שיחת חב"דפדיה:תולדות חסידות חב"ד: הבדלים בין גרסאות בדף
(←חב"דפדיה:: פסקה חדשה) |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) |
||
שורה 50: | שורה 50: | ||
== חב"דפדיה: == | == חב"דפדיה: == | ||
למה זה תחת מרחב חב"דפדיה? זה יכול להיות ערך מומלץ או לפחות מובחר...? --'''[[משתמש:יוסי מ.|יוסי]]''' • '''[[שיחת משתמש:יוסי מ.|מ.]]''' • כ"ו בתשרי ה'תשפ"א | למה זה תחת מרחב חב"דפדיה? זה יכול להיות ערך מומלץ או לפחות מובחר...? --'''[[משתמש:יוסי מ.|יוסי]]''' • '''[[שיחת משתמש:יוסי מ.|מ.]]''' • כ"ו בתשרי ה'תשפ"א | ||
:כבר דנו על זה ● </font> [[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 07:56 • כ"ז בתשרי ה'תשפ"א |
גרסה אחרונה מ־09:56, 15 באוקטובר 2020
"המיזם לא נועד להיכנס לפרטי האירועים, רק לתאר את השתלשלותם בזה אחר זה וההשלכות שלהם על חסידות חב"ד" מה? חשבתי שנעשה את זה ע"ד ויקיפדיה[[1]].
למה שלא נחלק את כל ערך בנפרד ולכלל את פרטי האירועים? הם זה לא מוסיף חשיבות? --שמואל מונקס 18:07, 11 במאי 2010 (UTC)
- ללא ספק. אך מהנסיון שהצטבר, עדיף שקודם ייכתבו הדברים בדף מרוכז ואח"כ לכהתמונה תתבאר וימצא פיסקה מכובדת, היא תועבר לערך נפרד. אני מציע שקודם תתחיל להזין את המידע, שבעצם יהווה את התשתית והבסיס למיזם החשוב, ובצוותא יתגבשו כללי כתיבה וסדרי עדיפויות וכו'. כמו"כ יווצר רשימה של ערכים (קיימים או חסרים) שהם חלק אינטגרלי מההיסטוריה והם ישולבו ברשימת ערכים "לפי זמנים". יחד עם זאת, כשלב ראשון כאמור, יש להשקיע בהוספת המידע ולא בפתיחת ערכים (ע"ד מיזם "הרבי וגדולי ישראל" שהפיק עשרות ערכים, השקעת משתמש "שלום"). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:19, 11 במאי 2010 (UTC)
מה דעתכם[עריכת קוד מקור]
על המידע שהכנסתי? להמשיך כך? --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ"ז באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 18:22, 11 במאי 2010 (UTC)
- הטקסט על הצ"צ ועל שאר האדמו"רים צריך עריכה ומקורות. אי-אפשר להעתיק טקסט מערך לא ערוך לתוך המיזם. (ושאני באדמוה"ז שהטקסט הי' ערוך, וכן עבר עריכה נוספת והוספות). ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- אשתדל לערוך. בקשר למקורות, יש לנו אנציקלופדיה מהלכת, והיא תשלים את המקורות. --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום י"ב בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 18:50, 25 במאי 2010 (UTC)
- ככל הנראה תיאוריית 'מאפיית המצות' של שלום עובדת גם כאן.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:54, 25 במאי 2010 (UTC)
- אשתדל לערוך. בקשר למקורות, יש לנו אנציקלופדיה מהלכת, והיא תשלים את המקורות. --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום י"ב בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 18:50, 25 במאי 2010 (UTC)
