שיחה:בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 52: שורה 52:
[[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] למה מחקת את הפיסקה של הערעור על הסמכות בטענה שזו ביקורת בלי מקור? הכוונה בדברים הייתה לתת את הראייה של סמכות זו ממבטם של בית המשפט ובית הדין הרבני הגדול ולפסיקות אלו כן הובא מקור (בלי הפניה נגישה אבל המקור ישנו). וגם, למה מחקת את הציטוט בראש הערך? [[משתמש:נ. ברק|נ. ברק]] - [[שיחת משתמש:נ. ברק|שיחה]], 20:34, ב' בסיוון, ה'תש"ף 20:34, 25 במאי 2020 (IST)
[[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] למה מחקת את הפיסקה של הערעור על הסמכות בטענה שזו ביקורת בלי מקור? הכוונה בדברים הייתה לתת את הראייה של סמכות זו ממבטם של בית המשפט ובית הדין הרבני הגדול ולפסיקות אלו כן הובא מקור (בלי הפניה נגישה אבל המקור ישנו). וגם, למה מחקת את הציטוט בראש הערך? [[משתמש:נ. ברק|נ. ברק]] - [[שיחת משתמש:נ. ברק|שיחה]], 20:34, ב' בסיוון, ה'תש"ף 20:34, 25 במאי 2020 (IST)
:מספר של פסיקה זה לא נחשב מקור בפרט כשחיפשתי את הפסק ולא מצאתי אותו. הציטוט בראש הערך הועבר לפיסקה שכתבת וכך גם כתבתי בתקציר ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 01:53 • ג' בסיוון ה'תש"ף
:מספר של פסיקה זה לא נחשב מקור בפרט כשחיפשתי את הפסק ולא מצאתי אותו. הציטוט בראש הערך הועבר לפיסקה שכתבת וכך גם כתבתי בתקציר ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 01:53 • ג' בסיוון ה'תש"ף
::החזרתי את הציטוט כי בשביל להוריד אותו צריך לשנות את תחילת הערך כולו. הדיונים האלו ידועים והופיעו גם במכתבי בית הדין (משם לקחתי את מספר הפסיקה) ועל קיומם אין חולק, אם ברצונך למחוק אותם מהערך תביא מקור לכך שהפסיקה היתה שונה או שלא התקיימו כאלו דיונים (אין יסוד להניח שיכתבו במכתב שמתפרסם פסיקה לא קיימת ולכן הם בחזקת קיימים עד שיוכח אחרת). אגב, איפה מצאת מקום לחפש בו פסיקות כאלו? מצאתי אתרים עם רישום של הדיונים אבל ללא מסמכים כלל. -- [[משתמש:נ. ברק|נ. ברק]] - [[שיחת משתמש:נ. ברק|שיחה]], 11:45, ג' בסיוון, ה'תש"ף 11:45, 26 במאי 2020 (IST)
== יודעי הדבר ==
== יודעי הדבר ==


נא לבדוק את העריכה החדשה בעניין 'סמכות בית הדין'.--[[משתמש:בנימין770|בנימין770]] - [[שיחת משתמש:בנימין770|שיחה]], 11:03, ב' בסיוון, ה'תש"ף 11:03, 25 במאי 2020 (IST)
נא לבדוק את העריכה החדשה בעניין 'סמכות בית הדין'.--[[משתמש:בנימין770|בנימין770]] - [[שיחת משתמש:בנימין770|שיחה]], 11:03, ב' בסיוון, ה'תש"ף 11:03, 25 במאי 2020 (IST)

גרסה מ־12:46, 26 במאי 2020

לדעתי הערך אמור להיות תחת השם בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש. הרי ישנם עוד בתי-דין רבניים-חב"דיים הקובעים ערך לעצמם. --חיים נהר (שיחה) 23:51, 11 אוקטובר 2009 (IST)

הרב י' מנדלסון

האם הוא חבר בבית הדין? חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...

