מידות (פירושונים): הבדלים בין גרסאות בדף
(בתהליך עריכה) |
(בעריכה) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{ספירות}} | {{ספירות}} | ||
ה'''מידות''' הינו כינוי | ה'''מידות''' הינו כינוי לשש ה[[ספירות]]: [[חסד]], [[גבורה]], [[תפארת]], [[נצח]], [[הוד]] ו[[יסוד]]. שש ספירות אלו הם ספירות של הרגשה, והם קשורות אל ה[[לב]]. | ||
ששם המידות נולדות מן ספירת ה[[בינה]]. שספירת ה[[בינה]] נקראת בשם "אם הבנים", וגם בשם "[[לאה]]" שהיא אם של שישה בנים, שהם ששת המידות. | |||
ספירות אלו הם כנגד אות [[וא"ו]] שבשם [[הוי"ה]], שענינו הוא המשכה. | |||
בעולמות, התכללות של ששת המידות נקראת בשם [[פרצוף]] [[זעיר אנפין]]. זעיר אנפין של [[עולם האצילות]] נקרא בשם "קודשא בריך הוא", ביחס ל[[נוקבא]] של עולם האצילות הנקראת בשם "[[שכינה|שכינתיה]]". | |||
==ענינם== | ==ענינם== |
גרסה מ־19:31, 2 באוקטובר 2009
ספירות | ||
---|---|---|
סדר ההשתלשלות | עשר ספירות הגנוזות · עולם העקודים · עולם הנקודים · עולם הברודים · בי"ע | |
עשר הספירות | כתר · חכמה · בינה · דעת · חסד · גבורה · תפארת · נצח · הוד · יסוד · מלכות | |
חלוקת הספירות | קו הימין · קו השמאל · קו האמצעי · מוחין · מידות | |
ספירות-זוגות | כתר וחכמה · כתר ובינה · כתר ודעת · חכמה ובינה · בינה ומידות · חכמה ומלכות · בינה ומלכות · נצח והוד · יסוד ומלכות |
המידות הינו כינוי לשש הספירות: חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד ויסוד. שש ספירות אלו הם ספירות של הרגשה, והם קשורות אל הלב.
ששם המידות נולדות מן ספירת הבינה. שספירת הבינה נקראת בשם "אם הבנים", וגם בשם "לאה" שהיא אם של שישה בנים, שהם ששת המידות.
ספירות אלו הם כנגד אות וא"ו שבשם הוי"ה, שענינו הוא המשכה.
בעולמות, התכללות של ששת המידות נקראת בשם פרצוף זעיר אנפין. זעיר אנפין של עולם האצילות נקרא בשם "קודשא בריך הוא", ביחס לנוקבא של עולם האצילות הנקראת בשם "שכינתיה".
ענינם
בכללות נחלקים עשר הספירות לשני חלקים עיקריים: מוחין ומידות. ענין ספירות המוחין, ספירות חב"ד הוא הקליטה והקבלה, וענין ספירות המידות הוא ההרגשה וההשפעה. ספירות המוחין קשורות אל המוח, לעומת ספירות המידות הקשורים אל הלב.
ענינם בעולמות
בעולמות, שבע המידות של עולם האצילות נקראים בשם שבע ימי הבנין, וענינם כאן למטה הוא שבע ימי בראשית שנבראו בהם כל העולמות.
ענינם בעבודה
האדם מורכב משכל ומידות. מטרת החסידות היא ליצור אצל האדם מידות נכונות, זאת על ידי השפעת השכל על המידות.