- שורות בודדות לכל שלב היסטורי. להזין מידע רב ישר לפה, זה לא זה, אפשר לדף שיחה. כך נלענ"ד. פיני · (טובת הזולת) 05:50, 26 במאי 2010 (UTC)
- ב"ה, ובעזרת השי"ת כבר סיימנו את תקופת אדמוה"ז. אבל לא הבנתי מה התכלית. כשנגמור - מה אז? אם צריכים להאריך, אז למה לא להתחיל כעת. ואם צריכים לקצר אז חבל על הזמן שלי ושל כולם--שמואל מונקס 05:59, 26 במאי 2010 (UTC)
- שניכם צודקים. צריך להרחיב בהיסטוריה ולקצר בתיאורים וכדו'. בעז"ה אערוך קצת ואשמח לשמוע חוות דעתכם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:16, 26 במאי 2010 (UTC)
- זה אומר מה? מה התוכנית? --שמואל מונקס 16:30, 26 במאי 2010 (UTC)
- ערכתי קצת, מה דעתך? התוכנית היא קודם כל להכניס את כל מאורעות תולדות חסידות חב"ד. לאחר מכן עורכים את זה. לאחר מכן מסדרים רשימת ערכים שמהווים הרחבה של רצף השתלשלות האירועים בתולדות חב"ד. בשלב אחרון עיצוב וכו' ושילוב עם פורטל:ימי חב"ד הנוכחי. רעיונות נוספים יתקבלו בברכה. מקובל? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:42, 26 במאי 2010 (UTC)
- זה אומר כי בנתיים להמשיך לכתוב? אבל האם יש צורך להאריך ולהוסיף פרטים וכדומה? --שמואל מונקס 18:25, 26 במאי 2010 (UTC)
- ר' שמואל מונקעס, לענ"ד המשך לכתוב ולהוסיף פרטים וכו'. הרעיון שיהי' בתחילה הרבה חומר מרוכז במקום א', ולאט לאט הוא יערך ויחולק, סיפורים וביאורים יוכנסו להערות, וכו'. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- בסדר, רק שנראה לי כי (במקום לשלב את זה עם פורטל:ימי חב"ד) יהי' הרבה יותר חשוב אם יהי' פורטל חדש "תולדות חב"ד" או "היסטורי' החב"דית"--שמואל מונקס 18:34, 26 במאי 2010 (UTC)
- אכן תמשיך. הרעיון הוא שאתה תתרכז בליקוט החומר ושאר המשתמשים יערכו אותו וכו'. סיפורים וכדו', לדעתי, אין להם מקום במיזם, פרט לאנקדוטות שיש להם משמעות להבנת ההיסטוריה. לכשיושלם המיזם, יועמד פורטל ימי חב"ד בצל על ידו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:00, 26 במאי 2010 (UTC)
- בסדר, רק שנראה לי כי (במקום לשלב את זה עם פורטל:ימי חב"ד) יהי' הרבה יותר חשוב אם יהי' פורטל חדש "תולדות חב"ד" או "היסטורי' החב"דית"--שמואל מונקס 18:34, 26 במאי 2010 (UTC)
- ר' שמואל מונקעס, לענ"ד המשך לכתוב ולהוסיף פרטים וכו'. הרעיון שיהי' בתחילה הרבה חומר מרוכז במקום א', ולאט לאט הוא יערך ויחולק, סיפורים וביאורים יוכנסו להערות, וכו'. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- זה אומר כי בנתיים להמשיך לכתוב? אבל האם יש צורך להאריך ולהוסיף פרטים וכדומה? --שמואל מונקס 18:25, 26 במאי 2010 (UTC)
- ערכתי קצת, מה דעתך? התוכנית היא קודם כל להכניס את כל מאורעות תולדות חסידות חב"ד. לאחר מכן עורכים את זה. לאחר מכן מסדרים רשימת ערכים שמהווים הרחבה של רצף השתלשלות האירועים בתולדות חב"ד. בשלב אחרון עיצוב וכו' ושילוב עם פורטל:ימי חב"ד הנוכחי. רעיונות נוספים יתקבלו בברכה. מקובל? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:42, 26 במאי 2010 (UTC)
