שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים: הבדלים בין גרסאות בדף
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 27: | שורה 27: | ||
{{אזהרה 1|שלוחי חב"ד בעולם}}[[משתמש:איש חסיד אחד|איש חסיד אחד]] - [[שיחת משתמש:איש חסיד אחד|שיחה]], 06:29, כ"ד בטבת, ה'תש"ף 06:29, 21 בינואר 2020 (UTC) | {{אזהרה 1|שלוחי חב"ד בעולם}}[[משתמש:איש חסיד אחד|איש חסיד אחד]] - [[שיחת משתמש:איש חסיד אחד|שיחה]], 06:29, כ"ד בטבת, ה'תש"ף 06:29, 21 בינואר 2020 (UTC) | ||
:{{א|איש חסיד אחד}}, עריכתי לא חרגה משום כלל בחב"דפדיה. כאן נהוג שבעת העבודה על ערך הוא אמור להישאר במרחב הערכים הפרטי ורק כשהוא מושלם ניתן להוציאו משם. את התבנית בעבודה שמים כאשר הערך צריך לעבור שיפוץ או הרחבה ואתה לא רוצה שיערכו תוך כדי שאתה עורך אותו ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] 08:26, 21 בינואר 2020 (UTC) | :{{א|איש חסיד אחד}}, עריכתי לא חרגה משום כלל בחב"דפדיה. כאן נהוג שבעת העבודה על ערך הוא אמור להישאר במרחב הערכים הפרטי ורק כשהוא מושלם ניתן להוציאו משם. את התבנית בעבודה שמים כאשר הערך צריך לעבור שיפוץ או הרחבה ואתה לא רוצה שיערכו תוך כדי שאתה עורך אותו ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] 08:26, 21 בינואר 2020 (UTC) | ||
== ערך יום טוב == | |||
לכל לראש יישר כח גדול על טיפולך במת מצוה חשוב כגון זה. | |||
איני יודע את מותר לי לערוך דברים בדף שאתה עובד עליו עכשיו, לפני שהוא נעשה ערך רשמי, כך שאני אסתפק בהערות והמלצות ותזכורות (יתכן שחלקם כבר מתוכננים אצלך): | |||
א. בהקדים: לענ"ד צריך להכניס הרבה תוכן מתורת החסידות, בפרט שאין זה אתר "הלכה-פדיה", וככל הנראה לי יש הרבה תוכן מחסידות. | |||
ב. נראה לי שכדאי להעתיק בפיסקא יו"ט שני של גלויות את הקטע "בתורת החסידות" שבערך [[יום טוב שני של גלויות]]. | |||
ג. בנוגע לשורה שכן כתבת בתורת החסידות (ואני בטוח שכנ"ל, אתה עדיין באמצע העבודה) רציתי להעיר מהמבואר בלקו"ת (תבוא מב, ב) בנוגע ליו"ט, מובא גם במאמר ד"ה יחיינו מיומיים תרנ"ט (בסוף ע' יא), שהוא הארת מוחין - דהיינו אוא"ס השורה במוחין (להיות המוחין בטלים בתכלית אל האוא"ס), אלא שבכל היו"ט הוא הארה ע"י ז"א ובר"ה הוא הארה שלא ע"י ז"א (ומבואר בתרנ"ט שם, שמאחר ובר"ה הוא זמן בנין המלכות, לכן נמשך למלכות משרשה באוא"ס, משא"כ בשאר יו"ט הוא לאחר שכבר נבנה מציאות ספירה בשם מלכות, שאז כשממשיכים הארה במלכות הרי"ז ע"י ז"א. (ומענין לענין: אגב אורחא עיינתי בערך ראש השנה, ומה נדהמתי לראות שהערך ריק מתוכן). | |||
ד. בהמשך להנ"ל אולי כדאי להזכיר את קושייתו של אדה"ז בלקו"ת (ראה לב, א) למה חודש אלול אינו יו"ט מאחר שמתגלים בו י"ג מדות הרחמים. | |||
ה. נראה לי יותר מתאים לסגנונך: בחלק המדבר בזמן הגאולה, נראה לי כדאי לכתוב בכותרת במקום יום טוב שני של גלויות - יום טוב שני של גאולה וגם נראה לי כדאי להביא קצת יותר מהתוכן המבואר בתשובות החת"ס. | |||
