הבדלים בין גרסאות בדף "זיווג גופני (חסידות)"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות" ב־"קטגוריה:תורת החסידות")
שורה 1: שורה 1:
'''זיווג גופני''' הוא [[ייחוד]] פנימי בין דרגות ופרצופים עליונים. זיווג גופני הוא בבחינת [[גשמיות]] לעומת [[זיווג נשיקין]] שהוא בבחינת רוחניות. ודווקא משום כך על ידי זיווג גופני דווקא נמשך מפנימיות העולמות, לעומת [[זיווג נשיקין]] הממשיך בבחינת חיצוניות העולמות.
+
'''זיווג גופני''' הוא [[יחוד (קבלה)|יחוד]] פנימי בין דרגות ופרצופים עליונים. זיווג גופני הוא בבחינת [[גשמיות]] לעומת [[זיווג נשיקין]] שהוא בבחינת רוחניות. ודווקא משום כך על ידי זיווג גופני דווקא נמשך מפנימיות העולמות, לעומת [[זיווג נשיקין]] הממשיך בבחינת חיצוניות העולמות.
  
 
[[נשמות ישראל]] נמשכות מזיווג גופני, לעומת ה[[מלאכים]] שנמשכים מבחינת [[זיווג נשיקין]].
 
[[נשמות ישראל]] נמשכות מזיווג גופני, לעומת ה[[מלאכים]] שנמשכים מבחינת [[זיווג נשיקין]].

גרסה מ־00:30, 9 ביולי 2019

זיווג גופני הוא יחוד פנימי בין דרגות ופרצופים עליונים. זיווג גופני הוא בבחינת גשמיות לעומת זיווג נשיקין שהוא בבחינת רוחניות. ודווקא משום כך על ידי זיווג גופני דווקא נמשך מפנימיות העולמות, לעומת זיווג נשיקין הממשיך בבחינת חיצוניות העולמות.

נשמות ישראל נמשכות מזיווג גופני, לעומת המלאכים שנמשכים מבחינת זיווג נשיקין.

מסופר, כי כאשר הגיע אדמו"ר הזקן למעזריטש, הוא ראה את המגיד ממעזריטש מלמד חסידות בצד אחד של השולחן, ובעברהו השני ישב רבי פנחס מקוריץ, הוא הסתפק למי משניהם לגשת, והיה נראה לו כי תורתו של הרב מקוריץ נעלה יותר. המגיד ממעזריטש שהבחין בכך אמר לו, דע לך כי נשמתו של הרב מקוריץ היא מזיווג נשיקין, באו"א, אבל נשמתי היא מז"א ומלכות שהוא זיווג גופני.

ראו גם