משתמש:שמואל חיים/נאום הגדרת יהודי: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 35: שורה 35:
בעיתון כפר חב"ד הובא דבריו של הרב [[ישראל מאיר לאו]] שבו הוא אומר על הרבי לאחר תגובתו:
בעיתון כפר חב"ד הובא דבריו של הרב [[ישראל מאיר לאו]] שבו הוא אומר על הרבי לאחר תגובתו:
{{ציטוט|תוכן=לא לחינם, כאשר הזוהר הקדוש רוצה לציין מנהיג אמת של עם ישראל בכל הדורות, הוא משתמש במטבע הלשון "אתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא". רק מי שניחן בתכונותיו של משה, באהבת ישראל אין סופית ובנכונות למסירות נפש עבור כל יחיד וכל פרט – הוא המשה רבנו שבכל דור ודור|מרכאות=כן}}
{{ציטוט|תוכן=לא לחינם, כאשר הזוהר הקדוש רוצה לציין מנהיג אמת של עם ישראל בכל הדורות, הוא משתמש במטבע הלשון "אתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא". רק מי שניחן בתכונותיו של משה, באהבת ישראל אין סופית ובנכונות למסירות נפש עבור כל יחיד וכל פרט – הוא המשה רבנו שבכל דור ודור|מרכאות=כן}}
וכן הרב [[ברוך ר
{{ציטוט|תוכן=דומה, כי איש לא היה מעלה בדעתו, בחלום הגרוע ביותר, כי גם נושא כאוב ומקודש כמו השואה הנוראה (שגדולי ישראל, חסידיים וליטאיים כאחד, לא עסקו בו אלא בלית ברירה, מחמת עומק המושג וקוצר המשיג, בהיות אירוע נורא ובלתי נתפס זה נשגב ומופלא מאתנו להסבירו) ישמש כקרדום תקשורתי ר"ל, ואפילו מתוך כוונות רצויות.
אותה שואה איומה ונוראה, שכמותה לא היתה מאז בריאת העולם הכחידה בצורה אכזרית ומפלצתית נוראה שישה מיליונים מבני עמנו, ובהם גדולי עולם וקדושי עליון, אדמו"רים, ראשי ישיבות, אדירים שבאדירים, מיליון וחצי תינוקות של בית רבן, אלפי ישיבת ותלמודי תורה, וגידעה אילנות ושושלות, חצרות צדיקים ומרכזי תורה. עד כה לא העז שום אדם להסבירה או להבינה במושגי אנוש ח"ו. עם ישראל, איתן האמונה התמימה בהשי"ת, קיבל את השחיטות והסקילות והחניקות האלו כגזירת שמים הנשגבה מתבונת אנוש, ועלה על המוקד בגבורה עילאית של קידוש השם, גם כשלא היה שום הסבר לשואה מחרידה זו|מרכאות=כן}}


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
* הרב [[אהרן דב הלפרין]], [https://col.org.il/news/59041 תגלית: גיליון "כפר חב"ד" שהוקדש לרב הליטאי מבני-ברק...], באתר [[חב"ד און ליין]], י"ט טבת ה'תשע"א {{COL}}
* הרב [[אהרן דב הלפרין]], [https://col.org.il/news/59041 תגלית: גיליון "כפר חב"ד" שהוקדש לרב הליטאי מבני-ברק...], באתר [[חב"ד און ליין]], י"ט טבת ה'תשע"א {{COL}}