שיחה:נסיעה לרבי: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – " שנאה" ב־" שנאה") |
מ (שוחזר מעריכות של שלום (שיחה) לעריכה האחרונה של 85.250.146.32) |
||
שורה 21: | שורה 21: | ||
לפני שלומדים פירושונים צריכים ללמוד את העניין כפשוטו, ומשמעות הדברים, שאם רבי לא שנה, רבי חייא שהוא תלמידו של רבי מניין לו. זאת אומרת שאין לחדש חידושים עצמאיים, במיוחד בעניינים פנימיים. וגם לא פתגמים חדשים, במיוחד כאשר זה עומד בסתירה לדברים מפורשים של הרבי בפרט ורבותינו נשיאנו בכלל. | לפני שלומדים פירושונים צריכים ללמוד את העניין כפשוטו, ומשמעות הדברים, שאם רבי לא שנה, רבי חייא שהוא תלמידו של רבי מניין לו. זאת אומרת שאין לחדש חידושים עצמאיים, במיוחד בעניינים פנימיים. וגם לא פתגמים חדשים, במיוחד כאשר זה עומד בסתירה לדברים מפורשים של הרבי בפרט ורבותינו נשיאנו בכלל. | ||
''אמר ליה רבי לא שנה רבי חייא מנא ליה (אמר לו זו אינה משנה - ומשובשת היא הואיל ורבי לא | ''אמר ליה רבי לא שנה רבי חייא מנא ליה (אמר לו זו אינה משנה - ומשובשת היא הואיל ורבי לא שנאה במשנתינו שסידר את המשנה ר' חייא - תלמידו מנין לו). נידה סב,ב ובפירוש רש"י.'' | ||
ויש דברים מפורשים בנושא זה: | ויש דברים מפורשים בנושא זה: |
גרסה מ־02:52, 11 בדצמבר 2016
מיני השמטות
מיני השמטות שהורדתי מגוף הערך, ואולי יש מקום להכניסם חזרה - באופן הנכון:
- מהערה 1: "להרחבה, ראו מסכת ראש השנה דף טז עמוד ב".
• שנוזעל - ?! • כ"א באייר ה'תשע"ג 07:14, 1 במאי 2013 (IDT)
בעיה טכנית בערך
תיבת הכלים המופיע בכל דף בחב"דפדיה - 'נפלה' למטה - בערך הזה. משהו מוזר. • שנוזעל - שיחה • י"ג בסיוון ה'תשע"ג 04:06, 22 במאי 2013 (UTC)
- רק אחרי שהתרעתי באולם הדיונים ראיתי שכתבת את זה גם כאן. עימי הטעות ועמך הסליחה. • זוננשיין - תמיד בשמחה • י"ג בסיוון ה'תשע"ג • 05:39, 22 במאי 2013 (UTC)
הבעיה עדיין לא תוקנה... האם זה אמור לקרות מתישהו? ר'ובן - שיחה 16:56, 23 במאי 2013 (UTC)
- יש לי רעיון משוגע. למחוק את הערך - ולשחזר אותו, ובתקווה שהבעיה לא תחזור על עצמה. • שנוזעל - שיחה • י"ד בסיוון ה'תשע"ג 23:47, 23 במאי 2013 (UTC)
רבי לא שנה חייא מניין
לפני שלומדים פירושונים צריכים ללמוד את העניין כפשוטו, ומשמעות הדברים, שאם רבי לא שנה, רבי חייא שהוא תלמידו של רבי מניין לו. זאת אומרת שאין לחדש חידושים עצמאיים, במיוחד בעניינים פנימיים. וגם לא פתגמים חדשים, במיוחד כאשר זה עומד בסתירה לדברים מפורשים של הרבי בפרט ורבותינו נשיאנו בכלל.
אמר ליה רבי לא שנה רבי חייא מנא ליה (אמר לו זו אינה משנה - ומשובשת היא הואיל ורבי לא שנאה במשנתינו שסידר את המשנה ר' חייא - תלמידו מנין לו). נידה סב,ב ובפירוש רש"י.
ויש דברים מפורשים בנושא זה: http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=29450 מצורף בזה בפרסום ראשון, כתב יד קודש מהרבי, שהוא כתב בשנת הקהל (!) תשל"ד (מתוך הספר אגרות קודש חלק כ"ט שיצא לאור לאחרונה, עמוד רסו): נבהלתי לכתבו איך "השיג" הכסף להוצאות נסיעתו לכאן. ואיני רואה כל הצדקה כלל לרצונו להוסיף בהוצאות נסיעות ב"ב שי' לכאן. ויבטל נסיעתם לכאן. ומחשבתו רצוי' ודי בכך. ואין להוסיף על החובות עוד. אזכיר עה"צ.
