חח"ן: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 11: | שורה 11: | ||
[[קטגוריה:ספירות]] | [[קטגוריה:ספירות]] | ||
גרסה מ־23:36, 8 בנובמבר 2009
ספירות | ||
---|---|---|
סדר ההשתלשלות | עשר ספירות הגנוזות · עולם העקודים · עולם הנקודים · עולם הברודים · בי"ע | |
עשר הספירות | כתר · חכמה · בינה · דעת · חסד · גבורה · תפארת · נצח · הוד · יסוד · מלכות | |
חלוקת הספירות | קו הימין · קו השמאל · קו האמצעי · מוחין · מידות | |
ספירות-זוגות | כתר וחכמה · כתר ובינה · כתר ודעת · חכמה ובינה · בינה ומידות · חכמה ומלכות · בינה ומלכות · נצח והוד · יסוד ומלכות |
חח"ן הוא ראשי התיבות של ספירות חכמה, חסד ונצח. ספירות אלו שייכות לקו הימין וענינם הוא ההרחבה והתפשטות, בניגוד לספירות השייכות לקו השמאל שענינם הוא הצמצום וההתכנסות, והספירות השייכות לקו האמצע שענינם הוא המיצוע.
ענינם
שלושת הספירות חכמה, חסד ונצח שייכות לקו הימין. על פי האמור בפתח אליהו, מכונות ספירות אלו "חד אריך", בניגוד לספירות של קו השמאל וקו האמצע שמכונת בשם "חד קציר", ו"חד בינוני".
ענינם של ספירות אלו בכללות הוא ההתפשטות וההרחבה המגיעות מן הביטול של ספירת החכמה, בניגוד לצמצום והתכנסות של קו השמאל המגיעות מן הישות של ספירת הבינה. ספירת החכמה, שהיא הספירה הראשונה בחח"ן, ענינה הוא הביטול, בניגוד לספירת הבינה שענינה הוא ישות. כך גם ביחס בין ספירת החסד לספירת הגבורה, שספירת החסד ענינה הוא ההתפשטות בבחינה של מים, המגיעה מבחינת ביטול, בניגוד להשפעה בתגבורת של ספירת הגבורה, בבחינה של אש.