יחודא תתאה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:


== ב[[שער היחוד והאמונה]] ==
== ב[[שער היחוד והאמונה]] ==
עניינו של הפסוק [[בשכמל"ו]] הוא יחודא תתאה. ב[[[[שער היחוד והאמונה]] - פרק ז'|פרק ז']] מבואר שיחודא תתאה הוא שילוב [[שם הוי']] ב[[אדנ"י|שם אדנות]] ב"ה.
עניינו של הפסוק [[בשכמל"ו]] הוא יחודא תתאה. בשער היחוד והאמונה[[שער היחוד והאמונה - פרק ז'|פרק ז']] מבואר שיחודא תתאה הוא שילוב [[שם הוי']] ב[[אדנ"י|שם אדנות]] ב"ה.
{{קצרמר|חסידות}}
{{קצרמר|חסידות}}
[[קטגוריה:ספירות]]
[[קטגוריה:ספירות]]
[[קטגוריה:חסידות]]
[[קטגוריה:חסידות]]

גרסה מ־22:20, 11 באפריל 2020

יחודא תתאה הוא כינוי לייחוד של זעיר אנפין ונוקבא.

מבואר כי בניגוד ליחודא עילאה שהוא יחוד תמידי הנצרך לקיום העולמות, יחודא תתאה הוא רק לפרקים. ולכן נקראו חכמה ובינה בשם "תרין ריעין דלא מתפרשין" מה שאין כן בזעיר ונוקבא.

בשער היחוד והאמונה

עניינו של הפסוק בשכמל"ו הוא יחודא תתאה. בשער היחוד והאמונהפרק ז' מבואר שיחודא תתאה הוא שילוב שם הוי' בשם אדנות ב"ה.

  ערך זה הוא קצרמר בנושא חסידות. אתם מוזמנים לתרום לחב"דפדיה ולהרחיב אותו.