה עיקרית - עמל. כוונתי - לא שייך להרים פרויקט של חידושי הרבי בש"ס במספר דקות כה מצומצם. עקב המהירות הרצוי' יש המון חוסר דיוקים וכו' בכותרות ובהפניות. אנא תשקיע כמה ימים לעבור על כל מה שכתבת ולהגיה זאת. ברור שתראה עד כמה אני צודק. (דוגמא: דברי תורה מדברי קבלה לא ילפינן בב"ק, אין שום קשר למדובר בשיחה. דוגמא טכנית: זה נשבע ויחלוקו בב"מ הקישור לא למקום הנכון). אנא למען הציבור תשקיע הרבה זמן, ומובטחני שנראה תוצאות. יחי. בהצלחה. --Shalom 13:42, 12 בינואר 2010 (UTC)

הקישור לדברי תורה מדברי קבלה לא ילפינן הוא קישור שבו מסביר הרבי את טעם הדבר - מפני חומרת הדין של דברי תורה. זה דבר שלא מבואר בפירוש במקום והביאור של הרבי נחוץ מאוד. מלבד זאת הרבי מרחיב שם בנוגע לחומרת דברי תורה וחומרת דברי קבלה, מה שמאוד מעניין את כל מי שלומד בעיון כדרך רבותינו נשיאי חב"ד ראה דרך הלימוד.

בנודע לקישורים לביאורים על פי חסידות, בכולם יש גם ביאור על פי פשט. ביאורים על פי חסידות לא ציינתי עד עכשיו. (אולי אחד נכנס בטעות, אבל לא מה שידוע לי.) --שלום 18:46, 12 בינואר 2010 (UTC)

לא זכיתי לרדת לסוף עומק כוונתו שליט"א, אבל ברור לי שאין כל קשר בין המובא בשיחה למובא בגמ', אפשר אמנם לקשר (באופן שאינו מוכרח כלל) בין הדברים, אבל וודאי שאין כל קשר (גלוי) בין המובא בשיחה זו לגמ' זו. דו"ק ותשכח.

חבל, כאחד שמתעסק לעיתים בעריכה של שיחות אדמו"ר שליט"א, אני רואה עד כמה זה לוקח זמן למעלה מן המשוער. זה לא בא בקלות, וצריך להתייגע רבות כדי שיצא משהו מושלם, או עכ"פ קרוב למושלם. כבדר אגב, אדמו"ר שליט"א משווה עריכת ספרים, למאמר חז"ל כל הבונה בנין מתמסכן!, (אין הזמן בידי למצוא מקור זה, אך זה נמצא בהוספות ללקו"ש, בנוגע לכ"ד טבת, באם אינני טועה).

תכבד העבודה על האנשים ואל ישעו בדברי הבל. דו"ק והבן. --Shalom 19:14, 12 בינואר 2010 (UTC)

אשאל אותך, וודאי נפגשת פעם בלומדך גמרא במושג 'דברי תורה מדברי קבלה לא ילפינן'. האם הבנת למה לא ילפינן דברי תורה מדברי קבלה?

אז הרבי בחכמתו העצומה רמז זאת על ידי הערתו בליקוטי שיחות שם: "דאף שדברי תורה חמורים מדברי נביאים", ושם בהערה 47. "וראה שם חגיגה י וש"נ". ושם כתוב "דברי תורה מדברי קבלה לא ילפינן". והרבי לומד שזה הוא מפני שאין בכח דברי קבלה להעניק חומרא של תורה, ולכן אי אפשר ללמוד הלכה דאורייתא אפילו מלימוד בעלמא של גזירה שווה של דברי קבלה.

(ואמנם עשיתי טעות קטנה בכך שלא ציינתי לדברי הרבי בהערה 47. ולכן מי שלא מסתכל בהערה 47, ובפרט שהרבי לא מציין את כל המראי מקומות שזה כתוב כגון בב"ק, לא מבין מה הקשר. אבל על פי רוב ציינתי בכל מקום גם מה מספר ההערה.) --שלום 19:37, 12 בינואר 2010 (UTC)