עור: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 13: שורה 13:


וכתיב "עור בעד עור" שיש ב' עורות דלאה וד[[רחל]] זו על זו, עד שפרצוף רחל היא העור החופה על אור הפנימי דלאה, נמצא כי כללות הפרצופים דאצילות שמבינה ואילך המה רק בחי' לבושים לה[[חכמה]] ד[[אצילות]] שממנה תבנה ותכונן קומת אדם דאצי' בבשר וגידים ועור החופה על העצמות הפנימים הנמשכי' מן האב מלובן שבטיפה כו'{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/maamarei/566b/34/665&search=%D7%A2%D7%95%D7%A8 מאמרי אדמו"ר הזקן תקס"ו ח"ב ע' תרס"ד]}}.
וכתיב "עור בעד עור" שיש ב' עורות דלאה וד[[רחל]] זו על זו, עד שפרצוף רחל היא העור החופה על אור הפנימי דלאה, נמצא כי כללות הפרצופים דאצילות שמבינה ואילך המה רק בחי' לבושים לה[[חכמה]] ד[[אצילות]] שממנה תבנה ותכונן קומת אדם דאצי' בבשר וגידים ועור החופה על העצמות הפנימים הנמשכי' מן האב מלובן שבטיפה כו'{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/maamarei/566b/34/665&search=%D7%A2%D7%95%D7%A8 מאמרי אדמו"ר הזקן תקס"ו ח"ב ע' תרס"ד]}}.
{{הערות שוליים|}}
[[קטגוריה:מבשרי אחזה אלוק]]
[[קטגוריה:מבשרי אחזה אלוק]]

גרסה מ־02:19, 29 בספטמבר 2016

עור הוא כיסוי דק המכסה את כל גוף האדם וכן את גופות בעלי חיים.

בחסידות

העור הוא משל ללבוש החשמל המקיף את כל גוף האדם בבחינת לבושים, ואף את רגליו בבחינת מנעלים.

לפני חטא עץ הדעת היה הכיסוי וההעלם דק ביותר, ולכן הניחהו בגן עדן לעבדה ולשמרה. ולאחר החטא הוא בחינת הכיסוי ביותר שהוא בחינת קליפת נוגה, וזהו ענין כתנות עור שלאחר החטא.

מנעלים

זו היא גם ענין הפרסא שהיא מבחינת חשמל שהוא מחיצוניות הבינה שמלביש ומקיף את עשר הספירות של זעיר אנפין ועשר הספירות של נוקבא בבחינת כתנות עור ומלבישם מצדיהם והוא בכדי שלא יהיה יניקת החיצונים.

עוד נקרא הפרסא בבחינת מנעל להיות הפסק בין אצילות לבריאה, שלא יהיה כל גילוי האור של אצילות בבריאה כי אם בדרך מסך, שהמלכות דאצילות בוקע המסך ונעשה עתיק לבריאה.

שני בחינות עור

העור היא בחי' מחשבה עליונה בבחי' פרצוף לאה - מלכות דתבונה שהיא לבוש ללבוש המלבשת את הבשר.

וכתיב "עור בעד עור" שיש ב' עורות דלאה ודרחל זו על זו, עד שפרצוף רחל היא העור החופה על אור הפנימי דלאה, נמצא כי כללות הפרצופים דאצילות שמבינה ואילך המה רק בחי' לבושים להחכמה דאצילות שממנה תבנה ותכונן קומת אדם דאצי' בבשר וגידים ועור החופה על העצמות הפנימים הנמשכי' מן האב מלובן שבטיפה כו'[1].
שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
==הערות שוליים==