ו. עוד בענין הנ"ל: לא נהירא לי כ"כ הסברא, דמכיון שהטעם ליו"ט שני של גלויות בזמן הזה (שאין מקדשים ע"פ הראי') הוא משום "מנהג אבותינו בידינו" לכן ימשיך גם לע"ל, דהא בגמרא כתוב (ביצה ד, ב) "הזהרו במנהג אבותיכם בידיכם זמנין דגזרו המלכות גזרה ואתי לאקלקולי", ויהי' הביאור בגמ' אשר יהי', דבר אחד בטוח הוא שלע"ל הוא גאולה משעבוד מלכיות לעולם ועד, ואיזה חשש יכול להיות? | |||
ז. בנוגע ליו"ט שני בכלל: בשיחת אחש"פ תשי"ב (ונראה לי בעוד מקומות) מדבר הרבי בנקודה עכ"פ, מה שהי' צד לומר שהתוקף של יו"ט שני הוא עדיין כמו של ספק, ומסיק דעכשיו היו"ט שני הוא בתוקף יותר. עי"ש. | |||
אלו הערותיי לבנתיים, ושוב - יישר חילא. [[משתמש:פיצי|פיצי]] • [[שיחת משתמש:פיצי|שיחה]] • כ"ו בטבת ה'תש"ף • |
גרסה מ־11:17, 23 בינואר 2020
שלום חלוקת קונטרסים, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.
|
תרגיע ומהר, זה אתר שנועד להפצת המעיינות ולא להפצת סכסוכים ומחלוקות! • כתית למאור • בית הבד 22:45, י"ח באב, ה'תשע"ח (30 ביולי למניינם), ימות המשיח
- אם לא תתחיל להתעסק בערכים תוכניים, אבקש את אחד המנהלים לחסום את שם המשתמש שלך! • כתית למאור • בית הבד 11:00, כ"א באב, ה'תשע"ח (2 באוג' למניינם), ימות המשיח
- אם אחד מבינינו מתעסק בכתיבת ערכים תכניים זה ודאי לא אתה! אני משום מה לא זוכר מתי ערכת איזה משהו תוכני (חוץ מכל השיחזורים שכנראה במוחש זה הדבר היחיד שאתה עושה). אגב (להזכיר), זה נגד המדיניות לשחזר ללא סיבה במיוחד ש(כמנהגי) אני כותב סיבה לפני שאני עורך.
- אז אני מבקש: נא להרגיע!
- חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 11:19, 2 באוגוסט 2018 (IST)
שחזור עריכה
שחזרתי את עריכתך האחרונה.
גם אני שונא כשאנונימים משחיתים. וכותבים בתקציר עריכה "תיקון טעות", ובהקשר זה, זה ממש צורם.
אך מה לעשות, שיש לחב"דפדיה מדיניות כתיבת תוארים? שף ויתיב • קאנפרענץ רום 10:09, 27 במאי 2019 (IST)
הוספת אתר
שלום וברכה. chumashquestions.org, לשם מה נחוץ להוסיפו לחב"דפדיה? איננו מוסיפים בד"כ אתרים באנגלית...--שיע • שיחה י"ג בכסלו ה'תש"ף 18:40, 11 בדצמבר 2019 (UTC)
- לא זוכר כרגע למה רציתי את זה ● חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 18:43, 11 בדצמבר 2019 (UTC)
חבורת תריג
מה זה מפריע לך?! בברכה,איש חסיד אחד - שיחה, 11:26, כ"ב בכסלו, ה'תש"ף 11:26, 20 בדצמבר 2019 (UTC)
- כמו שכתבתי אין קשר בין הערך לחב"דפדיה, כאן מכניסים רק ערכים עם קשר לחב"ד ● חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 18:19, 20 בדצמבר 2019 (UTC)
שלוחי חב"ד בעולם
- שים לב!
- עריכתך בדף שלוחי חב"ד בעולם חרגה מהכללים המקובלים בחב"דפדיה ולכן היא שוחזרה. אנו מאמינים שדבר זה נעשה בתום לב ומקווים שלא יחזור על עצמו.
אם לדעתך נפלה טעות או שיש להציג את הדברים באופן אחר, הינך מוזמן להעלות את הנושא לדיון בדף השיחה.
- באם יש לכם הערות לגבי הודעה זו או שאתם חושבים שאינה נכונה, אנא כיתבו זאת כאן!