ע"פ הכרזת המינוי למחליפו של חמיו, לא נכתב שם שמונה גם לחבר בית הדין.--שניאור 00:24, 6 במאי 2010 (UTC)

כדאי מאוד להוסיף את המכתב בלינק הבא:

http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=47420

הוספתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ו בשבט ה'תשע"א 21:13, 31 בינואר 2011 (UTC)

בוגרד/קופרמן

משמשים כדיינים באופן רשמי? או שנלקחים לדיוני זבל"א? מתי מונו? ע"י מי? פרידבערג - שיחה 04:28, 25 בדצמבר 2011 (UTC)

בהחלט כדיינים רשמיים. אם כי יש לציין ששניהם אין זו עיקר עבודתם וביום-יום הם עוסקים במשרות תורניות אחרות. מונו במהלך השנים ע"י רבני חב"ד כדי לתת מענה בעיקר בדיני ממונותשנהב - שיחה, 10:26, כ"ז באייר, ה'תש"ף 10:26, 21 במאי 2020 (IST)

הרב מ. ביסטריצקי מצפת

בהספד על אביו הרב לוי, שנשא הרב אשכנזי (כפ"ח) לפני ההלוויה, מינהו בשם הבי"ד למממלא מקומו. האם גם בבי"ד? פרידבערג - שיחה 04:28, 25 בדצמבר 2011 (UTC)

אב"ד

א. בערך על הרב דוד חנזין לא כתוב שהי' אב"ד, כנ"ל בערך על הרב יהודה בוטרשווילי (קולשער), בערך על הרב נחום טרבניק כתוב הפיסקא הנ"ל. ב. באם בתשל"ח מונו ג' לאב"ד אז הרב ירוסלבסקי שמונה למזכיר, לא מונה ל"תפקיד המקביל אב"ד במקומות אחרים", פשוט לא? פרידבערג - שיחה 00:43, 22 בינואר 2012 (UTC)

חברי הבי"ד

עפ"י הכתבה כאן - פורום חב"ד אינפו, משמע שהרב גדלי' אקסלרוד מעולם לא עזב את הבי"ד. אלא, רק "הוריד פרופיל" ע"מ לפעול בעניינים שונים שלא בשם חב"ד. פרידבערג - שיחה 18:42, 11 ביולי 2012 (IDT)

ביקורת

כיוון שמדיניות האתר ההגיונית והברוכה היא שלא לציין ביקורת מיותרת, ובפרט - שאינה מגובה במקורות רציניים, הצבתי תבנית:מקור על פסקת הביקורת, ואם לא יובא מקור היא תמחק. קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 04:43, 7 בפברואר 2016 (UTC)

אני מסכים על העיקרון, אבל במקרה הנוכחי הביקורת לא מיותרת היות והיא אינה קשורה למלחמות הפלגים אלא ביקורת עקרונית על התנהלות בית הדין שלא ממלא את ייעודו כמייצג ודואג לקהילות אנ"ש, והרי זהו מצב גלוי וידוע שכולם יודעים. מקסימום אם לא תתקבל דעתי, אבקש להעביר לדף השיחה ולא למחוק לגמרי. להתראות - שיחה 10:45, 8 בפברואר 2016 (UTC)
כמדומני שכמה פעמים עלו מסמכים לאינפו עם ביקורת. לדוג' המחאה על המחטף במינוי אהרונוב לאגו"ח יש בה כמה שמות שנכנסו בפסקת הביקורת, ועוד. • מתעקשיםועידת ליובאוויטש 16:18, 8 בפברואר 2016 (UTC)
צריך א"כ לחפש אותם, לכתוב את הביקורת, (רק מה שנמצא) ולציין מקור. ככה זה עפ"י הכללים.--הנחה - שיחה 07:02, 9 בפברואר 2016 (UTC)
אבל הביקורת שכתובה בערך, אין לה מקור. וביקורת שאין לה מקור, דינה להמחק, וכמו שכתב קודמי, זה הכללים בחב"דפדיה. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 00:10, 1 בספטמבר 2016 (UTC)

הרב יורקוביץ

זכור לי ששימש כחבר עד לפטוריו, עקב משיח וכדו', לא נכון??