ובאשר לעניין החיות, הנה יש הוראה מפורשת איך לקבל חיות:
יש את הפתגם בהיום יום ב כסלו:
אאזמו"ר ביאר פעם במאמר, הא דר' אלעזר יהיב פרוטה לעני והדר מצלי, כי הרי התפלה צ"ל בחיות, וע"י שנותנים צדקה לעני קודם התפלה ומחיים אותו, ניתוסף חיות הרבה בתפלה. ונענע בידו ממטה למעלה לרמז שהרבוי בהפלאה. - וכמה פעמים קודם התפלה הי' אאמו"ר מחזר אחרי עני ליתן לו לאכול.
נתבונן בזה קצת: אם על ידי הנסיעה זה יגרום חס וחלילה במיעוט הנתינה לצדקה, אם כן יצא שכרו בהפסדו, גם בעניין החיות. כי יש הוראה מפורשת איך לקבל חיות: לתת לצדקה.
וקל וחומר בן בנו של קל וחומר אם על ידי הנסיעה לניו יורק נזקקים אחר כך לצדקה, ויש המון מקרים כאלו, רבותי. אתם הצעירים לא יודעים, כי ההורים אינם מספרים לכם מאיפה הם משיגים את הכסף לנסיעה שלכם. אבל אני נתקלתי כמה פעמים במקרים שנסעו לרבי ואחר כך או לפני זה נזקקו לנדבות מ"אל תבטחו בנדיבים בבן אדם שאין לו תשועה", או שחס וחלילה התגלגלו למצב של "לווה רשע ולא ישלם", רחמנא ליצלן.
והגע בעצמך: לקיחת כסף מצדקה זה לא דבר קל כלל וכלל, זה לא סתם שמזכים יהודי עם צדקה. כספי צדקה הם מוגבלים, ועל ידי זה שאחד מקבל, השני כבר לא מקבל או מקבל פחות מדי, וזה ממש גזל של עניים. אמרו רז"ל: "עשה שבתך חול ואל תצטרך לבריות" (שבת קיח). וראה בשולחן ערוך של אדמור הזקן הלכות שבת סימן רמב סעיף ד.
אז מה הפתרון? "טוב מעט בכוונה מהרבה שלא בכוונה".
להשתתף בהגרלה לנסיעה לרבי:
ויש אגרות קודש מאוד מעודדים מהרבי בקשר לזוכה בגורל:
הנ"ל נכתב ברצינות? הרי זו סתירה מרישא לסיפא: בהתחלה כתב שאין לפרש פירושים משלו, ואחרי זה כתב נגד הנסיעה לרבי מתוך סברות אישיות בו בזמן שהרבי מעודד את הנסיעה בריבוי עצום של מקומות, וכפי שמצויין בגוף הערך, ואף יוצאים לאור בכל שנה חוברות עבות כרס המאגדות קטעים משיחותיו של הרבי ומסיפורי חסידים בענין גודל הנסיעה... 164.138.113.177 08:53, 28 בנובמבר 2014 (UTC)
אין הכוונה שלא יסעו כלל, אלא עם מגבלות, וגם לא לדחוף בכוח אנשים שלא מוכנים לזה או שזה יעשה להם או לאחרים בעיות בפרנסה. וגם מי שמעוניין לנסוע, צריכים לפעמים להחזיק אותו בבחינת אם רץ לבך שוב לאחד. יש תשובה של הרבי שרצו להביא אנשים אליו והוא ענה שבשום אופן לא להביא אליו את אלו שצריכים לשכנע אותם חזק להגיע. (התפרסם לפני כמה שבועות באחת החוברות של הנחות בלה"ק). הסדר שנהיה כמו אופנה שכל בחור (וגם בנות) חייבים לנסוע בין אם יש את האמצעים ובין אם אין, על זה דיברתי.
וגם למה זה נהיה "חובה" שכל חתן חייב לנסוע לרבי, בה בשעה שהוצאות החתונה גם ככה קשים מאוד עבור ההורים. וגם החתן כשנוסע לרבי מקבל עוד רשימת קניות מהכלה לבצע בניו יורק. וכל זה מכביד עוד יותר על הוצאות החתונה. ועלול גם לסבך עם רשויות המכס. מישהו צריך לצאת ולהגיד שזה כלל וכלל לא חובה. ולפעמים גם אסור.
העידוד הכי חזק שהרבי נתן זה לזוכים בגורל ועודד מאוד לערוך הגרלה לנסיעה והסביר כי כאשר נוסע הזוכה בגורל, זה כאילו כולם נסעו. מבחינת התקשרות היה הרבה עדיף יותר נסיעות של זוכים בגורל, כי אז מראים שיש אמונה שלימה במה שהרבי אמר שכל משתתפי ההגרלה כאילו כולם נסעו. --85.250.146.32 22:26, 9 בדצמבר 2014 (UTC)