תכלית ירידת הנשמה לעולם הזה: הבדלים בין גרסאות בדף
(בעריכה) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
==ביאור== | ==ביאור== | ||
הירידה של הנשמות להתלבש בגוף ו[[נפש בהמית]] היא ירידה גדולה להם ממעלתן ומדרגתן שהיו קודם לכן. שקודם לירידת הנשמות היו קשורות במקורם ונהנים מזיו השכינה ב[[גן עדן העליון]] ו[[גן עדן התחתון]]. ועל ידי ירידתה של הנשמה לעולם הזה מתלבשת בגוף ו[[נפש בהמית]] המעלימים ומסתירים ומלבישים אותה | הירידה של הנשמות להתלבש בגוף ו[[נפש בהמית]] היא ירידה גדולה להם ממעלתן ומדרגתן שהיו קודם לכן. שקודם לירידת הנשמות היו קשורות במקורם ונהנים מזיו השכינה ב[[גן עדן העליון]] ו[[גן עדן התחתון]]. ועל ידי ירידתה של הנשמה לעולם הזה מתלבשת בגוף ו[[נפש בהמית]] המעלימים ומסתירים ומלבישים אותה ב[[לבושים צואים]]. | ||
ומבואר שתכלית הירידה לעולם הזה היא המשכת אלוקות בבחינת [[סובב כל עלמין]]. שבעמידתה של הנשמה קודם ירידתה כשנהנית מזיו השכינה הוא המשכת [[ממלא כל עלמין]], ודווקא על ידי [[מצוות]] מעשיות בעולם הזה ממשיכה גילוי אור ה[[סובב כל עלמין]]. | ומבואר שתכלית הירידה לעולם הזה היא המשכת אלוקות בבחינת [[סובב כל עלמין]]. שבעמידתה של הנשמה קודם ירידתה כשנהנית מזיו השכינה הוא המשכת [[ממלא כל עלמין]], ודווקא על ידי [[מצוות]] מעשיות בעולם הזה ממשיכה גילוי אור ה[[סובב כל עלמין]]. | ||
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] | [[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] |
גרסה מ־14:24, 20 באוקטובר 2009
תכלית ירידת הנשמה לעולם הזה הוא נושא הנדון במאמרי חסידות רבים. עיקר השאלה היא מדוע ירדה הנשמה לעולם הזה, והרי קודם ירידתה היתה נהנית מזיו השכינה. ומבואר כי ירידה זו היא לצורך עליה, שעל ידי ירידת הנשמה לעולם הזה מעלה היא את הנפש הבהמית וגם מעלה היא את עצמה.
ביאור
הירידה של הנשמות להתלבש בגוף ונפש בהמית היא ירידה גדולה להם ממעלתן ומדרגתן שהיו קודם לכן. שקודם לירידת הנשמות היו קשורות במקורם ונהנים מזיו השכינה בגן עדן העליון וגן עדן התחתון. ועל ידי ירידתה של הנשמה לעולם הזה מתלבשת בגוף ונפש בהמית המעלימים ומסתירים ומלבישים אותה בלבושים צואים.
ומבואר שתכלית הירידה לעולם הזה היא המשכת אלוקות בבחינת סובב כל עלמין. שבעמידתה של הנשמה קודם ירידתה כשנהנית מזיו השכינה הוא המשכת ממלא כל עלמין, ודווקא על ידי מצוות מעשיות בעולם הזה ממשיכה גילוי אור הסובב כל עלמין.