- זה אומר מה? מה התוכנית? --שמואל מונקס 16:30, 26 במאי 2010 (UTC)
- שניכם צודקים. צריך להרחיב בהיסטוריה ולקצר בתיאורים וכדו'. בעז"ה אערוך קצת ואשמח לשמוע חוות דעתכם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:16, 26 במאי 2010 (UTC)
- ב"ה, ובעזרת השי"ת כבר סיימנו את תקופת אדמוה"ז. אבל לא הבנתי מה התכלית. כשנגמור - מה אז? אם צריכים להאריך, אז למה לא להתחיל כעת. ואם צריכים לקצר אז חבל על הזמן שלי ושל כולם--שמואל מונקס 05:59, 26 במאי 2010 (UTC)
- שורות בודדות לכל שלב היסטורי. להזין מידע רב ישר לפה, זה לא זה, אפשר לדף שיחה. כך נלענ"ד. פיני · (טובת הזולת) 05:50, 26 במאי 2010 (UTC)
אפשר להחשיב אותו כערך!!![עריכת קוד מקור]
למה שלא נחשיב אותו כערך? באמצעות 'העברה' פשוטה.. • שנוזעל - שיחה • כ"ט באייר ה'תשע"ד 15:16, 29 במאי 2014 (UTC)
- בעד--שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט באייר ה'תשע"ד, למניינם 16:10, 29 במאי 2014 (UTC)
- נסחפתם. במצב העכשווי אין סיכוי שאף אחד יסתכל עליו. הוא גם לא מעוצב (תמונות, חלוקה לפסקאות לפי סדר הדורות, ועוד), וגם ארוך להחריד. כפי שהוא מופיע בתוך ערך, הוא צריך להיות הרבה יותר מתומצת, בקיצור הכי גדול שרק אפשר. סתם לדוגמא אני מצטט כאן את הפסקא הראשונה ומדגים איך צריך לערוך אותה:
- הטקסט המקורי: "כשחזר אדמו"ר הזקן לראשונה ממזריטש, סיפר שרבו, המגיד ממזריטש, אמר לו שאחד מתפקידיו הוא לייסד את שיטת חסידות חב"ד. עוד בחייו של המגיד ממזריטש, בשנת תקל"ב, יסד אדמו"ר הזקן את שיטתו החדשה בעבודת השם - חסידות חב"ד - שהייתה ייחודית בין תלמידי המגיד. לאחר התפשטות השיטה על ידי אדמו"ר הזקן ועל ידי שליחיו, הצטרפו אליה מאות אברכים צעירים. לימינו של אדמו"ר הזקן בהקמת חסידות חב"ד עמד אחיו רבי יהודה לייב פוזנר.
באותה שנה, בח' בניסן, חתמו הגר"א ורבני וילנא ושקלוב על חרם נגד תנועת החסידות, והוציאו לאור קונטרס מיוחד נגד החסידות בשם 'זמיר עריצים וחרבות צורים'".
- הטקסט המקורי: "כשחזר אדמו"ר הזקן לראשונה ממזריטש, סיפר שרבו, המגיד ממזריטש, אמר לו שאחד מתפקידיו הוא לייסד את שיטת חסידות חב"ד. עוד בחייו של המגיד ממזריטש, בשנת תקל"ב, יסד אדמו"ר הזקן את שיטתו החדשה בעבודת השם - חסידות חב"ד - שהייתה ייחודית בין תלמידי המגיד. לאחר התפשטות השיטה על ידי אדמו"ר הזקן ועל ידי שליחיו, הצטרפו אליה מאות אברכים צעירים. לימינו של אדמו"ר הזקן בהקמת חסידות חב"ד עמד אחיו רבי יהודה לייב פוזנר.
- 'לענ"ד כך הוא אמור להיראות': "בשנת תקכ"ד נסע אדמו"ר הזקן לראשונה למגיד ממזריטש, וכשחזר הטיל עליו המגיד לייסד את חסידות חב"ד. שמונה שנים מאוחר יותר החלה הקמתה בפועל של תנועת חסידות חב"ד, באמצעות ישיבה מיוחדת לבעלי כשרונות שהתרכזו בליאזנא סביב אדמו"ר הזקן שהדריך אותם בעבודת ה' וחזר בפניהם מאמרי חסידות.
