שרפים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מאין תקציר עריכה
(בעריכה)
שורה 18: שורה 18:


בניגוד לעבודת ה[[אופנים]] ו[[חיות הקודש]] שמתנשאים ברעש גדול, עבודתם של השרפים היא בלי רעש. שסיבת הרעש של האופנים היא מחמת הסתר אלוקות. שמעמד השרפים הוא בעולם הבריאה, ששם נאמר [[אמא עילאה מקננא בכורסיא]], ושם בחינת גילוי [[אור אין סוף]] להיות מושג. ומושג שם איך הוא יתברך קדוש ומובדל, ואין שום שינוי בעצמותו, לא קודם שנברא העולם ולא לאחר שנברא העולם, שמקור חיות כל העולמות הוא רק בהארה ממנו. ומשום כך עבודתם היא בבחינת [[ביטול]] ובלי רעש. מה שאין כן ב[[חיות הקודש]] וב[[אופנים]], שאין מעמדם בעולם הבריאה שהוא בבחינת כורסיא, ואין שם גילוי אלוקות בהשגה, ועבודת היא בבחינת צעקה בחילא יתיר.
בניגוד לעבודת ה[[אופנים]] ו[[חיות הקודש]] שמתנשאים ברעש גדול, עבודתם של השרפים היא בלי רעש. שסיבת הרעש של האופנים היא מחמת הסתר אלוקות. שמעמד השרפים הוא בעולם הבריאה, ששם נאמר [[אמא עילאה מקננא בכורסיא]], ושם בחינת גילוי [[אור אין סוף]] להיות מושג. ומושג שם איך הוא יתברך קדוש ומובדל, ואין שום שינוי בעצמותו, לא קודם שנברא העולם ולא לאחר שנברא העולם, שמקור חיות כל העולמות הוא רק בהארה ממנו. ומשום כך עבודתם היא בבחינת [[ביטול]] ובלי רעש. מה שאין כן ב[[חיות הקודש]] וב[[אופנים]], שאין מעמדם בעולם הבריאה שהוא בבחינת כורסיא, ואין שם גילוי אלוקות בהשגה, ועבודת היא בבחינת צעקה בחילא יתיר.
==עומדים ממעל לו==
על השרפים נאמר כי "עומדים ממעל לו", שהשרפים עומדים למעלה משם [[אדנ"י]], שהוא [[מלכות דאצילות]] היורדת להתלבש ב[[מרכבה]] בעולם הבריאה. וטעם הדבר לפי שתשוקתם היא להתבטל בבחינת [[סובב כל עלמין]] שגבוה יותר מן השכינה היורדת להתלבש ב[[בי"ע]].


[[קטגוריה:מלאכים]]
[[קטגוריה:מלאכים]]

גרסה מ־18:36, 21 בנובמבר 2009

מלאכים
סוגי מלאכים
אופנים · חיות הקודש · שרפים
מושגים שונים
מטי ולא מטי · רצוא ושוב · קדוש קדוש קדוש · ברוך כבוד ה' ממקומו · קדוש וברוך

שרפים הוא שמם של המלאכים אשר מעמדם הוא בעולם הבריאה. ומשום כך הם הגבוהים מבין המלאכים, שהשרפים מעמדם בעולם הבריאה, חיות הקודש מעמדם בעולם היצירה, והאופנים בעולם העשיה.

השגתם של השרפים היא לפי מעמדם בעולם הבריאה, ששם מאירות ספירות חב"ד, ומשיגים איך שהוא יתברך קדוש ומובדל בבחינת אין ערוך, ומקור המשכת החיות ממנו יתברך להיות ממלא כל עלמין הוא רק על ידי צמצום עצום בבחינת שערה.

עבודתם של השרפים היא שמתלהבים ומתלהטים בתשוקה ורשפי אש לאסתכלא ביקרא דמלכא. ועליהם נאמר בפסוק "שרפים עומדים ממעל לו" - שעומדים מעל לכיסא.

מקומם

השרפים הם הגבוהים מבין המלאכים, שמעמדם הוא בעולם הבריאה. שהשרפים עומדים בעולם הבריאה, חיות הקודש בעולם היצירה, והאופנים בעולם העשיה, וכך האופנים

מקום השרפים הוא בעולם הבריאה, שם מאיר אור אין סוף בגילוי, והם משיגים אותו. ועל כן אומרים הם "קדוש קדוש קדוש". זאת, לעומת החיות והאופנים - שמקומם הוא בעולם היצירה, ואינם משיגים את האור, ולכן מתנשאים ברעש גדול, ואומרים: "ברוך כבוד השם ממקומו".

השגתם

השרפים משיגים את בחינת החיות שלהם - איך שהוא הארה בלבד, ואיך שאור אין סוף קדוש ומובדל מהעולמות.

עבודת השרפים

עבודת השרפים היא באהבה ותשוקה גדולה לאלוקות, עד שנשרפים מגודל האהבה והתשוקה. ולכן נאמר עליהם "שרפים עומדים ממעל לו" (ממעל לשם אדנות), כיון שאהבתם ותשוקתם היא להיכלל בעצמות אור אין סוף שלמעלה משם אדנות.

בניגוד לעבודת האופנים וחיות הקודש שמתנשאים ברעש גדול, עבודתם של השרפים היא בלי רעש. שסיבת הרעש של האופנים היא מחמת הסתר אלוקות. שמעמד השרפים הוא בעולם הבריאה, ששם נאמר אמא עילאה מקננא בכורסיא, ושם בחינת גילוי אור אין סוף להיות מושג. ומושג שם איך הוא יתברך קדוש ומובדל, ואין שום שינוי בעצמותו, לא קודם שנברא העולם ולא לאחר שנברא העולם, שמקור חיות כל העולמות הוא רק בהארה ממנו. ומשום כך עבודתם היא בבחינת ביטול ובלי רעש. מה שאין כן בחיות הקודש ובאופנים, שאין מעמדם בעולם הבריאה שהוא בבחינת כורסיא, ואין שם גילוי אלוקות בהשגה, ועבודת היא בבחינת צעקה בחילא יתיר.

עומדים ממעל לו

על השרפים נאמר כי "עומדים ממעל לו", שהשרפים עומדים למעלה משם אדנ"י, שהוא מלכות דאצילות היורדת להתלבש במרכבה בעולם הבריאה. וטעם הדבר לפי שתשוקתם היא להתבטל בבחינת סובב כל עלמין שגבוה יותר מן השכינה היורדת להתלבש בבי"ע.