איש חסיד אחד - שיחה, 06:29, כ"ד בטבת, ה'תש"ף 06:29, 21 בינואר 2020 (UTC)
- איש חסיד אחד, עריכתי לא חרגה משום כלל בחב"דפדיה. כאן נהוג שבעת העבודה על ערך הוא אמור להישאר במרחב הערכים הפרטי ורק כשהוא מושלם ניתן להוציאו משם. את התבנית בעבודה שמים כאשר הערך צריך לעבור שיפוץ או הרחבה ואתה לא רוצה שיערכו תוך כדי שאתה עורך אותו ● חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 08:26, 21 בינואר 2020 (UTC)
ערך יום טוב
לכל לראש יישר כח גדול על טיפולך במת מצוה חשוב כגון זה.
איני יודע את מותר לי לערוך דברים בדף שאתה עובד עליו עכשיו, לפני שהוא נעשה ערך רשמי, כך שאני אסתפק בהערות והמלצות ותזכורות (יתכן שחלקם כבר מתוכננים אצלך):
א. בהקדים: לענ"ד צריך להכניס הרבה תוכן מתורת החסידות, בפרט שאין זה אתר "הלכה-פדיה", וככל הנראה לי יש הרבה תוכן מחסידות.
ב. נראה לי שכדאי להעתיק בפיסקא יו"ט שני של גלויות את הקטע "בתורת החסידות" שבערך יום טוב שני של גלויות.
ג. בנוגע לשורה שכן כתבת בתורת החסידות (ואני בטוח שכנ"ל, אתה עדיין באמצע העבודה) רציתי להעיר מהמבואר בלקו"ת (תבוא מב, ב) בנוגע ליו"ט, מובא גם במאמר ד"ה יחיינו מיומיים תרנ"ט (בסוף ע' יא), שהוא הארת מוחין - דהיינו אוא"ס השורה במוחין (להיות המוחין בטלים בתכלית אל האוא"ס), אלא שבכל היו"ט הוא הארה ע"י ז"א ובר"ה הוא הארה שלא ע"י ז"א (ומבואר בתרנ"ט שם, שמאחר ובר"ה הוא זמן בנין המלכות, לכן נמשך למלכות משרשה באוא"ס, משא"כ בשאר יו"ט הוא לאחר שכבר נבנה מציאות ספירה בשם מלכות, שאז כשממשיכים הארה במלכות הרי"ז ע"י ז"א. (ומענין לענין: אגב אורחא עיינתי בערך ראש השנה, ומה נדהמתי לראות שהערך ריק מתוכן).
ד. בהמשך להנ"ל אולי כדאי להזכיר את קושייתו של אדה"ז בלקו"ת (ראה לב, א) למה חודש אלול אינו יו"ט מאחר שמתגלים בו י"ג מדות הרחמים.
ה. נראה לי יותר מתאים לסגנונך: בחלק המדבר בזמן הגאולה, נראה לי כדאי לכתוב בכותרת במקום יום טוב שני של גלויות - יום טוב שני של גאולה וגם נראה לי כדאי להביא קצת יותר מהתוכן המבואר בתשובות החת"ס.
ו. עוד בענין הנ"ל: לא נהירא לי כ"כ הסברא, דמכיון שהטעם ליו"ט שני של גלויות בזמן הזה (שאין מקדשים ע"פ הראי') הוא משום "מנהג אבותינו בידינו" לכן ימשיך גם לע"ל, דהא בגמרא כתוב (ביצה ד, ב) "הזהרו במנהג אבותיכם בידיכם זמנין דגזרו המלכות גזרה ואתי לאקלקולי", ויהי' הביאור בגמ' אשר יהי', דבר אחד בטוח הוא שלע"ל הוא גאולה משעבוד מלכיות לעולם ועד, ואיזה חשש יכול להיות?
ז. בנוגע ליו"ט שני בכלל: בשיחת אחש"פ תשי"ב (ונראה לי בעוד מקומות) מדבר הרבי בנקודה עכ"פ, מה שהי' צד לומר שהתוקף של יו"ט שני הוא עדיין כמו של ספק, ומסיק דעכשיו היו"ט שני הוא בתוקף יותר. עי"ש.
אלו הערותיי לבנתיים, ושוב - יישר חילא. פיצי • שיחה • כ"ו בטבת ה'תש"ף •