המרכז החסידי שאדמו"ר הזקן הקים ברוסיה הלבנה שהיה הראשון מסוגו באזור ומשך אחריו מאות אברכים בני תורה, עורר את התנגדותם של כמה מגדולי ישראל, ובח' ניסן תקל"ב התאגדו רבני וילנא ושקלוב להטלת חרם על הבאים במגע עם אנשי תנועת החסידות, כשאליהם מצטרף גם הגאון מוילנא".
- 'לענ"ד כך הוא אמור להיראות': "בשנת תקכ"ד נסע אדמו"ר הזקן לראשונה למגיד ממזריטש, וכשחזר הטיל עליו המגיד לייסד את חסידות חב"ד. שמונה שנים מאוחר יותר החלה הקמתה בפועל של תנועת חסידות חב"ד, באמצעות ישיבה מיוחדת לבעלי כשרונות שהתרכזו בליאזנא סביב אדמו"ר הזקן שהדריך אותם בעבודת ה' וחזר בפניהם מאמרי חסידות.
- במילים פשוטות, מלבד העריכה שהצגתי לעיל, השמטתי מה שלא רלוונטי דוגמת רבי יהודה לייב פוזנר, שם הקונטרס זמיר עריצים וכו', והוספתי תאריכים. כך לדעתי אמור להיראות הערך כולו. בהמשך יש המון קטעים שחוזרים על עצמם, והמון המון קטעים שאפשר להשמיט כי אינם נוגעים לתולדות תנועת החסידות אלא לספר של קמינצקי. להתראות - שיחה 18:07, 29 במאי 2014 (UTC)
יש צורך בערך זה?[עריכת קוד מקור]
רציתי להתחיל להשקיע בו ולקרוא להצטרף לקיצורו וסידורו כמוזכר בדף שיחה זה, אך ראיתי את ערך חסידות חב"ד, ורציתי לברר ולהגדיר מטרת ערך זה בשונה מהנ"ל, כדי שהעבודה תהיה יעילה וראויה, מי יכול לעזור לי לברר זה?--לוי ק - שיחה, 19:48, ג' בסיוון, ה'תש"ף 19:48, 26 במאי 2020 (IST)
- איך שהבנתי ערך זה מתייחס לחסידות חב"ד בצורה היסטורית, דהיינו סוקר לפי שנים את השתלשלות המאורעות, משא"כ ערך 'חסידות חב"ד' שסוקר בצורה הרבה פחות פרטנית, ויש בו גם הרבה דברים אחרים... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 20:07, 26 במאי 2020 (IST)
הרחבה[עריכת קוד מקור]
לדעתי הדלה כדאי להוסיף לערך (בדומה למה שיש בפסקה של אדמו"ר האמצעי על חב"ד סטרשלה) את קיומם של החצרות בקאפסט, ליאדי, ניעז'ין, וכו'.. יש מתנגדים? חסיד של הרבי - שיחה, 01:18, ח' בסיוון, ה'תש"ף 01:18, 31 במאי 2020 (IST)
- בעד, אני חושב שבעריכת ערך זה צריך לחשוב על ההגדרה תולדות חסידות חב"ד, לכן צריך להביא מה שאמרת. לפי הגדרה זו אני כעת מתכנן למחוק קצת דברים שהם מעבר לסתם תולדות השתלשלות והסתעפות החסידות. מקווה שהם נמצאים במקום אחר עכ"פ--לוי ק - שיחה, 09:14, ח' בסיוון, ה'תש"ף 09:14, 31 במאי 2020 (IST)
רבותיי[עריכת קוד מקור]
אני פותח ערך עם כל התוכן הענק כאן. זה חייב להיות ערך!--| ליובאוויטשפדיה | עושים סדר בליובאוויטש | שיחה 18:36, 26 באוגוסט 2020 (UTC)
חב"דפדיה:[עריכת קוד מקור]
למה זה תחת מרחב חב"דפדיה? זה יכול להיות ערך מומלץ או לפחות מובחר...? --יוסי • מ. • כ"ו בתשרי ה'תשפ"א
- כבר דנו על זה ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 07:56 • כ"ז בתשרי ה'תשפ"א