שיחה:הבאת המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 24: שורה 24:


:האמנם אין פה פסקה בתוך "הענינים המסוגלים" ע"ד לימוד החסידות??? [[משתמש:מ. פינחסי|מ. פינחסי]] - [[שיחת משתמש:מ. פינחסי|שיחה]]
:האמנם אין פה פסקה בתוך "הענינים המסוגלים" ע"ד לימוד החסידות??? [[משתמש:מ. פינחסי|מ. פינחסי]] - [[שיחת משתמש:מ. פינחסי|שיחה]]
::לצערי, כשהוספתי את הפקה "לימוד החסידות", לא היה לי ערך מורחב להפנות אליו... בינתיים לא מצאתי פה ערך שיסכם צורה ברורה את כל הענין של לימוד החסידות כחל מביאת המשיח וטעימה מהגאואודות לה, המסכם בצורה מסודרת את כל הביאורים הרבים של הרבי בענין זה (מהידועים שבהם: השיחות בלקו"ש אודות י"ט כסלו, ובהם גופא היותר ידועים שבהם - שיחת ח"ל, שיחת ח"כ אודות הפחמים, וכה"ג). האם כאן זה המקום? לכאורה, כדאי לעשות ערך "לימוד החסידות".

גרסה מ־00:28, 16 בדצמבר 2016

פצצת אטום

מהדהדת באוזני שיחה של הרבי על כך שבדורות האחרונים נתגלה שבנקודה הכי קטנה בטבע ישנם כוחות הכי תקיפים, ועניין זה אינו אותו עניין של פצצת אטום בה הרבי מדגיש שהחידוש הוא בלחיצת הכפתור, אלא החידוש שבניצול האנרגיה שאטום עצמו.--הנחה - שיחה 10:23, 2 בספטמבר 2016 (UTC)

השיחה שבפנים היא י' שבט מ"ו, ואילו השיחה שכנראה התכוונת אליה היא י"ט כסלו מ"ו (ואולי עוד שאינני יודע). אלא ששם הרבי לא מקשר את זה ל"עשה מצוה אחת" והבאת המשיח, ולכן לכאורה לא שייך לכאן. כמובן שאפשר וראוי לפתוח ערך אטום! • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:56, א' באלול, הקהל ה'תשע"ו
אופס. עכשיו אני רואה שיש כזה ערך. אז כמובן אפשר להרחיב אותו... • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:02, א' באלול, הקהל ה'תשע"ו
אכן צודק המהלך בשיחת יט כסלו לעניין אחר (עכ"פ דומה). אבל עיינתי בשיחת י' שבט ושם זה מופיע בשלשה שלבים: 1. הכח לפעול שינוי בכל העולם על ידי כמות הכי קטנה. 2. על ידי אדם אחד. 3. בלחיצת כפתור. ויש בזה מה שאין בזה.--הנחה - שיחה 08:14, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
קרייזי אבאוט משיח אינך מסכים?--הנחה - שיחה 11:28, 13 בדצמבר 2016 (UTC)
מענין לענין: כדאי לעיין בנושא זה גם באגרת הזו, הרעיון (שכתוב פה בצורה עמוקה) בכללות, הוא אותו רעיון שכתוב כמדומני בעוד מקומות, שהאטום אפשר להשתמש בו לכיוונים שונים. וכידוע הסיפור אודות הילדה ששאלה את הרבי אם זה טוב או לא מ. פינחסי - שיחה
בעצם, זה שייך לערך אטום, ואני רואה שזה נכתב שם בכללות, וסליחה שעירבתי עניינים לא קשורים בדיון בין ענקי עולם. מ. פינחסי - שיחה 23:57, 13 בדצמבר 2016 (UTC)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── רבינו הנחה: לא עיינתי לעומק מספיק בשיחה. אבל בכללות - לענ"ד - גדלותו של הערך הנוכחי מתבטאת בעיקר בסיכום והבאת ריבוי מקורות בנושא, ולא כל כך בירידה לפרטים בכל אחד מהשיחות המצויינות בו, שאין לדבר סוף. לדוגמא רשימת המאמרים שהוספתי קודם, שמביאה ענינים עמוקים וארוכים במילים ספורות (והרוצה להחכים יפתח המ"מ).

בכל אופן, אף שלא ציינתי במפורש, אתה יכול לערוך כהבנתך.

רבינו מ. פינחסי: כיף לפגוש אותך (גם) פה, ומקוה שנזכה לכך יותר. ונזכה זעהן זיך ביים רבי'ן. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:03, ט"ו בכסלו ה'תשע"ז

עניינים מסוגלים להביא את משיח

לכאורה לניסוח בתחילת המקטע יש להוסיף ולהדגיש את החשיבות גם בהוספה בתורה ומצוות באופן כללי. זה בעקבות דברי הרבי שוב ושוב אחרי השיחה הידועה, שלכל לראש הכוונה היא להוספה בתורה ומצוות. כמו כן לכאורה יש לדון איפה הגבול בין כל ה'מבצעים' שהרבי תיקן, שהמשותף לכולם זה בשביל להכין את העולם למשיח, וכמו כן תקנות נוספות כמו הדפסת התניא וכו', לבין הדברים שנכתבו -- נכתב ע"י מ. פינחסי ששכח לחתום את שמו.

בפשטות, כל מקום שהרבי מציין לגביו במפורש שמסגולתו הוא להביא את המשיח, שייך לכאן. ואין הגבלות אורך... • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:03, א' באלול, הקהל ה'תשע"ו

מאוד נהניתי כשהצבעתי עם העכבר על "חידושי תורה" והיה כתוב "הדף אינו קיים"... שף ויתיבקאנפרענץ רום

האמנם אין פה פסקה בתוך "הענינים המסוגלים" ע"ד לימוד החסידות??? מ. פינחסי - שיחה
לצערי, כשהוספתי את הפקה "לימוד החסידות", לא היה לי ערך מורחב להפנות אליו... בינתיים לא מצאתי פה ערך שיסכם צורה ברורה את כל הענין של לימוד החסידות כחל מביאת המשיח וטעימה מהגאואודות לה, המסכם בצורה מסודרת את כל הביאורים הרבים של הרבי בענין זה (מהידועים שבהם: השיחות בלקו"ש אודות י"ט כסלו, ובהם גופא היותר ידועים שבהם - שיחת ח"ל, שיחת ח"כ אודות הפחמים, וכה"ג). האם כאן זה המקום? לכאורה, כדאי לעשות ערך "לימוד החסידות".