סמכות בית הדין

מבלי להיכנס לפרשנות כלל. הרבי קבע ברורות מספר פעמים (כמופיע בכתב היד שבראש הערך וכן בתשובות נוספות מאותה תקופה ואף לפני כן פעמים רבות וכמפורסם), שסמכותו של בית הדין חלה על כללות אנ"ש בארץ הקודש באופן מוחלט, וסמכות זו אינה מוגבלת לפסיקה הלכתית אלא לענין הנהגת אנ"ש. מה שנותן למכתבי בית הדין (כאשר נעשו בישיבת בית הדין) - גם בענייני השעה - תוקף מלא של קביעת הסמכות החבדית בארה"ק ומחייב את חסידי חב"ד בארה"ק להתנהג על פיהם. לדעתי עד כאן התוכן אמור להיות מוסכם על כולם ושייכותו לערך כתוספת אנציקלופדית ברורה, ישנו שחולק על קביעה זו? נ. ברק - שיחה, 20:13, כ"ב באייר, ה'תש"ף 20:13, 16 במאי 2020 (IST)

כמדומני שלא (עכ"פ אני הקטן) | חב"דניק - שיחה, 14:36, כ"ג באייר, ה'תש"ף 14:36, 17 במאי 2020 (IST)
מה שאתה אומר זה מה שכתוב בערך, לא הבנתי אם כן מה יש להוסיף. אגב, אם כבר הזכרת את הכתב יד הנ"ל אשמח אם תתקן אותו (כפילות), כמובן - אם הוא נמצא בהישג ידך.. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 16:33 • כ"ג באייר ה'תש"ף
חב"דניק אשמח אם תנמק התנגדותך.
חלוקת קונטרסים ראשית, כוונתי הייתה להוסיף בערך כותרת משנה "סמכות בית הדין" ולהוסיף את תוכן דברי לעיל עם התייחסויות הרבי לעניין (וישנם הרבה וחשובות). שנית, הצורך בתוספת כזו מובן למי שמכיר את טענות המערערים על קביעה כזו (למשל תביעת י. מ. את בי"הד בערכאות בשנת תשע"א).
יש בידי את המענה אבל מכיוון שהוא כתוב באופן לא כ"כ ברור קשה לי לדייק. ישנו את הפיענוח של הריל"ג אבל מדומני שישנם אי אלו חוסר דיוקים בהעתקתו. יש מקום להעלאת צילום המענה?--נ. ברק - שיחה, 20:51, כ"ו באייר, ה'תש"ף 20:51, 20 במאי 2020 (IST)
את צילום המענה למה לא? פסקה חדשה נראה לי שאין צורך, הכל כבר כתוב ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 03:14 • כ"ז באייר ה'תש"ף
חחח, התכוונתי שכמדומני שאין מי שחולק על קביעה זו... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 16:50, 21 במאי 2020 (IST)

חלוקת קונטרסים למה מחקת את הפיסקה של הערעור על הסמכות בטענה שזו ביקורת בלי מקור? הכוונה בדברים הייתה לתת את הראייה של סמכות זו ממבטם של בית המשפט ובית הדין הרבני הגדול ולפסיקות אלו כן הובא מקור (בלי הפניה נגישה אבל המקור ישנו). וגם, למה מחקת את הציטוט בראש הערך? נ. ברק - שיחה, 20:34, ב' בסיוון, ה'תש"ף 20:34, 25 במאי 2020 (IST)

מספר של פסיקה זה לא נחשב מקור בפרט כשחיפשתי את הפסק ולא מצאתי אותו. הציטוט בראש הערך הועבר לפיסקה שכתבת וכך גם כתבתי בתקציר ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 01:53 • ג' בסיוון ה'תש"ף
החזרתי את הציטוט כי בשביל להוריד אותו צריך לשנות את תחילת הערך כולו. הדיונים האלו ידועים והופיעו גם במכתבי בית הדין (משם לקחתי את מספר הפסיקה) ועל קיומם אין חולק, אם ברצונך למחוק אותם מהערך תביא מקור לכך שהפסיקה היתה שונה או שלא התקיימו כאלו דיונים (אין יסוד להניח שיכתבו במכתב שמתפרסם פסיקה לא קיימת ולכן הם בחזקת קיימים עד שיוכח אחרת). אגב, איפה מצאת מקום לחפש בו פסיקות כאלו? מצאתי אתרים עם רישום של הדיונים אבל ללא מסמכים כלל. -- נ. ברק - שיחה, 11:45, ג' בסיוון, ה'תש"ף 11:45, 26 במאי 2020 (IST)

יודעי הדבר

נא לבדוק את העריכה החדשה בעניין 'סמכות בית הדין'.--בנימין770 - שיחה, 11:03, ב' בסיוון, ה'תש"ף 11:03, 25 במאי 2020 (IST)