משה קורדובירו: הבדלים בין גרסאות בדף
מ החלפת טקסט – " ית' " ב־" יתברך " |
מ החלפת טקסט – "אין סוף ברוך הוא" ב־"אין סוף ברוך הוא" |
||
| שורה 13: | שורה 13: | ||
[[הבעל שם טוב]] כותב {{הערת שוליים|באחד ממכתבי הגניזה החרסונית.}} כי שיטתו מיוסדת על תורת הרמ"ק. במכתב אחר{{הערת שוליים|מכתב קנ"ו.}} הוא מפרט: | [[הבעל שם טוב]] כותב {{הערת שוליים|באחד ממכתבי הגניזה החרסונית.}} כי שיטתו מיוסדת על תורת הרמ"ק. במכתב אחר{{הערת שוליים|מכתב קנ"ו.}} הוא מפרט: | ||
::::''באנו בהמכתב הזה להסר מעלינו ומעל כל אנ"ש השטנה אשר ה[[מנגדים]] המחבלים מחבלי כרם בית ישראל רוצים לשום עלינו על לא דבר, ר"ד{{הערת שוליים|אולי צריך להיות:ר"ל - רחמנא ליצלן}}, השיטה | ::::''באנו בהמכתב הזה להסר מעלינו ומעל כל אנ"ש השטנה אשר ה[[מנגדים]] המחבלים מחבלי כרם בית ישראל רוצים לשום עלינו על לא דבר, ר"ד{{הערת שוליים|אולי צריך להיות:ר"ל - רחמנא ליצלן}}, השיטה שה[[אין סוף ברוך הוא]] הוא [[ממלא כל עלמין]] ו[[סובב כל עלמין|מסבב]] ובתוך, ולית אתר פנוי מיניה ואפילו בדברים הנמוכים, זהו שיטת קבלת הרמ"ק זלה"ה, ועליו בניתי ויסדתי גם שיטתינו האמיתית... | ||
הרבי מבאר, כי היות וכל ענין הצמצום יסודו רק בקבלת האר"י הק', נמצא כי בקבלת הרמ"ק אין כלל נתינת מקום לצמצום ופשוט כי מציאותו יתברך נמצא אפילו בדברים הנמוכים, ולכן הזכיר אדמו"ר הזקן את קבלת הרמ"ק{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/19/7109 באגרת קודש]}}. | הרבי מבאר, כי היות וכל ענין הצמצום יסודו רק בקבלת האר"י הק', נמצא כי בקבלת הרמ"ק אין כלל נתינת מקום לצמצום ופשוט כי מציאותו יתברך נמצא אפילו בדברים הנמוכים, ולכן הזכיר אדמו"ר הזקן את קבלת הרמ"ק{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/19/7109 באגרת קודש]}}. | ||